Kraamzorg aangevraagd, kraampakket aangevraagd. Begint nu toch steeds echter te worden, maar toch ook nog zo onwerkelijk. en nu wachten op de eerste bewegingen van de kleine
Ik heb kraamzorg aangevraagd bij kraamzorg Rotterdam. Ik kreeg van de verloskundige het advies om bij een grote organisatie de aanvraag te doen, zij zijn vaak toleranter. Ook al wordt er dan ietsje minder door de verzekeraar vergoed, kon ik beter bij een grote organisatie aanvragen zei ze. Als ik moest kiezen tussen maatstad en vlietland, zou ik voor vlietland gaan. Ook op advies van de verloskundige 😉 Yann, veel plezier straks!! Oh trouwens, onze dochter snapte het potje niet zo goed. Wij gingen allemaal op de wc en zij moest op het potje. Ze wilde liever op de wc zei ze. Dus potje was snel gedaan.. 😄
Ik kreeg juist ander advies omdat je dan vaak wisselende meiden over de vloer krijgt. Maar zo heeft iedere vk zijn connecties met een kraamzorg denk ik. Ik heb dus een zelfstandige uitgekozen. Om voor onze dochter de verschillende gezichten zo veel mogelijk te beperken. HAd bij mijn dochter wel van een grotere instantie dat was ook prima.
Ik mag niet kiezen tussen maasstad en vlietland. Ik moet als ikazia vol ligt eerst naar vlietland uitwijken. Pas als die vol zit mag ik naar maasstad, omdat die een langere reisafstand heeft. Maar ik hoop van harte dat ikazia gewoon plek heeft, dat is goed bevallen. Heb er bij elise een week moeten liggen dus dan toch wel fijn als je in het ziekenhuis van je keuze kan bevallen
Kraamzorg Een grote lijkt mij juist dat t minder persoonlijk is, al had ik bij dl ook een redelijk grotem nu ga ik naar een kraamzorg met 8 personen, de intaker is ook de gene die de kraamzorg komt doen, dus geen vage afspraken over bevallen en nacontroles op de keukentafel. Zindelijkheid, met de kerstvakantie heb ik der gewoon twee wkn in de blote kont laten lopen, dan maar dweilen, het ging best heel goed zelfs dat ze zelf ging poepen op t potje, maar de tweede keer had ze alles onder gesmeerd dus was het ineens drama, een maand gestopt en opnieuw begonnen, nu is ze plaszindelijk en poepen gaat steeds beter, wel vermoeiend want ze weet het wel maar ze lijkt er bij t poepen nog niet bij na te denken... Ach het komt vanzelf
Zindelijkheid: mijn oudste zag het op de creche en toen was het zo gedaan toen hij 2,5 jr was. In 1x dag en nacht zindelijk. Van mij had het nog niet zo gehoeven, want ik vind onderweg stiekem een luier wel zo makkelijk De jongste was iets later, ruim 3, maar toen ineens wilde hij zelf en ook bij hem was het letterlijk in 1 dag meteen helemaal klaar. Dag en nacht droog. Dus hier heel gemakkelijk gegaan. Geen ongelukjes ofzo. Overigens hebben ze de po overgeslagen, ze wilden meteen op de wc. Met een klein opstapje van Ikea ervoor voor de voetjes. Vertellen:Onze zoon heeft vanmorgen keihard door de tuin naar zijn buurjongetje geroepen dat mama aan het overgeven was vanwege de baby in de buik Dus toen ik later bij school de buurvrouw tegenkwam, wist ze het al. En alle andere buren ook.... We hebben een grote gezamenlijk tuin waar onze eigen tuinen aan vast zitten. Wel heerlijk, want daar spelen elke middag na school zeker 15 buurkinderen met elkaar en ze kunnen er niet uit (afgesloten). Onze jongste is vandaag jarig (4 geworden) en dus zijn ze nu allebei naar school. Beetje leeg en stil hier Maar goed eigenlijk dat er weer een babytje onderweg is
Gefeliciteerd IH5! ik moet er zelf nog niet aan denken dat ze naar school gaat, maar het zal nu met je zwangerschap wel lekker zijn ook en als de kleine er straks is. Ik mis soms toch de rust die ik had bij de zwangerschap van Elise
Gefeliciteerd Mammierdam Ik heb vanavond mijn eerste echo, super zin in en kijk er ook tegenop. Gelukkig mag ik om half 3 naar werk toe en kom ik echt net pas voor de echo thuis, minder tijd om te zenuwen
Gefeliciteerd IH5! Succes vandaag, Lafarina. Ik heb vandaag bezoek gehad van MvM. De eerste keer vanaf het begin meegedaan, maar vond het zo confronterend dat ik nu heb gewacht met aanmelden tot nu de echo.
