@ Joyce, lekker toch als je een beetje lui kan zijn, alleen maar goed! Ik kan het niet Fijn weer goedgekeurd. @ Lin, oefenweeen kunnen wel weken aanhouden (had ik bij de 2e ook heel lang, nu 2 nachten gehad maar nu niks meer) blijft spannend dus! Goed alles klaargezet, hier hebben we de klossen nog niet eerst de kijkers voor ons huis maar laten komen, daarna maak ik alles wel klaar.
Lekker bezig allemaal haha. Ben ook erg benieuwd wie van ons als eerste bevalt. Hebben jullie ook een datum in je hoofd? Ik heb dit keer geen flauw idee, bij mijn zoon had ik altijd dat het de 18e zou beginnen, en dat is toen uitgekomen. Mijn man denkt 16-06 ...Lekker te laat dus. Zeggen jullie mannen ook wel eens "Als je maar niet gaat bevallen als Nederland speelt he" haha.... Vandaag weer een voorraad boodschappen gehaald, je kan het maar in huis hebben. Vooral heerlijk flesje Rose.... @Joyce; Fijn weer goedkeurd... @Lin; Ja de race kan een teken zijn haha. Mijn bevalling begon ook de dag van te voren met de race. Ben tot mijn eerste wee wel 6 keer geweest...Was ook echt niet bang dat ik moest poepen tijdens de bevalling haha. Vind het wachten op weer zo spannend, wanneer begint het! Helemaal nu ik weet hoeveel pijn het gaat doen...oei oei
@Kapedi, tot nu toe nog niet echt een gevoel wanneer. Bij Tygo had ik wel heel sterk dat ik persee niet weg wilde met pasen. Zijn moeder bleef ook puchsen dat we moesten komen maar ik hield voet bij stuk...en gelukkig maar want met pasen begon de bevalling en dag na pasen bevallen. En hier ook al een paar datums door gekregen van iedereen wanneer ik niet mag bevallen omdat nl dan moet spelen. @Joyce, lekker lui zijn dat is alleen maar goed des te uitgeruster ben je voor de bevalling. @Firefly, lekker naar de kapper geweest. @Diddlemouse, Lekker veel gedaan. Hier moet ik ook nodig aan de tuin beginnen voordat het onkruid de pan uit groeit. Zo'n hekel aan de tuin doen. Voor de rest ben ik wel klaar eigelijk en is het gewoon het huishouden bijhouden.
@diddlmouse. ja loop dr al mee sinds week 35 dus 2,5 week nu. maar wat er gister gebeurde was toch echt anders. En vandaag met dat leegtrekken van mn lijf ook. ah we zien wel! EK. haha nee hou niet van voetbal en mn vriend ook niet zo... mm rose!! lekker
@Lin, hahaha ja zeg dat wel! Ik moet nu ook elke week, ook dinsdag weer hihi gelukkig ben ik niet de enige die soms een beetje lui is ^^ Ik kan ook al 3 dagen ineens ongelofelijk goed naar de wc haha verder vandaag al wel wat gerommel gehad, en een hele zere onderrug, nog niet eerder gehad. Ik ben ook heel benieuwd wie er als eerste gaat bevallen @Diddlemouses, voel me soms wel schuldig hoor als ik een dagje lui ben geweest! @Kapedi, heb al een tijdje het gevoel dat ik rond de 38/39 weken ga bevallen. Maar ik weet niet of ik die nog wel moet vertrouwen, met het geslacht toentertijd had ik geen flauw idee en kon je me alles wijsmaken, als ze hadden gezegd het is een meisje had ik het ook geloofd haha alleen mijn vriend wist 100% zeker dat het een jongetje was, en die had gelijk En nu begint hij wel een beetje koopdrang nog te krijgen haha Hij wil nu van alles minstens zoveel in huis hebben, en heeft al inkopen gedaan voor de kraamvisite en gisteren nog extra mutsjes gehaald, dus ik ben benieuwd Haha gelukkig houd mijn man niet van voetbal Hier vooral datums te horen gekregen van anderen in de familie die dan jarig zijn... Pff... 13 Juni nichtje van mijn vriend, 15 Juni schoonzus van mijn vriend, 17 Juni zwager van mijn vriend oh en 5 Juni wordt mijn schoonmoeder geopereerd aan haar pols dus dan mocht ook niet haha. @Jewe, haha okedan Voel me wel soms heel schuldig hoor als ik een dag niks heb gedaan, en mijn vriend thuiskomt van een dag hard werken. Maar inderdaad, ik ben straks (hopelijk haha) genoeg uitgerust voor de bevalling! Ben soms ook zo moe, pff.. Heb van de vk ook advies gekregen elke dag smiddags gewoon ff 1,5 uur te gaan liggen. @Tuin, hier moet alleen de voortuin hoognodig gedaan worden.. We hebben een worteldoek er dubbelgevouwen in liggen en nog groeit er gewoon allemaal gras door :/
@Joyce, hier dus ook dubbel worteldoek en nog groeit er vanalles tussenuit. Ziet wer niet uit. Ben nu ook even aan het luieren op onze veranda. Even languit op de bank heerlijk. Slaap al 2 nachten echt extreem slecht door het warme weer en dat samen met m'n zwangerschapseczeem staat garant voor verschrikkelijke jeuk. Gister de waaier uit de schuur gehaald en die op me lijf gericht en dat scheelde wel een beetje. En die onderlegger in bed kraakt ook zo lekker als je je om wil draaien...maar goed.
