Goeiemorgen meisjes, Als eerst Lieke gefeliciteerd met je meisje !!!🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 , daar is ze eindelijk ! ❤ Fijn dat alles goed is gegaan, hoe is t om weer thuis te zijn met z'n alle ?? Wat heerlijk Boelie dat je kleintje zich nu zo goed voelt met de kv en ook voor jezelf natuurlijk 😆 Veel plezier vanmiddag D ! ik kon t met 36 weken nog maar heel moeilijk zien haha, ze zijn dan echt "groot", maar gezichtje zag je wel weer heel duidelijk vond ik 😍 Adya hoe ging de 1e nacht van je kleine grote vent ?? Bedankt voor jullie lieve berichtjes, zat er vorige week echt heeeel erg doorheen ... Ik kon alleen nog maar huilen, verschrikkelijk ,wist echt niet wat me overkwam . Was echt depressief , schrok er gewoon van ... Gelukkig is vriendlief hier t weekend geweest en heb allemaal lieve " kop oppers" van iedereen gekregen, dus 't gaat gelukkig wat beter 👍 Ennn ... Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren ... Yesss! Zat een beetje (oud) bruin bloed bij . Ben heeeel erg benieuwd, want kan nog wel even duren nu, maar kan ook snel gaan beginnen, toen ik 'm bij mijn zoontje verloor begon t binnen een paar dagen ... spannend dus ! (Ik reageer niet zo uitgebreid, maar laptop staat nog bij de reparateur en vind t btj irritant op me telefoon hele verhalen typen 😂 )
Oh... Grote bed was dus een drama. Eerst ging hij er heel lief in liggen, maar zodra we 5 min de kamer uit waren, klom hij er alweer uit. Nou had ik dat wel verwacht, dus paar keer rustig terug gebracht, tijdje naast hem gezeten, etc. Maar ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk was hij door vermoeidheid enorm driftig, begon zijn vader te slaan, heel hard te gillen... We hebben hem terug in zijn ledikant gelegd, waar hij pardoes uitklom/viel. Gelukkig niets bezeerd. Was er wel zo van geschrokken dat ik hem eindelijk wat rustiger kreeg (het was inmiddels 23 uur), en hem zover kreeg dat hij in het ledikant ging slapen. Alleen werd hij een uur of wat later weer wakker en begon die driftbui weer van voren af aan. Gelukkig toen snel gekalmeerd en tot half 6 kunnen slapen. Toen weer huilen, dat hij naar zijn grote jongensbed wilde. Maar niet toegegeven, weer ingestopt en gelukkig viel hij toen weer in slaap, zodat ik nog tot half 9 heb kunnen slapen. We gaan ledikant nu maar op zijn nieuwe kamer zetten (hoop dat dit allemaal gaat passen), want deze ellende ga ik niet een tweede avond aankunnen. Mijn man voelt zich ook gelijk onwijs schuldig, omdat hij denkt dat het aan hem ligt, aangezien mijn zoontje zijn woede vooral op hem botviert. Vind dat zo zielig, want ik denk echt niet dat het zijn schuld is.
Ooooh Lientje spannend zeg! Hoe voel je je nu?? Nog geen weeën? Heelveel sterkte en hopelijk komt het snel op gang. Adya wat vervelend dat het niet gelukt is de eerste nacht in zijn nieuwe bed! Misschien moet je het juist weer proberen? Overstappen is zeker moeilijk maar het komt wel goed uiteindelijk. D Succes met je echo. Hou ons op de hoogte.
