Spannend Boelie! Je bent gewoon de volgende die z'n kleine wondertje om de armen mag sluiten! Afgelopen nacht hebben we wat langer mogen slapen, we mogen nu langer tussen de laatste en eerste voeding laten zitten. Vanmorgen zijn we lekker boodschappen wezen doen, hij heeft er weinig van meegekregen, maar was wel even lekker om buiten te zijn. Niels heeft het helaas alleen tot 20:00 liggen huilen na zijn flesje van 18:00, elke avond is er wel een moment dat ik hem gewoon niet rustig krijg. En dat doet hij echt altijd als ik alleen ben of wil eten... We hebben besloten om niet te gaan kolven verder, maar gewoon Niels een paar keer per dag aanleggen, tot er voldoende is voor hem. Maar helaas lukte het aanleggen gewoon niet goed vanavond, waardoor hij dus wel wat dronk, maar het gewoon niet echt lukte verder. De kraamtranen blijven hier komen, ik zit al de hele avond te janken om niks. Vanmorgen ook, ik zat op de bank met Niels op m'n arm en ze kwamen spontaan. Ik ben moe, heb geen zin in eten en jank om niks. Ik hoop toch dat die hormonen snel wat rustiger worden, zo erg heb ik het de afgelopen 8 maanden niet gehad... M'n schoonmoeder was er vanmiddag, en die had een ingelijste foto bij zich van Niels die m'n schoonvader had gemaakt vorige week, heel lief! En een goed idee om straks verder te gaan als alle baby's er zijn!
O boelie wat spannend! Hoe was je controle vanmiddag? Erg benieuwd of je nu niet aan t bevallen bent! Volgens mij is er ook n max aan aantal uur, ben maar f gaan Googlen en vond deze info(zie afbeelding) weten we dat ook weer he
Je laatst update over t hoofd gezien boelie! Spannend! Hoop dat t vanzelf op gang komt, heel veel sterkte en succes aankomende dagen lieverd! Nog maar heel even en je hebt je beebje in je armen!
Sterkte mofantje 😘 Niet leuk om je zo ellendig te voelen Lieke succes morgen met je controle! Duim nog steeds voor je dat t niet lang meer duren zal! Antje; k denk dat t n lastige maat is wbt boxers maar zou bij action, hm of zeeman kijken.. Hier goeie dag gehad, erg goed geslapen voor de verandering en ook tot laat want mocht blijven liggen vanmiddag! Nagenoeg geen pijn gehad vandaag. De rust en PCM hebben hun werk gedaan. Sorry heb vandaag Nie op alles gereageerd maar reageer f tussen de filmpjes door hier 😉
Wat spannend zeg Boelie!!! Hopelijk verloopt het alsnog soepel en heb je morgen de kleintje in armen. Sorry ben beetje minder actief geweest de laatste paar dagen maar ik lees wel elke dag mee. Ahhh Catlover wat een schatje zeg😍! Zwaar zijn de eerste weken na de bevalling, heel begrijpelijk lieverd wat je nu voelt en meemaakt. Hou het nog vol, en geniet vooral van het kleine mannetje. Antje wat een prachtige foto zeg! En jij ziet er echt goed uit. Wat vervelend Mofantje dat je zo niet lekker voelt!!! En dat ze ook niet kunnen weten wat het oorzaak is. Sterkte lieverd en doe rustig aan. Lieke jij hou het hier ook spannend! Succes morgen met je controle. D83: fijn om te lezen dat het goed is gegaan vandaag en lekker heb geslapen. Af en toe is erg nodig 😆. Hier vooral s'nachts last van menstruatie krampen en last van rusteloze benen! Neem vaak 2 paracetamol voor het slapen gaan en dat helpt wel. Vanavond op controle geweest, alles was goed. Bloeddruk laag101/59! Maar opzich goed , kleine zit vast in me bekken en volgende week de bel instructie. Moet nog deze week een glucose dagcurve laten prikken in het ziekenhuis😣, daar heb ik zo een hekel aan. Vandaag de geboorte traktatie voor mijn dochter op school binnen gekregen en de versiering voor thuis. Wil nog bedankjes bestellen.