@Jewe, ook al? Wat raar he! Ik snap echt niet dat dat kan! Ik slaap ook heel slecht door de warmte hoor. En erg vervelend dat je eczeem dan ook nog zo tegen zit! Kun je er niet van dat menthol poeder ofzo op doen? Dat helpt tegen de jeuk? Of mag dat niet? Hier ook de matrasbeschermer op bed gelegd, kraakt inderdaad verschikkelijk zeg. Heb veel goeds gelezen over een waterdichte molton van de hema of action, misschien dat ik daar eens naar ga kijken. Had trouwens eergisteravond een dilemma met vriendlief over die matrasbeschermer Hij heeft nl 1 gladde kant, en 1 met ribbels, welke moet nou boven? Hahaha
Kraken van de beschermer.. grote badhanddoeken erover heen leggen. Dat neemt gelijk zweet op waardoor het minder klam is en dan heb ik er nog dubbele molton en matrashoes om. Ja bij de action zijn de waterdichte moltons niet duur maar helaas is ons bed 220cm lang dus die hebben ze niet bij action/hema en ga geen 50 euro ervoor neerleggen. Dus hebben nu 2 matrashoezen (ribbels boven daar lig je op) Daarover nog wat celstofmatjes en dan vast geplakt aan de topdek. Dan 3 grote badlakens over de breedte ( ik moet bij de bevalling van kant ruilen met mn vriend dus beide kanten ingepakt in bed) Daarover een oude hoes zodat alles blijft liggen en dan normaal bedden goed. Heb toen het bed van een vriendin ook zo ingepakt en die kraamhulp was er toen helemaal blij mee want er was niks naast gegaan. Ben terug van zwemmen plof zo neer id tuin! doei
Lekker ingepakt bed dus Lin! Hihi had ik het toch wel goed! Ribbels boven! Manlief bleef maar zeggen dat hij dacht dat de ribbels onder moesten, maar mij leek logischer boven Draai hem snel om voordat ik het vergeet hihi Ja die van de hema moesten duur zijn, maar zo duur :/ dat ga ik er ook niet voor neerleggen nee. Ons bed is gelukkig maar 140x200. Ooh lekker zwemmen! Heerlijk met dit weer!
@ Kapedi, hier is vriendlief geen voetbalgek (zn beste eigenschap zeg ik altijd ) NL. kijkt ie dan wel maar het is niet belangrijk voor hem. Ik heb geen datum in mn hoofd eigenlijk, denk dat ze gewoon rond de uitgerekende datum komt (1e met 40+4, 2e met 40+1) Nou is het dochtertje van mn zus wel 10 juni jarig, dan ben ik 39,5 dus ben wel een beetje bang voor die datum, want dat zul je altijd zien natuurlijk @ Jewe, ik vind de tuin ook altijd een groot karwei maar het knapt er zoooo van op dat ik het toch wel graag doe! Vervelend zeg dat je zo slecht slaapt, en jeuk is zooo erg! @ Joyce, niet schuldig voelen is alleen maar goed voor jou en je beeb!! Je vriend zelfs koopdrang, hihi! Mijn vriend houdt zich daar echt niet mee bezig. (Maar IK wel ) @ Lin, zo doe ik het bed ook idd. Alleen geen extra oude hoes erover. Dat was eigenlijk wel slim geweest maarja heb net vd week alle oudere weggegooid (tja opruimwoede he ) Ik moet idd ook van kant ruilen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn kraampakket nogsteeds niet open heb gemaakt, erg he, zeker als ik hoor dat bij jullie alles al helemaal klaar ligt. Hier dus nog niks gedaan qua bed/tassen inpakken.
