Uitgerekend december 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xMeliisz, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Wat leuk is het toch om elkaar zo te volgen hè! Eerst die onzekere periode en nu is denk ik iedereen wel op een punt dat we ons echt een beetje kunnen verheugen op de kleine!

Wij zijn net bij de vk geweest. Wat gaat dat snel zeg, erin en er weer uit! Ik wil er het liefst een uur zitten en eens even uitgebreid naar de baby kijken! Helaas... Wel het hartje gehoord! De baby zit echt veel lager dan ik dacht! Ik heb echt zo'n enorm bolle buik, maar de baby zit gewoon nog bijna helemaal achter mijn schaambotje verstopt:p

Ik heb trouwens wel steeds meer pijn in mijn rug. Hebben jullie dat ook? En wat doe je eraan? Ik heb het wel even aangegeven net. Ik ben schoonmaakster en ik heb erg last tijdens en na het werken. Beetje balen. Het is nu wel te verdragen, maar het moet niet erger worden! Ik vroeg of het een goed idee is om naar de fysio te gaan en dat is het:) Ga ik dus zeker doen!

En super fijn dat de eerste nekplooi metingen goed zijn gegaan! Wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen. Nog even wachten dus tot de zomervakantie, dan kunnen we eindelijk zien hoe m'n moppie het doet!

2. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Dale Cooper, ik had ook enorme last van lage rugpijn, zo erg dat ik nauwelijks rechtop kon zitten. Bij mij bleek het obstipatie te zijn.
    Even kijken wat je vk er van zegt

3. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @Ritoy: aah, vandaar ;). Hadden ze dat bij ons maar ook gedaan. Lijkt me inderdaad een stukje fijner. Weet je in ieder geval meteen de uitslag

@Robijn: bij sommige praktijken kunnen ze inderdaad al wel vroeger een bepaling van het geslacht doen. Een nicht van mij die heeft ook al heel vroeg met 12 of 13 weken in belgie een echo laten maken waarop het te zien was. De praktijk waar wij vanmiddag naartoe gaan, doet het vanaf 15 weken. Die we de vorige keer hadden met 16 weken. Scheelt echt per praktijk. En natuurlijk hoe verder in de zwangerschap (zeker die eerste weken) hoe beter het te zien is.

@Dale: rugpijn heb ik ook wel last van. Vooral als ik te veel heb gedaan, of te lang in dezelfde houding heb gezeten/gestaan/gelegen. Na een dag werken (kantoorbaan) voel ik mn rug wel redelijk bij de rit naar huis (van een uur). Maar ik heb hoe dan ook een zwakke rug.. Dus we zullen zien hoe dat afloopt ;)

Vandaag trouwens de laatste flessen voor MvM buiten gezet. Niet meer in een potje plassen! Straks meteen de kan weggooien. Lekker :D

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Mijn laatste week voor mvm begint vandaag! Net de laatste potten gekregen. Ben er zooo klaar mee!

Over half uurtje weer controle bij vk, zonder echo helaas :(
    Blijft toch altijd spannend he! Vorige controle was alweer 4 wkn geleden, we hebben wel afgelopen week zelf thuis het hartje gehoord met een angelsound. Was wel even fijn tussendoor.
    Ben benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder nu zit, en ik wil graag weten aan welke kant mijn placenta zit. Want als ie aan de voorkant zit, ga je het kindje vaak pas veel later voelen toch?

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Met 13 weken word het geslacht bepaald op basis van de nub. Niet 100% betrouwbaar daarom wachten wij tot 16 weken.
    Dinsdag mogen wij!:D

6. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Net controle gehad bij VK, alles was in orde. Baby had mooie hartslag.

Maar voel me zo'n sukkel! Ik was al een beetje trots op mijn groeiende buikje, maar dat komt alleen maar door mijn darmen! Die waren enorm opgezet, m'n baarmoeder zat nog heel laag. Dus ik ben trots op mijn darmen :( ik ga mijn buik maar weer verstoppen in plaats van er mee pronken

7. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    ach, gewoon lekker pronken! ;)

8. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd lekker pronken. Denk dat het bij de meeste nog vooral een darmenbuik is. Maar hoe dan ook ben je zwanger en is het je kindje/bm die die darmen omhoog gooit.
    Ik kan proberen mijn buik in te houden maar dat lukt echt niet.

Heb superleuke zwangerschapskleding besteld voor de zomer. Had het al binnen maar was te groot, dus nu omgeruild. Normaal draag ik niet graag jurkjes, maar nu vind ik het prachtig hoe mijn buik er in uit komt :)

9. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hahaha, Scarlet, ik had precies hetzelfde! Ik wist wel dat het vooral door mijn darmen kwam, maar ik dacht toch echt dat de baby wel iets hoger zou zitten! De vk begon ook vrij hoog te voelen, maar ze moest echt zoeken:p

Ummk, ik zal eens aan de fysio vragen of dat een reden kan zijn, maar ik vrees dat het mijn zwakke rug is. Vk zegt dat het komt doordat alles wat weker wordt en dat ik op mijn houding moet letten, maar dat gaat erg lastig met mijn werk. Als ik bijvoorbeeld ga stofzuigen in een niet belastende houding, ben ik twee uur bezig in plaats van één... Ik hoop dat fysio helpt en ik hoop ook vooral dat het allemaal geen kwaad kan en dat het alleen maar ongemakkelijk is:) Ik wil niet met 15 weken al moeten stoppen met werken of zo... In september loopt mijn contract af en ik zou graag weer een nieuwe willen. Iets zegt me dat die kans kleiner wordt als ze nu al niks aan me hebben;)

10. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Ben even wat stil geweest wegens vakantie + ziek terug komen, maar ben er weer :) Hier geen rugpijn overigens!
    Wel last van misselijk en slechte eetlust, al twee kilo afgevallen inmiddels, nouja ik kan t hebben gelukkig :p

Ik voel me vandaag wel weer beter, ga morgen zachtjes aan weer werken, en dan vrijdag al weer weekend. Lekker rustig opstarten dus ;)

Ik denk trouwens een paar keer de uk gevoeld te hebben in Mexico. Moeilijk te bepalen omdat ik het gevoel niet ken, maar het was absoluut niet mijn darmen. Helaas voel ik het nu al hele week niet meer. Vanmiddag even hartje luisteren, want maandag bij vk controle hoorden we het niet, (vk hoorde het wel maar ik niet), dus we mogen herkansing vandaag.

