Ik ben net ook terug van controle bij de verloskundige. Moet woensdag 3x bloedprikken i.v.m. zwangerschapsdiabetes. M'n buik is voor deze termijn aan de grotere kant en inmiddels al 16 KG aangekomen. Ook gelijk een extra groei echo met 30 weken ingepland, ik hoop dat alles maar gewoon goed blijft gaan met de kleine man. Verder was wel alles goed gelukkig. Heb vrijdag een 3d echo en kijk daar erg naar uit! 💙
Dankjewel D 😊. Oh wat balen zeg dat je niet lekker bent!! Veel beterschap en veel plezier vanavond hoop dat je mannetje nu wel gunstig ligt. Bedankt Mini, Vervelend dat paar keer naar het ziekenhuis rijden!! Ik moet ook woensdag 4x gaan prikken. Nuchter, na ontbijt, na lunch en na avondmaaltijd. Hopelijk valt het allemaal mee. Hebben ze jou buik gemeten? Mijn buik was een week geleden 25cm was wel iets boven het gemiddeld maar verloskundige vond het nog niet heel groot.
Mijn buik was 30 cm, aan de grote kant zei ze... Ik weet niet wat normaal is met deze termijn eigenlijk? Dat ben ik vergeten te vragen.
De verloskundige was zeer te spreken over mij en de baby vandaag. Ik ben 900 gram aangekomen in de laatste 3 weken, dus ik zit nu op iets van 1,8kg dat ik in totaal ben aangekomen, en met mijn hoge start-BMI is dat helemaal niet slecht. Al begon ze wel over een diëtste toen ik zei dat ik af en toe totaal geen eetlust heb en echt niet weet wat ik wil eten. "Want je moet wel gevarieerd blijven eten hoor!". Nou, daar zorg ik wel voor. Ook de uitslagen van het bloedonderzoek en de OGTT vonden ze erg mooi. Hij ligt zelfs al met z'n hoofdje naar beneden, maar ja, dat zegt natuurlijk nog niet alles in deze fase. Z'n hoofdje was wel wat klein, maar nog steeds tussen de gemiddelde waardes. Z'n been was wel lang, en z'n buik was ook mooi binnen de lijntjes. Over 3 weken hebben we de volgende controle
Ohw lientje zo leuk naar je meisje kijken, wij mogen volgende week dinsdag weer spieken! Zin in! Wat een mooie buik! Ik ben nu ook wel trots op mijn buik al weet ik niet waar hij heen groeit hahah zo bol. En ja ook ik voel meisje op meerdere plekketegelijk en sinds paar dagen trilt mijn buik soms echt heel gek, wat ze dan doet geen idee!
Heb ik ook mofantje! Voel ik m op meerdere plekken tegelijk en dan idd wat j zegt soort trillen ook! Super fijn catlover! Vervelend dat j moet bloedprikken mini Hopelijk heb j geen suiker! Durf niet te zeggen hoe groot je buik hoort te zijn Hier meten ze in vingers boven de navel.. Hou ons oo de hoogte knuffel
Hier 3D gehad vnv Mannetje lag perfect tot ze m op 3D zetten Gezicht in m'n rug, handjes ervoor, of lekker met de navelstreng spelen als we eindelijk front view hebben Echopiste was erg geduldig en uiteindelijk toch n paar foto's gemaakt Belangrijkste voor mij was dat ie op termijn is Vind ik deze zwangerschap n beetje spannend door m'n medicijn gebruik ntl Zal paar foto's delen
Goedemorgen lieverds!! Hoe gaat het met iedereen hier? En met de kids? Zag een paar berichten voorbij komen waar de kinderen ziek waren 😖 Griep heerste trouwens wel behoorlijk hier en voornamelijk buikgriep. Hopelijk blijven we ervan bespaart met zn allen! Sara, hoe gaat het nu met je? Alweer contact gehad met je leiding? Lientje, die opmerkingen van mensen. Je zal ze toch een klap geven of niet? Sommige moeten altijd iets vinden. Irritant! Super om te lezen dat je zo van de echo hebt genoten. En ik moet ook wel lachen om hoe je bepaalde dingen omschrijft haha. Het is zo herkenbaar! 😂 Die opmerking over een container zijn haha!! Allemachtig, ik lijk soms ook wel zo. Onverzadigbaar. En maar klagen dat ik al 14kg gegroeid ben 🙈😂 Fijn dat ze nog een echo willen doen. Tygo was ruim 3500gram bij 42, dus opzich was je zoontje niet heel zwaar nee. Naja groot genoeg om uit te poepen 😝 D, wat een mooie echo foto's zeg!! Gezicht staat er mooi op. Prachtig ventje 😍 Wat je zei over het ledikantje, dat klopt idd wel. Hoor je vaker dat het dan tijd is om over te stappen, maar het is gelukkig bij 1 keer gebleven. Ik zou het toch wel fijn vinden dat hij tot zn 3e ofzo in een ledikantje kan 😝 Meneer zit ff in een irritante fase nu en wil perse zn zin hebben soms. Grrrrrr! 😬 Fijn dat je nog leeft Ayda! 