Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Wat ontzettend leuk die babykamers! Antje prachtige kleuren!
    Pff wilde dat ik ook vast kon beginnen... Nog een kleine 7 weken wachten... Dan kan ik eindelijk de babykamer in orde gaan brengen.

Owl, welkom!

Babyboom, welkom!

Adya, wat balen dat je waarschijnlijk moet gaan spuiten! Sterkte!

Lieke, jongensnaam hadden we al vrij snel, helemaal verliefd op de naam haha! We hadden ook meisjesnamen maar vond stiekem de jongensnaam mooier haha.

D83 doe lekker rustig aan! Hopelijk gaat het snel beter!

Antje, na een drukke dag en ik weet niet zeler of ik em die dag heb gevoeld, dan ga ik me ook heel veel zorgen maken, probeer ik hem meer wakker te porren zodat ie gaat bewegen enzo. Vorige week nog zo'n dag gehad, druk op werk en het was warm, kleintje bijna niet gevoeld, ook niet in de avond toen ik thuis was. Maakte me hele nacht zorgen. Maar gelukkig begon hij vroeg in de ochtend weer lekker te bewegen en hield hij dit vol over de dag verspreid. Snap het wel een beetje hoor!

Hier alles goed, drukke bedoeling met aankomende verhuizing. Volgende week ook weer bloedprikken ivm rhesusfactor, ben benieuwd!

2. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wat balen lientje van de muren, hopelijk kan de stukadoor het fixen en dan word het vast alsnog prachtig!

Tja die gespannenheid komt ineens en kan een dag doorkabbelen en volgende dag is t weer minder, ik weet niet wat t is maar zou indd hormonaal kunnen zijn antje

Leuk te lezen dat iedereen zo anders met de namen bezig is, de een heeft t de ander vind jongensnaam makkelijker de andere meisjesnamen.

Suikerfeest ga ik morgen doen dus nig gen ervaring mee.

3. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Goeiemorgen meiden,

Leuk om te lezen dat er meer meiden bijkomen, gezellig !
    Gister bij de vk geweest, was zo'n stage dame bij en die ging even proberen te voelen hoe prinses ligt, ten 1e deed t gewoon pijn, kreeg er ook direct een harde buik van en 2e "gokte" ze t mis ... Die mag er de volgende keer dus niet meer aanzitten .
    Als t goed is komt de stucadoor deze week t muurtje in orde maken, dus dan hebben we maar weekje vertraging :)
    Oh en Zondag word mijn droomwiegje voor naast ons bed gebracht, zoo schattig !

Oh jee lieve D, doe je rustig aan !

Welkom Babyboom , grappig de dag na je verjaardag uitgerekend, ik ben 5 dagen voor mijn verjaardag uitgerekend hihi :D
    Gaat t goed met je ?

Oh bah Adya, wat balen zeg ... Hoop voor je dat t allemaal gaat meevallen !

Antje haha ja , vertraging is idd ruk ;)
    Bij mij word alles zo uitbundig en over the top mogelijk , de muren worden babyroze met glitters :D

Herken je gevoel heel goed, ik heb sinds 2 weken wat ik in t begin ook heel erg had.
    Ben elke dag er de hele dag mee bezig of ik haar en hoe hard ik d'r voel, dat ik bang ben dat ze overlijd in me buik of veeeelste vroeg geboren gaat worden.
    Is echt heel vervelend, wou t gister met me vk bespreken, maar zoontje was erbij, dus vond t niet gepast om dat te doen, dus ga haar dalijk even mailen.
    Las vanmorgen ook een verhaal over een vrouwtje (goed afgelopen) die 7 mnd zwanger was en na een drukke dag vond dat ze die kleine zo weinig had gevoeld, maar ja, dat kan he ... s'avonds in bed ook maar een beetje beweging.
    S'ochtends was de baby nog steeds niet in voor een dansje , dus toen ze op haar werk was had ze de vk gebeld, ze moest door naar t ziekenhuis.
    Aan de ctg gewoon goede hartslag te zien, dus zij gerustgesteld, maar ze wouden nog een echo, toen werd direct besloten dat de baby gehaald moest worden.
    Zij snapte niet waarom, er was toch een goeie hartslag te horen ?
    Wat bleek nou, haar placenta was voor 75% werking verloren en ja de baby bewoog nog, maar zo weinig omdat ze haar krachten spaarde om haar hartje door te laten kloppen.
    Dus baby gehaald en op t nippertje goed afgelopen, maar laat mij nogmaals zien dat je niet moet twijfelen aan jezelf en je niet laat afschepen als t even niet goed of te weinig voelt.

