Uitgerekend december 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xMeliisz, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Uitgerekende datum lijst december 2015

1.
    - unrealistic, 24 jaar, 1e kindje
    - carannay, ?jaar, ? kindje
    - mavane, 29 jaar, 2e kindje

2.
    - blossom85, 30 jaar, 2e kindje

3.
    - Women1985, 29 jaar, 1e kindje

4.
    - Nathalie1988, 26 jaar, 2e kindje
    - yvonne82, 32 jaar, 1e kindje
    - Kvinne, 24 jaar, 1e kindje

5.

6.
    - Elin32, ?jaar, 3e kindje
    - Liefjem, 25 jaar, 2e kindje

7.
    - xMeliisz, 24 jaar, 1e kindje
    - Bodien, 27 jaar, 2e kindje

8.
    - anoniempje25, 28 jaar, 2e kindje
    - twingia, 24 jaar, 2e kindje
    - Miekje87, 27 jaar, 1e kindje

9.
    - Kymmie, 32 jaar, 1e kindje

10.
    - Sill123, ?jaar, 1e kindje
    - ilona88, 26 jaar, 1e kindje
    - Dale Cooper, 30 jaar, 1e kindje

11.
    - lionne, ?jaar, 2e kindje
    - elmokoekie, 35 jaar, 3e kindje

12.
    - Meisje1234, 27 jaar, 1e kindje

13.

14.

15.
    - fidel2010, 30 jaar, 2e kindje
    - Chanan, 32 jaar, 2e kindje

16.

17.

18.

19.
    - kzh, 29 jaar, 2e kindje

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Datum nog niet bekend:
    - Mamma van J, 27 jaar, 3e kindje

Aantal:25

2. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Ha meiden,

Even een ego post. Maar ik ben zo blij! Bij mijn twee vorige zwangerschappen die beide in een miskraam uitliepen kwam ik nooit verder dan de 2-3 weken indicatie. Dus ik wilde echt heel graag een 3+ zien als een soort mijlpaal. En vandaag bij 5.3 weken heb ik hem!! :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,6 KB
      Weergaven:
      3
  3. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    namen
    Voor een jongen hebben we al 5jr een naam, voor een meid (wat ik denk dat we weer krijgen) word het een grote uitdaging. De jongste der naam hadden we met 34wk pas!

Dat borstvoeding effectief is tegen allergieën ben ik niet helemaal uit. Mn oudste heeft net als ik veel eczeem en wel 6mnd bv gehad. Ik zelfs een jaar. Vind het een mooie gedachte dat je zelf je kind de eerste basis mee geeft.

Nu snel naar peutergym!

4. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    leuke vragenlijst!

geluksmomentje
    Geluksmomentjes vind ik nog moeilijk omdat ik nog steeds heel erg bang ben voor weer een miskraam. Maar vanmorgen toen de clearblue test 3+ aangaf hebben manlief en ik heel het huis door gesprongen van blijdschap

kwaaltjes
    - heel erg moe
    - steekjes en krampjes onderin
    - veel wakker worden in de nacht
    - grotere en gevoeligere tepels
    - sneller vol zit na eten en dan een beetje weeig zijn als ik toch teveel eet

verteld
    Drie vriendinnen die ook erg mee leven met de medische molen. Familie bewust nog niet want vooral schoonouders waren de vorige keren erg verdrietig dat het fout ging. Nu willen we familie met 9 weken vertellen. Schoonouders dmv een EHBO doos. En als ze de doos opmaken zullen ze merken dat EHBO staat voor Eerste Hulp Bij Oppassen. In de doos gaan we dan een voorleesboekje en speentje, rompertje, knuffelbeestje ed doen.

namen
    Naam voor een meisje hebben we al drie jaar. En zijn nog steeds net zo weg van die naam. Voor een jongen hebben we sinds de vorige zwangerschap en ook die vinden we nog steeds helemaal leuk.

bevalling
    Ik wil graag in een kraamhotel bevallen. Dus als er iets is dan ben ik iig dichtbij het ziekenhuis

mvm
    Dinsdagavond komt de consulente langs. Ik ben zelf mede dankzij mvm zwanger geraakt door de pregnyl die ik moet spuiten (is de hcg van zwangere vrouwen) dus ik vind het mijn plicht om dit te doen om andere vrouwen ook te kunnen helpen.

testen
    Ik ben test gestoord. Ik geef het eerlijk toe :D. Ik ben vanaf mijn eisprong begonnen met testen. Dat deed ik omdat ik door de pregnyl positieve testen kreeg (is puur hcg wat je ingespoten krijgt) dat moet per dag afnemen en dus krijg je lichtere testen. Zo kon ik bijhouden of de pregnyl weer uit mijn bloed was en of de testen weer op zouden gaan lopen wat zou betekenen dat ik weer zwanger was. Dat deden ze mooi. Maar door de onzekerheid van de twee miskramen bleef ik elke dag/ om de dag door testen. Tot vanmorgen. Nu stop ik want nu krijg ik langzaam aan wat vertrouwen dat het wel goed oploopt door de 3+ op de clearblue

borstvoeding
    als het lukt dan zou ik heel graag borstvoeding willen geven. Lijkt me super mooi!

5. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    leuke vragenlijst!

geluksmomentje
    Ik realiseer het me vaak nog niet echt. Het was echt sneller dan verwacht. Vandaag weer een CB test gedaan. Stond echt 2-3 weken nu. Ik ben voorzichtig blij. Nog steeds bang dat het mis gaat. Mijn dochter wordt 21 april 1 jaar en dan hebben we ook een vroege echo. We denken beiden dat dit een jongetje is nu. Ben heel benieuwd.

kwaaltjes
    - beetje moe
    - veel wakker maar dat was ik daarvoor ook
    - gevoelige borsten beetje

verteld
    Familie van mijn (Hongaarse) vriend. Mijn moeder en twee collega's.
    Zijn familie kwam er op eerste paasdag achter. Ze vroegen wat voor drank ik wilde. .. ik zei water. Ze wisten ook dat we al bezig waren voor een tweede.

namen
    Naam voor een jongen hebben we. Hij wordt dan vernoemd naar mijn vriend. Traditie in Hongarije. Meisje moeten we nog bedenken.

bevalling
    Ziekenhuis. Vorige keer ook gedaan. En nu moet het ook verplicht. Placenta bleef zitten na de bevalling en tijdens de manuele verwijdering daarvan had ik een fluxus. Anderhalve liter bloed verloren en twee nachten in het ziekenhuis gebleven. Was erg jammer want de bevalling zelf daarvoor dus vond ik een eitje.

mvm
    Vorige keren meegedaan. Eerste was een miskraam dus wacht nu wel tot ik wat meer zekerheid hem.

testen
    Ik ben ook test gestoord. Bij mijn dochter deed ik elke dag wel een test. Ook voor de nodige ivm pregnyl. Nu probeer ik er dagen tussen te houden. En dat lukt nu aardig. Om de twee dagen of zo. .. het loopt goed op in ieder geval de testen.

borstvoeding
    Bij mijn dochter zes maanden gedaan. Daarna vond ik het lastig te combineren met mijn werk en heb ik het afgebouwd.

6. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Jane, net als iedereen hier, weet ik niet wat ik moet zeggen. Wat een verdriet! Heel veel sterkte deze periode en ik hoop dat jullie samen tot een beslissing over het verdere verloop kunnen komen waar jullie vrede mee hebben. Dikke knuffel!

7. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    namen
    Voor een jongen hebben we al 5jr een naam, voor een meid (wat ik denk dat we weer krijgen) word het een grote uitdaging. De jongste der naam hadden we met 34wk pas!

Dat borstvoeding effectief is tegen allergieën ben ik niet helemaal uit. Mn oudste heeft net als ik veel eczeem en wel 6mnd bv gehad. Ik zelfs een jaar. Vind het een mooie gedachte dat je zelf je kind de eerste basis mee geeft.

Nu snel naar peutergym!

8. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaag word m'n bericht 2x geplaatst...

Merk dat ik nu meer testdrang heb dan de vorige keren..vooral omdat t zo onverwachts is

9. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Hier schrik ik wel van...jeetje zeg....heel veel sterkte meid. Dit is niet niks allemaal. :(

10. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Nou super toch. Dit blijft vast een plakker ;)

11. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    O Kymmie, super fijn! Ik had echt precies hetzelfde. Twee keer niet verder gekomen dan 2-3 en nu ook idd de 3+ gehad en man wat heb ik staan springen van blijdschap :).

HEb niet alles terug gelezen maar begrijp dat we wat vragen gaan beantwoorden, dus hier de mijne.