Bij ons vorige bed had ik ook die waterdichte moltons van de action die waren ideaal idd. Maar nu hebben we een boxspring met een topper erop en dat bed is extra breed en lang dus heb al van die speciale hoeslakens ervoor met een split erin enzo, maar ben zo bang dat me bed straks verpest is alls ineens m'n water breekt. Dat bed was allejezus duur. Dus ga voor de zekerheid maar even jou techniek erop los laten Lin.
@Diddlemouses, ja en hij wordt steeds erger! Vorige week dan die kinderstoel, samen met 2 truitjes en bijna een babyfoon met camera, gisteren 2 mutsjes en een petje en hij wil deze week nog een keer naar de baby dump! Hij wil ook alvast van die neuspeertjes halen haha en toch wel de babyfoon met camera. En ik weet zeker dat we weggaan met nog meer kleertjes haha. Oh en tussendoor de extra boodschappen nog speciaal voor de kraamvisite! Hoe voorzichtig hij eerste was met spullen halen, gaat hij gaat nu helemaal los! Hier sinds gisteren maar uit voorzorg alvast die onderlegger erop gedaan hoor haha en mijn tas is ook nog niet helemaal klaar, moet nog steeds grote onderbroeken halen whaha Heb al wel 2 bigshirts met knoopjes voor de bevalling erin gedaan en een bus deo haha. @Jewe, jaaa dan zou ik je bed ook extra goed inpakken! Zou zooo zonde zijn, boxsprings zijn sowieso al niet goedkoop. En je moet er tegen die tijd ook niet aan denken om nog ff een geheel nieuw bed te moeten kopen als je net die kleine erbij hebt.
Hoi! Wat een heerlijke dag weer vandaag! Wat een geluk dat het zulk weer is, nu we vrij zijn... @ Kapedi; ik heb nog geen datum in m'n hoofd wanneer ik ga bevallen. Nou ja, 20 juni? Ben 10 juni uitgerekend en denk dat het te laat zal komen. Liever niet op de 18e, want dan is het zoontje van een vriendin jarig. @ EK; wij houden niet van voetbal, behalve wanneer Nederland speelt. Dan zijn we toch wel fanatiek! Normaal gaan we dan iedere wedstrijd de stad in, heerlijk. Maar dat gaat nu niet lukken... @ rust; ik hou ook m'n gemak hoor. Ik probeer alleen wel alles een beetje bij te houden, zodat Eevieman niet alles hoeft te doen. @ Matrasbeschermer; die heeft er welgeteld 15 minuten op gelegen en toen hebben we m eraf getrokken!! Jeetje wat een zweetding... Dan maar risico. (Of misschien dat ding van de hema). Ik ga toch niet thuis bevallen, dus het zou alleen voor eventueel gebroken vliezen zijn. En daar beginnen de meeste bevallingen niet mee. @ tuin; tja die van ons moet ook... al 3 jaar... Ach, heeft geen prioriteit! We kunnen zitten en als we t onkruid weghalen is het prima voor nu. Misschien dat we dit weekend er wel ff wat in gaan doen, als het niet te heet is. @ Joyce; wat een actoeve vent heb jij! Nesteldrang overgeslagen naar hem? @ Vluchttas; na afgelopen week (met die jeuk en t idee dat het mogelijk cholestase kon zijn), heb ik m toch maar in mn auto gezet. Ik ben ook vrij vaak op pad, dus vond het een fijner idee. Better safe than sorry. @ hier; ik ga deze week aan de fröbel. Ik heb leuke stofjes gekocht en ben van plan o.a. een labeldoekje te maken. Ben benieuwd of het lukt! Zal vast wel, mijn naamslinger is ook al klaar. Superleuk; allemaal roze stofjes en blauwe letters erop. Heerlijk! Ik geniet op dit moment echt van mijn verlof... Ik kijk ook wel echt uit naar de kleine. Ik ben zo benieuwd... Ik vind de bevalling nog steeds spannend, maar de nieuwsgierigheid en het ongeduld worden steeds erger!
@Eevie, ja heerlijk he! Heb lekker de was buiten hangen, die ruikt dan zo lekker zomerfris En ik denk inderdaad ook dat de nesteldrang naar hem is overgeslagen! Vandaar dat ik wat luier wordt nu haha Ooh wat leuk! Ik wil ook zoveel dingetjes maken, maar heb geen naaimachine En die van mijn schoonmoeder werkt niet zo goed, die heeft hier 3 dagen gezeten om de gordijnen te naaien hahaha dus dat wordt hem helaas niet Ik kijk ook echt super uit naar de kleine, ben zo benieuwd. Hoe ziet hij eruit? Hoe is hij? Zijn er echt trekjes die ik kan herkennen van mij of mijn vriend? De gedachte aan de bevalling vind ik ook heel spannend hoor! Vooral omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Maar dat gaat allemaal goedkomen, we kunnen straks zo gaan genieten van al onze kleine hummeltjes
@Eevie, ja wat dat betreft hebben we het echt getroffen om in deze tijd zwanger te zijn. Lekker weer en de hele zomer lekker thuis. Vind die matrasbeschermer ook niet alles en mijn vorige bevalling is ook niet begonnen met gebroken vliezen maar ga het rissico toch maar niet nemen dat ik straks een bed van meer dan 10.000 euro aan straat kan zetten.
