Lientje wat dijn dat hij er toch op terug gekomen is met jou en toch wat leuks wil gaan doen met zoonlief! D83, wat fijn dat je een houvast hebt zeg! Lijkt me heerlijk! Mofantje sterkte joh, hopelijk daalt ie verder! Mini, groot gelijk, lekker rustig aan! Catlover, niet teveel sjouwen, kun je ook flinke pijnen van krijgen! Nou, ik ben idd erg blij dat kinderkamer bijna af is, waarschijnlijk kunnen we donderdag beginnen met inrichten enzo, superfijn! Morgen ga ik begin maken met wasjes☺️ Overigens moet ik gewoon ff kwijt, ik heb mijn beste vriendinnetje afgelopen jaar maar hooguit 3 x gezien.... zij woont in Brabant, ik Gelderland sinds aug vorig jaar, zij vindt t een pokke-eind rijden, het is maar een goed uur.... Maar ze heeft nu ook sinds 1,5 jaar nieuwe vriend enzo en ze hebben al flinke relatiedippen gehad etc. Nou ja door dit gebeuren (afstand, vriendje en ze noemt zelf ook druk met werk en paard) zien we elkaar heel weinig dus.... ze doet soms wel voorstellen, zit ze in auto langs arnhem, of het goed is of ze dan nog ff snel langskomt binnen een half uur, nee want het is dan 21.30, ik ga dan naar bed, want ik ben kapot en zwanger..... Roept heel hard weken van tevoren: ik kom wel helpen bij verhuizing! Laat maar weten hoe en wat! Ze weet wanneer ik overhuis... ik benoem het meerdere malen nog naar haar tijdena het gebeuren, want ze kon dan wel wat helpen met schoonmaken, krijg ik twee dagen later reactie, nee ze wil wel langskomen maar voor een bakje koffie; helpen, dat kan toch niet, want dan zou ze der vriend meenemen enzo voor de gezelligheid (ik heb hem nog steeds niet ontmoet, zie er zelfs tegenop na alles waardoor ze al zo vaak huilend aan de tel heeft gehangen door hem), ja hallo, waarom stel je het dan voor? En gezelligheid heb ik even niks aan, het is een bende in huis als jij wilt komen en dan ben ik niet gezellig maar gewoon doodop van alles..... En zo heeft ze nog meer van die gekke voorstellen geopperd afgelopen maanden dat ik denk: een logisch denkend mens die weet wat er speelt nu qua drukte etc zou t niet eens voorstellen..... En nu vraagt ze aan mij of ik nog wel vriendinnen wil zijn want ik zeg zo vaak nee op haar voorstellen..... kom dan ook niet met die zotte gedachten aanzetten telkens! Dit heb ik ook wel benoemd naar haar maar dan iets liever dan ik nu zeg....En nu zegt ze dat ze de komende 4 weken ook niet kan afspreken want ja druk/verjaardagen/feestjes etc van vriend zijn kant... kan er stiekem wel om janken. Want ze heeft me gedurende de hele zwangerschap dus maar 2x opgezocht (keren dat ik in Brabant ben of naar haar wilde kon zij niet) en nu kan ze pas weer zowat als de baby er is.... sorry voel me beetje verwaarloosd door madame... maar ik probeer maar begrip te tonen dat ze veel werkt en vriend heeft etc, maar toch doet het me steeds meer.... of ben ik gewoon te hard in het afwijzen van haar pogingen me op te zoeken.... ik weet het niet, maar het voelt gewoon heel stom nu... alsof we een beetje uit elkaar groeien nu terwijl we al 13 jaar beste vriendinnen zijn, zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten, maar ze heeft de laatste tijd wel zoveel gekke dingen die ik niet begrijp... ach ja sorry lang verhaal geworden....voel me gewoon wat verwaarloosd in deze vriendschap...
