Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Balen van je hoge bloeddruk Mofantje, doe rustig aan en succes vanmiddag in het ziekenhuis.

Sterkte adya , ik heb geen iedee wat mijn suikerwaarde doet! Moet weer een dagcurve doen in het ziekenhuis.

D hoe kan je nu nog naast 2 kindjes verzorgen zulke klusjes doen!!! Ik zou het niet kunnen. Succes ermee.

Catlover genieten van je verlof en fijn dat jij een goed gesprek heb gehad.

Lientje Ik kom op 23 Dec. Dus 3 dagen later. Terwijl mijn gevoel zegt dat het eerder zal gebeuren. Ach we zullen het zien. Mij lijkt 16-12-16 ook heel mooi datum 😊 hopelijk op die datum bevallen.

Hier ook steeds meer last van pijn en krampen in mijn buik, gisteren 3 keer wakker van geworden! En ook nog raare dromen en vaak plassen 😣😥.

Afgelopen zaterdag heb ik een mooi kaartje van me werk gekregen met succes met de laatste loodjes erop, ik vond het zo leuk en was daarna emotioneel en heb trannen laten vallen! Ik geloof soms nog steeds niet dat het eindelijk gelukt is om zwanger te worden!!! Hoe gek is dat!!!

Om 11 uur intake met de kraamzorg, ben benieuwd.

2. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Haha grappig he die test :D

Succes vandaag Mofantje, hoop echt dat ie gezakt is, klinkt niet zo lekker allemaal wat ik lees ... :$

Ah k*t allemaal he Adya, het is al allemaal net teveel allemaal en als die kleine dan ook nog zo gaat dreinen ...
    Slapen gaat hier ook 10 x k*t ... Heb afgrijselijke dromen, pieker urenlang over van alles & nog wat en lig op geen enkele manier meer goed ... *zucht*
    En dan is t 06.15 en dan moet je eruit ... Schijnt dat t alvast een voorbereiding is op de gebroken nachten die komen gaan, nou dan zijn we iig zeker goed voorbereid he :$
    Dikke knuffel meis !

Zozo Sara, kon 't deraf van ze ... wel lief !
    Logisch dat je dan emo word, vooral na zo'n lang voortraject
    Veel plezier zo met de intake :)

Hier is t echt een dramaaaaaaaa met de hormonen ....
    Heb de hele ochtend gehuild .
    Zoontje moet sinds 2 weken 2 dg in de week overblijven (andere middag gaat ie met een vriendje mee en de andere haalt mijn moeder hem op ), omdat het heen & weer fietsen niet meer te doen is (hebben maar een halfuur om te eten) en straks als die kleine er is moet ik alles lopend doen en aangezien de school niet op loopafstand is , kan ik hem niet meer tussen de middag halen, maar wil nu al met het overblijven beginnen zodat hij kan wennen.
    Hij vind t heel erg en t doet mij echt heel erg zeer ... :(

We zijn bijna 10 jaar met zijn 2en geweest en alles gedaan wat we leuk vonden, nu kan ik niks meer (geen dagjes weg / geen bios enz) ons jaarlijkse Disneytripje kan niet, ik ben kribbig, hij moet ineens gaan overblijven .... liep toen ik vanmorgen hem naar school had gebracht zijn kamertje in en kon niet meer stoppen met huilen :(
    Allemaal doordat IK perse nog graag een kindje wil krijgen ... Ik voel me echt een onwijze kl*te moeder, bah , walg echt van mezelf op t moment ... :(

3. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Helemaal niet gek Sara! Ik herken dat gevoel. Ineens gedachte dat het een jaar geleden zo anders was, jaren geleeft met idee dat t zou kunnen dat je nooit zwanger zou kunnen worden. En nu over paar weken komt er een mensje op de wereld dat helemaal van ons is! Heel bizar vind ik dat som sineens.