Fijn dat de PCM verlichting geeft, heb ook steeds vaker van die benen Rot gevoel zeg! J hebt weer n hoop van je lijstje kunnen vinken! Fijn dat je controle goed was en de kleine vast in j bekken ligt Zo goed als klaar voor de start nu hihi Succes met die dag curve Hopelijk de allerlaatste!
Hallo iedereen En gefeliciteerd met de zwangerschap Ik ben nieuw in dit forum en vroeg mij af wie ook uitgerekend is Begin december ?
Van ummk zie ik het staan uitgerekend op 29-11-2016 Ik zelf ben uitgerekend op 09-12-2016 Kwa verhaal lijkt wel een beetje het zelfde Ook mijn zoontje word bijna 1 jaar! .. Vlak daarna dus ook weer zwanger geworden en wist dit pas met 18 weken ! Van mijn zoontje beviel ik anderhalve week eerder En nu heb ik nog twee weken te gaan! Dus erg spannend
Welkom Sunshine! Ik was 12-12 uitgerekend, maar daar dacht de baby duidelijk anders over! M'n man kwam vanavond laat thuis uit z'n werk (hij werkt onregelmatig, maar wel altijd laat), en hij vroeg of ik het nog wel zie zitten allemaal: jank jank! Vervolgens geeft hij Niels de fles, houdt hem op z'n arm, komt naar me toe, en Niels kijkt me aan met z'n mooie donkere oogjes, zo lief! Mijn reactie: jank jank... Nu maar even afwachten of hij de nacht door gaat slapen, of dat we om 6 uur er alweer uit moeten voor z'n fles. Hij kan zich inmiddels goed op temperatuur houden, blijft constant rond 37 zonder kruik overdag. 's Nachts geven we nog wel een warmwaterkruik, maar dat is niet echt nodig denk ik, we laten de verwarming ook al aan dag en nacht. Deze week maar eens kijken wat hij gaat doen zonder mutsje! Ik merk verder dat het vloeien al aardig minder begint te worden nu, ik heb zelfs dat witte broekje van het ziekenhuis alweer verruild voor m'n eigen ondergoed. Zit toch wel fijner! Vanmorgen wilde ik ook al heel enthousiast kijken of ik m'n spijkerbroek weer aan kon, maar dat is natuurlijk ijdele hoop haha!
O die stomme hormonen ook he catlover T is egt verre van jezelf weer voelen zodra je bent bevallen he.. Dikke knuffel voor jou T valt Nie mee om er al zo snel veel alleen voor te staan as newly mom maar je groeit er in, egt.. t wordt beter!
Hier zeer slecht geslapen Gwn niet de slaap kunnen vatten hoe moe ook met als gevolg da tij ntl niet uitgerust was toen de jongens zich meldde met migraine als gevolg Zucht.. dan denk ik egt laat t maar beginnen oh al is t nog te vroeg
Sterkte, D83! Hopelijk zakt het snel af. Welkom, Sunshine! Bij jou kan het dus ook al ieder moment gebeuren... Catlover, erg naar die kraamtranen. Ik herinner het me nog van mijn zoontje. Ene moment ben je zo verliefd en dan zie je het weer helemaal niet zitten. Uiteindelijk word je wel weer langzaam jezelf, maar dat heeft tijd nodig. Hormonen + slaapgebrek + hele nieuwe situatie met baby = geen ideale omstandigheden. Hou vol, meis! Boelie, nog geen baby, neem ik aan? Je zult nu wel in het ziekenhuis zijn, verwacht ik. Hoop dat alles voorspoedig gaat en je snel je kindje mag vasthouden! Gisteren heb ik mijn zwangerschapsfotoshoot gehad. Was echt leuk. Toch mijn zoontje en man meegenomen. Zoontje had er eerst helemaal geen zin in, begon heel hard te huilen en roepen: "Ik wil niet! Ik wil niet!" Maar toen we eenmaal met z'n tweeën (man en ik) begonnen waren, wilde hij wel af en toe "de baby" een kusje of knuffel komen brengen (zonder door te hebben dat de fotografe snel afknipte). Dus uiteindelijk toch geslaagd. Nu wachten op de foto's. Zo spannend! Maar als ik op haar portfolio af ga, worden het vast prachtige plaatjes. Helaas kreeg mijn zoontje toen