Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Boelie, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Jouw bevalling klinkt idd vrij pittig, maar het resultaat mag er zijn ;) Ga er lekker van genieten meis! Borstvoeding moet je idd ff de tijd geven. Dat hij goed aanhapt is in ieder geval al een pluspunt.

Gizmo, fijn weer ff wat van je te lezen. Vervelend dat je zo verkouden bent en slecht slaapt. Hopelijk komt daar snel verbetering in! Beterschap in ieder geval.

Lientje, lieverd waarom voel je je er niet prettig bij om de deur uit te gaan? Absoluut niet verkeerd bedoeld hoor en tenslotte moet je doen waar je jezelf goed bij voelt, maar zo leg je jezelf wel een beperking op. Wat nou als je nog 2 weken rondloopt? En als je vliezen wel breken terwijl je in de stad loopt, dan heb je alleen een natte broek ;) Thanks voor de tip trouwens om ff bij de Action te kijken. En wat een leuke traktatie!! Volgens mij ben jij wel een creatief typje of niet?? Maar jeetje hej wat kansloos zeg van die vrienden om zo'n opmerking te sturen. Snap niet hoe je zoiets kunt sturen. KOTS idd!!

D, heerlijk dat je zo'n goede nacht hebt gehad. Dan voel je je gelijk een ander mens. Dat had ik dus al geschreven op je eerste reactie, toen ik vervolgens las dat je de dag erop een rot nacht hebt gehad :( Kl*te dat dan ook gelijk je migraine weer komt opspelen. Nog ff volhouden meis!! Haha en eetsmakelijk ;) Heerlijk beschuit met muisjes. Dikke laag boter erop. Yummie! Die pilletjes ken ik niet. Frambozenbladthee ofzo kan ook helpen, maar dan is de kans er ook weer dat de kleine in het vruchtwater poept.

Sara, fijn dat verder alles goed is. Je kunt ook proberen om magnesium te nemen voor het slapen gaan. Dat helpt ook tegen rusteloze benen. Wat een leuk idee trouwens om bedankjes te bestellen

Sunshine, welkom! Ik ben 13 december uitgerekend van ons tweede zoontje.

Catlover, wat kl*te dat je je zo voelt. Je hormonen draaien overuren en er komt zoveel op je af. Jullie moeten aan elkaar wennen. Ook al kun je je haast niet meer indenken waarschijnlijk dat Niels er niet was. Ik snap dat je teleurgesteld was in je man en dat je ervan baalt dat het aanleggen niet goed lukte. Als het je allemaal ff teveel wordt, schroom niet om hulp te vragen. Pak je rust waar dat kan. En anders zijn wij een vraagbak voor je ;)

Ayda, wat super leuk dat je een fotoshoot hebt gedaan. Ga je ook een foto spammen? Ben erg benieuwd :-D
    Ik bedenk me ineens dat ik vergeten ben om op je vraag te reageren, maar zoals jullie het met jullie zoontje hebben gedaan, hebben wij ook gedaan. De fotograaf liet hem gewoon maar zn gang gaan en dan zagen we vanzelf wel wanneer hij leuk op de foto gezet kon worden. Ze had zelf ook speelgoed en wij hadden snoepjes enzo meegenomen. Dat scheelde ook een hoop haha!

Pfff zo'n driftbui komt me bekend voor ja. Nu overigens niet, want ik mag eigenlijk nog in mn handjes knijpen wbt de peuterpubertijd. Hij heeft wel zijn momenten natuurlijk, maar gelukkig (nog) niet zo extreem. Maar dat geworstel om hem in zn autostoeltje te krijgen, komt mij bekend voor. Pffff, complete houdgreep moest eraan te pas komen om hem erin te krijgen. Ik kan daar echt niet tegen en nu al helemaal niet! Ik probeer hem dan ergens mee af te leiden, met mijn telefoon ofzo. En als hij dan eenmaal vastzit, mag hij janken en doen wat hij wil, maar dan zit hij in ieder geval vast haha. Oh ja en wat ik dan ook zo mega irritant vind, maar wat uiteraard goed bedoeld is, is dat mijn vriend dan vraagt "moet ik het ff doen"....NEEEEEE VERDOMME WANT IK BEN ERMEE BEZIG EN HIJ MOET NAAR MIJ LUISTEREN!! Haha...adem in, adem uit! Hier echt een papa's kindje en dat is soms ook erg irritant. Heel in het begin heb ik zelfs momenten gehad dat ik hem niet kon troosten als papa er ook bij was. Tygo moest en zou perse naar zijn papa toe. Vond dat best frustrerend, maar dat heb ik nu los gelaten. Als ik alleen met hem ben, is er niks aan de hand.

