uitgerekend de eerste helft van juni 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door peekaboo, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blays

Blays Niet meer actief

@Firefly, maak dat vaak mee, maar ben dan ook flauwval gevoelig. En nu in combinatie met een te lage bloeddruk val ik nog sneller flauw. Krijg het dan ook altijd eerst heel warm en het zweet breekt me dan echt uit. Daarna wordt ik heel naar en val ik weg.
    Kan zijn dat je suiker laag is, dan kan je het beste wat zoets eten, ik heb altijd chocola bij me, als ik me naar begin te voelen eet ik dat en voel me dan snel beter :)
    Ook kan het zijn dat je ijzer laag was op dat moment, dan zou een boterham met appelstroop je goed moeten doen.

Mocht je weer het gevoel hebben dat je gaat flauwvallen, ga dan zitten en doe je hoofd tussen je knieën, leg je handen erop en duw je hoofd met je handen naar beneden, maar geef wel weerstand met je hoofd, snap je? Dus met je hoofd terug duwen tegen je handen aan. Dan stroomt het bloed weer harder in je hoofd en trekt het nare gevoel snel weg.

@MvA, wat mooi te horen dat alles goed is met je kleine! En dat ie lekker voorloopt, groeit goed dus ;)

@Lin, pff vervelend zeg! Hoop dat het je niet te veel gaat kosten :(

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ja hij groeit lekker door !! en ben eindelijk bijgekomen haha maar heu veel hoor 5,5 kg haha

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Joyce, gaat het alweer wat beter met je?

@ Firefly, ik herken het niet maar lijkt me wel eng. Verder niet meer gehad?

@ Lin, oei dat is balen zeg verkeerd verzekerd. Hopelijk vallen de kosten mee.

@ MvA, goed nieuws, super!!

Hier eigenlijk niks bijzonders te melden :D

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Morning,

@firefly, ik heb dit ook periodes gehad, was toen niet zwanger maar mijn suiker was toen te laag. Meer zoete dingen eten. Ik heb nu bijna altijd gekleurde mentos in mijn tas zitten.
    @MamavA; Fijn dat alles goed was met de kleine, poeh poeh ruim 5 kilo haha.
    @Lin; Balen zeg en het is al duurder geworden de tandarts

@Hier; donderdag weer op voor een groeiecho, ben benieuwd en heerlijk verkouden en keelpijn. Mijn kleine man is naar de creche dus ik heb een heerlijk dagje alleen voor de boeg. Heb gooische vrouwen geleend van mijn vriendin dus kan op mijn gemakje eindelijk eens een keer een film kijken. Verder geen nieuws, doe het nog steeds rustig aan en dat zal ook wel zo blijven tot de kleine man er is.

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Goedemorgen !

@ Joyce, bedankt voor de tip.. Of het aan mijn suiker ligt weet ik niet. Had net mijn bak yogurt op.. En daar gaan toch wel 6 scheppen suiker in haha. Ben namelijk een behoorlijke zoete kauw..

Verder op de dag voelde ik me naar.. Veel hoofdpijn, misselijk en moe ! Had een paar keer het idee dat er weer 1 kwam.. Maar gelukkig ging die niet door.
    Morgen gelukkig naar de gyn ! Heb echt het idee dat het mijn bloeddruk is. Heb de laatste nachten ook weer behoorlijk last van nachtzweten ..

@ Kapedi, spannend donderdag ! Geniet van je dagje alleen op de bank. Is heerlijk als je daar van kan genieten ..

@MVA, dat is netjes toch als je zo in gewicht aan bent gekomen?
    Ik heb geen flauw idee hoeveel in ben bijgekomen. Ga morgen in het ziekenhuis wegen. Heb thuis nog geen weegschaal ;)

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo net terug van de mondhygienste.. 5e gaatje gevonden. gaat lekker zo. Loopt tegen de 300 euro aan en dat zijn alleen de vullingen. Dus leuk is anders maar goed. De tandarts verzekering die ik had was ook niet zo geweldig. En had ik kwa eigen bijdrage er ook bovenuit gekomen. Volgend jaar dus maar over stappen.