Goedemorgen allemaal Hier zo ontzettend veel moeite met wakker worden laatste dagen Al n flink potje lopen brullen Voel me een slechte mama omdat ik zoveel moeite heb met opstaan n wakker worden en egt zo lang mogelijk blijf liggen Dan te bedenken dat ik straks ook snachts nog op moet en wellicht wel voor paar uur ook en dan smorgens niet mee terug kunnen want dan zijn de jongens ntl wakker Weet dat ik hier allemaal zelf voor kies/heb gekozen oh maar t valt me op dit moment egt f Zwaar n mag hopen dat k in de kraamweek beetje kan uitrusten ook n meer energie zal hebben dan ik dat nu heb.. Boelie balen dat je je zo voelt over j vriendin Ik herken wel dat relaties zijn veranderd Heb de puf f Nie om t hele verhaal uit te schrijven maar ben t eigen ik en haarzelf centraal zetten ook ontzettend zat en neem daarom bewust afstand.. t gaat Nie alleen maar om haar PUNT
Wat naar boelie, ik herken het wel. Ook verhuisd naar 1,5 uur afstand zeg maar. Het is lastig uit te leggen aan niet zwangere of moeders dat je niet om half 10 nog bezoek wil. N dat je wel goede wil hebt maar er nu eenmaal dingen anders gaan of moeten nu je zanger bent en er dus een klein mensje jou energie opvreet. Dat zorgt dus voor veel onbegrip. Een antwoord of goede tip heb ik helaas niet voor je behalve dat ik het goed vind dat je het benoemd hebt naar haar. Bij mij iheeft de ene vriendschap heeft wel overleefd maar is nu erg anders en de ander heb ik nu min of meer zelf punt achter gezet want werd er indd verdrietig van. Het is een lastig pakket. Succes Bloeddruk daalt hier wat door medicijnen maar Pff wat en bijwerkingen heb ik er van. Moe moe moe en misselijk. Gyn wees me er gister weer op, ik moet rust nemen en rust is met een boekje op bank of op bed. Ik weet dat dat moet maar het lukt me nig niet helemaal,liefst plan ik toch 1 ding per dag al is het iets kleins. Vriendin die kopje thee komt doen of gister op kraamvisite bij iemand van de zwangerschapscursus ik ben gebracht en gehaald want auto rijden mag ik ook even niet ivm medicatie. Ben zo gewend overal heen te rijden en nu mag dat niet. Zo gaan die laatste weken lang duren. Elke dag fantaseer ik over hoe ze zal ruiken, voelen en op wie ze zal lijken en vooral wat haar geboortedatum word
Goeiemorgen lieverds ! Nou Boelie, sorry hoor, maar je vriendin gedraagt zich echt waardeloos en doet totaal niet haar best om zich een beetje in te leven Om 21.30 'even' langsrijden om gezellig bij te kletsen, dat moet mijn moeder niet eens in der hoofd halen ! En je gewoon niet komen helpen met de verhuis, jaa om een bakkie te komen doen wilt ze wel , ja hartstikke leuk, maar daar heb je ff niks aan ... Snap ook zeker dat je er (nog) even niet op zit te wachten om haar vriend te ontmoeten, als ze al zoveel ellende met hem heeft gehad .. en trouwens, je hebt wel wat anders aan je hoofd nu toch ? Ik zou haar echt een veeg uit de pan geven hoor, jou vragen of je nog wel vriendinnen wilt zijn, dat is meteen een inkopper . Tuurlijk wil je nog wel vriendinnen blijven, maar zij moet echt 's naar zichzelf kijken. Succes ermee , is niet leuk ! Achh lieve D toch ... ❤️ Ik heb me laatst ook verslapen omdat ik niet meer in slaap kom / slecht slaap en toen heb ik s'ochtends de hele tijd tegen mijn zoon staan schreeuwen, dat ie moet opschieten, nooit wat zelf doet, altijd te langzaam is .... zoo zielig Dan voel ik me ook waardeloos en dat ben ik dan ook gewoon, want de kids kunnen er niks aan doen ... het is al zo'n verandering voor ze . Voel je alsjeblieft niet slecht omdat je zo lang