Geluksmomente daar kom ik nog op terug want weet niet zo goed wat jillie hiermee bedoelen :)

Kwaaltjes ik dacht niet zoveel behalve een soort bandenpijn gevoel, maar lees net over slecht slapen. Dat heb ik ook. En snachts eruit moeten om te plassen. Mijn urine is heel donker, de hele dag door. O en moe ben ik. Toch wel wat kwaaltjes dus

verteld de ouders en zussen met aanhang en een paar goede vriendinnen. En mijn leidinggevende.

namen Nog niet mee bezig geweest. Ik denk dat we eerst de geslachtsecho afwachten.

bevalling Vorige keer had ik een medische indicatie, geen idee of ik nu dus nog steeds medisch ben. Maar wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Er is de vorige keer te veel gebeurd, dan ben ik liever in een veilige omgeving waar gelijk ingegrepen kan worden

testen Ik ben nu zo ver dat testen geen zin meer heeft. Ik ben 6 dagen voor nod begonnen en toen gestopt 3 dagen voor nod met een digitale. Een week later weer een digitale gedaan om de 2-3 te zien. Toen met 5 weken en 4 dagen weer een digitale gedaan om de 3+ te zien. Meer kan het toch niet worden.

borstvoeding Heb ik mijn dochter 3 maanden gegeven. Dat wil ik nu weer minimaal proberen.

12. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ok nog even mijn geluksmoment Ehm dat heeft iets minder met deze zwangerschap te maken. Maar mijn dochter. Als ik haar zie dan denk ik, niets maakt verder uit, want zij is het allermooiste. Dat houd me wel sterk nu in deze zwangerschap, want ik voel me enorm gezegend met het mooie kindje wat ik al heb. Zo ben ik iig snel uit het verdriet van de vorige miskraam gekomen.

13. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

20 feb 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    #193 Meisje1234, 11 apr 2015
    Laatst bewerkt: 11 apr 2015
    Nu ik verschillende testen etc voorbij zie komen heb ik toch even een ego vraagje...

Mijn digitale clearblue test deed ik afgelopen dinsdagochtend toen ik volgens mijn berekening op 4w en 3 dagen zwangerschap zat (3dagen na NOD), maar toen gaf ie bij mij de 1-2 aan... Had die al 2-4 moeten aangeven en moet ik me nu zorgen maken..? 😓
    Me rijtje Kruidvat testen liepen naar mijn idee wel mooi op.. Ben na 16 dpo, dinsdagochtend, dus ook gestopt met testen omdat ik toen duidelijkheid had van de clearblue..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,9 KB
      Weergaven:
      2
  14. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Digi is altijd 2w korter dan de zwangerschapsduur je krijgt de eerste 2wk altijd cadeau

15. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betekend dpo? Zit al 5jr op zp nog nooit geweten wat dat betekend

16. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

20 feb 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi dat is days past ovulation(dagen na ovulatie) weet ik ook pas sinds ik alle afkortingen en betekenissen ergens ben gaan lezen :D
    weet idd wel dat je die cadeau krijgt maar omdat ik nu zie dat er al meiden met 5 weken 3+ testen en 1-2 betekend dus eigenlijk 3-4 daardoor ontstaat nu mijn twijfel... En ik met 4w3d 1-2 testte..

17. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Dpo= days past ovulation. Dus aantal dagen na de eisprong.

En meisje1234... Ik weet hoe onzeker deze testen je kunnen maken. Het is een gemiddelde en de een maakt sneller hcg aan dan de ander. Bij 5 weken is de rek in hcg tussen de 18 en de 7000. De clear blue voor 2-3 weken moet je geloof ik 400 hcg hebben. Dat is dus best veel. Over een paar dagen zal ie bij jou ook wel naar de 2-3 verspringen.

18. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje, als ik jouw testen bekijk denk ik dat je misschien iets minder ver bent dan je zelf denkt. Vind de test van 14 dpo wat licht voor een test op je nod. Je test van 16 dpo lijkt daar meer op. Daarom misschien de 1-2. Of je maakt iets minder snel hcg aan, dat verschilt ook per vrouw.Wanneer je m nu zou doen heb je denk wel de 2-3. En het was bij mij ook zo dat ik pas op 5 weken en 4 dagen de 3+ had. dus ook niet gelijk bij 5 weken. Volgens mij had ik dit verhaal al eens getypt :)

19. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Bij mijn dochter had ik dat ook. Vier dagen later weer getest en toen stond er wel 3-4. Je HCG schommelt en de ene vrouw maakt het sneller aan dan de andere. Niet te veel zorgen maken!!

20. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

20 feb 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké dank jullie wel! Komt ook doordat ik alles met andere ga vergelijken, sorry ☺️
    Dat zou het dan miss ook wel kunnen zijn mavane.. Maar omdat ik best een regelmatige cyclus had en eigenlijk soms nog eerder als 28 dagen komt het daardoor dat ik het zo heb berekend met 28 dagen cyclus..:)

Deel Deze Pagina