Heel voorzichtig meld ik mij hier ook. Gisteren overduidelijk positief getest van een spontaan wonder. Uitgerekende datum is 7 december. Ik vind het enorm spannend en ik duim, hoop en bid mij suf dat dit een plakker is aangezien spontaan zwanger worden echt zo goed als onmogelijk is volgens het ziekenhuis....
Hoi allemaal! Het was even zoeken welke club ik moest hebben, maar ik denk dat deze de juiste is en het klinkt gezellig hier! Ik ben 24 en ben getrouwd en woon in het buitenland! We hebben dit jaar besloten om te kijken hoe de natuur zijn gang gaat en 31 maart uit nieuwsgierigheid toch maar even een test gedaan.. wat denk je: super positief!! Dus dat was een ontzettend leuke verrassing, maar ook wel onrealistisch! Het lastige is dat ik niet precies weet hoe lang ik zwanger ben omdat mijn cyclus van vanaf december 26-26-39 is.. dus het kan nog alle kanten op het zou dus kunnen dat we tussen 29 november en 4 december zijn uitgerekend! Vanaf welke week gaan jullie mensen vertellen? Wij weten het nog niet, omdat we niet eens weten hoe lang we in verwachting zijn en wat normaal is. Ik ben benieuwd waar jullie allemaal aan voelen dat jullie zwanger zijn, of juist helemaal niet? Ik heb last van onderstaande dingen: - Ongesteldheidsbuikpijn vooral 's avonds - Elke dag misselijk dus daardoor geen eetlust, maar gelukkig niet overgeven - Gevoelige borsten - Darmen zijn van slag - Mn buik is beetje opgezet en daardoor zijn skinnyjeans niet meer lekker - Last van emotionele buien, maar weet niet of dat nu al kan? - Ontzettend moe Ik hoor graag jullie ervaringen en belevingen! En hoe wordt je eigenlijk lid van een club? of werkt het hetzelfde als met het forum gewoon reageren wanneer je wil?
Hoi Kvinne, gefeliciteerd! Waar woon je ergens in het buitenland? Ik heb ook in de avond krampen inderdaad, ook pijn in m'n onderrug, net of ik ongesteld moet worden. Misselijk alleen als ik honger begin te krijgen, dus na een uur of twee voel ik me of ik dagen niet heb gegeten haha! Daarna gaat het dan wel meteen beter. Borsten heb ik heeeel veel last van, bijna huilen van opluchting als ik thuis kom en de bh uit kan (misschien ook wel wat emotionele buien dus ja ) Darmen heb ik geen last van maar ze borrelen wel meer dan normaal en laat veel sneller boeren. En tot slot... Moe, doodmoe inderdaad.. Heb morgen lekker vrij dus ga de hele dag slapen denk ik haha. Op zich niet gek dat we moe zijn natuurlijk als je je bedenkt dat we een nieuw hart aan het maken zijn in deze week
Ik had ook 1 - 2, wij (en dokters) tellen vanaf eerste dag van laatste menstruatie, clearblue vanaf de innesteling omdat dan de hormonen pas aangemaakt worden
Uitgerekende datum lijst december 2015 1. - unrealistic, 24 jaar, 1e kindje - carannay, ?jaar, ? kindje 2. 3. 4. - Nathalie1988, 26 jaar, 2e kindje - yvonne82, 32 jaar, 1e kindje - Kvinne, 24 jaar, 1e kindje 5. 6. - Elin32, ?jaar, 3e kindje 7. - xMeliisz, 24 jaar, 1e kindje - Jane1981, ?jaar, 3e kindje 8. - anoniempje25, 28 jaar, 2e kindje 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. - Lionne, ?jaar, 2e kindje 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. Aantal:10
Alle nieuwe dames welkom en van harte gefeliciteerd!! Ik heb net de lijst weer even aangepast, mocht er iets niet kloppen geef het even door dan pas ik het weer aan.. Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Zijn er al dames die afspraken hebben staan bij de verloskundige?
Nee, het zou 11 december moeten zijn. Ik heb een probleempje. Mijn schoonzusje heeft pas een vroege miskraam gehad. Hoe en wanneer vertellen we mijn ouders (haar schoonouders) dat ik zwanger ben?