En natuurlijk is het niet raar dat je zoontje een "tweedehands" setje aankrijgt direct na zn geboorte. Als het er goed uitziet, is er toch niks mis mee?

Lieke, spannend hoor! Hoop voor je dat ze niet te lang meer op zich laat wachten.

Mini, hier het bedje al wel opgemaakt. Bij mn zoontje ook gedaan voor de tijd. Werd me in eerste instantie afgeraden, omdat de kraamzorg het er meestal toch weer afhaalt, maar die van mij liet het gewoon liggen en aangezien ik nu dezelfde weer heb, heb ik het gewoon opgemaakt. Mijn vluchttas moet ik idd ook nog gereed maken...

Oh ik merk dat ik echt veel minder geduld heb. Mn zoontje is zo goed bezig wat zindelijk worden betreft. Vanmorgen haalde ik hem zelfs droog van bed en toen ik hem op de wc zette, begon hij te plassen. Super goed! Maar vervolgens beneden, is hij alleen maar aan het kloten. Wil tig keer naar de wc terwijl er niks uitkomt. Zit dan alleen maar te ouwehoeren. Op het potje wil hij niet blijven zitten....grrrrrrr.. Hoe dom kan ik zijn om gefrustreerd te worden nu, want het werkt alleen maar averechts en dat lijkt me met zindelijkheidstraining nou niet bepaald handig ;) Heb zn pyjamabroekje maar weer aangetrokken en anders plast hij maar in zn broek. We zijn tenslotte ook nog maar 5 dagen bezig en gisteren helemaal geen ongelukjes gehad, dus ik ben super trots op hem en moet ook niet zo miepen als het ff niet gaat.

Fijne dag allemaal!! En voor de dames die een controle hebben, succes!! Xxx

2. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    #3542 Lientje1985, 24 nov 2016
    Laatst bewerkt: 24 nov 2016
    Goodmorning :)

Jaa Lieke & D, kan daar ook echt kwaad om worden, als ze nou vragen of ie gewoon een bakkie koffie komt drinken, snap ook wel dat ze hem willen zien (meeste tijd gaat momenteel in mij zitten), maar waarom dan weer zo zielig moeten zuipen terwijl vriend aangeeft dat ik op knappen sta en dan nog op antwoorden dat ze "daar" wel een oplossing voor vinden ... *ahum*, sorry ? ... nee niet tof ...
    Maar gaan zou ie idd niet doen, hij weet ook wel dat ie dat niet eens hoeft te vragen , alleen dan zou ik al heel kwaad worden haha :D

Ik dacht gisteravond rond 11en echt dat t begonnen was , dit keer echt "goeie" weeen, rustig komen opzetten, flinke piek en weer afgaan.
    Maar een uurtje getimed, hielden ook wel even aan, maar kwamen niet regelmatig ... *zucht* ... al was ik wel heeeel even genezen na ze gevoeld te hebben haha :D

Lieke, had jij niet gister een ctg ? of is ie vandaag ?
    �� Gefeliciteerd met je 39 weken �� ver al he , vind je niet ;)

Heerlijk he Catlover, dat je weer kan eten wat je wilt :D
    Top dat jullie een goeie dag hebben gehad, ben je wel aan toe !

Hoe was jullie nacht Boelie ?
    Vandaag lekker naar huis ?

Ik heb t ledikantje en het wiegje ook al opgemaakt Mini.
    Wel eerst allemaal al gewassen en gestreken en ongeveer 2/3 weken geleden opgemaakt :)

Ja het is ook een beperking Antje, maar ik ben gewoon een poeperd haha .. ;)
    Mijn 1e bevalling ging zo giga snel dat ik door gyn's en vk's ben gewaarschuwd dat de volgende helemaaaal rapido gaat, dus ik wil echt graag in de buurt van huis & zoontjes school blijven .
    Haha dat geworstel om die kleine vast te krijgen ken ik ook nog wel ;) en dan vasthouden (vette houdgreep idd) en dan net zo onwijs met die rug recht gaan dat je de riempjes niet vastkrijgt .. AARGHHH !
    En dat gillen naar je partner dan haha , deed ik ook ... Dan sta je daar je kind dubbel te vouwen met t zweet tussen je reet en krijg je zo'n goedbedoelde opmerking haha, valt ff fout dan ja haha ;)
    Wat doet ie t goed met zindelijk worden, goed van jullie allebei !
    Maar dat kloten kan ik ook niet goed tegen hoor, doet meneertje hier ook wel 's en dan kan ik echt boos worden ... geen geduld meer idd .. komt wel weer goed ;)

3. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    ♥ December mama's ♥

29 november
    ♥ UmmK, 24 jaar, 2e kindje

1.
    ♥ Lientje1985, 30 jaar, 2e kindje
    ♥ Lieke86, 30 jaar, 2e kindje

2.

