uitgerekend de eerste helft van juni 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door peekaboo, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wat een moppie! Snap dat je hem mist.

@Stoetel Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel fijn dat je meer echo's krijgt. Wat dat betreft vind ik het wel erg weinig. Ik krijg er 1 met 10 weken, 20 weken en ik dacht met 30 weken ook nog 1. Ik wil zelf dan nog wel zo'n 3d echo laten maken. Vriendinnetje van mij kreeg er zelfs maar 2! Echt weinig :(

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik krijg er ook meer hoor
    8weken
    12weken
    16weken
    20weken
    24weken
    28weken
    32weken
    35weken
    37weken
    38weken
    39weken
    en dan eventueel op 40 weken indien ik nog niet bevallen ben

3. Sabrine1984

Ah dat meen je! Maar wel heel fijn voor jou natuurlijk :) Maar las ik nou goed dat jij uit Belgie kwam? Zal mijn vriend eens voorstellen om te verhuizen :p

4. peekaboo

ja ik kom uit belgie :D ik ga ook gewoon naar de gyn en niety bij een vk ofzo k beval zoiezo in het ziekenhuis hier word er amper thuis bevallen

5. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Het standaard aantal echo's vind ik ook weinig. En 2, dat is wel heel erg weinig!:$

Doordat ik zoveel echo's kreeg (11x) hadden we besloten om geen 3d echo te laten maken. Maar ik kan me goed voorstellen wanneer je niet veel echo's krijgt, je kiest om een 3d echo te laten maken.

MvanA, is er een speciale reden dat je méér echo's krijgt. Of is het bij jou standaard?
    O ik zie het al, je woont in Belgie!

Liefs

6. peekaboo

naar mijn weten is dit standaard hier elke controle effe echo om te kijken of alles ok is :D en naar mate ik verder ben moet ik meer op controle dus ook meer echos

7. Sabrine1984

In NL dacht ik alleen met medische reden dat je pas naar de gyn mag. In Utrecht doen ze niet eens een 8 wkn echo, alleen voor medische redenen ook. Ja of zelf betalen.

Persoonlijk beval ik liever in het ziekenhuis, het is ons eerste kindje vind het toch prettiger. En daarbij wonen wij in een heel oud huis, wil het mijn buren ook niet aan doen om thuis te bevallen :p haha!

8. peekaboo

ik ben blij dat ik in een ziekenhuis bevallen was (moest ook 48uur gebroken vliezen) heb een helse bevalling gehad maar ach houd mij niet tegen om een tweede hoor was tijdens men bevalling al bezig dat ik wel hoopte dat het tweede makkelijker ging zijn hihi

9. Colinde

Colinde Lid

6 mei 2009
    36
    0
    0
    fulltime mama
    Fujairah, UAE
    Dank voor het er op zetten! Wat super naar dat je je hond weg moest doen MvA! Hij ziet er echt super lief uit! Gelukkig weet je dat hij een goed thuis heeft en kun je een beetje op de hoogte blijven, maar toch.. Dikke forumknuffel! Wat veel echo's krijg je trouwens! Is daar een speciale reden voor?

@ Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd en welkom!

@ Jewe: het lucht op om te weten dat er mensen zich anders voelen bij de tweede zwangerschap. Ik wordt er zo onzeker van dat mijn borsten geen pijn doen. (Al zou ik er natuurlijk eigenlijk blij om moeten zijn..;)) Met echo's hier gaat het bijna hetzelfde als in Nl, al kun je hier wel wat meer invloed uitoefenen. Als je maar betaald kun je bij wijze van spreke iedere week een echo laten doen. Voor de controles doe de meeste mensen die ik hier ken twee dingen. Een deel rijdt iedere keer helemaal naar Dubai (2 uur rijden) en wil daar ook bevallen en het andere (kleinere) deel doet de controles hier in Fujairah. Nadeel is dat ze geen pijnbestrijding hebben en dat ze geen keizersnedes uiitvoeren in de clinic en dan moet je met volledige ontsluiting overgeplaatst worden naar het 'grote' ziekenhuis als het misgaat. Ik ga morgen naar de 'maternity clinic'. Ik wil toch in Nl gaan bevallen dus het heeft niet zo veel zin om iedere keer helemaal naar Dubai te rijden met een kleintje in de auto. Ben benieuwd wanneer ik voor een echo mag! :) ben pas opgelucht als ik dat kniperlichtje zie.

@Stoetel: Jeetje wat moet dat spannend zijn voor je! Je zal de dagen tot de 20 wekenecho wel aftellen! Heeft die vergrote kans te maken met je epilepsi?

10. peekaboo

colinde nee ik krijg er standaar zoveel in belgie

11. Colinde

Colinde Lid

6 mei 2009
    36
    0
    0
    fulltime mama
    Fujairah, UAE
    Wow das nog eens anders dan in Nl! Wat relaxt! Bijna een reden om te verhuizen haha

12. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Hoi Dames!
    Ik wil ook graag mee kletsen!!
    Ik ben 31 jaar en 6 weken in verwachting van mijn 3e kindje.
    Ik heb een dochter van 10 jaar en een zoontje van 1 jaar.
    Ik voel me vooralsnog goed, maar ik ben wel ongelofelijk moe, ik kan de hele dag wel slapen!! Verder niet echt misselijk maar als ik te moe wordt en niet ga slapen of hele erge honger heb, dan wordt ik wel echt misselijk, maar dat is dus goed te helpen.