Ik woon in een scandinavisch land, wanneer we iedereen verteld hebben dat we in verwachting zijn zal ik vertellen welk land, maar ik ben bang dat ze er anders achter komen via internet haha Het lastige is dat ik niet op internet heb kunnen vinden hoe het hier werkt in dit land. Dus ik heb de dokter gebeld en gezegd dat we een positieve test hebben en ik heb dinsdag een afspraak. Geen idee wat ik moet verwachten?? Heeft 1 van jullie al ervaring daarmee? Tenslotte had ik waarschijnlijk begrepen dat we hier pas met 18 weken de eerste echo krijgen, maar dat lijkt me sterk want dan zou ik al bijna op de helft zitten!! Dus ik heb een heleboel vragen als ik straks bij de dokter zit haha! Ik kon het niet laten om het iemand te vertellen dus heb 1 iemand verteld en wat heerlijk om even over te kletsen, naast mn man want ja hij is een leukerd maar hij blijft een man Ik vroeg me af diegene die moe en misselijk zijn, hoe luisteren jullie naar je lichaam? Gewoon er tegen in gaan of heel rustig aan doen? Ik ben benieuwd! Om even te reageren op de bovenstaande verhaal.. In onze familie is openheid en eerlijkheid altijd belangrijk geweest, dus het ligt heel erg aan hoe je band is met beide familieleden... dat kun je zelf het beste inschatten. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat jij het zelf ook erg lastig en gevoelig vindt, maar als je dit bespreekt zal het op den duur makkelijker zijn voor beide denk ik. Ik bedoel het is wel de realiteit en die kun je niet te lang verzwijgen, maar je kunt ook nog even wachten totdat ze allemaal de tijd hebben gehad om het te laten doordringen... zodat je niet gelijk soort van de aandacht opeist.. Het allerbelangrijkste is hetgeen wat op je hart ligt en dat je daar achter kunt staan.. Sterkte ermee want het is alles behalve makkelijk!!
Hey kvinne gefeliciteerd. ...veel krijgen tussen de 7-10 weken volgensmij hun eerste termijn echo. Kan soms wat later soms wat vroeger zijn. Ik ben ook vaak moe en misselijk soms....aan de moeheid geef ik toe als dit mogelijk is want dat is het beste. Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven. Ze zeggen dat kleine beetjes eten vaak helpt. Ik wou me ook hier aanmelden. Denk dat ik rond 7 dec uitgerekend ben. Rond de 20ste eerste echo debk ik
Gefeliciteerd Bodien! Bij jou heeft het wat moeite gekost of zie ik dat fout onder je berichten? Kvinne, zou inderdaad heel lang wachten zijn op de eerste echo, lijkt me ook vreemd. Ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders, vandaag komt er iemand langs voor de intake, vind het stiekem heel spannend, ze test ook urine dus op de thuistest na het eerste wat het nog officiëler maakt Ik heb trouwens heel veel last van mijn huid nu.. Ik heb vroeger roaccutane (heeeele zware kuur van maand of 5/6) moeten slikken tegen acne, daarna is het weg gebleven, op 1 "normaal" puistje voor mijn ongesteldheid na, die dan binnen 2/3 dagen weg was ipv een week of twee. Nu heb ik sinds vorige week weer allemaal rondom m'n mond/kin wat ook niet snel weg trekt. Door mijn achtergrond qua problemen ben ik echt als de dood dat het helemaal terug komt, weet dat het voor een goed doel is maar vind het verschrikkelijk :'(
In mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid heb ik tegen helemaal niemand gefeliciteerd gezegd: Dus bij gefeliciteerd met dit goede nieuws!! Ik hoop dat bij ons allen de kindjes goed groeien en dat we over minder dan 9 maanden het goede nieuws kunnen delen over dat we bevallen zijn! @ Bodien, gelukkig dat je nog niet aan het overgeven bent, hopelijk blijft dat zo! @ unrealistic Wat vervelend zeg dat je nu juist weer veel last van je huid krijgt! Hopelijk is dat alleen aan het begin van de zwangerschap?
Hallo allemaal, allereerst iedereen gefeliciteerd. Ik meld me ook aan. Ik ben 35 jaar en ben net zwanger van mijn 3e. uitgerekend 11 december verwacht ik. Ik heb al 2 kinderen en ben lang alleenstaand mama geweest (ex bij 1e zwangerschap weggegaan en 2e zoontje is van een donor) Sinds tijdje weer in een relatie en nu we er samen bewust voor gingen in 1x raak. Nu allemaal hopen op plakkertjes
Iedereen gefeliciteerd ik ben 33 en dit is mijn 4e kindje, ik heb 2 sterretjes. Ik probeer waar mogelijk toe te geven aan mijn vermoeidheid maar zitten ook midden in een verhuizing.