haha, IH5, zo weet de hele buurt het ook alvast . Ben blij dat de onze nog niet zo kan kletsen, zodat ze het kan verklappen. Ook al wijst ze wel naar mijn buik en roept baby. Maar alleen als we thuis zijn . Trouwens Gefeliciteerd met je jongste . Robijn: goed bezig! Alle beetjes helpen toch . Maar ik moet toegeven dat ik blij ben dat we alweer ruim op de helft zitten van het plassen in de kan haha. Op 17 juni worden de laatste flessen opgehaald en is het gedaan .
Haha ja dat plassen in de bussen gaat niet wennen hoor... maar alles voor het goed doel! Hahaha had alleen van de week asperges gegeten en toen maar even een dagje over geslagen... whaha Nog 2 uurtjes en dan eindelijk echo Voelt echt als dezelfde spanning voor mijn zwangerschapstest hihi.
Oooooo ik ben ook zo blij dat een groot deel van het verzamelen erop zit. Even gewoon normaal kunnen plassen is af en toe ook fijn Ben al vanaf 5 weken zwangerschap bezig
Hee dames ik heb vandaag ook me echo gehad. Kloppend hartje gezien Maar ik dacht dat ik vandaag 7+3 zou zijn maar op de echo meting was ik maar 6+1 .. Dus nu uitgerekend op 10 jan... De fertarts zei dat het prima was en dat ik mss een latere ei + innesteling heb gehad ivm de clomid en ik deze rond geen metingen had gehad. Maar aan de andere kant ben ik ook wel wat banger nu , want wat als mijn berekening wel klopte dan zou er wat mis moeten zijn... Maar ja dan zou die arts dat toch wel zeggen ? Over 2,5 week moet ik weer dus maar weer afwachten
Oh balen veenbaas Wanneer heb je voor het eerst positief getest en was die test donker of licht? Dat helpt je misschien op weg.
Ik had de 22ste van cb 1-2 weken Maar zag net op de foto's dat ze dat van de kleinste meting had berekend, heb ook nog een meting waar hij/zij ongeveer 1,2 mm groter is.. Ik wacht wel gewoon af mss een latere innesteling en snelle hcg aanmaak.. denk dat ik wel kan blijven gissen.. moet gewoon even 2,5 week afwachten en hopen dat het goed gegroeid is .. Het hartje klopte goed dus dat is fijn
Fijn dat de echo goed was, Veenbaas. Ik neem aan dat een arts dat wel zal weten of zien dan, anders kun je het altijd nog even navragen als je twijfelt? Tann, hoe was jouw echo? Hier bij de echo alles goeddddddd!!!!!! Hartje klopt goed en alles zit erop en eraan zover dit te zien is. De kleine is 2,5 cm groot nu en ik loop precies gelijk met wat ik had uitgerekend, negen weken en dus uitgerekend op 19 december zoals verwacht. In eerste instantie meette ze 8+5 maar na nog eens meten was de kleine toch groter, dus dat staat nu 'fout' op de echo foto's. WIJ ZÏJN ZO BLIJ!!!
Jaa ook ik vandaag de echo!! En een heel mooi knipperlichtje gezien.. helemaal verliefd op ons garnaaltje hihi.. ik heb 3 dagen gewonnen ben berekend op 8 weken precies en dacht 7.4 ben nu uitgerekend op 28 dec voor zover. Ik heb over 2.5 weken de termijnecho... 5 juni. Spannend de dag voor onze vakantie. Fijn dat jullie echo's ook goed waren meiden. Toch spannend!! Veenbaas niet te druk maken hoor!! Hartje klopt en dat is het meest belangrijk! Geniet ervan meis!