Hoi hoi, mag ik me ook nog aansluiten? Ik ben mammierdam, 30 jaar en op 4 april heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik overtijd was. Deze zwangerschap was totaal niet gepland, maar oh zo gewenst. Mijn "eigen" uitgerekende datum is 10-12-15. Ik heb 2 kindjes, een zoon van 6 en een dochter van 4 jaar. In 2006 heb ik een bbz gehad, waardoor ik 29 april een vroege echo heb. Ik vind het heel spannend allemaal! Ik ben nog niet zo heel bekend op het forum, moet nog veel uitzoeken
Tis nog heel pril! Maar na vanmorgen een digitale ZWANGER in handen te hebben gehad ga ik me toch alvast aansluiten Ik zou rond 20 december uitgerekend moeten zijn, had toevallig vanmorgen telefonische afspraak met de gyn en ze heeft meteen maar een echo op 8 mei geplanned. Ik ben 29, en heb een dochtertje van net 2. We zijn al een tijdje bezig, en hebben ons traject (ik heb geen natuurlijke eisprong) even moeten onderbreken omdat ik een schildklierziekte kreeg. En nu eindelijk een overtuigende positieve test Nu duimen dat het blijft plakken Ik zal alles even terug lezen
Gefeliciteerd iedereen En jane, wat verdrietig meid! Heel veel sterkte.. (Volgens mij heb ik je verhaal al meekregen op een facebookgroep) Vanavond ga ik het mijn ouders vertellen, die zijn bij heel het zwanger worden traject betrokken geweest, dus kan dit gewoon niet geheim houden voor ze. Verder een paar vriendinnen, de ook van het traject afweten. En de rest mag lekker wachten tot wij er aan toen zijn Of totdat ik er niet meer om heen kan. Ik sta onder behandeling van de gyn, en mijn bevalling zal ook een ziekenhuis bevallen worden net zoals de vorige. Vanwege epilepsie & schildklierziekte. Ik zou heeeeel graag BV willen geven, omdat we bij L zoveel gedoe hebben door Koemelkallergie. Bij L na 2 dagen gestopt door slecht advies in het ziekenhuis omtrent medicatie gebruik. MvM, geweldig initiatief! Ik moet even informeren of ik mag meedoen ivm medicatiegebruik en chronisch lyme. Ennuh, de rest van de vragen ben ik al weer vergeten.....
@jane, oh wat erg meis! heel veel sterkte te komende tijd. wat verschrikkelijk dat je dit voor de 2e keer overkomt kwaaltjes: naast pijnlijke borsten niet echt last ergens van. ja t gevoel al sinds maandag dat ik ongesteld moet worden lage rugpijn en pijn in mijn rechterbovenbeen. bevallen: gezien mijn achtergrond met de vorige 2 bevallingen ga ik er vanuit dat ik gelijk medisch ben. dat is wel fijn word je extra gemonitord. had bij de jongste ook extra echo's omdat ze tot 4dgn voor de bevalling nog in stuit lag. testen: ik heb nu sinds woensdag 3 testen gedaan, elke dag 1. die van woensdag was nog heel licht ze worden nog wel donkerder. wil eigenlijk maandag een CB digital doen. Pas als er echt zwanger staat denk ik dat ik het geloof. heb wel meerdere verhalen gelezen van aantal dagen vage strepen en daarna een omo witte. Heb nu 2 verschillende merken gedaan (kv en geloof DA) beide positief. borstvoeding: ja daar gaan we voor, de oudste gevoed tot 6mnd en wilde mevr niet meer. de oudste tot 8,5mnd toen wilde ze ook niet meer was een hele uitdaging omdat ze de fles weigerde, achteraf kwam dat door een te kort lip riempje. ze drinkt nu nog steeds uit een zachte tuit die ze op zn kop drinkt anders doet het zeer bij haar. mvm: zou graag mee doen, heb echt braakneigingen al als ik denk aan die geur van de flessen. vorige keer door zoveel overgeven door die geur ook niet veel opgevangen voor mvm. verder merk ik dat het ongeplande me extra zorgen baart omdat je gewoon niet weet waar je aan toe bent. je denkt dat de pil je beschermt en er is geloof ik <1% kans dat je door de pil zwanger word dus maalt er ook wat is er "mis" gegaan. Het is zeker gewenst dat is het probleem niet maar meer alle dingen er om heen geen foliumzuur geslikt gewoon gedronken broodjes tartaar gegeten en biefstuk, wijntjes gedronken met de Pasen. Al weet ik wel dat ze de eerste zoveel weken uit een dooier zak eten en nog geen navelstreng hebben dus niet direct voeding van jou krijgen maar toch. het is meer een "gevoel" @alle nieuwe meiden welkom en duimen voor plakkerds!
