Van harte Nathalie!! Erg mooi plaatje! Kan zelf al niet meer wachten, morgen mag ik voor de eerste echo . Alles aan mij zegt dat het goed zit (gevoel, groei buik en andere symptomen..) but you never know.. We gaan t meemaken . Het honger gevoel ken ik helaas ook. Geen tosti is meer veilig 's middags
Gefeliciteerd voor alle meiden met een goede echo, en veel plezier voor diegenen die binnenkort mogen Ik baal... ik mis het prachtige weer buiten omdat ik alleen maar misselijk en ziekig ben. Ik vraag me af of het aan de zwangerschap ligt of dat ik een virus o.i.d. heb want voel me een partij ziek en zwak blergh.... vandaag eindelijk eten en drinken binnen kunnen houden voor het eerst, maar nog altijd minimaal en voel me nog erg als een dweil Kunnen jullie een beetje genieten van het mooie weer?
Meiden, mooie echo's!!! Gefeliciteerd. Ik mag morgen, hoop ik tenminste. Op de website van de vk las ik dat er op de dag van de intake een afspraak werd gemaakt voor de echo, nu begreep ik van de assistent dat ik de echo gelijk met de intake heb... Nu weet ik het dus niet meer... Ach we zien wel 😄 @eten, niet de hele dag door, ik ben sowieso niet zo'n eter. Bij de eerste ben ik meer als 30 kilo aangekomen, dat wil ik echt nooooooit meer. Ik woog toen dik over de 100. Ik heb me zo verschrikkelijk gevoeld, dat wil ik echt niet meer. Probeer veel te drinken en te bewegen, in de hoop dat ik niet zo veel aan kom. Lig nu, na het eten, wel voor Pampus op de bank. Kindjes spelen met buurkinderen, man is ff weg, dus ik kan ff op de bank. ☺️ Morgen de verzekering en de kraamzorg regelen. Kraamzorg regel ik zelf. Ik heb nog steeds contact met de kraamverzorgster die ik het eerste had. Echt de allereerste, ik heb haar toen terug gevraagd toen de tweede was geboren. Nu is alles zo veranderd dat je zelf geen contact meer met het kraambureau hoeft op te nemen en alles via de zorgverzekering loopt, maar bij navraag mag ik zelf ook mijn voorkeur bij het kraambureau uiten 😄😄😄. Ik heb haar zelf ook nog gister even gesproken en ze wil graag bij ons komen!! @mavane, je blijft toch nog wel hier kletsen he??
@mamierdam, volgens mij mag je nog steeds je eigen kraamzorg aanbieder uitzoeken (2jr geleden nog wel) wil ook bij t zelfde bureau als de afgelopen 2keer. Na morgen ga ik t regelen kraampakket (al heb ik denk ik nog een complete over heb amper wat gebruikt op t kraamverband na) en kraamzorg. Was vandaag ff bij de babydump en prenatal maar vond weinig leuks voor de kleintjes nog veel t zelfde als 2jr geleden.
Mavene gefeliciciteerd !! En ach uiteindelijk zegt de datum alsnog weinig, 5% bevalt op de uitgerekende dag zelf.... Mamierdam hier net zo, morgen ook alvast belen met verzekering, mijn kraamvrouw wisselt van 25 juni van kraamburo dus wil even weten hoe dat zit met contract en kosten etc, maar heb haar op fb en wil zelf hier dolgraag terugkomen, wordt het niet dan komt ze op kraamvisite
Klopt je kan aangeven met welk bureau je wil werken, maar zij kunnen niet aangeven welke kraamverzorgster je wil. Volgend de verzekering hoefde ik geen contact op te nemen met het kraamburau, maar als ik dezelfde wil, zal ik toch door moeten geven wie 😄. En hier ook de afspraak, als het niet lukt om haar te krijgen, komt ze maar lekker een beschuitje eten, gesmeerd door haar collega... 😄😄
Mooie echo's weer Morgen ben ik aan de beurt voor 2e echo en intake.. 11 uur. Bah, toch wel zenuwachtig hoor..
