Uitgerekend december 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xMeliisz, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Mijn conditie is ook niet zo best. Erg moe en de misselijkheid werkt ook niet mee. Had gisteren weer een overgeef dagje.

Combinatietest twijfelen wij nog over, willen ons hier wel goed over laten informeren.

Het geslacht willen we graag weten, dus we laten rond de 15 weken een geslachtsbepalende echo doen.

2. elmokoekie

4 apr 2012
    67
    0
    0
    geen combinatietest ondanks risico op afwijkingen
    dit omdat met de 20 weken tegenwoordig al heel veel te zien is (open rug enz en deel hart) om bijvoorbeeld down enz. zou ik het toch niet weg kunnen en willen laten halen dus vandaar.

ik ben er nog niet helemaal uit of ik wil weten wat het is. denk het wel, maar dat hebben ze eerder ook steeds met 20 weken al genoemd

conditie is belabberd .... extreem moe. heb er dan ook nog 2 rondhobbelen nu thuis (vakantie nu) maar ach.... komt verder heus wel goed ..... ooit hihi
    ga zo ook bed in.

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Allemaal een fijne Mommy to be- moederdag!!

4. mammierdam

mammierdam Actief lid

7 apr 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Voor degene die het vandaag vertelde, leuke reacties gehad?

Iedereen verder aan het genieten van het mooie weer??
    Pfffff mijn man heeft een soort van nesteldrang ofzo, hij is de tuin aan het verbouwen, niets staan hem ineens naar zijn zin. Gek word ik van hem. Dat hij het verbouwd prima, maar haal dan ook een bezempje ergens onderdoor...

Ook heeft hij vanmiddag een "afdak" voor zijn scooter gebouwd, heel mooi enzo, maar wie loopt er daarstraks met zijn giechel tegen aan.... Juist ikke dus, precies naast mijn oog. Ik hoop dat het morgen niet blauw is. Op t moment zelf wilde ik flink vloeken, niet gedaan, en even later konden we er samen best om lachen 😃

5. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Haha Mammierdam ik moet echt lachen om je verhaal hihi Sorry! :p hoop dat het niet blauw wordt ;)
    Ik heb vandaag mijn moeder verrast, nou volgens mij weet de hele buurt het daar nu hahaha, zo blij dat ze was! En de rest van de dag helemaal van de leg :D

Nog meer mensen die t vandaag verteld hebben?

6. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Shadowcat en belony, wat vreselijk balen... Sterkte!

Verteld, ja, ik vandaag! Bijna iedereen gehad, nog maar twee officiële te gaan, doe ik dinsdag na de echo. De rest hoort het wel via via:D O, ik bedenk me net dat ik mijn vrienden nog helemaal niks heb verteld! Ok, die moet ik straks maar doen, voor al mijn dorpsgenoten hun mond voorbij praten (is net ook al gebeurd:p). Reacties waren super! In de zin van dat ze blij waren dan... Iedereen wist het blijkbaar al, werd al druk achter onze ruggen geroddeld over mijn alcoholvrije feestjes en grote borsten;)

7. mammierdam

mammierdam Actief lid

7 apr 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha alcohol vrije feestjes... Daarom heb ik het ook maar gelijk verteld. In de periode die er aan komt, hou ik normaal wel van een lekker rose biertje...:)

Loesje, dat mag ook hoor, daarom heb ik het ook geplaatst...:D:D:D

Ik heb m'n man net naar de mcdonals gestuurd:):):) Bij de oudste ook zo'n last van...

8. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ja en ik hou wel van een flesje wijn, of twee... Viel nogal op! En m'n vent naar de mac sturen, daar trapt hij helaas niet in... Balen, zelfs op dit tijdstip lust ik wel een big mac en een mckroket!:D

9. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @woman1985: je moet maar zo denken, je staat nu onder goede begeleiding! En bij de gynaecoloog toch vaker echo's (voordeel!!!:p). Maar natuurijk wel klote van je hoge bloeddruk. Heb ik de vorige zwangerschap niet last van gehad en op dit moment ook nog niet.

@willabe: ow, wat spannend! Ik duim voor een blijverd :)

@devilduckie: mijn flessen worden netjes iedere woensdag opgehaald en krijg er standaard 8 flessen (2 bakken), die ik nooit volgeplast krijg :p ghehe. Qua tijd lijkt het ook redelijk hetzelfde, op het einde van de dag. Ik zou idd maar even bellen als ik jou was.

@shadowcat & Belony: heel veel sterkte meiden!

