Wat een moppie! Snap dat je hem mist. @Stoetel Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel fijn dat je meer echo's krijgt. Wat dat betreft vind ik het wel erg weinig. Ik krijg er 1 met 10 weken, 20 weken en ik dacht met 30 weken ook nog 1. Ik wil zelf dan nog wel zo'n 3d echo laten maken. Vriendinnetje van mij kreeg er zelfs maar 2! Echt weinig
ik krijg er ook meer hoor 8weken 12weken 16weken 20weken 24weken 28weken 32weken 35weken 37weken 38weken 39weken en dan eventueel op 40 weken indien ik nog niet bevallen ben
Ah dat meen je! Maar wel heel fijn voor jou natuurlijk Maar las ik nou goed dat jij uit Belgie kwam? Zal mijn vriend eens voorstellen om te verhuizen
ja ik kom uit belgie ik ga ook gewoon naar de gyn en niety bij een vk ofzo k beval zoiezo in het ziekenhuis hier word er amper thuis bevallen
Het standaard aantal echo's vind ik ook weinig. En 2, dat is wel heel erg weinig! Doordat ik zoveel echo's kreeg (11x) hadden we besloten om geen 3d echo te laten maken. Maar ik kan me goed voorstellen wanneer je niet veel echo's krijgt, je kiest om een 3d echo te laten maken. MvanA, is er een speciale reden dat je méér echo's krijgt. Of is het bij jou standaard? O ik zie het al, je woont in Belgie! Liefs
naar mijn weten is dit standaard hier elke controle effe echo om te kijken of alles ok is en naar mate ik verder ben moet ik meer op controle dus ook meer echos
In NL dacht ik alleen met medische reden dat je pas naar de gyn mag. In Utrecht doen ze niet eens een 8 wkn echo, alleen voor medische redenen ook. Ja of zelf betalen. Persoonlijk beval ik liever in het ziekenhuis, het is ons eerste kindje vind het toch prettiger. En daarbij wonen wij in een heel oud huis, wil het mijn buren ook niet aan doen om thuis te bevallen haha!
ik ben blij dat ik in een ziekenhuis bevallen was (moest ook 48uur gebroken vliezen) heb een helse bevalling gehad maar ach houd mij niet tegen om een tweede hoor was tijdens men bevalling al bezig dat ik wel hoopte dat het tweede makkelijker ging zijn hihi
Dank voor het er op zetten! Wat super naar dat je je hond weg moest doen MvA! Hij ziet er echt super lief uit! Gelukkig weet je dat hij een goed thuis heeft en kun je een beetje op de hoogte blijven, maar toch.. Dikke forumknuffel! Wat veel echo's krijg je trouwens! Is daar een speciale reden voor? @ Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd en welkom! @ Jewe: het lucht op om te weten dat er mensen zich anders voelen bij de tweede zwangerschap. Ik wordt er zo onzeker van dat mijn borsten geen pijn doen. (Al zou ik er natuurlijk eigenlijk blij om moeten zijn..) Met echo's hier gaat het bijna hetzelfde als in Nl, al kun je hier wel wat meer invloed uitoefenen. Als je maar betaald kun je bij wijze van spreke iedere week een echo laten doen. Voor de controles doe de meeste mensen die ik hier ken twee dingen. Een deel rijdt iedere keer helemaal naar Dubai (2 uur rijden) en wil daar ook bevallen en het andere (kleinere) deel doet de controles hier in Fujairah. Nadeel is dat ze geen pijnbestrijding hebben en dat ze geen keizersnedes uiitvoeren in de clinic en dan moet je met volledige ontsluiting overgeplaatst worden naar het 'grote' ziekenhuis als het misgaat. Ik ga morgen naar de 'maternity clinic'. Ik wil toch in Nl gaan bevallen dus het heeft niet zo veel zin om iedere keer helemaal naar Dubai te rijden met een kleintje in de auto. Ben benieuwd wanneer ik voor een echo mag! ben pas opgelucht als ik dat kniperlichtje zie. @Stoetel: Jeetje wat moet dat spannend zijn voor je! Je zal de dagen tot de 20 wekenecho wel aftellen! Heeft die vergrote kans te maken met je epilepsi?
Hoi Dames! Ik wil ook graag mee kletsen!! Ik ben 31 jaar en 6 weken in verwachting van mijn 3e kindje. Ik heb een dochter van 10 jaar en een zoontje van 1 jaar. Ik voel me vooralsnog goed, maar ik ben wel ongelofelijk moe, ik kan de hele dag wel slapen!! Verder niet echt misselijk maar als ik te moe wordt en niet ga slapen of hele erge honger heb, dan wordt ik wel echt misselijk, maar dat is dus goed te helpen. Ik ben uitgerekend op 11 juni en heb 3 november mijn echo en gelijk daarna mijn 1e afspraak bij de verloskundige. Het lijkt me superleuk om hier ervaringen uit te wisselen! Groetjes Fanny.