Oh Jane, wat heftig zeg! Heel veel sterkte! @mama van J, Bedankt die dikgedrukte vragenlijst kan ik ze ook ff beantwoorden, anders vergeet ik ze gewoon. Jouw gevoel van het ongeplande herken ik ook heel erg! Ik weet ook niet zo goed waar ik aan toe ben, hoe lang ik al zwanger ben. Is mijn menstruatie wel een menstruatie geweest? Deze was namelijk maar heel kort en heel weinig, of is het een innesteling geweest. Heel veilig ben ik niet geweest in februari ivm familie omstandigheden ben ik een paar keer de pil vergeten, en ook vergeten te bestellen, dus de maand daarna niet gebruikt. Kwaaltjes heb ik bijna niet, alleen wat last van m'n baarmoeder, flinke steken. T lijkt net of ik ongesteld moet worden, maar dan heftiger. Denk dat ik voel dat het aan het groeien is. En licht gevoelige tepels. Verder zit ik gauw vol. Ik ben wel heel moe en emotioneel. Bevallen moet ik denk ik in het ziekenhuis. Ik heb er nooit meer echt bij stilgestaan hoe of wat, wat betreft bevallen. Ik heb een medische indicatie gekregen na de bevalling van onze dochter, maar ik weet niet of deze nog geldig is, dat is al weer bijna 5 jaar geleden. Testen, ik heb er 4 gedaan, omdat ik echt niet kon geloven dat ik zwanger was. Bij de eerste dacht ik dat ik het fout had gedaan, ik had de testen van de action gehaald. Heb ik al een paar keer eerder gebruikt en toen waren ze negatief, en moesten ze ook negatief zijn, kon ook haast niet anders. Nu was de test ineens positief en nu kon het wel zo zijn. Daarna heb ik ook nog 2 cb digitaal gedaan, en die waren ook binnen no-time positief. Borstvoeding ga ik niet geven, ik heb het bij de oudste geprobeerd, maar ik raakte er daar zo gestressd van dat ik het bij de "middelste" niet gedaan heb. Nu raak ik ook weer gestressd bij het idee dat ik borstvoeding moet geven. Ik kies dus bewust niet voor borstvoeding. mvm, is psychisch bij mij. De eerste keer wel gedaan, maar dus een bbz. De 2e keer en 3e woonde ik niet binnen het gebied waar ze kwamen ophalen en toen zijn mijn zwangerschappen goed gegaan. Deze keer durf ik het niet
Ik kom net iets leuks tegen. Geeft de groei van het kindje weer. Maar weet niet of ik hier een link mag delen
Vast wel mavene Ik weet trouwens niet of het over heel nederlanf geld, volgende week in de lidl, zw leggings en wat simoele shirtjes en babyspul
@fidel, heb ze nog niet in t krantje zien staan. vond de leggings van de lidl helemaal niets. En ff een note de baby kleding valt groot! @mammierdam, bij elke bevalling word gekeken of de medische indicatie nog nodig is. bij de 2e zwangerschap zeiden ze t is niet gezegd dat je nu weer zw vergiftiging krijgt dus tot die tijd ben je gewoon "normaal" maar denk dat het nu anders is, maar weet ik pas als ik er ben geweest ik heb ook eens getest met die van de action, eigenlijk veel maanden omdat ik eerst aan medicatie zat waardoor ik niet aan ac mocht en niet zwanger mocht worden. had later gehoord dat die vaak vals positief uitslaan durf die niet meer zo goed te gebruiken. heb er wel 1 gedaan van de week had er nog 1 liggen was echt een heel vaag tuur streepje. ik denk gewoon dat ik sowieso te vroeg heb getest, hoop morgen op een knaller...
