Hahaha concurrentie idd! Sorry haha Bij ons kan hij gelukkig aan het eind van de tafel staan, en is eventueel ook makkelijk in te klappen. Ja daarom wilden wij ook al wat eerder dan pas na 6 maand zo'n stoel, lekker gezellig met z'n allen aan tafel zitten
Dag dames ! Zag een paar mooie foto's voorbij komen. Wat een prachtige kids.. Hier ff afwezig geweest van t forum. Heb me lekker gefocust op me huis en hondjes. Zit verder eigenlijk niet meer zoveel op de pc.. Lees gelukkig dat het hier allemaal goed gaat ! @ Lin, wat spannend vd slijmprop. Gebeurd dat eigenlijk bij iedereen?
@firefly. welkom terug. Nou je verliest m zo en zo maar kan ook tijdens de bevalling gebeuren of in delen dat je het amper merkt. Ik heb niet zn groot deel gezien dus geen idee hij schijnt zelfs ook weer te kunnen opbouwen. Vaag dus, zegt ook niet zoveel allemaal. (ben een beetje moe sorry voor mn korte reactie)
Even een korte vraag. Wat doen jullie als het geboren is.. Wie bel je/ mag komen/ vast houden? Zit zelf met best een grote club mensen ivm gescheiden ouders en mn vriend heeft 3 zussen met aanhang. Iedereen is enthousiast en roept dat we echt wel 's nachts moeten bellen. Ook mn beste vriendin roept dat en oma etc. Dat gaan we niet doen hoor, willen eerst even met zn 3e zijn en even bijkomen. Maar vind het best lastig omdat ik ze ook niet allemaal te gelijk wil hebben. Iedereen denkt maar dat ze gelijk kunnen komen enzo.... is dat normaal?(ik heb het over de close mensen) opa, oma, zus en je beste vriendin dus
Bij Tygo heb ik geroepen dat als het begint niemand het mag weten. Maar toen het zo lang duurde en naar het ziekenhuis moest had ik heel erg behoefte aan m'n moeder nog even te zien. En die is even geweest. De volgende ochtend toen Tygo geboren was hebben we eerst mijn ouders gebeld en zusje maar die woonde toen nog thuis en toen zijn ouders en zijn zus. Verder naar de vrienden en andere familie hebben we een sms gestuurd en op toen nog hyves gezet. Tygo is op dinsdag geboren dus de meeste mensen moesten gewoon werken overdag dus toen is alleen mijn moeder even geweest en m'n sm. Pas 's avonds kwamen de vaders mee en broers en zussen. En je moet gewoon aangeven wat jullie willen op dat moment. Ik voelde me super goed na de bevalling had niks dus best veel visite toe gelaten. Maar als ik me niet goed voel om wat voor reden dan ook gewoon zeggen wanneer ze wel welkom zijn. Ook met kraamvisites 1 of 2 stellen per dag en de woensdag en zondag planden we visite vrij in zodat we ook lekker met z'n drietjes konden genieten en wennen aan elkaar.
Nee, ze kunnen natuurlijk niet allemaal tegelijk komen. Ik zou pas gaan bellen als jullie er klaar voor zijn. En jullie bepalen zelf wie je al belt en wie je dan wel of niet al laat komen. Een ieder zal heus wel snappen dat ze niet allemaal de eerste kunnen zijn. Het is overigens heel normaal om te wachten op het geboortekaartje. Goede vrienden kun je bijv. ook een smsje sturen om ze het blijde nieuws te vertellen. Het vasthouden van de baby bepaal je ook helemaal zelf. Doe waar je je goed bij voelt. Ik heb op voorhand een heel duidelijk idee van hoe ik het zou willen, maar misschien is dat wel helemaal anders als ons kindje er straks is.