@firefly. Suiker kan ook teveel zijn dat je daar juist op reageerd. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen erover.

Gewicht, 9,5 kilo erbij nu.

@kapedi. O dat is echt zn leuke film! veel plezier en beterschap

Groetjes!

7. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Lin, dat zou ook nog kunnen. Niet bij nagedacht.. Geldt dat ook als je altijd al veel suiker hebt gegeten?

Das idd een flinke rekening zeg !.. Bah ..

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @firefly. Nou ja ik ben geen dokter ofzo maar werk natuurlijk als agente en kom nog weleens bij mensen die onwel zijn. En de klachten die je noemt kunnen daar wel mee te maken hebben. De klachten die jij hebt staan trouwens vooral genoemd bij een suiker te kort maar als je dat wilt weten kan je beter even laten prikken.. (vingerprikje)
    In de zwangerschap kan er weleens zwangerschapssuiker voorkomen.
    Kijk maar op deze site voor de klachtenlijst.
    Hypo en hyper | Diabetes Fonds
    Maar misschien heb je wel wat anders hoor? Even bellen zou ik wel doen. Over of het te maken kan hebben met je suiker verbruik in het verleden weet ik niet.

groetjes

9. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja als ik het lijstje van een te lage suiker bekijk dat lijkt het idd precies op die ''aanval'' die ik kreeg.. Zal het morgen meenemen als voorbeeld ! Bedankt Lin !

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Succes firefly! En maak je niet te druk verder.

groetjes

11. peekaboo

ja 5,5 kg derbij is eigenlijk niet erg ben eerst 6,5 kg afgevallen haha zit nog 1kg onder men startgewicht

12. Blays

Blays Niet meer actief

@ Firefly, ik ben ook een echte zoetekauw hoor haha!
    Misschien dat je bloeddruk iets lager is dan normaal? Mijn bloeddruk was gisteren bij de controle rond de 90/50, hoger dan de vorige keren maar nog steeds laag en ik heb ook veel last van hoofdpijn, duizelingen, en daardoor sneller misselijk.
    Hoop dat ze je kunnen vertellen wat het was, dan kun je daar rekening mee houden.

@Kapedi, spannend donderdag! Veel kijkplezier alvast ;)
    En bah ook al verkouden :(
    Ik ook nog steeds, al hoest ik wel al minder. Alleen zit alles nu verstopt wat niet echt prettig is, maar ben allang blij dat ik minder hoest, kreeg op een gegeven moment echt steken in mijn buik en onderrug! Doe lekker rustig aan en ziek goed uit.

@MvA, fijn dat je in ieder geval de afgevallen kilo's er weer bijna bij op hebt! Je kunt nu wel wat extra's gebruiken met dat hard groeiende hummeltje van je ;)

Pff, kom net terug van mijn schoonouders, hele leuke dag gehad, vind ik een kaartje in de bus.. Mijn opa overleden :(
    Ongeveer een half jaar terug al mijn oma. Ze zijn in ieder geval weer samen.
    Donderdag afscheid nemen, kijk er wel een beetje tegen op. Vooral omdat mijn moeder dan waarschijnlijk ook komt, en ik al jaren geen contact meer met haar heb/wil en zij zal dan zien dat ik zwanger ben.. En de vorige keer bij mijn oma maakte ze ook al zo'n drama toen ik eraan kwam en haar netjes condoleerde, pff :(

13. peekaboo

joyce gecondoleerd !

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Joyce, Gecondoleerd.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Joyce, gecondoleerd. Klinkt heftig zo met je moeder.

@ Kapedi, spannend donderdag, succes!

@ Lin, zo zonde van je geld hoor. Maarja moet toch gebeuren he.

16. Blays

Blays Niet meer actief

Dank jullie wel meiden!

Ja er is veel gebeurt tussen mijn moeder en mij, dingen waarvan ik (en anderen) denk hoe kun je dat doen/zeggen tegen je eigen vlees en bloed. Maar het is gebeurt en ik heb er vrede mee gekregen.
    Heb trouwens gisteravond gehoord dat ze waarschijnlijk niet eens komt op de crematie, 'want het doet haar niet zoveel, en ze zou wel kijken wat ze ging doen' waren letterlijk haar woorden. Nou ja, je vader is overleden! Een super lieve man! Snap dat niet...