mogelijk wilt blijven liggen , het is gewoon zwaar en niet makkelijk om je draai erin te vinden (althans, vind ik), maar je doet altijd wat je kan (en meer) voor je kinderen. Ik denk maar zo, er zijn ons een hele hoop vrouwen voorgegaan en er zullen er na ons nog vele volgen in dezelfde situaties en dat gaat ook gewoon goed komen, net als bij ons . En probeer wat je niet in de hand kan hebben, een beetje los te laten ... dikke knuffel ! Gatsie, wat balen dat je zo naar van die medicatie bent Mofantje, maar gelukkig slaan ze wel aan, anders was je nog verder van huis geweest. Ja zo verplicht de rem erop is ook heel moeilijk, maar je doet t voor je kleintje ... nog een paar weken en dan is ie d'r en dan was t t allemaal waard Ik ben ook zoooo benieuwd naar die kleine , kan idd ook uren fantaseren over hoe ze eruit zal zien en hoe ze is ... heerlijk he ❤️ Vandaag maar even (online) op zoek naar haar 1e pakje, moet ook nog bedrukt worden, dus moet wel een beetje gaan opschieten eigenlijk haha
Thanks voor jullie begripvolle antwoorden meiden en ook de herkenbaarheid bij sommigen, voel me even gehoord, dat vind ik erg prettig. Nadeel is dat ik niet een heel groot sociaal netwerk heb nog hier in de omgeving, dus dat is wel jammer. Kan het nog niet echt bij anderen kwijt. Lientje, ik heb het wel duidelijk gemaakt dat ik niet op zulke dingen wacht op een lieve manier, maar wil even kijken of er nog verbetering in komt ipv meteen vriendschap verbreken. Zij zit in een heel andere fase van haar leven (eerste serieuze relatie, zelfstandig/samenwonen, ze is wat laat in die ontwikkelingen door omstandigheden helaas). Denk dat dat ook een oorzaak kan zijn dat ze wat minder begrijpt van de dingen die ze wel voorstelt aan mij op dit moment. Maar goed, ik ga even kijken hoe het gaat lopen. Luchtte iig op om het even te kunnen posten hier! D83, ach joh wat vervelend dat je je zo rot voelt en schuldig voelt naar de 2 kleintjes die al rondlopen..het is ook zoveel verandering allemaal, ook voor hen, en ook zwaar voor jou ten opzichte van eerdere zwangerschappen... Hopelijk voel je je beter met wat meer rust inderdaad... Mofantje, wat naar dat je zoveel bijwerkingen hebt, snap jou ook wel, van normaal werken naar helemaal niets meer mogen praktisch. Lijkt me heel lastig... ik zou ook onrustig worden ervan. Merk nu na 1,5 week vakantie/verlof al dat ik alweer wat onrustig wordt haha. Ik kan me gelukkig nog even uitleven in de kinderkamer enzo, maar daarna voorzie ik ook onrust wat betreft wachten op de kleine..
Nee vriendschap verbreken zou ik sowieso niet doen Boelie, je kent elkaar al zo lang en hebt waarschijnlijk veel meegemaakt samen, dat is heel wat waard . Maar idd wel wat van zeggen, dat moet kunnen als vriendinnen toch ? Hoop dat ze er over na wilt denken, vaak zien mensen niet eens wat / hoe ze doen tot je er wat van zegt, dus komt vast wel goed !
Bedankt voor jullie woorden Ergens weet ik t wel maar gaat Nie altijd goed samen met m'n gevoel.. We doen vandaag alles in n rustig tempo en hopelijk is ml vandaag ook vroeg thuis Zou eigenlijk vrij zijn n dat was ook f n domper toen ie gister zei dat ie ging werken.. Maar een voordeel hij werkt vanaf volgende week alleen nog de weekenden en t gaat ook nog n poosje dicht en daardoor is ie er de laatste weken en de periode net na de geboorte lekker thuis ❤️
O wat vervelend die bijwerkingen mofantje Kun j j knap beroerd van voelen he 😩 Hopelijk is t alleen f "wennen" n blijft dit niet zo Gelukkig zijn dit de laatste weken maar ze kunnen best pittig zijn he?!