Nou we hebben 2 nachten gehad dat hij rond half4/4 uur wakker werd, alleen vannacht ging hij wel weer redelijk snel slapen. In vergelijking met gisternacht tenminste... Ik zat er helemaal doorheen, en bij mij wilde hij dus ook niet meer echt rustig worden, tenzij ik hem weer bij me nam in de stoel (zo'n Ikea-wiebelstoel, als je begrijpt wat ik bedoel...). Uiteindelijk heeft papa hem weer rustig gekregen. Nu is hij ook alweer wakker sinds z'n flesje van 14:00 uur, en hij is wel redelijk rustig (af en toe een huilen, maar voornamelijk gewoon geluidjes maken). Slapen is er alleen niet bij nu. Vanmorgen ook bezoek gehad van het cb, en die zeiden over de voeding wéér andere dingen dan de vk en de kraamhulp. Als hij 's nachts lekker slaapt, mag hij lekker blijven slapen, en als hij zich om 4 uur meld, mogen we de volgende voeding wel om 8 uur doen pas. Hij was ook flink aangekomen in een week tijd, en weegt nu 3480 gram. Adya: wat balen van da bed, hopelijk gaat het vannacht beter! Lientje: ik heb het niet eens echt gemerkt dat ik de slijmprop verloren ben, maar naderhand bekeken denk ik dat ik hem stukje bij beetje verloren ben ongeveer een week voor de bevalling. Laten we hopen dat de bevalling nu ook niet lang meer op zich laat wachten!
Ik werd vanmorgen gebeld dat ik vandaag nog voor de groei echo moest komen, alles was goed! Nu geschat op 3075 gram en met 40 weken op 3700... Ik weet niet of dat een beetje een normaal gewicht is?
catlover wat balen dat niels zo veel wakker is. Lientje wat spannend dat je je slijmprop verloren bent! Hopelijk begint het nu snel Mini bij ons wordt ze met 40 weken mits ze zo doorgroeide op 3500 geschat en ze zit op de P50 lijn. Dus dat lijkt mee heel gemiddeld
Spannend lientje! Benieuwd of ze zich nu snel zal aandienen! Duik voor je! Balen ayda dat t Nie zo ging als gehoopt Je zal wel brak zijn na zo n nacht Bij de oudste ging t in 1 x goed de jongste moest er Niks van hebben Voor hem was t ook Nie alleen n kwestie van n ander bed maar ook van n andere kamer en bij z'n broer slapen.. Heb t een tijdje laten rusten en paar mnd later ging t wel in 1 x goed Dus kijk t f aan miss is ie er nog Nie klaar voor maar t kan ook gwn n kwestie zijn van n paar dg wennen Succes! Fijn mini dat alles goed is, volgens mij heel gemiddeld hoor! Ben zelf beetje van slag na de echo vandaag De eerste was lang en zwaar n de tweede leek ook zo groot te worden en op basis van de groei echo's ook eerder gehaald Nu groeie ondanks de injecties en migraine deze ook zo lekker boven gemiddeld waardoor ik er opgelucht was Iig geen groei achterstand ondanks alles Met 32 wk 2243 gram geschat gewicht en als ie dat lijstje zou voortzetten zou ik weer boven de 4kg komen met 40 wk dus afgesproken met 38 wk in te leiden ook wel beetje ivm m'n migraine aanvallen en medicatie Maar nu is ie vandaag met 36 wk dus 4 wk later geschat op 2760 gram en is ie van de p95 lijn naar p70-p76 lijn gegaan.. Nu maakt t ziekenhuis zich geen zorgen omdat ie nog steeds iets boven gemiddeld is maar je ziet wel duidelijk n afdalende lijn tov van vorige x maar als de meting van vorig x foutief zou zijn is t weer een kwestie van z'n lijntje van alle voorgaande keren voortzetten Dus of vorige x is verkeerd gemeten of hij heeft toen n spurt gehad Of ze hebben m vandaag verkeerd gemeten Wat ntl mijn angst is dat de injecties ed toch invloed hebben op de werking vd placenta en navelstreng en hij gwn minder goed aan t groeien is Ik krijg over 10 dg