Pfoeee nog 7 weken wachten Boelie, balen he ...
    Maar dan kan je helemaal los haha :D

Succes morgen met je suikerfeest (test :p ) Mofantje

4. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    #2744 Lientje1985, 7 sep 2016
    Laatst bewerkt: 7 sep 2016
    ♥ December mama's ♥

29 november
    ♥ UmmK, 24 jaar, 2e kindje

1.
    ♥ Lientje1985, 30 jaar, 2e kindje
    ♥ Lieke86, 30 jaar, 2e kindje

2.

3.

4.

5.

6.
    ♥ Gizmo1977, 38 jaar, 2e kindje
    ♥ Regenboog86 , 1e kindje

7.

8.

9.
    ♥ AnnevdH, 27 jaar, 1e kindje

10.
    ♥ Antje88, 27 jaar, 2e kindje
    ♥ Boelie88, 28 jaar, 1e kindje

11.

12.
    ♥ Catlover, 32jaar, 1e kindje

13.

14.

15.

16.

17.
    ♥ Mofantje, 25 jaar, 1e kindje

18.
    ♥ Babyboom01

19.

20.
    ♥ Sara87, 29 jaar, 2e kindje

21.

22.
    ♥ Maroescka. 35 jaar, 5e kindje

23.
    ♥ Mini25, 24 jaar, 1e kindje

24.

25.
    ♥ Owl, 1e kindje

26.
    ♥ D83, 32 jaar, 3e kindje

27.

28.

29

30.

31.
    ♥ Adya, 31 jaar, 2e kindje

Jongens (7) | Meisjes (7) | Verrassing (2)

Afspraken:

September :

7 Maroescka Vk
    8 Mini25 Vk
    9 D83 Gyn
    12 D83 Vk
    21 Mini25 3D echo
    26 D83 Pretecho
    26 Lientje1985 Vk
    26 Lientje1985 Echo placentalokalisatie
    30 Lieke86 Groeiecho Gyn

Oktober :

Heb je een echo gehad met een kloppend hartje? Zet dan dit hartje ♥ voor je naam :)
    Wil je de lijst graag aanpassen? Klik dan onderaan dit bericht op 'quote', dan krijg je deze tekst in een nieuw bericht. Kopieer de tekst en plaats het in een nieuw bericht, haal vervolgens voor en achteraan het bericht de tekst met

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heftig verhaal lientje
    T houdt mij ook wel bezig maar t beheerst me niet heel erg gelukkig
    Wel ben ik meer mee bezig omdat ik meer medicatie gebruik als in m'n tweede zwangerschap
    Heb daarom vrijdag n afspraak bij m'n eigen Gyn en hoop dat ie even wilt kijken en dit ook vaker wilt doen tot de groeiechos tzt
    Soms bekruipt me t gevoel dat ie Nie goed groeit of dat t invloed heeft op de werking van de navelstreng n placenta.. Een extra echo tussendoor waaruit dan hopelijk blijkt dat ie gwn goed groeit zou me enorm gerust stellen en dat helpt dan ook zeker weer wbt uitlokken migraine want spanning en zorgen is ook zeker n trigger hier

Zit met de mannetjes op t strand
    Voel me gelukkig weer beter
    Hopelijk blijft dit nu weer n poosje zo

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Voor op de lijst😊

9 sept extra afspraak Gyn
    12 sept controle vlos

7. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Jaa extra controle heb je dan echt nodig he, is zo belangrijk voor je gemoedsrust !
    Heerlijk met je mannetjes op t strand, het is heerlijk weer, nog even genieten van 1 van de laatste mooie dagen :)

8. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Wat is iedereen al druk met de kamertjes! Heerlijk.

Hier zijn we net begonnen met het schuren van de meubels :p wel hebben we het behang al binnen (moet nu alleen nog even opgeplakt worden..) en de gordijnen besteld.

Fijn D83 dat het weer wat beter gaat ! Hopelijk blijft het zo.

Voor als de lijst nog weer aangepast gaat worden :)

20 - 9 heb ik suikertest..
    En
    27 -9 controle bij de verloskundige.

En ik ben 24 jaar en het wordt een meisje :)

9. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Wel fijn om te lezen dat meerderen dat gevoel herkennen. Hopelijk blijft alles goed gaan met onze ukkies. De verloskundigen hier zeggen ook altijd, luister naar je gevoel. Jij kent je kind als geen ander en als het niet goed voelt, trek aan de bel. Tygo voelde ik ineens ook minder. Uiteindelijk toch maar gebeld en ze kwam gelijk. Was toen rond de 30 weken. Hartslag was goed, maar moest wel naar het ziekenhuis en in het ziekenhuis kreeg ik een scan en echo. Gelukkig was alles goed. Maar heb er toch wel 3 dagen mee rondgelopen toen ik eindelijk belde. Kon mezelf achteraf wel voor mn kop slaan en kreeg ook op mn donder van de vk 🙈

Fijn dat het goed gaat D! Lekker van je dag en je kids genieten. Zou fijn zijn als je extra controle kan krijgen. Ik snap je gevoel!!