3.

4.

5.

6.
    ♥ Gizmo1977, 38 jaar, 2e kindje

7.

8.

9.
    ♥ AnnevdH, 27 jaar, 1e kindje

10.
    ♥ Antje88, 27 jaar, 2e kindje
    ♥ Boelie88, 28 jaar, 1e kindje

11.

12.
    ♥ Catlover, 32jaar, 1e kindje

13.

14.

15.

16.

17.
    ♥ Mofantje, 25 jaar, 1e kindje

18.

19.

20.
    ♥ Sara87, 29 jaar, 2e kindje

21.

22.
    ♥ Maroescka. 35 jaar, 5e kindje

23.
    ♥ Mini25, 24 jaar, 1e kindje

24.

25.
    ♥ Owl, 24 jaar, 1e kindje

26.
    ♥ D83, 32 jaar, 3e kindje

27.

28.

29

30.

31.
    ♥ Adya, 31 jaar, 2e kindje

Jongens (6) | Meisjes (7) | Verrassing (2)

Afspraken:

November :

24 Lientje1985 Vk
    28 D83 Groeiecho + Gyn

December :

1 Lientje1985 Vk
    12 D83 Inleiding

�� BEVALLEN ��

14 November Catlover van Niels ♥ 3100 gram
    23 November Boelie88 van Tobias ♥ 49 cm & 3010 gram

Heb je een echo gehad met een kloppend hartje? Zet dan dit hartje ♥ voor je naam :)
    Wil je de lijst graag aanpassen? Klik dan onderaan dit bericht op 'quote', dan krijg je deze tekst in een nieuw bericht. Kopieer de tekst en plaats het in een nieuw bericht, haal vervolgens voor en achteraan het bericht de tekst met

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O antje herkenbaar
    Had dat ook toen oh! Ook toen hij even een korte terugvslchad dacht egt O dit kan ik Nie oh 😩 Bijna wanhoop nabij. Stomme hormonen!
    Maar hij doet t egt super goed en is er egt zo goed als bijna! En who cares als ie snachts nog n pamper aan moet
    Je zal merken dat ie op n gegeven gwn egt droog blijft
    Succes iig! Vind super dat je t toch maar f aanpakt! Nu f doorbijten maar straks als de baby er is zie j hoe ideaal t is
    Hier gaan ze gwn al tijdje zelf alleen de poepkont kom ik f afvegen
    (Al ben ik de oudste dat Nu ook aan t leren in maart moet ie immers naar school maar zie al heel z'n handen onder zitten dus doe ik t liever steeds zelf :p ...)

O lientje je maakt t spannend! Hoe voelt t nu in je buikje?

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n mooie ge-update lijst weer :)

6. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Net even op m'n werk langs geweest om Niels te showen en beschuit met muisjes te brengen. Is maar een klein stukje lopen, dus dat ging wel. Nu zit een van de katten bij me op schoot te spinnen zoals ze dat tijdens m'n zwangerschap ook steeds deed, helemaal tegen m'n buik aan. Ze kijkt wel raar naar Niels, die ligt na z'n flesje lekker bij m'n man op z'n buik geluidjes te maken.
    Vannacht heeft hij ook weer mooi doorgeslapen, tot 6:00 uur.

En wat bijzonder om te zien dat er nu steeds meer meiden in de laatste weken zitten al! Hopelijk gaat er niemand ver over tijd lopen, maar ook hopen dat er niet nog meer prematuren komen!

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Vanochtend ctg gehad en k wordt morgen ingeleid. Heb ook al 3 cm ontsluiting. Dus kwestie van vliezen breken. Ze is al dagblad rustig en gaan niet meer afwachten. Dusssss morgen komt ons meisje!! 😍

8. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Spannend en veel succes morgen!!❤

9. Gizmo1977

Gizmo1977 Actief lid

25 apr 2016
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw spannend zeg veel succes morgen!

10. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Oooh wat spannend Lieke!!! Heel veel sterkte en succes morgen.

11. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Dankjulliewel!! Zo spannend en bizar dat ze er morgen gewoon is..vanavond even laatste dingetjes doen en optijd slapen. zou wat zijn als spontaan m'n vliezen breken haha kan dus nu ook gewoon 😃

12. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Heeee wow Lieke !!!
    Wat superspannend 😃😃😃😃🎊
    Heeft al dat gerommel dus toch z'n werk gedaan, top 👍
    Was de ctg wel goed ? Gaan ze je inleiden omdat ze zo rustig is ?
    Begrijp je helemaal hoe bizar t moet voelen dat je gewoon weet dat ze morgen eindelijk bij jullie is... 😍
    Ben superblij voor je, echt heel leuk !! 🤗🤗

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jaaaaaaa 🙌🏽 Wat goed om te lezen dat t eind in zicht is!
    Spannend zeg! Ben je zenuwachtig?!
    Zet m op meid! Ik ga aan je denken!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is iig niet ongebruikelijk om al 2/3 cm ontsluiting te hebben zonder dat je t door hebt bij n tweede of derde kindje
    Ik heb er zelf toen ook niks van gemerkt
    Maar t voorwerk heeft bij jou zeker al n begin gemaakt :D
    Im so excited door al die beebjes
    Wil ooooook :D

15. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel Dames, ben echt optimaal aan het genieten nu! Kleintje ligt heerlijk op mijn borst te slapen. Bv is op gang aan het komen gelukkig, hij drinkt echt al wat! Morgen mogen we naar huis, omdat ik toch langdurig gebroken vliezen had, willen ze de kleine extra in de gaten houden ivm infectiegevaar. Maar alles gaat nog goed gelukkig! Hij is vannacht lekker rustig geweest, makkelijk te kalmeren en goed geslapen.

Lieke wat spannend joh! Succes morgen!

Catlover eat fijn dat je een fijne dag gehad hebt, en dat hij al zo lekker doorslaapt zeg! Ideaal! Grappig idd dat je het herkent van die weeen! Nou zegt men toch dat t bij inleiden heftiger kan zijn dan normaal. Dat geloof ik meteen na wat ik gevoeld heb. Of het ook zo is is een ander verhaal haha!

Lientje spannend zeg zulke voorweeen! Kan ook elk moment zomaar beginnen!

Oh ja een fotootje zit erbij van ons kleintje☺️

Bijgevoegde bestanden:

16. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ahhhh Boelie, wat is ie leukkk & mooooi 😍😍
    En wat een lieve vingertjes en nageltjes, heerlijk ❤
    Wat fijn dat t zo goed met jullie gaat, dat je zo lekker kan genieten !
    Morgen lekker naar huis, heerlijk joh !

Moest vandaag ook weer naar de vk.
    Bloeddruk was weer ietsje hoger, jaaaa ik weet t 🙈
    Even met haar besproken wat ze doen qua overtijd beleid, maar strippen doen ze pas bij 41 weken, tot die tijd laten ze der gewoon zitten , dus tsjaa....
    Ze had bij t voelen aan mijn buik gewoon der voetje te pakken , ze zei; Even onder der voetje kriebelen hoor 😂😍, zo schattig !
    Haar collega had gezegd dat ze bij de geboorte rond de 3100 gram zou gaan wegen, maar zij wou dat toch bijstellen naar 3300 gram, och alleen maar goed, extra reserves 👍
    Ook zei ze dat ze denkt dat t niet heel lang meer gaat duren, ik hoop t echt ... *zucht*
    Kan en wil steeds minder ... laat alleen mijn hondjes nog uit, rommel btj in huis, ben lekker met die kleine en that's it ... komt niks meer uit me handen, maar wil ook niet meer ... t lijf is op ... 🐖

Oh en me laptop is vanmiddag vanuit t niets ? gecrasht en gaat niet meer aan ... zwaaaar balen ook 😑

Fijne avond nog meisjes !! 😘

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O boelie wat n knapperd 😍 Dat gezichtje en die vingertjes en nageltjes! Its all coming Back to me ❤️
    Geniet lekker van elkaar! Zo fijn te lezen dat t goed gaat! Gwn al lekker drinken bij mama en goed slapen en te kalmeren, toppertje!
    Welthuis morgen😘

Och lientje wat n gekwakkel zo he
    Hoe voel j j nu?
    Gwn doen waar je je goed bij voelt hoor! Wat schattig dat ze n voetje te pakken had
    Dacht laatst serieus ook n voetje te voelen 😍
    Want al weet je dat er een baby in je buik zit toch is t soms onwerkelijk t egt voor te stellen! Bedoel t is toch egt n wonder allemaal?!

18. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Lientje, nou dat zijn dan wel beste "voorweeën" geweest dan! Het rommelt aardig bij jou. Maar ik snap je angst wel als je vorige bevalling zo snel is gegaan en de artsen nadien ook hebben gezegd dat de volgende waarschijnlijk nog sneller gaat. Hoop voor je dat je prinses niet lang meer op zich laat wachten. Je bent nu 39 weken, dus ik zeg kom maar meissie! Hopelijk heeft je verloskundige gelijk. Hier zeggen ze inderdaad ook dat ze in principe pas vanaf 41 weken strippen. Het is dan in ieder geval bewezen effectief, maar ze zei ook gelijk dat ze best een uitzondering willen maken. Luister, als jij het echt niet meer trekt en jouw lichaam op is, dan zou ik er gewoon op aandringen dat ze jou met 40 weken ofzo gaan strippen. Bij een tweede kindje schijnt het sowieso meer effect te hebben. Mijn schoonzus is met 38 weken gestript, want die trok het lichamelijk ook niet meer. Had ook een MEGA grote buik en 2 of 3 dagen later is ze bevallen.

Catlover, leuk he om ff op je werk je kleintje te showen! Maar om 06:00 uur pas wakker joh? Vanaf hoe laat is dat dan?

Lieke, wat spannend!!!!!! Fijn dat ze je gaan inleiden. Ik hoop op een mooie vlotte bevalling. Heel veel succes morgen. Ik zal aan je denken. Jeetje en dan zijn er straks gewoon alweer 3 baby's. Gaat snel zo!!

Boelie, wat een prachtig kereltje zeg!!! Die foto is zooo zoet. Zie zijn kleine vingertjes dan! *smelt* Wat fijn dat het zo goed gaat. Hij ziet er ook tevreden uit. Geniet er lekker van.

Haha fijn dat jullie het minder geduld hebben herkennen. Pfff ben gesloopt. En niet omdat ik nou zo bijzonder veel heb gedaan vandaag, maar omdat Tygo echt veel energie van mij nam. Alsof er storm opkomst was. Druk joh!! De woonkamer heen en weer rennen, irritant doen etc. Hij gaat morgen een nachtje uit logeren bij mn ouders en ik kijk er gewoon een beetje naar uit haha. Lekker op mijn eigen tempo dingetjes doen.

Klaagmodus aan:
    Vanmorgen ff de stad in geweest. Nou normaal lopen is er echt niet meer bij hoor. Waggel, waggel. Mn liezen en de binnenkant van mijn benen voelen stijf aan alsof ik krachttraining heb gedaan en mn onderrug voelt aan alsof ik weet ik hoeveel kilo steeds aan het sjouwen ben. En ik voel een bepaalde druk in mn doos. Beetje alsof ik een tampon in heb die een beetje verkeerd zit ofzo. Ook voel ik soms dikke steken van onderen. Zal waarschijnlijk te maken hebben doordat de kleine aan het indalen is. Bij de vorige controle zat de kleine bewegelijk in bekken. Klaagmodus uit!

Oh en ik ben ook echt een weekdier op het moment zeg! Als er maar iets zieligs op tv is, zit ik al te janken. Net kwamen er beelden voorbij van de actie Cordaid Memisa. Die arme kindertjes daar... ik vind het zo hartverscheurend om te zien

19. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wat een knapperd !! 😍

20. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hier even een ego berichtje van mij. Weet niet of ik al verteld had hier dat ik een onschuldige cyste op m'n eierstok heb, waardoor m'n eierstok soms om z'n as draait en ik urenlang met helse pijn zit, ik vergelijk het telkens met een hele bevalling zo heftig ervaar ik het. Met 37w mocht ik in geleid worden, toch afgewezen omdat ik me goed voelde en kreeg flinke pijnstillers mee naar huis (oxycodon maar sloeg niet aan) Helaas die week weer fout gegaan en afgesproken om met 38w in te leiden, ben toen op t laatste moment toch weer terug naar huis gegaan haha 🙈 met als afspraak om bij de eerstvolgende aanval een infuus te krijgen die me even niks meer laat voelen en volgende dag in te leiden. Nu super trots op mezelf dat we toch voorbij de 39w zijn gekomen 💪🏻 Wel moet ik zeggen dat ik dagelijks in angst heb geleefd vanaf week 35 tot nu toe om pijn te krijgen, het is alsof ik al meerdere bevallingen heb gehad deze maand en geniet er echt nog minimaal van door eigenlijk iets super kleins en onschuldigs

Deel Deze Pagina