😉 Zag ook een mooie buik foto voorbij komen!! Zal vanmiddag ff buikfotootje plaatsen. Hier hebben ze vorige week ook mn buik opgemeten. Die was 26 cm volgens mij, dus 30 is idd niet klein. Vk zei dat ie bij de volgende controle op 29 moet zitten. Ze kon de baby nu ook goed voelen en lag gelukkig met zn koppie naar beneden. En mn hb was 7.8, dus ook dikke prima. Ze gaf nog wel een opmerking dat ze mn bloed best wel donker vond. Iemand een idee wat dat betekent? Oh ja, over dat trillen. Dat voel ik hier ook. Ik vraag me dan ook af wat hij aan het doen is haha. Grappig gevoel! Hier is het ook al scheren op gevoel. De vorige keer heb ik toen zowat mn schaamlip in tweeën geschoren ... beetje overdreven, maar er was aardig wat bloed haha. Benieuwd hoe dat nu gaat Ik heb gewoon 23 oktober mn laatste dienst en dan lekker verlof. Stop 7 weken van te voren 😁 Kijk er best wel naar uit eerlijk gezegd, maar soms vliegt het me ook wel aan....WTF moet ik met al mn vrije tijd gaan doen haha!! Voor de mama's met klachten, ik hoop dat ze snel wat minder worden. Vervelend gedoe! En de oefeningen die hier werden genoemd, ga ik ook maar es doen. Lijkt me wel fijn! Fijne dag! 😘
wauw wat mooi D! ooh 7 weken van te voren stoppen, heerlijk! Hier heb ik nog geen datum vast gesteld om met verlof te gaan, wil kijken hoe ik het vol ga houden. vandaag even vluchtig gekeken naar ons meisje alles was goed alleen de arts, ass. was niet heel erg bedreven met het echo app. dus nu krijg ik maandag een extra echo, om te kijken hoe ze groeit, niet erg toch een keertje extra spieken.
Hallo allemaal, even een korte berichtje van mij: vanochtend dus de apothekers gesproken, een was heel rustig een reële en de andere was boos en wou eerst niet bij het gesprek blijven zitten!!! Ik was zelf ook boos en vond het kinderachtig hoe hij deed en was best wel emotioneel. Kortom ik ben 100% ziek gemeld op hun advies!
Hai ladies, Fijn dat alles zo goed gaat Catlover ! Mofantje ja t was echt geweldig ! Mij was verteld dat er in deze termijn niet veel en niet goed te zien was, omdat ze al zo "groot" is, maar vond dit echt 1 vd leukste echo's Dat "trillen" waar je t over hebt is denk ik dat ze de hik hebben Prinses heeft dat ook een paar keer per dag, ze eet dus goed door haha. Sara, ja ze gingen nu pas voor t eerst opmeten, ik denk omdat er eerder gewoon nog niks was om op te meten haha Als ik sta lijkt t nog wel wat, maar liggend is t echt veryyy petit . Ja was echt zoo leuk Lieke, ook deze termijn is echt heel tof, je kan alles zo gedetailleerd zien en ze doen zoveel leuke dingen, echt heerlijk ! Jij mag ook bijna weer kijken, zo leuk ! Hebben jullie t leuk gehad ?? D, wat een super ondeugend jongetje hebben jullie hihi ! Maar superlief ook , wat een lekker bekkie heeft ie Haha dus dat Antje ja, zou t door de vingers gezien worden als je dat als zwangere doet als er iemand weer 's zo'n opmerking maakt Gelukkig herken jij die onstilbare honger ook hihi, zei gister nog tegen mijn moeder ; Er zit ook gewoon geen schema meer in , het is wakker worden, eten eten & eten en naar bed haha." Niks geen ontbijt, lunch, diner en een klein tussendoortje haha Net ook weer een zak Sintschuipmjes op ... (waarom liggen die al in de winkel ) Ach die kilo's raken we (grootendeels) wel weer kwijt hoor, dalijk ren en vlieg je weer de hele dag door. Voel me net een mamabeer die zich voorbereid op een winterslaap, zoiets haha. Net terug van de Prenatal, nog even een verschoningskussen en van die hoezen gehaald en 2 kruikenzakken. Ging allemaal 20% af, dus dat was ook weer een meevaller. Zag dat mijn nieuwe positiejeans binnen is, dus ik ga even passen ...
Nouu Sara, wat voor mafkees is dat dan ?! Zielig, triest persoon zeg ... Snap dat je boos & emo werd ... logisch hoor lieverd ! Iig 100% ziekgemeld, nu even bijkomen jij , heb je wel verdiend ! Geniet van de rust
Wat naar om te lezen Sarah Daar heb j j dan voor uitgesloofd Heel fijn dat je lekker thuis kan blijven nu Jammer dat t zo moet Sluit je t toch Nie zo leuk af en verandert de verhoudingen onderling ook ntl voor als j weer aan t werk gaat Dikke knuffel voor jou Hoop dat je tot rust komt nu lieverd
@Lientje ja was erg leuk alleen die bedden daar zijn niet fijn als je 7 maanden zwanger bent ben zoooo benieuwd vrijdag naar ons meisje en of we ook even 3D mogen kijken 😍 @Sara wat een stel mafkezen zeg daar. Fijn dat je in ieder geval 100% ziekgemeld bent. Haha scheren gaat hier ook erg op gevoel en op de tast je moet wat he als je geen oerwoud wil daar beneden😂
Snapje haha 😂 anders raakt baby zoek in de jungle en beleeft ie na z'n bevalling meteen z'n tweede spannende avontuur 😂