Ik ben uitgerekend op 11 juni en heb 3 november mijn echo en gelijk daarna mijn 1e afspraak bij de verloskundige.

Het lijkt me superleuk om hier ervaringen uit te wisselen!
    Groetjes Fanny.

13. Colinde

Colinde Lid

6 mei 2009
    36
    0
    0
    fulltime mama
    Fujairah, UAE
    Welkom Fanny! Ik ben ook zo moeoeoe! Ik besef me nu pas hoe relaxt mn eerste zwangerschap was zonder klein dreumesje. :)

14. peekaboo

UITGEREKEND
    01 juni
    Flupland1985
    Mirri

2juni
    leenislief

3juni
    Kattekit

4 juni
    Evelienj

5juni
    6juni

7juni
    mamavanAmarylli
    trotsemama

08 juni
    Vlinder1986
    jomedi

9juni
    Annelies86

10juni

11juni
    Arnoe
    zeventien
    colinde
    fanny1980

12juni
    jewe

13juni
    14 juni
    Lief of Stoer
    uk1983
    sabrine1984

15juni
    firefly
    stoetel
    Joyce89

AFSPRAKEN
    21 oktober
    Mirri; eerste echo
    24oktober
    mamavanAmarylli ;eerste echo -gesprek gyne
    uk1983 ;eerste echo
    firefly;eerste echo
    25oktober
    Kattekit;controle VK
    26oktober
    Eevie;eerste echo
    27oktober
    nirak;intake VK
    evelienj; intake
    3 november
    fanny1980;eerste echo-intake VK
    7 november
    Arnoe;intake VK
    Annelies86;intake VK
    Joyce89;eerste echo
    Sabrine1984;intake vk
    9 november
    Annelies86;eerste echo
    10 november
    evelienj; echo
    21 november
    Sabrine1984; eerste echo

sorry dames wil niemand tegen de borst stuiten ofzo maar ik beheer de lijst zooograag :)

15. ecl

ecl Niet meer actief

Iedereen gefeliciteerd!

Ik kom even inbreken voor Eevie!
    JJJJAAAAAAHHHHHH je bent zwanger, meis hartstikke gefeliciteerd. Een beetje laat, maar ben een beetje druk met andere dingen.
    Wauwie meis, wat ben ik voor je aan het duimen geweest, ik dacht echt wel aan je.
    Woehoe ben echt blij voor jullie!
    Mijn duimen draaien voor heel wat mooie echo's, lekker baby getrappel(wat echt geweldig is), een voorspoedige bevalling en een heeel mooi gezond kindje!

Uitbraak!

Meiden geniet van jullie wondertjes!!!!

16. Blays

Blays Niet meer actief

Wat een schatje om te zien zeg, en gelukkig krijg je in ieder geval nog wel mails en foto's, dat bevestigd bij het zien dan toch steeds wel weer dat hij het daar goed zal hebben.

Over kwaaltjes; ik heb er nog niet veel last van, soms wat lichte krampjes en heel soms een beetje misselijk. Dit maakt me ook wel eens erg onzeker of alles wel goed zal gaan, maar hoor van veel mensen dat ze weinig last hebben en dat het allemaal nog komt :)

17. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Ja klopt. Ik kijk nu al echt uit naar de 20 weken echo. Die vergrote kans komt door de medicatie. De medicijnen die ik heb zijn de minst schadelijke, maar toch blijft het een risicofactor. Ik stel me een beetje gerust met de gedachte dat bij elke vrouw de kans bestaat om een kindje te verwachten met een foutje in het zenuwstelsel. De kans is bij mij alleen ietsje groter.

Liefs

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hahahaha, ecl! Ouwe inbreekster!! Ik ben idd weer zwanger! Ik zal je pb-en deze week!!
    MvA; ik ben op 12 juni uitgerekend. Heb 26 okt eerste echo.

Xx

19. peekaboo

UITGEREKEND
    01 juni
    Flupland1985
    Mirri

2juni
    leenislief

3juni
    Kattekit

4 juni
    Evelienj

5juni
    6juni

7juni
    mamavanAmarylli
    trotsemama

08 juni
    Vlinder1986
    jomedi

9juni
    Annelies86

10juni

11juni
    Arnoe
    zeventien
    colinde
    fanny1980

12juni
    jewe
    Eevie

13juni
    14 juni
    Lief of Stoer
    uk1983
    sabrine1984

15juni
    firefly
    stoetel
    Joyce89

AFSPRAKEN
    21 oktober
    Mirri; eerste echo
    24oktober
    mamavanAmarylli ;eerste echo -gesprek gyne
    uk1983 ;eerste echo
    firefly;eerste echo
    25oktober
    Kattekit;controle VK
    26oktober
    Eevie;eerste echo
    27oktober
    nirak;intake VK
    evelienj; intake
    3 november
    fanny1980;eerste echo-intake VK
    7 november
    Arnoe;intake VK
    Annelies86;intake VK
    Joyce89;eerste echo
    Sabrine1984;intake vk
    9 november
    Annelies86;eerste echo
    10 november
    evelienj; echo
    21 november
    Sabrine1984; eerste echo

sorry dames wil niemand tegen de borst stuiten ofzo maar ik beheer de lijst zooograag :)

20. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Trustuh mamma's

Nog 5 nachtjes tot de echo....cho....ho.....o...o

Deel Deze Pagina