Ik ben thuis. Was 1 grote puinhoop van binnen eierstok en eileider zaten helemaal verkleefd aan mijn darm. Eileider, eierstok en stukje darm verwijderd. Nu herstellen en dan gaan beraden of we toch nog een ivf poging gaan doen.
Er is dus nog een kleine kans. ... Sterkte met de beslissing. En mochten jullie voor IVF gaan. Heel veel succes!
Spoedig herstel gewenst Jane1981! Wat is het toch een fragyl proces, en wat een groot wonder als het wel allemaal goed gaat.
Hoop dat je snel opknapt van de operatie Jane, heftig allemaal als jullie voor ivf zouden gaan veel succes ik duim voor je dat het goed komt...
Goed initiatief dat dikgedrukte, heb hem iets uitgebreid geluksmomentje Iedere ochtend meteen als ik wakker word begin ik te stralen als ik eraan denk! zoooo bijzonder. Ook als ik bv. in mijn auto rijd en mijn hand op mijn buik leg, kan ik zo genieten van het gevoel dat er een nieuw mensje in mij aan het groeien is. kwaaltjes - op dit moment vaak menstruatie achtige kramp en lage rugpijn en af en toe steekjes in linkerlies/ buik/ vagina die soms doortrekken naar benen en rug. - heeeeel moe met vlagen - het ene moment huilen van angst en het andere moment van geluk( de laatste week gelukkig vooral het laatste ) - iets gevoeligere borsten, licht misselijk en opgezette buik/darmen verteld Ouders, schoonouders,schoonzussen en beste vriendin. Dmv twee plastic paaseieren met daarin de tekst: "nu ben ik nog zo kwetsbaar teer en klein maar ik kan niet wachten tot jullie in december mijn allerliefste opa en oma zullen zijn... " met foto van ons en foto van de positieve test namen Ik vind het ook heerlijk om al te brainstormen over namen. Meisjesnaam weet ik al 5 jaar, mijn vriend vindt die naam ook geweldig! Jongensnaam vind ik veel lastiger, de namen die we leuk vinden zijn niet origineel. Ik ben er nog niet over uit of ik dat belangrijk vind of niet. bevalling nog niet echt over nagedacht, ben net 5/6 weken zwanger maar ik denk dat ik ziekenhuis prettiger vind. mvm Wil ik zeker doen moet nog even een afspraak maken, kijken hoe dit allemaal werkt. testen Ik heb 3 testen van kruidvat gedaan. Eerste twee waren licht maar goed zichtbaar, derde was al stuk donkerder en clear blue zei toen zwanger 1/2 weken. Dit klopt met wat de vk dacht. borstvoeding Ook hier nog niet bewust over nagedacht. Wil eens lezen over de voor en nadelen..heb het zelf nooit gehad maar heb me vaak ziek/ zwak en misselijk gevoeld en heb spastisch darm syndroom. Dus geen idee of dit verband met elkaar heeft.
Hey! Tjonge Jane wat een heftig nieuws: heel veel sterkte!! Spannend om het mensen te vertellen he maar wel heel leuk he!? Hoe reageerden ze? Ik heb ook chronisch Lyme... Wanneer heb jij t opgelopen? Ik in 2009! Ik ben sinds dien heel erg moe en verder geen klachten! Heb jij er veel last van? Weet jij of Lyme invloed kan hebben op de zwangerschap? Succes en hopelijk gaat het allemaal zoals het hoort!
Mijn ouders hadden het al een beetje verwacht omdat ik vorig weekend al misselijk was en schijnbaar wel wat gemerkt hadden in mijn humeur haha Maar ze vinden het super! Toevallig, een lymegenootje Ik heb het pas ontdekt in 2011, terwijl de tekenbeet in 2004 was. De kans dat je je kindje besmet is nihil, en ik had eigenlijk juist minder klachten in de zw.schap! Hopelijk nu weer, en voor jou ook! En qua klachten, ik heb veel klachten maar ook meerdere ziektes dus wat nu van de lyme komt en wat van bijv de graves is lastig te zeggen.