@boelie herkenbaar hoor ik zie op dit moment ook haast niemand. En k moet maar achter iedereen aan lopen nou daar ben k mee opgehouden. K heb al wat adressen geschrapt van m'n lijstje. Nu niet dan ook niet. Weet psies hoe dat gaat nl en dan willen ze nog op hun tijd komen. Dacht het niet ze komen maar op mijn tijd en anders niet. @mofantje balen dat je je zo voelt zeg. Hoe heet die medicatie?
Sterkte, Mofantje! Hopen dat je snel went aan de medicijnen en minder last krijgt van de bijwerkingen. Boelie, wat vervelend van je vriendin. Hopelijk trekt ze snel bij. En inderdaad, zoals anderen ook al hebben gezegd: toch eerlijk zeggen wat je dwars zit, misschien heeft ze het echt niet door, zeker als ze nog in zo'n andere fase van haar leven zit. D83, herkenbaar hoor, dat je het af en toe niet meer trekt. Heb vanochtend op werk ook zomaar een potje zitten janken om niks. Heb echt geen reserves meer wat dat betreft. We hebben morgen overleg met de collega's en ik ga voorstellen dat ik nog een week eerder ga stoppen, omdat ik nog zoveel vakantiedagen heb (was zelfs een voorstel van mijn leidinggevende). Ga ervan uit dat ze wel akkoord zullen zijn. Dan zou ik alleen nog volgende week hoeven werken. De dinsdag daarop zou ik dan nog wel even langs moeten gaan, want dan heb ik een presentatie, maar dat is niet zo erg. Dus hoop dat iedereen het goed vindt. Ben verder een beetje bang dat mijn zoontje de vijfde ziekte heeft. Iemand hier ervaring mee? Voor zover ik kan terugvinden zou het na de 20e zwangerschapsweek geen gevaar meer moeten opleveren, maar denk dat ik het voor de zekerheid nog even ga navragen bij de gyn.
Goedemorgen toppers! Lientje, fijn dat je vriend het uitgesproken heeft en iets leuks gaat doen met je zoon. Fijn dat het weer beter met je gaat. Ik denk dat je tijdens je aankomende afspraak het één en ander gaat bespreken met je vk over de bevalling. Vk begon gisteren bij mij over het geboorteplan, bevallingsplan, hoe dat ding ook maar heet en dat zij dat de volgende keer ging bespreken. Anders zou ik het gewoon ff aangeven! D, fijn dat alles goed was met de echo, maar wat een ellende steeds die migraine. Gelukkig is er nu definitief een einddatum in zicht. Nog ff volhouden lieverd!! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Vreemd trouwens dat je steeds een stipje bloed verliest. Misschien toch je schaamlippen ofzo door de wrijving van je ondergoed? En je bent absoluut geen slechte mama hoor! Je baby vreet gewoon alle energie uit je lijf en dan is het logisch dat je moeite hebt om wakker te worden. Als de kleine er is, zal het vast ff aanpoten worden, maar ik denk dat het dan ook weer allemaal vanzelf gaat. Dat is ook wel een dingetje waar ik dan over nadenk ja. Hoe ga ik het straks doen met nog een peuter die aandacht vraag. Ik wil namelijk wel proberen mijn aandacht te verdelen. Hoe ga ik me voelen als ik straks weer gebroken nachten heb etc, maar ben ervan overtuigd dat het allemaal vanzelf gaat. Het komt bij jou ook goed. Je hebt daar meer ervaring in dan ik En wat Lientje zegt, probeer de dingen los te laten waar je geen invloed op hebt, is een hele goede!! Je moet het kunnen, maar scheelt een hoop gepieker/stress. Komt goed meis! Mini, geniet lekker van je verlof!! Apart idee he dat je pas april of mei weer op de werkvloer te vinden bent. Geniet er maar van, want de tijd is zo voorbij... Catlover, heb je Ikea overleefd? En geslaagd? Ben er vorige week geweest. Ik was kapot haha! Snap dat instappen in een hoge auto lastig was. Ben je weer wat opgeknapt? Boelie, ik snap dat je baalt van je vriendin. Dat zou ik ook hebben! Ik vind, ondanks dat je zo druk bent, je tijd voor elkaar moet vrij maken. Dat moet je in een