Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Schattig he hier zijn ze ook niet weg te slaan

2. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Herkenbaar catlover kramp in de kuit. Ik pas ook en dan in bed, goed strechen en loslaten en meteen weer kramp heb t nog dagen gevoeld met lopen.

Ik ben voor deel de ziektewet in, de arbo art vond mijn werk in combi met mijn klachten te pittig en eigenlijk werken met de kinderen te risicovol.

Manlief en ik zijn nu in hotel aangekomen, ziet er prima uit dus 4 dagen genieten van rust

3. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Kuit krampen heb ik hier ook al weken last van en idd met names'nachts als ik mijn been stretch. Magnesium is hier goed voor zeggen ze! Heb ik bij mijn eerste zwangerschap gebruikt maar niet echt verschil gemerkt.
    Wij zijn gisteren aangekomen in Spanje heerlijk een weekje hier blijven.
    Daarna moet ik weer werken 😥 ben nu al aan het aftellen tot dat mijn verlof ingaat!! 22 november laatst dag dus duurt nog even😞😞.

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Lig ik dan, eerst gedroomd dat er van alles aan de hand was met de hond, ik haar moest ophalen bij dierenarts en was ze naar andere locatie in het land gebracht maar vertelde ze me pas na 1.5 uur gewacht te hebben. En tussendoor moest ik met oude schoolvriendinnen vieze flats in Amsterdam poetsen en ondertussen maar aan de hond denken. Hoezo ik droom raar? Toen werd ik wakker en dacht ik waar heb ik mijn ring uitgedaan, kon ik me niet meer herinneren . Hele hotelkamer doorzocht en gevonden maar nu alweer een uur verder sinds ik dat ding gewoon weer in handen heb. En slapen lukt niet, zere rug en stuitje pffff

5. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #2585 Boelie88, 14 aug 2016
    Laatst bewerkt: 14 aug 2016
    Mensen met vakantie: geniet ervan! Heerlijk nog even!

Haha Mofantje ik had vannacht ook een heel vreemde droom haha. Blijft grappig zo te lezen😝
    Wat fijn trouwens dat je ziektewet in kan. Hopelijk voel je je snel wat beter daardoor!

Sara, nu nog niet aan denken, eerst vakantie vieren!!

Hoe gaat het verder dames?

Hier alles oke, moet zeggen dat mijn rug nu wel pittiger wordt wat betreft de pijn, op t werk ook steeds meer moeite mee helaas. Veel lopen en bukken etc, brak me vrijdag een beetje op. Maar gister ging het beter, alleen nu weer minder. Blijft echt schipperen met wat wel en wat niet kan.

6. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, Mofantje! Wat naar! Maar wel herkenbaar. Heb ook van die nachten.

Gisteren 20 weken!

Ik voelde me na het eten heel naar, druk en hartkloppingen. Omdat we veel suikers hadden gegeten (pannenkoeken) voor de zekerheid maar even geprikt. Zat nog 0,4 onder de grens voor zwangerschapsdiabetes... Vrees dus het ergste voor aankomende dinsdag als ik officieel moet testen. Vannacht dus alweer gedroomd dat ik weer naar de gyn moest. Kan het me niet meer precies herinneren, maar werd met een kater wakker (en helaas niet zo'n harig beest als bij jou, Catlover, hoe wel die uiteindelijk wel beneden op me zat te wachten tot ik hem kwam voeren).

7. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Bedankt dames, het is echt heerlijk hier net gezwommen en wat is het lekker dat je je gewicht niet voelt😆.

Balen Mofantje en Boelie van de rug pijn, Let goed op jullie zelf.

Oh Adya dat is hetzelfde waar ik nu last van heb! Zat net te denken dat ik het na moet vragen bij de verloskundige wat het precies is. Elke keer heb ik een raar gevoel en snelle hartkloppingen. Moet over 4 weken de suiker test weer doen, ben echt benieuwd.

8. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Af en toe hartkloppingen is voor mij ook wel herkenbaar, maar volgens de vk volstrekt normaal.
    Ik heb over 3 weken de suiker-test, en kijk er nu al tegenop... Ik ben heel snel klaar als het gaat om mierzoete dingen, en de gedachte aan een suikerdrank op lege maag :x

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Geniet van jullie welverdiende vakantie, lekker zonnen, zwemmen, eten en vooral niks hoeven! Tenzij je ntl al n kindje hebt ;) dan blijf je ook op vakantie bezig he ;) maar wel lekker in n andere omgeving

Hier toch plannen om thuis te blijven omdat we eigenlijk richting bestemmingen willen waar nu de zika mug is
    Kan t in een verder stadium ook zoveel kwaad?