Maar goed, vandaag met manlief naar de Ikea (op zijn eigen verzoek! Hij houdt normaal niet eens van de Ikea haha!) en vanavond verjaardag van mijn vader. Dus lekker ff mijn gedachten ergens anders en een leuke dag ervan maken :)

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Joyce. gecondoleerd. heftig dat het contact met je moeder er niet meer is. Op je buik zal ze inderdaad wel reageren. Doe je niks aan. Zijn er geen andere familie leden die haar vertelt hebben dat je zwanger bent dan? Ah misschien komt ze niet eens. Wel gaan hoor want dat kan je maar een keer doen afscheid nemen.
    Sterkte in iedergeval.

Gewicht. Vanmorgen woog ik 80.4! Dat is 10 kilo erbij.. wow! gaat hard nu maar mn buik groeit ook enorm!

@even ego Ben dr even klaar mee. werk nu wat minder maar ze begonnen vandaag te zeuren over mn pauze dat ik die nog bij mn werktijd moest optellen. Daar ben ik t niet mee eens mn eigen chef ook niet maar zit nu op een andere afdeling waar ze dat wel vinden. Ben heel eigenwijs gewoon op exacte 7 uurs tijd naar huis gegaan en niet een half uur extra ivm pauze gebleven. Heb verteld dat ik even het verhaal op papier van de bedrijfsarts afwacht maar dat ik iom mn chef gewoon na 7 uur weg ga. Vonden ze niet zo leuk... kon dat erg goed merken en dit soort dingen irriteren me op t moment gelijk want het kost me al onwijs veel energie om die 7 uur te werken.
    Lig nu ook echt voor apegapen op de bank. Vanmorgen trouwens sinds 4 weken weer gespuugd... was ook even vaag ineens.
    Thanks voor mn klaag momentje:)

18. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hallo mama's !

@ Joyce, ja het kon idd mijn bloeddruk zijn. Die is voor mijn doen ''laag'', maar voor de gyn netjes, 125/80 ! Normaal zit ik rond de 140/100. Dus het kan geweest zijn dat hij ineens ging zakken. Ze kon het verder ook niet verklaren.
    Jij gecondoleerd met je opa, en wat vervelend dat het zo moet gaan met je moeder. Heel veel sterkte meid..

@ Lin, wat ontzettend oncollegiaal van je collega's zeg ! Bah.. Ze snappen toch ook wel dat de zorg ontzettend zwaar is voor een zwangere.. En dan nog zeuren over en half uurtje pauze..

@ All, hier vandaag voor controle naar de gyn, bloeddruk was mooi.. 125/80 zoals ik boven al zei ! Hebben het hartje geluisterd en die klopte vrolijk.. Super leuk om altijd ff te horen ! Ook mijn bm lag mooi in hoogte.
    Schrok me wel een ongeluk toen ik op de weegschaal ging staan in het ziekenhuis.. Normaal schommel ik tussen de 68 en 70, ben 1.80 lang. En nu zei die.. 77 !! Moest wel heel hard lachen samen met mijn moeder.. Maar mocht er een kilo afhalen want had me kleren en schoenen nog aan ......

En de brief van de arbo ligt bij mijn schoonmoeder dus ben benieuwd.. Mijn leidinggevende zei dat het misschien een idee is om 1 maart al met vervroegt verlof te gaan.. Maar hoe zit dat precies met je salarisbetaling?
    Moet er wel bij zeggen dat als dat besloten worden samen met de arbo dat ik wel vaak op mijn werk te vinden ben, kan die mensen gewoon niet missen !

19. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Firefly.
    Nee werk niet id zorg. werk normaal als agente en nu dus binnen bij de recherche maar is erg vermoeiend kwa kantoorwerk.
    Goed dat er niks raars ad hand was met je

20. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    O sorry Lin ! O jee, agente.. Ja dat is zeker een zwaar beroep zeg.. Dan nog geldt hetzelfde wat ik zei over de collega's..

Deel Deze Pagina