Vrijdag 10 juli pretecho gepland voor geslachtsbepaling. Bij de combinatietest is al een gok gedaan, en dat werd een jongen, dus ben benieuwd of het klopt ;)

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Scarlett, lekker buikje showen joh!! Nu nog darmenbuikje maar zal over een week of wat echt wel een babybuik zijn hoor!!

Ik vind dat trouwens best lastig. Heb van mezelf best een buikje en die verberg ik altijd mooi met shirtjes. Maar straks als mijn buik gaat groeien mag ik het geeoon laten zien. Moet ik toch die knoop om gaan zetten.

Dale copper, ik heb ook vaak veel rugpijn. Laatst was het zo erg dat ik niet kon liggen enz. Dus gelijk naar de fysio gegaan, daar heb ik namelijk al eerder gelopen vanwege m'n rug. Is erg zwak dus vrees ervoor :(

Gisteren he ik een 2e hands angelsound aangeschaft. En volgens mij het hartje gehoord.m of zal het m'n eigen hartslag geweest zijn? Hoorde het in ieder geval ver onderin mijn buik.
    Misschien hebben jullie mn verhaal gelezen over m'n enorme onzekerheid. Het is helaas nog niet minder :(

Hebben jullie vorige week ook zo'n last vsn de warmte gehad? Ik heb zo bagger geslapen. En dsn is het nog niet eens hartje zomer.

Owja gisteren een cadeautje gehad van m'n bazin. Een dikkie dik knuffel in het groot en klein. Super lief!! Gelijk m'n verlof besproken en de kleine al aangemeld ( werk op een kdv). Ik zal hem 2 dagen per week meenemen en hopelijk krijgt m'n vriend het geregeld dat hij 1 dag thuis mag werken.

12. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    wij krijgen een meisje!

Mag dus op de lijst.. krijg m even niet een ander kleurtje, dus dan maar dikgedrukt ;).

Gisteren een geslachtsecho gehad. Een eigenwijs meisje wat met de rug naar ons toegekeerd lag en de voetjes heerlijk helemaal opgetrokken tegen de billen. De echoscopiste zag het overigens wel meteen.
    toch nog maar even de 20 weken echo afwachten tot wel roze gaan shoppen ;)

13. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat leuk Nathalie:D

14. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je leiding gebelde shally!

Nathalie, super een meisje!

Ik had vandaag controle bij vk. Was alweer 5 weken geleden. Ze heeft voor het eerst het hartje laten horen.
    Mijn baarmoeder komt bijna tot mijn navel, dus ook goed gegroeid.

Nu op naar de echo van zaterdag

15. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net ook afspraak gemaakt voor 20 weken echo. Ik mag 17 juli komen, op mijn verjaardag. Weet niet hoe ik het aan de lijst kan toevoegen

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat leuk Nathalie!!

Mavane, wat dit je eerste controle bij de vk? Omdat ze nu pas naar het hartje geluisterd heeft?
    Ik moet maandag en dan hoop ik toch dat ze even gaat luisteren zodat ik weer gerust gesteld ben.

17. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee was de derde controle, maar mijn vk doet het niet voor de 12 weken. Was ruim 11 weken met de vorige controle. Nu bijna 17. Zat erg lange tijd tussen deze controles ivm vakantie.

Had het hartje thuis wel allang gehoord met de angelsound, maar is toch anders dan bij de vk. En voel het kindje ook al een paar weken, dus gelukkig was ik er wel gerust onder

18. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Shally, kan je het niet horen aan het tempo van de hartslag? Die van jou is een stuk langzamer dan van de kleine. Tenzij je natuurlijk zo nerveus bent dat die van jou ook tekeer gaat:D Ik hoop wel echt dat je snel van die onzekerheid af bent, wat afschuwelijk lijkt me dat zeg!

En de fysio, hielp dat ook echt bij jou? En wat werd eraan gedaan dan? Ik ga er vanmiddag heen. Ik hoop echt dat ze me kan helpen! Ik ben wel eerder er naartoe geweest, maar dat was na een ongeluk. Toen was mijn rug schots en scheef en dat moest gewoon weer op de goede plek komen. Nu zit dat natuurlijk anders... Ben benieuwd!

Nathalie, een meisje! Wat leuk!

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee kan het helaas niet horen aan de hartslag.. :( ik hoor ook maar 1 hartslag dus zal dan van mezelf wel zijn.

Ja fysio heeft echt geholpen. De eerste keer hebben ze m'n rug ingetapet. Was echt een verademing. En vorige week heb ik allemaal oefeningen moeten doen. Die moet ik thuis ook blijven doen.

20. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ok, dat geeft me hoop:)

Wat betreft het hartje, bij de vk dinsdag hebben wij ook het hartje weer gehoord. Was even zoeken, maar daar was hij dan! Het was de enige hartslag die we hoorden en die van mij kwam geen één keer voorbij. Ik weet ook niet of dat kan, als je bij je buik luistert.

Deel Deze Pagina