@ Joekie, oja dat had je al gezegd van je zzp. Wel goed om jezelf denken he! Wat voor iets doe je? @ Lin, mooie fiets!! Hier ligt ze ook helemaal ingedaald en dat voelt idd niet altijd even fijn. met lopen heb ik er eigenlijk juist helemaal geen last van. Hier geen vocht gelukkig en ben ook helemaal niet zo dik, echt alleen een buikje (iedereen denkt dat ik een maand of 5/6 ver ben ) alleen zit dat buikje dus wel helemaal vol met kind dus dat voelt ook niet altijd even lekker. @ Joyce, mooie eetstoel. En nu al neergezet hihi. Hier staat zelfs de box nog niet, komt wel als ze geboren is dat grote ding... @ Firefly, leuk dat je weer even langskomt, bij jou ook alles nog goed? @ Lin, hier ligt het er echt aan wanneer het begint. Ik hoop snachts als mn meiden liggen te slapen, anders zal ik toch mn moeder moeten bellen om hun op te vangen. Als ze geboren is wil ik dat mn meiden als 1e samen met ons mogen kijken, later die dag mogen de omas, opas, zus/zwager met 2 kids en schoonzusje komen. Lot is om 1 uur smiddags geboren en toen zat ik dezelfde dag alweer in mn spijkerbroek beneden, hoop dat ik me nu ook gelijk weer zo goed voel. Beethouden mogen hun ook mits ze niet ligt te slapen want ik ga dr er niet voor uit dr wiegje halen (bij de 1e wel steeds gedaan, spijt van gehad) Beste vriendin komt gewoon ergens in de kraamweek. En ik had het vorige keren dezelfde dag nog op hyves/FB gezet dus zo was de rest op de hoogte.
Ja, ik denk dat we onze ouders bellen en afspreken hoelaat ze komen. Maar eerst even samen en begreep dat aanleggen ook belangrijk is het eerste moment dus dat eerst en daarna gaan we wel bellen. Zeker niet 's nachts bellen. Onzin wil die mensen niet s'nachts hebben. Maar wordt wel zenuwachtig van die uitspraken alsof ze van alles verwachten snappen jullie? Vast houden ja ligt ad bevalling als die goed verlopen is en ze is wakker enzo dan echt alleen de opa's en oma's want als ik ook de anderen (nieuwe partners ouders ga doen moeten ook de szusjes etc) en wil geen van hand tot hand verhaal hebben. Dus opa's en oma's echt even een 5 minuten momentje en we willen ze ook niet alle 6 tegelijk hebben. Szusjes hangt af van het moment en hoe het dus is gegaan. Vind het best lastig want we hebben al een neefje en daar waren s ouders er binnen een half uur. Dat gaan wij niet doen maar het lijkt wel of ze dat verwachten ofzo.. heb al gezegd 's nachts bellen we echt niet hoor. Ook wil ik dus mijn ouders apart hebben voor hun momentje samen geeft vaak wat spanning en ik wil dat het een mooi moment is. Zoiets dus maar kan van alles van te voren verzinnen maar hebben nu wel het belangrijkste afgesproken. Bellen doen we pas als we dat beiden willen. Als ik me opgefrist heb, de baby aangelegd is geweest en we dus even met zn 3e geweest zijn. Dus dat kan zomaar een paar uur na de geboorte zijn.. denk dat ze dat wel even tegenvalt maar we zeggen gewoon niks Merken ze wel dan. Leuk als mensen enthousiast zijn maar kan er nu in mn zwangerschap weinig van hebben. Klinkt niet aardig he? ah ja dan maar niet aardig.
Voor mijn moeder was T haar eerste kleinkind en voor mijn schoonouders is T het derde kleinkind. Heel de zwangerschap heeft m'n schoonmoeder op me nek gezeten. Vooral tegen het einde kon ze soms wel 2x per dag bellen gewoon om uit te horen of er al wat aan de hand was. Werd er helemaal gestoord van. Zag dus ook al hele scenario's voor me van een schoonloeder wat meteen aan me bed zou staan enz. Dus had al tegen me moeder gezegt als ik bel moet je meteen komen om naar hem te kijken. En dat is gelukkig ook gelukt En nu wil ik weer dat me moeder de eerste is. Vooral nu met al die operaties en chemo's en de hele periode die we mee maken wil ik me moeder gewoon dat moment gunnen. Heb een hele goede band met m'n moeder maar dat hadden jullie waarschijnlijk al door Het zal wel een hele emotionele toestand gaan worden.