relatie, maar ook in een vriendschap-relatie. Het komt niet vanzelf en als je dat niet doet, groei je idd uit elkaar en dat zou zo zonde zijn!! Je vriendin heeft zich zeker niet als een vriendin gedragen en wellicht gaat dat niet eens bewust? Zij heeft er waarschijnlijk ook geen idee van wat zwanger zijn met je doet en doet dan dus voorstellen om om 21:30 uur nog ff langs te komen. Hallooo! Dat zou ik normaal gesproken ook niet erg relaxed vinden voor alleen een bakkie ofzo. Ik zou het zeker wel bespreken, want 13 jaar vriendschap weggooien is zonde! Zo heb ik ook een "vriendin"... noem het nu meer een kennis, waar ik dus niks meer van hoor. Vorige zwangerschap was dat nog wel zo en is zij ook op mijn babyshower geweest. Zij hoort ook niks van mij verder hoor, dus even goede vrienden. Vanaf dat zij weet (via facebook van mn vrien), heeft zij mij nooit persoonlijk een berichtje gestuurd om te feliciteren, ook niet verder in mijn zwangerschap. Ze heeft mij niet een whatsappje gestuurd toen mijn zoontje jarig was etc, dus ik heb besloten om haar ook geen geboortekaartje te sturen. Het is gewoon een principe kwestie. Van mijn andere vriendin, waarvan het contact eigenlijk wel verwaterd is, hoor ik nog meer. Mofantje, vervelend die bijwerkingen!! Hopenlijk gaan ze snel over. Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je rust moet pakken terwijl je meer wilt doen. Nog ff volhouden. Wel fijn dat je bloeddruk wat gedaald is. Ayda, volgens mij kan het nu geen kwaad. Alleen in het begin van de zwangerschap. Is het niet wat te vroeg voor de 5e ziekte? Jouw zoontje is toch ook 2 jaar? Ik dacht namelijk dat ze de 5e ziekte later kregen en de 6e ziekte juist eerder. Pfff...ik begin nu echt wel vocht vast te houden. Mijn schoenen beginnen al strakker te zitten en ik zie dat mijn handen en kop dikker zijn. Ik heb schoenen zonder rits, maar de enige eigenlijk met platte zool dus die wilde ik laatst aan doen. Allemachtig, dat was een bevalling op zich. Ik drukte de schoenlepel gewoon krom haha. Ik moet dus echt nieuwe schoenen en misschien zelfs wel een maatje groter. Verder begin ik nu echt wel meer last te krijgen van CTS en worden de tintelingen ook pijnlijk. Ik kan ook niet langer dan 10 seconden mijn telefoon vasthouden of mijn vingers beginnen te tintelen. Ben dit nu ook op mijn laptop aan het typen. Mascara opdoen is k*t en als ik ook maar iets doe, beginnen mijn vingers te tintelen. Ga morgen de huisarts maar ff bellen dat ik nu toch echt wel graag die injectie wil, want dit ga ik niet nog 6 weken volhouden. Dinsdag trouwens bij de vk geweest en aangekaart dat ik mij af en toe wat raar kan voelen. Zij denkt dat ik soms wat te (onbewust) oppervlakkig ademhaal waardoor ik mij dus zo voel. Eigenlijk een soort van hyperventilatie. Maar ff goed op letten dus.. Oh en ik heb sinds gisteren echt mega last van maagzuur. Ik vreet Rennies bijna als snoepjes! En dan te bedenken dat mijn baarmoeder nog wat hoger komt te zitten....
Mijn zoontje is inderdaad 2,5 jaar. De 5e ziekte is meestal op de kleuter- of basisschoolleeftijd, begreep ik, maar het kan wel eerder. Omdat hij naar het kinderdagverblijf gaat, waar ook een BSO zit, zou het best kunnen dat hij er mee in aanraking is gekomen. Hij heeft er gelukkig tot nu toe geen last van. Ben dus ook niet helemaal zeker dat het dit is, maar hij heeft wel uitslag die erbij past. Mijn moeder (huisarts) zei trouwens ook dat het zo ver in de zwangerschap geen kwaad kan, dus maak me niet ongerust. Hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen, Antje. Niet fijn, CTS. De Rennies heb ik ook op mijn nachtkastje liggen... Pff, van tevoren besef je echt niet wat er allemaal bij zo'n zwangerschap komt kijken, hè?