Gisteren avond alweer de 3e echo gehad en de intake. Kindje krijgt nu echt vorm . Alles zag er netjes uit voor de termijn. 1 juni de termijn echo en 24 juni op controle. Kwa eten gaat het hier redelijk. Niet eten is misselijk worden en wel eten heb ik helemaal geen zin in. Niet helemaal erg met mijn bmi wat ik mag de totale zwangrschap zoon 6 kilo aankomen en extra echo's (dat is natuurlijk weer niet erg)
Hallo allemaal! Wat een mooie echo's! Gefeliciteerd dames! Wij waren gisteren ook weer aan de beurt om even te Skypen. Het is zo bijzonder hoe onze uk aan het groeien is. Doordat wij iedere week een echo hebben maken we het van zo dichtbij mee. Echt zo geweldig. Onze uk doet het onwijs goed. Was ook flink aan het bewegen. Ik ben vandaag precies 9 weken! We hebben nog 3 echo's op de planning staan. Als het zo goed blijft gaan dan mag ik na 12 weken naar de VK.
Bedankt allemaal voor de positieve woorden over de echo @Tann: dan heb je het maar druk zeg! Pff, ik vind een gewone dag werken al zo vermoeiend nu. Zelfs een cursus afgezegd, omdat ik de puf niet heb om savonds (1x per week) daar nog naartoe te gaan. Respect voor jou @Woman1985: inderdaad, lopen gelijk op! Zullen we wel steeds dezelfde echo-plaatjes hebben haha @lafarina: pff, das minder zeg. Klinkt als een combinatie van beide; ziekig van griepje en zwanger zijn. Ik kwakkel nu ook veel erger dan normaal. Gelukkig kan ik wel van het lekkere weer genieten, na het werk lekker met onze uk de speeltuin in of even in de tuin spelen @Mavane: wow! Mooie foto Dus vooruit gezet? Nice! Grote kans dat het alsnog een December kindje gaat worden Ben je van je dochter later of eerder dan de uitgerekende datum bevallen? Haakmuts/Romylief: mooie echo's kraamzorg: Wil ik denk ik na de combinatietest gaan regelen. Of is dat dan te laat? Pff, ben echt alles van de vorige zwangerschap vergeten zeg
Wauw mooie echo's meiden! Ik vrees dat hier ook het eerste begin van misselijkheid is aangetreden. Gelukkig nog niet tot kotsen aan toe.. Ik trek een normale werkweek ook bijna niet meer
Hier heeft de verzekering het liefste dat je voor de 14 weken kraamzorg regelt. Leuk om al die mooie echo's te zien!! Ik sta nu bij de vk voor de deur op mijn mam te wachten. Gaat jullie partner ook mee naar alle afspraken? Bij de vorige zwangerschappen ging hij zo vaak mogelijk mee. Volgens mij elke keer, ihij is 1 of 2 keer niet meegeweest.
Werk: Ik werk drie dagen en dat is voor mij nu haalbaar. Het is wel een verantwoordelijke baan, dus moet voortdurend bij de les blijven. Maar ik moet bekennen dat ik gisteren op mijn bureau in slaap gevallen ben op het werk in mijn half uurtje lunchpauze.... En ik lig elke avond voor 21 uur in bed. Partner: Die van mij gaat zoveel mogelijk mee, maar kan niet altijd vrij krijgen en dat hoeft ook niet van mij. Maar de belangrijke afspraken is hij zeker bij. VK/Kraamzorg:Dit heb ik vorige week geregeld op aanraden van de gyn.
na jullie berichtjes heb ik zojuist toch maar even alvast de kraamzorg aangevraagd . Formuliertje ingevuld en nu is het wachten totdat de kraamzorg hem in behandeling gaat nemen. Ze gaven ongeveer drie weken aan als wachttijd. Ben benieuwd! partner bij VK: bij de vorige zwangerschap is mijn man in het begin iedere keer met mij mee geweest naar de verloskundige. Alle echo's etc. en belangrijke gesprekken deed hij mee. De standaardafspraken (met alleen meten, voelen en eventueel plaats voor vragen) sloeg hij aan het einde van de zwangerschap (laatste 6 weken oid) over. Ik vond dat ook echt totaal niet nodig, zo kon hij nog wat uurtjes maken voordat de uk kwam