Bloeddruk gaat niet goed dus medicijnen, mag bijna niets meer alleen rust.
    Morgen echovrijdag weer controle en vanmiddag bellen voor bloeduitslagen.
    Verder zeggen alle gynaecologen nu wat anders dus ben best in de war. Ze gaan heel erg af op hoe ik me voel, en ja ik voel me niet lekker maar dat verschilt soms per uur of dag en daardoor weet ik niet wanneer ik bellen moet. Zo lastig. Ben zo gewend om door te gaan juist als ik me niet zo goed voel dat ik nu niet meer weet wat ik nou allemaal voel

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O wat n ellende mofantje en ook egt ontzettend lastig! Miss kun j hier op zp wat meer advies / ervaringen vinden?
    Sterkte lief

O lientje ik herken dat zo van toen k zwanger was van de tweede
    Vooral ook als ik dan te moe was of weer eens migraine had en m'n zoontje naar opa en oma bracht
    Al vond/vind ie t er geweldig ik voelde me vreselijk schuldig en verdrietig
    En dan die gedachten van dat ie aandacht moet gaan delen ed
    Terwijl ze egt vrienden zijn en twee handen op 1 buik
    Alleen is ook maar alleen he
    Ik kan t weten ben enigkind
    Het heeft allebei voor n nadelen maar als ik die band tussen hun zie en hoe ze samen spelen kletsen knuffelen slapen en aan elkaar denken / voor elkaar op komen dan weet ik dat t t waard is
    Je moet er ntl wel tijdelijk even wat voor inleveren op sommige momenten maar t zal t waard zijn meid
    En die uitjes komen weer! Past vast graag iemand een keertje op zodat je Quality Time hebt met je ventje en op n gegeven moment kan hij haat alles laten zien en erover vertellen in Disney want dan gaan jullie gwn gezellig met z'n drieën of vieren 😍❤️
    Dus weet dat dit gevoel en zulke gedachten erbij horen
    Komen en gaan maar waard zal t zijn
    Heb t soms nog weleens dat ik denk
    Wat als de oudste de enige was gebleven of nu met de derde
    Dat ie Nie ons helemaal voor zichzelf heeft maar er al twee rondlopen...

5. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Bedankt voor je lieve woorden D ! ❤️
    Gelukkig herken je 't ....

Heb hem ook beloofd dat we volgend jaar gewoon weer met z'n 2en samen naar Disney gaan en als zusje groot genoeg is ze mee mag en hij haar alles kan laten zien :)
    En als ze geboren is dat we gewoon weer met z'n 2tjes dingen blijven doen .

Heb mijn vriend vanmiddag gevraagd of hij misschien wat met mijn zoon wil gaan doen, sws zodat ze wat betere band krijgen , wat ik nu niets liever wil, maar ook zodat die kleine toch nog leuke uitjes heeft, maar dat werd een giga ruzie en hij vond t maar raar dat ik daar nu opeens mee kwam "ik weet toch al 8 mnd dat ik zwanger ben, waarom kom ik hier nu ineens mee en waar slaaaaat t op !"
    Toen was ik zo kwaad en zo verdrietig, toen heb ik maar opgehangen ... :(

Nog maar een paar weken ... dan zijn we der :)
    Ben der wel klaar mee ... Ik wil mezelf weer zijn ...

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Net terug van controle bij de verloskundige. Kleine ligt al ingedaald, kan hij dan nu nog gaan draaien? Of is die kans klein rond deze termijn?

7. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Mooi op tijd :)
    Volgens mij kunnen ze niet meer draaien als ze zijn ingedaald ;)

8. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag wel een leuke dag gehad, zoontje heeft heel lief met zijn autootjes zitten spelen. Had zelf sushi gemaakt (met gebakken vis ipv rauw, dus zwangerschapsproof), maar moet het helaas bekopen met een suiker van 12 zojuist... Een nieuw "hoogtepunt". Vrees dat de insuline toch wel nadert, maar goed... Van de diëtist mocht ik het nog een paar dagen aankijken.