@Joyce; Grappig jij lui en je man nesteldrang....Leuk . Aardig wat dagen dat je niet mag bevallen....Ah joh jij poept hem er gewoon tussendoor ff uit @Jewe; wat erg die eczeem...Vreselijk lijkt me doet. Jeuk is al zo erg. Ja dat ding kraakt he. Echt erg. Ziter goud in jouw bed @Lin; Jeetje jouw bed is fort knox whahaha Zo vandaag was mijn kleine nog even een dag naar de creche dus kon mama vanmorgen shoppen voor de allerlaatste dingetjes en kleding. Gek toch dat ik altijd meer voor mijn man en zoon koop dan voor mezelf.....Wist ook niet wat ik voor mezelf moest kopen. Wil nu niks nieuws aan anders ben ik bang dat me buik erin blijft staan. Heb gister nog een gipsbuikpakket besteld, nou maar hopen dat het nog op tijd lukt Hebben jullie een gipsbuik gemaakt?
Wow ik had even wat te lezen. Bed. Ja hier ook een boxspring van 180x220 en door de topdek passen die waterdichte moltons van 210cm gewoon echt niet. En in onze maat kost het gewoon 49,95 vind dat zonde. Dus vandaar alles maar goed ikgepakt want anders is de topdek van 250,- euro naar de maan en dat is echt zonde. Boxspring is wel van ikea maar wil de nog langer mee doen. Onze slaapkamer is wel heel koel omdat ie op de begane grond uit de zon is. Koelste plek in heel het huis scheelt wel. Nee hier geen gipsbuik. Zal wel even een buik foto maken nog. Vergeet t steeds weer. Shoppen. . nou dat doe ik wel weer als het leuk is en ik weer normale kleding aan kan. O wat zijn sommige crea! goed hoor Sorry de rest ben ik alweer kwijt. Fijne avond!
@Jewe, jeetje dan zou ik er ook een fort knox van maken En ik kan ook niet echt geloven dat die matrasbeschermer ook echt alles tegenhoud.. Straks toch nog ff snel langs de action voor die molton en een extra badhanddoek @Kapedi, haha ja grappig he? Heb hem denk ik echt aangestoken met de nesteldrang Ja ik poep em er inderdaad wel ff tussendoor uit haha Mijn vriend was gister eventjes bij zijn ouders, zegt zijn moeder: Nou, hij mag wel komen hoor, ik zit straks met mijn hand! Kan ik hem niet eens vasthouden! Haha dat duurt nog wel 2 weken voor je die operatie hebt hoor ma Ik weet ook niet wat ik nu voor mezelf moet halen kwa kleding, we waren laatst in Duitsland en daar is alles al veel goedkoper en nog opruiming ook Zegt mijn vriend steeds als ik wat leuks zag: 'Neem je die toch mee?' Maarja, ik weet niet of ik straks nog wel in mijn oude maatje pas Straks pas ik het niet en heb ik tassen vol met nieuwe kleding die ik niet aankan Dus haal nu ook alleen kleding voor hem, en ga straks wel voor mezelf shoppen Ik wil ook nog heel graag een gipsbuik maken! We wilden het eerst hier in de buurt laten doen, en dan mooi met mozaïek stukjes erop laten plakken enzo, zo mooi! Maarja, kost ff 200 Dan doen we het wel zelf
Mmmmm ik moet ff kijken wat ik met m'n bed doe. We willen eigenlijk n ander bed, dat zouden we dan dit weekend halen. Is ook hoger, dus hoeft dan niet op klossen. Dit matras heeft 2 deuken erin, dus terug dat ding!! Pfffff heb af en toe weer n ongesteldheidsgevoel... Bah! Gezeur in m'n rug en onderbuik. Wordt er geoefend? Ik had vannacht ook flinke steken onderin m'n buik, ook bij m'n liezen. Weet niet of t oefenweeën waren of dat ik verkeerd draaide. Was nog iets te ver in slaap om er over na te denken!