@koekje: wij doen wel de combinatietest, gewoon voor onze eigen geruststelling. We zijn allebei nog jong (ikzelf 26 jaar en mijn man 30 jaar) en dergelijke afwijkingen zitten niet in de familie, dus we hebben eigenlijk niets te vrezen. Maar we weten ook zeker dat we gen kind willen hebben met een dergelijke afwijking en dat we dus, indien het zo zou zijn, we het ook weg zouden laten halen (hoe moeilijk ook). Misschien dus vooral afwegen of je, als het een trisomie afwijking zou hebben, je het ook weg zou laten halen. Als je hoe dan ook zou willen houden, is een combinatietest natuurlijk onnodig. (vorige keer trouwens ook een ct laten doen en toen hadden we de allerlaagste kans)

@Lionne: wij doen geen pretecho, rond die 16 weken zijn we precies op vakantie. En ben 18 weken als we terugkomen, dus dan kunnen we wel wachten op de 20 weken om het geslacht te weten ;). Vorige keer overigens wel met 16 weken laten doen en toen hadden ze het goed. Je moet idd gewoon even googlen naar iemand die geslachtsbepalingen doet in jouw omgeving.

@hier: drie horrornachten achter de rug, waardoor mijn kwaaltjes nu drie dubbel dik zich uiten (voor het eerst overgegeven!) en ik mijn ogen amper open kan houden op het werk. Ons dochtertje heeft de waterpokken, dus totaal niet in dr hum en dat laat ze natuurlijk precies snachts blijken.

Verder morgen weer een echo op de planning! Jeej, de tweede alweer :D

10. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    @nathalie1988 de afweging zoals jullie die maken hebben wij nu ook gemaakt. Hoe erg we het ook zouden vinden we willen geen kindje met een afwijking. Daarom doen we ook de test zodat we weten waar we aan toe zijn.

11. IH5

IH5 Niet meer actief

Combinatietest: Ja die krijgen wij eind mei en dan ben ik 13 weken. Het bloed wordt tegelijk met de echo gedaan dus de uitslag zal wel pas later volgen. Bij mijn andere kindjes was het bloed eerst en dan 10 dagen later de echo en daar kregen we meteen de uitslag. Hoe ging dat bij jullie (voor degenen die al eerder deze test gedaan hebben)?

Kwalen: Misselijkheid begint nu echt flink af te nemen, overgeven heb ik al een paar dagen niet meer gedaan, dus dat is wel HEEL erg fijn :D

Vertellen:Ik heb het mijn werkgever verteld en die was ook enorm verrast (misschien wel geschokt :D) omdat zij ook weten dat ik echt geen kinderwens meer had, maar hij feliciteerde me met onze verrassing :p

Buik: Vorige week had ik nog nul komma nul buik en nu..... ineens binnen een dag of drie PUILT mijn buik uit :$ Echt een bol buikje. Ongelooflijk. Ik moet eens op zoek naar positiebroeken want mijn eigen zitten niet allemaal zo lekker meer.
    Dit is mijn vijfde zwangerschap (3e kindje) en ik denk dat het dan toch allemaal wat sneller gaat ;) Bij mijn eerste zag je het zelfs met 7 maanden niet echt

12. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @IH5: vorige keer was bij mij bloedprikken en de echo ook tegelijkertijd. Bij de echo werd dan al verteld of de nekplooimeting normaal was of niet, maar dat pas icm de bloedtest het duidelijk zou worden wat de kasn was. De kans op een afwijking kregen wij idd na ongeveer 10 dagen. Deze keer zal het hetzelfde verlopen.

13. Beach

Beach Lid

23 apr 2015
    49
    0
    0
    Yesssss net een echo gehad, kon niet wachten tot 10 weken dus pretecho gedaan.

Alles helemaal goed met ons kleine bolletje en het hartje klopt <3 nu al helemaal verliefd.

Vind het oprecht heel rot dat er ook een aantal meiden waren met slechte echo's.. Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn en sterkte met verwerken..

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Fijn dat de echo goed was Beach. Hier ook een goede echo gehad net! Ben volgens de berekening 8w5d en de uitgerekende datum is naar 16 december gezet.

15. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Uitgerekende datum lijst december 2015

1.
    - unrealistic, 24 jaar, 1e kindje
    - carannay, ?jaar, ? kindje
    - mavane, 29 jaar, 2e kindje
    - isha, ?jaar, ?kindje

2.
    - blossom85, 30 jaar, 2e kindje

3.

4.
    - Nathalie1988, 26 jaar, 2e kindje
    - yvonne82, 32 jaar, 1e kindje
    - Kvinne, 24 jaar, 1e kindje

5.

6.
    - Elin32, ?jaar, 3e kindje
    - Liefjem, 25 jaar, 2e kindje
    - Women1985, 29 jaar, 1e kindje

7.
    - xMeliisz, 24 jaar, 1e kindje
    - Willabe, 31 jaar, 1e kindje

8.
    - anoniempje25, 28 jaar, 2e kindje
    - twingia, 24 jaar, 2e kindje

9.
    - Kymmie, 32 jaar, 1e kindje

10.
    - Sill123, 27jaar, 1e kindje
    - ilona88, 26 jaar, 1e kindje
    - Dale Cooper, 30 jaar, 1e kindje
    - mammierdam, 30 jaar, 3e kindje

11.
    - lionne, 34 jaar, 2e kindje
    - elmokoekie, 35 jaar, 3e kindje
    - Roosz, 31 jaar, 2e kindje
    - miss geul, 27 jaar, 2e kindje

12.
    - Meisje1234, 27 jaar, 1e kindje
    - Scarlett1985, 29 jaar, 1e kindje
    - XSDA, 20 jaar, 1e kindje

13.