Sterkte Lientje. Die laatste loodjes wegen zwaar, he? Herken ook wel wat je zegt van je schuldig voelen naar je zoontje. Maar het hoort erbij. Als straks de kleine er is, zal de situatie weer anders zijn, maar komen er in ieder geval vast weer momenten dat je alle aandacht voor hem kunt hebben.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    De kans is idd klein dat ie nu nog draait!
    Fijn mini!

Balen van je suikerwaarde ayda
    Heeft t je wel gesmaakt?!

O wat balen dat t gesprek met j vriend op ruzie is uitgelopen lientje
    Voel j j zo onbegrepen he?!
    Kop op.. laat maar even los voor nu en t komt egt allemaal goed! Trust me on this one!

10. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Ohw lientje dat schuldgevoel lijkt me heel naar maar ook heel begrijpelijk! Fijn dat er herkenning is bij andere meiden.

Dank je D ik doe rustig aan en indd eens kijken wie er nog meer hoge bloeddruk hebben, op t forum zijn er vast wel tips te vinden

11. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Bedankt meiden voor de lieve woorden .... :)

Vriend stond hier gisteravond ineens binnen, hij wou t uitpraten, gelukkig is dat gelukt en hij gaat vh weekend wat leuks met die kleine doen :)

Vandaag gaat t gelukkig weer wat beter ...

Moest vanmiddag eigenlijk naar de vk, zoontje zou bij een vriendje eten, maar die zeiden gisteravond af, dus heb een nieuwe afspraak moeten maken bij de vk, word Donderdag.

Fijn he Adya als ze dan zo lief zijn :D
    Maar wat balen van je suiker ... t wil maar niet he ..., voel je je dan ook minder relaxed ?

Vh weekend de gordijnen voor de babykamer binnengekregen en gister gewassen, moet ze vanmiddag maar gaan strijken (btj rotklus haha) .

Hebben jullie enig idee wanneer het "bevallingspraatje" bij de vk gaat komen ?
    Als ik Donderdag ga ben ik al 36 weken en er is nog totaal niks besproken over hoe en wat ik bij de bevalling wel en niet wil ...

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn dat jullie t hebben uitgepraat en hij wat leuks gaat doen met je zoon!

Jammer vd afspraak vanmiddag!
    Denk dat t dan wel aan bod komt
    Meestal zo rond de 36 wk dacht ik

Hier vanmorgen paar x zo duizelig geweest en uiteindelijk Bleeker een aankondiging voor migraine
    Walgelijk..
    Was al weer even geleden n mag hopen dat t eenmalig was en niet weer dagen op n rij
    Meer n reden om straks een datum te prikken want ik ga dit nog n paar x kunnen...

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Net groei echo gehad..
    Ben opgelucht 🙌🏽

Hoofdje is gemiddeld
    Buikje loopt zo n twee wk voor en beentjes een week
    Waardoor hij dus weer groot is gelukkig en goed groeit en nu zo n 2243 gram weegt (schatting)
    Als ik tot 40 wk zou doorlopen komt ie boven de 4kg dus inleiding wordt n feit anders wordt t een zware bevalling met weer complicaties zoals bij de eerste
    Hoeveelheid Vruchtwater is goed, en gelukkig ook weer niet ruim te veel zoals j bij grotere kindjes ziet en dan vaak door diabetes

Hoofdje ligt gelukkig ook naar beneden maar hij is nog niet ingedaald

Wacht nu op de Gyn wordt vervolgd

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hij wordt tussen de 7e en 14e december gehaald 🙌🏽
    Weet ongeveer wat me te wachten staat want heh t eerder gemaakt
    Maar valt daarmee ntl niet te voorspellen hoe t mij n de kleine dit x zal vergaan..