Dat duurt nog ff voordat je aan de slag kunt Boelie!
    Al ideeën?

Pfff Owl, schuren. Wat een pokke werk vind ik dat. En wat een stof!! Haha. Vanmiddag bezig geweest de nieuwe gipsmuren te schuren. Er was een plaatselijke sneeuwbui zoveel stof. Gelukkig is het schuren nu klaar en ik heb de muren voorgestreken met diepgrond. En..de vloer gedweild en stofvrij gemaakt. Wat heerlijk haha! Vrijdag glasvezel behang erop en dan kunnen we eindelijk de muren verven 😍

Hebben jullie al een geboortekaartje?

10. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Antje: ja ik ben er van tijd tot tijd best snel door buiten adem, best lastig soms. En ik heb ook soms van het ene op het andere moment als ik zit te eten dat ik geen hap meer naar binnen krijg, gewoon vol van ht ene op het andere moment.
    Soms is hij heel enthousiast aan het bewegen als ik zit, en dan moet ik opstaan om te zorgen dat ik geen last van m'n maag krijg.

Lientje: bah wat een naar verhaal, ik ben met al dat soort verhalen ook altijd zo bang dat het mij zal overkomen! Maar vooralsnog beweegt hij behoorlijk veel vind ik, en heb ik 2 spinnende bewakers haha

11. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    #2751 Sara87, 7 sep 2016
    Laatst bewerkt: 7 sep 2016
    Leuuuuuk dat werken in de babykamer he😍😍😍, vandaag heb ik een rondje gemaakt voor behang, gordijnen en geboortekaartjes. Nog niets gekocht maar wel ideeën verzameld.

Maandag avond heb ik ook zo'n paniek aanval gehad dat ik nog zoveeeeel moet doen en regelen en ook nog druk op werk en veel avonden zijn al bezit voor vergaderingen en cursussen daarom kon ik die nacht niet slapen en vervolgens alleen naar van de raare dromen tot dat mijn man mijn wakker heb gemaakt en ik maar huilen, huilen kon gewoon niet ophouden terwijl ik weet dat ik wakker ben en het maar een droom was!!!!!

Vrijdag suikerfeest 😆😆 (test) en daarna naar een fysio, voel mijn buik zo laag hangen en heb echt steeds last van druk gevoel!!! En onze meisje denkt dat mijn plaas een trampoline is😣😣😣 ze schopt zo vaak heel laag. Vanaf morgen zo'n draagband dragen hopelijk helpt het een beetje.

12. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Denk idd dat naar je gevoel luisteren de beste tip is Antje.
    Zelf weet je hoe jouw kindje is, druk, rustig , op welke momenten enz.
    Heb gister de vk gemaild met mijn zorgen, benieuwd wat ze terugstuurt.
    Geboortekaartjes al een paar proefdrukjes binnen, maar zag er gister weer 2 die ik ook erg mooi vind :D
    Dus ik ga die nog bestellen, dan verbied ik mezelf om nog langer rond te kijken en moet ik gewoon een keuze maken uit de 5 die ik thuis heb liggen, anders word t een eindeloze zoektocht haha.
    En jij ?
    Wat heb je veel gedaan ! Lekker als t schoon is he :D

Ja eng he Catlover, ik trek mezelf dat soort dingen ook altijd onwijs aan, gewoon wat Antje ook al zegt, altijd naar je gevoel luisteren !

Haha succes met je suikerfeest Vrijdag Sara :p
    Die paniekaanvallen herken ik ook wel ja, dat bekruipt je dan ineens ... brrrr
    One step at a time he ...

Hier is t helaas weer heftig ..
    Een lang verhaal, wat ik nog wel eens vertel, maar t komt erop neer dat mijn vriend vanavond na ze werk ze spullen komt ophalen en niet meer hier woont :(
    Niet omdat we niet meer van elkaar houden of omdat de ruzies weer de spuigaten uitlopen, maar er zijn wat dingen gebeurd waardoor t financieel niet meer haalbaar is om samen te wonen.
    Dus ik ga nu verplicht alleen mijn laatste 3 maanden in .... : (
    Probeer er rustig onder te blijven en er t beste van te maken, heb al veel te veel heftige dingen gehad deze zwangerschap, maar hormonen helpen niet mee ...