Vervelend die kramp heb t ook wel gehad in m'n zwangerschappen
    Nu nog niet gehad wel in m'n tenen, voeten..

Hier ook wel last van m'n suikerspiegel maar dan eerder als ik te lang niet heb gegeten..

Vervelend die dromen soms, kan soms best in blijven hangen, dan lijkt t zo egt, egt de meest bizarre dingen...

10. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    D83, waar wilden jullie heen?
    Ik zou me gewoon goed laten informeren bij GGD. Dan weet je het meest en ook het snelst denk ik.

Vervelend dames die suikers... Hopelijk valt het allemaal mee komende tijd!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja iets van Aruba weer ofzo maar daar zijn ook zika gevallen geregistreerd
    Gaat t idd maar eens verder uitspitten
    Lijkt zo leuk nog even met z'n vieren weg

12. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Ik las afgelopen week dat de GGD bij zwangere vrouwen niet altijd het juiste advies geeft. Ik denk zelf dat het in dit stadium niet zoveel kwaad meer kan als aan het begin, maar aangezien je er zelf ook best ziek van kunt worden, zou ik het zelf niet wagen. Het blijft een risico, en aangezien een zwangere geen producten mag gebruiken waar DEET in zit...

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja precies dat bedoel ik.. Gaat m gwn niet worden
    Echt heel jammer..

14. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ga zelf altijd naar een traveldoctor, huisarts opgeleid tot tropenarts zeg maar. Heb nog nooit advies gekregen waarover ik twijfels had, ook niet als ik zou nalezen op internet. De laatste traveldoc was juist heel voorzichtig omtrent malaria bijv. Moest een deel van mijn vakantie omleggen hierdoor, en achteraf gewoon goed natuurlijk.

15. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Traveldoctor is ook niet met de ggd te vergelijken vind ik. Ik zie in de apotheek ook steeds meer mensen die er geweest zijn.

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis, en 9 september kan ik terecht voor de OGTT. Vind het wel spannend, en zit al te denken over een breiwerk om mee te nemen om de 2 uur wachten te overbruggen...

16. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hoi dames,

Zie dat er meer meiden zijn die lichamelijke klachten gaan krijgen, hopen dat t allemaal mee blijft vallen !

Hoe is t nu met je D , voel je je al iets beter ??

Ik ben gister begonnen met de meubeltjes in de grondverf te zetten en ik moest een oude kast van mij uitruimen en uitzoeken en de kleding van mijn zoontje uitzoeken en daarin verhuizen .
    Eind van de dag had ik zo'n pijn in me buik, geen kramp ofzo, maar echt beurse pijn.
    Als ik lag had ik geen pijn, maar toen ik op moest staan weer wel :(

Vandaag weer op controle bij de vk, zij zei dat ik dan echt teveel gedaan heb en weer over me grens ben heen gegaan ;)
    Verder was alles ok, weer helemaal goedgekeurd, bm is al gegroeid tot 3 vingers boven mijn navel, wat gaat t hard ! :)
    Volgende afspraak is over 3 weken, hoera !, en ze zei dat ze dan wassrschijnlijk ook kan gaan voelen hoe prinses ligt, leuk !!

Verder druk met alles bestellen en regelen voor zoontjes verjaardag over 2 weken, 10 jaar alweer !!

Gister heeft eindelijk vriendlief voor t eerst prinses gevoeld, hij voelde 1 schopje, trok ze hand weg en ik kreeg 'm ook niet meer op me buik terug, hij vond t eng zegt ie , hij is bang dat ze schopt omdat ze eruit wilt ... haha ... mannen ! ;)

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Lientje mijn bm zit ook al zo hoog indd..gaat echt hard! En prinses is best actief en voel ook soms al hoe ze ligt :) harde buiken als k teveel gedaan heb dus moet soms echt gas terug nemen.

Hier alle babykleding uitgezocht. Heb veel unisex kleding van m'n zoontje bewaard. Veel wit en crème kleurig en enkele met wat blauw erin zoals een randje maar dat kan best voor een meisje vind ik :) heb genoeg rompers in ieder geval zag ik haha en kleding ook dus ze komt de winter wel door. Leuk jasje gehad van m'n moeder gister en die had prinses nog niet dus kwam mooi uit :) zelf een leuk jurkje van Z8 voor een prikkie over kunnen nemen. Jurkje kost normaal 30 Euro en mocht m voor 7.50 hebben :) dus van de week gaat het 1e babywasje erin :) en dan even Zwitsal geur builtjes kopen zodat het lekker fris blijft ruiken :)

18. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Lieverds,

Weer veilig terug in Nederland. Niet ongeïnteresseerd bedoeld, maar ik ga niet alles terug lezen. Jullie kletsen teveel 😘 Hopelijk is alles goed met iedereen en is er niks raars gebeurd in de tussentijd dat ik op vakantie was?! Hoe gaat het verder met jullie? En lichamelijk alles nog okay?