Ben iig erg opgelucht 😁
    Heb over twee wk weer n afspraak bij de Gyn en over vier weken de laatste groei echo en afspraak bij de Gyn
    Een week later volgt n inwendig onderzoek n dat in combi met de bezetting in die week bepaalt de definitieve datum

15. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ooh wat spannend D !
    Zo goed als een datum, je weet iig al de week dat jullie je ukkie kunnen vasthouden, word wel heel echt zo he :D:D
    Wat fijn dat ie t zo goed doet ook, moet een hele geruststelling voor je zijn lieverd ❤️
    Wanneer ben je ook alweer eigenlijk uitgerekend ?

Wat een narigheid weer met die rot migraine , bah !
    Hoe voel je je nu ??

16. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@D83 Wat spannend en fijn dat je nu een beetje weet welke periode! Wel vervelend van je migraine, hopelijk is het eenmalig.

@Lientje Mijn afspraken staan tot eind november ingepland bij de verloskundige. Met 36 weken heeft ze extra tijd ingepland om e.e.a. voor de bevalling door te nemen.

Vandaag m'n laatste werkdag op het kantoor gehad. Werk de rest van de week nog wat thuis en dan heb ik verlof tot 1 april of misschien zelfs wel 1 mei... Zo'n raar idee! Ik ga de aankomende week eerst eens goed uit proberen te rusten en m'n werk loslaten en daarna toegeven aan nesteldrang! Haha :D

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goed plan mini! Egt doen!

Ja ben erg opgelucht! Iets om naar toe te leven en om aan vast te houden!
    Al kan t ntl ook goed dat ie zich zelf eerder meld :) we gaan t zien

Heb al n week steeds minimaal bloed verlies waarvan ik maar ni kan achterhalen waar t vandaan komt
    Heel gênant maar heb n puistje gehad op m'n schaamlip en dat heeft flinke bloedingen gegeven maar tegelijkertijd als ik kijk lijkt t dicht te zien en t zit elke x ergens anders in m'n inlegger
    Daarbij als k zowel daar als tussen de schaamlippen wrijf zit er niks..
    snap t Nie.. en t is zo minimaal egt n puntje of n klein veegje
    Gyn maakte zich er ook Nie druk om en zei dat ze zwz niks gaan doen nu tenzij er meer klachten bij komen / t meer wordt..
    afwachten maar :)

18. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @mofantje sterkte! Wel optijd aan de bel trekken want dit kan overgaan in zwangerschapsvergiftiging..had ik helaas vorige keer de beginnende variant van :(

Sorry meiden k heb nog niet veel bijgelezen ga ik morgen even doen.

19. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, die zekerheid, D! En sowieso fijn dat je kindje goed groeit.

20. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Lientje: bij ons hebben ze met 32 weken al gevraagd of we een geboorteplan hadden, en dat als we die willen dat de volgende keer besproken gaat worden. Dus de rest van de bevalling zal ook binnenkort besproken worden denk ik.

We zijn gisteren naar ikea geweest, eerst een busje gehuurd om alles mee te kunnen krijgen. We hadden een nieuwe kledingkast nodig, en zo groot is onze auto helaas niet.
    Maar toen kwam het volgende probleem: instappen in die bus :O

Vanmorgen werd ik om 8:15 wakker en moest ik hollen naar een plek om overheen te kunnen hangen, m'n maag wilde even niets meer binnen houden! Daarna snel wat kleins gegeten en toen ging het weer.
    Vandaag de kast in elkaar gezet, en ik ben echt helemaal op, nog even samen naar het winkelcentrum gelopen voor de boodschappen (m'n voorband besloot gisteren lek te gaan en m'n man heeft twee extreem linker handen...).
    Maar onderweg last gehad van harde buiken en nu ook steken onderin rond m'n schaambeen en een enorm vermoeid gevoel in m'n onderrug. Ik denk dat ons mannetje bezig is met indalen.

Morgen maar wat rustiger aan doen dus! En de fiets naar de fietsenmaker brengen, want band plakken ga ik nu niet meer doen denk ik zo...

Deel Deze Pagina