Welkom Fanny! Ik ben ook zo moeoeoe! Ik besef me nu pas hoe relaxt mn eerste zwangerschap was zonder klein dreumesje.
UITGEREKEND 01 juni Flupland1985 Mirri 2juni leenislief 3juni Kattekit 4 juni Evelienj 5juni 6juni 7juni mamavanAmarylli trotsemama 08 juni Vlinder1986 jomedi 9juni Annelies86 10juni 11juni Arnoe zeventien colinde fanny1980 12juni jewe 13juni 14 juni Lief of Stoer uk1983 sabrine1984 15juni firefly stoetel Joyce89 AFSPRAKEN 21 oktober Mirri; eerste echo 24oktober mamavanAmarylli ;eerste echo -gesprek gyne uk1983 ;eerste echo firefly;eerste echo 25oktober Kattekit;controle VK 26oktober Eevie;eerste echo 27oktober nirak;intake VK evelienj; intake 3 november fanny1980;eerste echo-intake VK 7 november Arnoe;intake VK Annelies86;intake VK Joyce89;eerste echo Sabrine1984;intake vk 9 november Annelies86;eerste echo 10 november evelienj; echo 21 november Sabrine1984; eerste echo sorry dames wil niemand tegen de borst stuiten ofzo maar ik beheer de lijst zooograag
Iedereen gefeliciteerd! Ik kom even inbreken voor Eevie! JJJJAAAAAAHHHHHH je bent zwanger, meis hartstikke gefeliciteerd. Een beetje laat, maar ben een beetje druk met andere dingen. Wauwie meis, wat ben ik voor je aan het duimen geweest, ik dacht echt wel aan je. Woehoe ben echt blij voor jullie! Mijn duimen draaien voor heel wat mooie echo's, lekker baby getrappel(wat echt geweldig is), een voorspoedige bevalling en een heeel mooi gezond kindje! Uitbraak! Meiden geniet van jullie wondertjes!!!!
Wat een schatje om te zien zeg, en gelukkig krijg je in ieder geval nog wel mails en foto's, dat bevestigd bij het zien dan toch steeds wel weer dat hij het daar goed zal hebben. Over kwaaltjes; ik heb er nog niet veel last van, soms wat lichte krampjes en heel soms een beetje misselijk. Dit maakt me ook wel eens erg onzeker of alles wel goed zal gaan, maar hoor van veel mensen dat ze weinig last hebben en dat het allemaal nog komt
Ja klopt. Ik kijk nu al echt uit naar de 20 weken echo. Die vergrote kans komt door de medicatie. De medicijnen die ik heb zijn de minst schadelijke, maar toch blijft het een risicofactor. Ik stel me een beetje gerust met de gedachte dat bij elke vrouw de kans bestaat om een kindje te verwachten met een foutje in het zenuwstelsel. De kans is bij mij alleen ietsje groter. Liefs
Hahahaha, ecl! Ouwe inbreekster!! Ik ben idd weer zwanger! Ik zal je pb-en deze week!! MvA; ik ben op 12 juni uitgerekend. Heb 26 okt eerste echo. Xx
UITGEREKEND 01 juni Flupland1985 Mirri 2juni leenislief 3juni Kattekit 4 juni Evelienj 5juni 6juni 7juni mamavanAmarylli trotsemama 08 juni Vlinder1986 jomedi 9juni Annelies86 10juni 11juni Arnoe zeventien colinde fanny1980 12juni jewe Eevie 13juni 14 juni Lief of Stoer uk1983 sabrine1984 15juni firefly stoetel Joyce89 AFSPRAKEN 21 oktober Mirri; eerste echo 24oktober mamavanAmarylli ;eerste echo -gesprek gyne uk1983 ;eerste echo firefly;eerste echo 25oktober Kattekit;controle VK 26oktober Eevie;eerste echo 27oktober nirak;intake VK evelienj; intake 3 november fanny1980;eerste echo-intake VK 7 november Arnoe;intake VK Annelies86;intake VK Joyce89;eerste echo Sabrine1984;intake vk 9 november Annelies86;eerste echo 10 november evelienj; echo 21 november Sabrine1984; eerste echo sorry dames wil niemand tegen de borst stuiten ofzo maar ik beheer de lijst zooograag