Was heerlijk in Toscane. Super mooi weer en warm genoeg om vocht vast te houden in mn kuiten 😝 We zijn op vakantie geweest met mn ouders en mn broer met zn vriendin/toekomstige vrouw met haar kinderen. Dat nooit meer! Ben gewoon te geïrriteerd om mn verhaal te doen, maar wat een K wijf is dat zeg!! Zo zonde voor mn broer en het kwaad is inmiddels geschiedt, ze is zwanger. Ik gun haar gewoon het kind van mn broer niet. Klinkt hard, maar ik kan dat gevoel gewoon niet onderdrukken. Ze had het niet naar haar zin en liep continu alleen maar te zeuren over hoe slecht alles wel niet was en dat het eten niet te vreten was etc. De bom is 2 keer een soort van gebarsten! Arme broer van mij 😖

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Welkom terug antje! Balen van de sfeer, sommige mensen kunnen t zo verpesten he?
    Rot om te lezen dat je er geen fijn gevoel bij hebt dat ze zwanger is.. Hopelijk zakt t, en kunnen jullie uiteindelijk toch nog samen door 1 deur..

Bedankt lientje zit weer beter in m'n vel gelukkig
    Soms wel f momenten maar ik kom er wel
    Ben ook weer goedgekeurd bij de vlos! Totaal 5.1 kg aan gekomen
    Ook n echo gehad en m'n kindje goed gegroeid en is gemiddeld, niet groter of kleiner, 400 gram weegt ie, ben opgelucht dat ik twee x de bevestiging heb gehad dat alles goed is en de injecties vermoedelijk geen schade hebben aangericht
    Dat kan ik nu egt los laten

Succes n plz met de meubeltjes! Doe j t wel op je gemakje? T hoeft Nie in 1 x allemaal.. Al wil je dat ntl wel (ken t :p)
    Spam j foto's als t af is allemaal?

Ah die reactie van je vriend hihi
    Wordt wel egter voor m zo he als ie haar ook kan voelen

Super lieke dat j nog zo veel heb
    Same here
    Moet t nog wel gaan uitzoeken maar dat wil ik op m'n gemakje doen als ik een dagje kids vrij ben en lekker in m n vel zit en er egt van kan genieten ❤️

20. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hai ladies,

Goed om te lezen dat t weer beter met je gaat lieve D !
    En natuurlijk ook met je kleintje, super ! Hopelijk kan je nu iets
    minder stressen :)

Ja wat groeit t allemaal hard he Lieke , superleuk !
    Harde buiken heb ik idd ook , had vorige week de vk gemaild dat ik eigenlijk sowieso elke dag 1 of 2 harde buiken heb, maar zij koppelde dat terug aan dat er zoveel gebeurd en groeit van binnen, dus dat t geen kwaad kan .
    Leukkkk al die kleine kleertjes !!
    Ik kan ook niet wachten tot ik met de babywasjes en de geurbuiltjes aan de slag kan , heeeeeeerlijk ! :D

Ooh Antje, toen je over je broer vertelde laatst had ik al een vermoeden dat een zwangerschap niet lang meer op zich zou laten wachten, maar zo snel ....
    Snap heel goed hoe je je voelt, zo zou ik me ook voelen als mijn broertje en zijn Cruella zwanger zouden zijn , dan is t een beetje "afgelopen" zaak, hoe hard t ook klinkt, dan is er geen weg meer terug.
    Hoop heel erg dat je hem niet kwijtraakt, afgrijslijk zulke secreten !!:x

Jammer ook dat ze over alles moest lopen zeiken, begint haar naam niet toevallig met een M ? Klinkt echt precies als die van mijn broertje, toen we nog contact met hun hadden was ook nikssssssssssssssss nooit goed !
    Eten was nooit goed of lekker, het was te koud of te warm, te druk of te rustig, nooit naar hun zin enz enz enz ... gadver
    Idd gewoon nooit meer weg mee gaan, zijn mensen die alles kunnen verpesten.
    Hoop dat je toch een beetje van t weer heb kunnen genieten en gezellig dat je weer terug bent !

Deel Deze Pagina