@ Lin, idd dan maar niet aardig maar jullie moeten je je er goed bij voelen en de rest maakt even niet uit! @ Jewe, jij hebt idd een goede band met je moeder zo te horen, fijn hoor, hopelijk gaat het deze xweer op die manier. Bij Lisa hadden we ook te snel gebeld en binnen 20 minuten stond mn moeder toen al op de stoep, ik moest nog gaan douchen!! Dat vond ik echt zo niet mijn ding! (bij mn zus mocht ze erbij zijn) Dus bij Lot hebben we dr pas veel later gebeld en toen is mn vriend ook eerst Lisa gaan halen bij dr, werd ook niet op prijs gesteld maarja pech!!
ja snap het. Nou we kijken wel hoe het zal gaan. denk dat het belangrijkste is dat je samen bespreekt en overleg hebt wat wel en wat niet wie en wanneer. komt wel goed denk. komt wel dichtbij nu he!
Die kleine man is echt al heel de avond aan het wringen en doen. Voeld best wel vervelend eigelijk. Duik zo me bedje maar in denk ik misschien dat hij dan wat rustiger wordt.
Hier hetzelfde probleem; beide kanten ouders gescheiden. Heb nu met Eevieman afgesproken dat we iedereen bellen zodra t kan en dan pas afspreken wie wanneer kan komen. Mama vast als eerste. We geven nu ook aan iedereen aan dat we de eerste week rust willen. Dus zo min migelijk visite! We ziem wel hoe t loopt!
Ik werk in de zorg maar zoek wel de wat lichtere afdelingen op nu hoor! Na de bevalling eerst douchen en daarna de ouders bellen. Verder niet teveel. Wil het zo rustig mogelijk houden de eerste dag.
Ik wil ook het liefst de eerste dag sowieso lekker voor ons drietjes. Maar ik denk dat mijn schoonouders wel langskomen, vooral mijn schoonmoeder haha. Nja, die mag dan 5 minuutjes en dan weer wegwezen want ik wil knuffelen met mijn mannen hihi De dagen daarna de meest naaste familie, al woont die van mijn vriend helemaal aan de andere kant van het land, dus dat zal denk ik wel even duren voordat die komen als de kleine niet in het weekend komt. En mijn broer en schoonzus mogen dan ook al komen. De rest van de familie aan mijn kant is niet zo close, dus die bellen maar voor een afspraak Zo heel veel vrienden hebben we niet echt, alleen een paar echte goede. Ik denk wel dat alles door elkaar gaat lopen, omdat mijn schoonfamilie dus bijna 2 uur moet rijden om langs te komen en die natuurlijk allemaal andere dagen kunnen haha. Maar ik wil gewoon sowieso lekker de eerste dag met mijn twee mannen zijn, en daarna in mate wat bezoek. @Jewe, echt heel fijn dat je zo'n goede band hebt met je moeder. Ik heb dat helaas totaal niet met mijn ouders en echt om de meest stomme redenen (mijn moeder geeft mij de schuld van het overlijden van mijn tweelingzusje, 11 weken voor haar geboorte terwijl ik daar natuurlijk niks aan kan doen en het aan haar hormoonafwijking ligt die zij ook had, en mijn vader heeft een nieuwe vriendin die niet wil dat hij mij en mijn broer nog ziet en haar kind komt nu op de eerste plaats). Ik hoop dat ze er deze weer zo snel bij kan zijn, maar dat gaat vast wel lukken @Jewe, hoop dat je kleine man een beetje rustiger is geworden gisteravond.