we weggingen wel een enorme driftbui, waarbij we hem echt in zijn autozitje moesten worstelen. Schopte mijn bril nog van mijn neus... Schroefjes zaten helemaal los. Tja, hoort bij de leeftijd, maar ik kan er op dit moment slecht tegen. Vandaag is hij naar de kinderopvang en ik merk dat ik dan zelf ook een stuk evenwichtiger ben. We steken elkaar aan, denk ik. Ik met mijn hormonen en hij in zijn peuterpuberteit. Het helpt ook niet dat hij heel erg op mij gericht is. Papa mag de laatste tijd niets doen. Echt zielig voor mijn man, die juist zo hard zijn best doet. Ook dat schijnt er wel bij te horen, maar... ik zal blij zijn als we met zijn allen weer in een wat rustigere periode zitten. Al zal dat met de komst van een nieuwe baby voorlopig er nog wel niet in zitten. Ben van plan om straks (nu ik lekker rust en tijd heb) de kledingkasten in te gaan richten. Al zijn spul naar de nieuwe kamer en dan de babykleertjes ein-de-lijk in de kast leggen. Moet ook nog een eerste pakje "uitkiezen". Heb niet speciaal iets kunnen vinden in de winkel wat ik geschikt vond, maar bij het wassen van de oude kleertjes van mijn zoontje kwam ik een heel snoezig wit-grijs pakje tegen. Vinden jullie het raar om een 2e hands setje als eerste pakje te gebruiken? Hoe is het met de rest? Al tekenen van "vooruitgang"?
Goodmorning lieverds ! Ja snap je heel goed hoor Lieke, zei t gister nog tegen wat moeders op t schoolplein ; Ik heb met alle liefde mijn lijf "afgegeven" voor dit kleine meisje, maar ik wil t nu wel weer graag terug ... Succes vandaag bij je controle, ben benieuwd wat ze zeggen ! Ooh Catlover, ik vind t zo sneu voor je dat je je zo voelt .. Denk je dat t der ook mee te maken kan hebben dat Nielsje zo plotseling is gekomen ? Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, ik ben gewoon tijdens mijn zwangerschappen een onwijze draak en daarna is t klaar, maar ik ken zat vriendinnen die ook hetzelfde hebben doorgemaakt. En ja t word beter, maar daar heb je nu niks aan ... Zou zeggen pak zoveel mogelijk hulp aan en pak wat tijd voor jezelf, idd als man thuiskomt of vraag of er een moeder of schoonmoeder even komt, geef je grenzen goed aan, ga er niet overheen omdat je denkt dat t zo moet ! Dikke knuffel voor jou & kleine Niels ❤️ Ah thanks D, weer wat geleerd ja haha Heerlijk dat je gister een goeie dag had lieverd, btj jammer dat t vandaag dan weer zo slecht start ... Gewoon weer heeeeeeeeel rustig aan lieverd, tis niet anders , dikke knuffel ! Idd lage bloeddruk Sara, normaal zou je zeggen eet wat dropjes, maar ligt bij jou ff anders natuurlijk .... Succes vandaag met prikken , bah Wat heb je voor traktaties voor je dochter verzonnen ? Leuk he die versiering, mijn moeder heeft alles gekocht en bij haar opgeslagen, dus ik weet van niks haha. Heb alleen zelf zo'n ooievaar gekocht die door t raam is "gecrasht", vind ik zo leuk Oh bah wat een kleine dondersteen Adya, gelukkig is de shoot wel gelukt "Gelukkig" dat ie alleen je bril raakte en niet je buik ofzo, dat vond ik soms wel eng in t begin toen mijn zoon t nog niet wist en dan boos werd, nu is ie gelukkig echt te lief voor me ❤️ Vind t juist heel schattig dat je een pakje van je zoontje ook voor deze uk wilt gebruiken ! Heb ook onwijze moeite moeten doen om t 1e pakje van prinses te vinden, heb 'm ook echt pas 1,5 week binnen geloof ik . Hier is alles weer rustig .... grrr, ziet der nog niet naar uit dat madame klaar is voor haar great entrance Heb nog wel zat te doen, gister met de suprise voor op school begonnen, maar gaat nog wel een paar dagen werk in zitten. Zo maar alle schoenkado'tjes van zoontje inpakken, stel dat ze eerder komt, dan hoeft iemand er alleen 1 te pakken en in zijn schoen te doen haha. Heb nu alles binnen om traktaties voor de kraamvisite te maken, maar mijn lijf wilt nog even niet beginnen, denk dat t morgen word .. Heb wel net de traktaties voor de juffen & meesters gemaakt ; Bekijk bijlage 518674 Ik vind t allemaal maar veel wat ik nog moet doen hoor ... en m'n ogen hangen nu alweer ergens op me knieeen