13. maroescka

maroescka Lid

15 jul 2016
    60
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen. En lientje heftig verhaal idd.
    De tijd schiet nu aardig op. Iedereen heeft nu bijna ook de 24 week gepasseerd geloof ik. Ik ben vandaag alweer 25 week. Whoop whoop nog minimaal 13 week en maximaal (voor mij dan) 15 week dan kunnen wij lekker kroelen met ons beebje 😍 we kunnen haast niet meer wachten. Maar goed geduld is een schone zaak 😂 gisteren zijn we bij de verloskundige geweest en haar hartje was goed krachtig dus het gaat super goed met ons prinsesje. Over 2 week (22 september) hebben we weer een afspraak omdat ik met 27 week bloed moet prikken RAL en een groei echo. Met 30 en 34 week moet ik naar de gynaecoloog ook voor een groei echo (krijg ik nog datums van) en daar tussen ook nog ergens weer op controle. Dus een drukke tijd voor de boeg met afspraken.

14. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Yippieeeee 28 weken dansje!! Welkom 3e Trimester 😃

15. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Jeeee !!
    Gefeliciteerd, wij doen met je mee :D :D

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Bijzondere mijlpaal :) nu gaan we echt aftellen 😍

17. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Sara: zo'n ondersteunende buikband? Ik heb er een aantal weken geleden een besteld omdat ik op m'n werk flink last had van bandenpijn door het staan. Ik vind het echt heerlijk! Moest in het begin wel even wennen, maar het is een enorme verademing. Ik zou het iedereen aanraden! En uiteraard lieve collega's die me elke werkdag een halve dag zittend werk laten doen.
    Ik heb ook morgen de suikertest, vind het enorm spannend, en kijk er tegelijk ook enorm tegenop, vanwege het nuchter zijn (nogsteeds wel een beetje een dingetje bij mij 's morgens helaas), en dan die mierzoete troep!

Lientje: wat vreselijk om te horen dat jullie nu weer zo'n tegenslag te verwerken krijgen zeg...

18. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Catlover: ja klopt het is zo'n band. Ik heb het bij mijn eerste gekocht en toen vond ik het niets en vandaag heb ik hem in de loop van de middag toch uitgedaan omdat ik het weer niets vond!!!! Nou ik werk ook in een apotheek en mag officiële van de bedrijfsarts niet langer dan 2 uur staan maar dat gebeurt noooooit!!! Het is altijd zo druk en ik moet dan bij helpen aan de balie.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook heel lieve collega's heb die altijd proberen dat ik idd minstens de hele middag alleen maar zittend werk doe. Maar dat ging vandaag ook niet!!! Kon nergens bij, alles stond verweg voor mijn gevoel door mijn grote buik kon ik niet eens bij de toetsenbord, de telefoon en printer😣😣😣 was zo vermoeiend. ( ik heb namelijk een hele grote buik !!!)

@Lientje: wat erg zeg!!! Dat jullie nu zoiets mee moeten maken. Hopelijk is het probleem snel opgelost.

Hierbij een foto van mijn vreezelijk grote buik😆😆😆

Bijgevoegde bestanden:

19. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Gefeliciteerd Lientje en Lieke met de 28 weken🎉🎉🎉🎉🎊🎊🎊🎊. Wat gaat het haard zeg😊.

20. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, Lientje, wat ontzettend naar. Dat is natuurlijk niet wat je wil. Hoop dat je/jullie er in de toekomst alsnog uit gaan komen.

Wij hebben vlak voor vertrek naar Rome een paar proefdrukken van kaartjes besteld, weet niet of ik dat al had verteld. Toen ze kwamen, waren we er eigenlijk gelijk uit (grappig genoeg het kaartje dat we op de site het minst van de drie vonden). We moeten alleen nog een gedichtje verzinnen. Bij ons zoontje hadden we een stuk tekst uit "Summertime" van Gershwin (vanaf "one of these mornings ..." tot "... with daddy and mommy standing by"). Ik zou graag nu weer een mooie liedtekst gebruiken, maar heb nog niet dé tekst gevonden.

Sara en Catlover, succes morgen met de test. Hopen op een goede uitslag! :)

Vandaag ben ik bij de diabetesverpleegkundige geweest en gelukkig heb ik de opdracht gekregen niet langer een dieet te houden, maar juist méér te gaan eten, omdat ik met koolhydraatarm eten zo veel ben afgevallen. Als de waardes hoog worden, zal ik insuline moeten gaan spuiten. Heb alvast een spuit met instructies meegekregen. Denk wel dat het nodig gaat zijn, maar in ieder geval kan ik weer een beetje normaal eten.

Deel Deze Pagina