14.

15.
    - fidel2010, 30 jaar, 2e kindje
    - Chanan, 32 jaar, 2e kindje
    - Sarina19, 33 jaar, 1e kindje
    - Koekje2015, 33 jaar, 1e kindje
    - EFLORENCIA, 25 jaar, 2e kindje

16.
    - Robijn89, 25 jaar, 1e kindje

17.
    - Haakmuts1988, 26 jaar, 1e kindje

18.
    - devilduckie, 27 jaar, 1e kindje
    - Mamavangend86, ?jaar, 2e en 3e kindje
    - romylief, 25 jaar, 1e kindje

19.
    - kzh, 29 jaar, 2e kindje
    - lafarina, 30 jaar, 1e kindje
    - Laurie1, 29 jaar, 1e kindje
    - Maatje83, 32 jaar, 1e kindje
    - Krapje, 31 jaar, 1e kindje

20.

21.
    - MissyC, 22 jaar, 2e kindje

22.
    - Mich1987, ?jaar, 3e kindje

23.

24.

25.
    - Rietje84, 30 jaar, 2e kindje

26.
    - Ritoy, ?jaar, 1e kindje

27.
    - Loessje1987, 28 jaar, 1e kindje

28.

29.
    - nathalieke83, ?jaar, 4e kindje

30.
    - Devilschase, 29 jaar, 2e kindje
    - Tann, 29 jaar, 1e kindje
    - Beach, 31 jaar, 1e kindje

31.
    - jansiepansie, 31 jaar, 3e kindje
    - Babs78, 37 jaar, 3e kindje
    - Veenbaas, 23 jaar, 1e kindje

Datum nog niet bekend:
    - mamma van J, 27 jaar, 3e kindje
    - Tooss, 28jaar, 2e kindje
    - kittyke, ?jaar, ?kindje
    - IH5, ?jaar, 3e kindje
    - ShallY, ?jaar, ?kindje
    - nath86, ?jaar, 2e kindje

Aantal:60

Vlindertjes:
    - Jane1981
    - Miekje87
    - Bodien
    - Flower1983
    - Croissant
    - Belony
    - Shadowcat

Afspraken:
    11 mei:
    - shadowcat76: gyn

12 mei:
    - Dale Cooper: eerste echo
    - mavane: termijnecho
    - Haakmuts1988: intake
    - Loessje1987: intake vk

13 mei:
    - mammierdam: intake verloskundige
    - ilona88: intake verloskundige
    - mamma van J: eerste echo
    - Chanan: tweede echo
    - Ritoy: eerste echo ziekenhuis
    - Devilduckie: intake+eerste echo verloskundige
    - Scarlett1985: termijnecho 10 wkn, intake

15 mei:
    - Sill123: Intake vk

18 mei:
    - Veenbaas: eerste echo
    - Tann: eerste echo
    - lafarina: eerste echo

19 mei:
    - miss geul: tweede echo
    - Elmokoekie: intake EMC

20 mei:
    - Elmokoekie: 2e afspraak zkh en echo

21 mei:
    - Mich1987: intake verloskundige+termijnecho

22 mei:
    - kzh : intake vk zkh

26 mei:
    -Robijn: tweede echo verloskundige

28 mei:
    - Ritoy: tweede echo verloskundige

12 juni:
    - kzh : echo gyn

20 juni:
    - Mavane: geslachtsecho

8 juli:
    - kzh : geslachtsecho

16. devilduckie

devilduckie Actief lid

22 dec 2014
    172
    10
    18
    basisschool lerares
    Van harte Beach en Robijn!

17. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Oow super fijn voor jullie!

Konden ze het hartje goed zien met een uitwendige echo Beach?
    Ik moet volgende week maandag en hoop ook op een goed kloppend hartje :)

Duurt voor mijn gevoel nog zo lang haha maar gelukkig kort weekje dit!

18. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    De spanning begint te komen, woensdagochtend termijnecho en intake.

19. Beach

Beach Lid

23 apr 2015
    49
    0
    0
    Gefeliciteerd Robijn!

@Tann, ze deed meteen een inwendige echo. Zag alleen nog een klein bolletje maar wel met een knipperend lichtje, het hartje :) zo spannend, ik was echt zenuwachtig van tevoren! Is echt een super gevoel om te zien. Niet te veel aan denken en dan gaat de week hopelijk snel ;)

Scarlett, veel succes woensdag!!

20. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb morgen de termijj echo maar word juist rustiger naarmate die vordert.

Fijn beach, dat is idd een hele opluchting!

Deel Deze Pagina