Heet methyldopa. Nog steeds moe , enige voordeel is dat ik er smachten wat beter door slaap. Hoe is t nu verder met iedereen?!
Goedemorgen allemaal Jeej 36 wk lieke! Wanneer kijken of de kleine nog goed ligt? Dat is dan wel weer fijn dat je beter slaapt.. voel j wat beter mofantje? Dankjwel antje Precies wat ik nodig had Heb avonds nog zo zitten huilen Dacht dat ik erin bleef Lag er ook al kwart voor tien in.. zo moe van alles Voel me vandaag geestelijk wel beter maar nog erg Nie Straks als de jongens PSZ zijn ga ik even slapen.. Heb j de ha al gesproken? Hoop dat je de injectie krijg dit is niet te doen zo voor je Ik draag alleen sneakers tegenwoordig en die pas ik nog prima maar je zal de eerste Nie zijn die n maatje groter nodig heeft Las er laatst nog n topic over zelfs Fijne dag verder allemaal! Gaaahaaaaaap
Heerlijk, wij doen met je mee !! ���� Aah Antje, wat kl*te zeg dat je er zo'n last van hebt ... hopelijk werkt de huisarts een beetje mee , dit is geen doen zo te lezen ... Net bij de vk geweest, zijn weer goedgekeurd Bloeddruk was gelukkig gewoon weer goed (130/70) , prinses ligt nog steeds netjes met haar hoofdje naar beneden en ruggetje links (zo ligt ze al weeeeeeeeken , zal wel lekker liggen hihi ) . Ze is nog niet ingedaald, dus vk gaf wel aan, stel dat de vliezen al breken, dan moet ik gaan liggen / zitten en bellen, mag niet blijven staan / lopen. Bevallingspraatje is trouwens volgende week Maar ze moet sowieso nog wel even blijven zitten, heb nog wel zat te doen eigenlijk .... moet echt beetje gaan doorpakken komende tijd Vind t wel een bijzonder idee dat ze over een week al mag komen ... Word toch best wel spannend
Fijn lientje dat ze weer is goedgekeurd! En wow over n week mag t al.. t kan in feit elk moment gebeuren en t kan gwn nog f dieren maar ze doet t goed en is al heel ver spannend!
Antje: ja alweer wat bijgekomen, en geslaagd! Maar man man man, ik had me flink verkeken op hoeveel moeite het allemaal kost nu! Mofantje: methyldopa heeft inderdaad in het begin vervelende bijwerkingen... Hopelijk gaat dat snel beter
@mofantje die ken ik niet. Ik kreeg Aldamet maar dat deed toen nix. @D83 k ben vandaag geweest en Ze is volledig ingedaald en ligt helemaal vast in m'n bekken. Ook al wat verweking aan de baarmoeder mond maar nog geen ontsluiting. @Lientje ook goedgekeurd dus wij ook yippieeeee Ze is volledig ingedaald en ligt helemaal vast in m'n bekken. Ook al wat verweking aan de baarmoeder mond maar nog geen ontsluiting. Ook urine kweek en bloedafname gehad en morgen uitslag bloed (ijzer) en over een week die van de urinekweek. Gaat nu echt opschieten in ieder geval geen ks voor nu
Ik ben nu bezig met alles wat ik heb te wassen zodat het weer lekker fris is. Ik ga voor de zekerheid in elk geval de nieuwe kleertjes aan de lijn (wel binnen, anders schiet het niet op) laten drogen, want ik wil geen krimp-risico. De hydrofiele doeken ga ik na het wassen in elk geval strijken zodat het zo bacterievrij mogelijk de kast in gaat (moest ook van de kraamzorg). Gaan jullie nog andere dingen strijken of hebben jullie nog andere dingen gestreken?