Lientje: ja dat hij te vroeg is geboren speelt zeker een rol in hoe ik me voel. En m'n man is vandaag vrij, dus ik verheugde me op een rustige dag, maar helaas. Hij moest en zou de kolf vandaag terugbrengen en nog even naar z'n ouders gaan. Mijn ervaring is dat hij dan bijna de hele middag weg blijft en dat ik er wéér alleen voor sta vandaag. Ik ben er ook best boos over geworden, en ik hoop dat hij een beetje snel weer thuis komt. Niels werd vandaag om 6 uur wakker, maar heeft verder gelukkig ons niet meer wakker gehouden. Hij viel zelfs in slaap toen ik hem liet boeren halverwege z'n flesje net, dus hij zal wel eerder zich weer melden straks gok ik. Ik baal er zo ontzettend van dat aanleggen niet goed lukte gisteren... Ik ga het vanmiddag maar weer zo doen als in het ziekenhuis denk ik: in bed op m'n zij. Want met hem onder m'n arm door is geen doen zonder hulp en op en kussen voor me langs lukt me ook al niet goed. En straks de vk bellen voor een afspraak na 6 weken en even wat navragen over vitamine k gebruik voor Niels. Hij zit nog niet aan 500cc per dag, en ik betwijfel of die BV nog goed gaat komen. Ik heb er momenteel in elk geval echt geen puf voor...
Oh D wat balen dat het weer niet zo goed gaat!! Hopelijk zakt het weer weg. Doe rustig aan lieverd. Lientje ja is best wel laag mijn bloeddruk maar verloskundige was juist blij mee. En traktatie voor de juffen heb ik niet aan gedacht 😮 goed dat je het zegt en het ziet er lekker uit. Voor de kinderen heb ik deze flesjes besteld met roze/wit hart snoepjes. Versiering heb ik ballonnen en ook zo'n ooievaar voor op de raam. adya gelukkig is het fotoshoot gelukt is. En idd gelukkig heeft jouw zoontje alleen jouw pril aangeraakt en niet je buik of zo. Ga zometeen foto maken samen met mijn dochter op school 😊. Ze hebben broertje/zusje dag en aangezien dat der zusje nog niet is mocht ik met haar op de foto😁. Morgen ga ik de dagcurve prikken 😣.
Boelie hoe is het daar??? Ben je al bevallen? Heel veel sterkte. Mijn bevalling van je dochter was precies het zelfde gegaan als nu bij jou, om 6 uur in de ochtend waren mijn vliezen gebroken en tot 12 uur s'nachts geen regelmatig weeën! Toen naar het ziekenhuis om pijnstilling te krijgen en slapen. De volgende ochtend was nog steeds geen regelmatig weeën en maar 2 cm ontsluiting, en toen ben ik ingeleid. Om 17:14 uur was dochterlief pas geboren.
Morgenmiddag een ctg gepland om te kijken hoe ze het doet. Ze is sinds gisteren rustiger dan normaal. K slaap ook erg slecht laatste 2 weken en niet fit willen ze het toch in de gaten houden. Bloeddruk prima nu. Vanaf morgen na ctg verder kijken wat er gaat gebeuren.
Spannend Lieke en succes morgen! Ik merk dat bij mij de bewegingen minder worden en ook minder hard. Voel de kleine nog wel 10x per dag, maar het voelt wel anders. Maken jullie de bedjes trouwens al van te voren op? Of doen jullie dat pas als de baby geboren is? Ik moet ook nog steeds m'n vluchtkoffer inpakken, ben echt aan het uitstellen met van alles terwijl het me eerst niet snel genoeg kon gaan.