Hi, Heb alles gelezen, maar kom tijd te kort de laatste dagen haha. Zal alleen op de laatste vraag even reageren, dan doe ik de rest morgen dan zit mijn kleine vent naar de opvang. Mijn volledige familie zat in de wachtkamer...ik vond het prima, iedereen is benieuwd en zij hebben ook negen maanden uitgekeken naar het moment. Bij mij was iedereen binnen een kwartier ook weer naar huis. Ik heb het idee dat als je net bent bevallen mensen toch niet echt een uur aan je bed gaan hangen en je rust gunnen, althans bij mij wel. Ik blijf 2 dagen in het kraamhotel en heb gister de hele familie gezien op een verjaardag en iedereen komt ook in die 2 dagen langs....Heb ik het daarna lekker rustig als ik thuis ben met mijn mannen.
Hier is mijn moeder bij de bevalling. Dus die bel ik zodra het begint zodat ze zich erop kan voorbereiden dat ze moet komen ! Verder hebben we tegen mijn schoonouders en schoonzusje gezegd dat we bellen zodra het begint. Ookal ist midden in de nacht. Of ze dan naar het ziekenhuis komen is hun beslissing hebben we gezegd. Wil niet iedereen op de kamer dus ze mogen dan op de gang wachten ! Of voor de afwisseling is het ook goed.. Verder leeft iedereen heel erg mee met de zwangerschaps en zal ik op facebook een beichtje plaatsen dan het begonnen is.. Heb alleen vrienden die ik goed ken, dus geen vage kennissen. Dan vind ik dat wel kunnen. Vind ik makkelijker als iedereen te bellen/smsen.. Verder gaat t hier wel goed. Laatst een paar oefenweeen gehad. En soms heb ik een verkrampt gevoel in mijn onderbuik. Soort menstruatiekramp.. Heb ook een vaag voorgevoel dat ik de 40 weken niet ga halen. But you never know ! Straks lekker naar de kapper.. Heb er zin in, even mezelf lekker laten verwennen !
@ Kapedi, dat is ook wel lekker als iedereen daar eventjes langskomt en daarna thuis lekker rust. @ Firefly, spannend!! Ik ben sowieso wel benieuwd wanneer het bij de 1e van ons gaat beginnen! Hier lekker een productief weekendje gehad. Tuin helemaal zomerproof,babykamer klaar en nog even lekker gesopt Nu alleen mijn tas en die voor mn meiden nog inpakken.
@Kapedi, lekker dat iedereen daar in die 2 dagen ff langs komt, heb je thuis idd lekker de rust. @Diddlemouses, hihi lekker bezig geweest dus Ik moet nog steeds 2 kleine babywasjes doen, maar begin een beetje lui te worden haha. @Hier, vandaag controle bij de vk gehad. Bloeddruk was netjes, weer iets omhoog nl 114/62 Verder lag de kleine al ingedaald, maar nog niet helemaal vast met het hoofdje. En hij nam alle ruimte in beslag die die maar kon nemen haha.
@Joyce. O hij laat het breed hangen Goed dat alles goed was. Hier ook controle gehad vandaag. Moet nu elke week komen. Dus dinsdag weer. Lui? hihi heb ik met vlagen ook. @Diddlmouse. O nesteldrang? hihi nou hier wel vandaag! Heb even veel gedaan maar was ook weer even nodig (katten id rui) Lekker vd tuin genieten met dit mooie weer. @firefly. Was het lekker bij de kapper? Nog wat geks gedaan? @kapedi. O lekker druk dus. Geeft niks @jewe. alles alweer rustig? @Joekie en Eevie. Zo zie je maar dat iedereen t weer anders wilt he. Nou hier gaan we het op dat moment wel bekijken. Kan het toch niet van te voren uitstippelen maar heb dr wel mn idee over. Niet teveel gekte. @hier. Gister een goede wee gehad maar daarna alleen 's nachts oefen weeen dus zette niet door. Vandaag bij de vk geweest alles okay. Buik is nu redelijk rustig maar moet wel veel plassen en ben ook ad race. (je gaat in alles wat zien denk dus we zien t wel) Heb ook lichterlijk last van nesteldrang. Net mn kleding kast opgeruimd en alles klaar gezet onder het bed voor de bevalling enzo... Fijne avond!