op mijn verzoek nog n groei echo(anders had ik t particulier ergens gedaan) want wil dat ze m weer meten En dan kunnen we n beslissing maken; of inleiden uitstellen zodat ie nog kan groeien of juist halen omdat ie dus niet goed groeit.. de doorbloeding vd placenta en doorbloeding vd navelstreng meten ze pas als ze zich zorgen zouden maken bij bijv n heel groot verschil ineens maar m'n gevoel zegt toch dat t Nie helemaal oke is Ze kunnen wel zeggen hij is iets boven gemiddeld hij groeit goed, als vorige x wel goed is gemeten is ie in deze vier wk maar 400-450 gram aangekomen ipv minstens 800 gram.. Naja goed jullie snappen wel dat k me zorgen maak nu n van slag ben Van eerder inleiden is voor alsnog helemaal geen sprake, dat was iets wat dit weekend door m'n hoofd ging van hij is miss wel beter af buiten m'n buik met al die prikken weer.... Hij is iig wel ingedaald dus dat waren duidelijke indalingsweeen die dag en avond En ze zag veel haartjes Maar maak me serieus zorgen over z'n gezondheid en alles dat dat er niet eens toe doet nu.. Feit dat ie wel beweeglijk is is positief maar daar is ook alles mee gezegd voor mij Vandaar dat ik nu ook de helft al weer ben vergeten Sorry dat ik dus op sommige maar half of helemaal niet reageer
O en dan zeggen ze daar en mensen met wie ik t heb gesproken vertrouw op hun maar dat kan ik niet.. want ze zijn of niet zorgvuldig dus dat geeft al reden om te twijfelen; welk gewicht was / is juist plus wat als ie egt ni goed is gegroeid Gaan lange 10 dg worden
@D83 Awh dikke knuffel voor jou! Snap heel goed dat je je nu nog meer zorgen gaat maken, kunnen ze niet eerder nog een groeiecho doen om te kijken of de meting van vandaag wel klopt? Het zit je ook niet mee allemaal
Ahh nee D, wat een tegenvaller dit ... Toen ik t las dacht ik alleen maar ; Doen wat jouw gevoel zegt ! Ik vind dat artsen het helaas nog te vaak bij t verkeerde eind hebben en moedergevoelens zijn gewoon juist ❤ Vind t wel echt heel naar voor je ... Je was zo blij toen ie t zo goed bleek te doen en nou blijkt ie maar zo weinig te zijn aangekomen 😔 Goed dat je over 10 dagen weer een echo hebt hoor schat en van daaruit verder kijken en je gevoel volgen ! Jij voelt t het beter aan als ukkie t niet naar je zin hebt in je buik dan dat ze op een echo kunnen zien ... Dikke knuffel voor jou 😘 !! Mini wat goed dat alles goed is ! 😊 En 3700 is een heel mooi gewicht hoor, niks mis mee 👍 Oeff wat een klein feestbeest is Niels Catlover. Dat is ook giga vermoeiend .... 😥 Wel goed dat ie zo lekker aankomt ! Weet je , al die adviezen, probeer t gewoon en volg je gevoel ... Je merkt vanzelf welke manier t beste voor jou en Nielsje werkt 😘 Grappig dat als je terugkijkt dat je toch wel wat "hints" zag van je aankomende bevalling , waaronder je slijmprop 😆 Nu ik dit zit te typen voel ik weer iets ... Dus ik ga naar de wc en veeg met een papiertje ... ; nog een heel groot stuk van me slijmprop 😀 Dus ik ben 'm nu zeker helemaal kwijt .... 👍 Ben zoo benieuwd of er vannacht al wat gaat gebeuren .... vind t echt mega spannend eerlijk gezegd 😂😂 !
oooo lientje jouw berichten vrolijker me wel een beetje op! Er is n baby onderweg denk ook dat t niet heel lang zal duren meer! Hou j ons op de hoogte? Ja, de bewegingen zijn iets waar ik extra alert op zal zijn Hij is iig de laatste tijd erg aanwezig soms tot t pijnlijke aan ook egt dus dat zit wel goed wat dat betreft maar hoop vooral dat ie gezond zal zijn 🙏🏽 Ga ik nu ook aan twijfelen ntl..
D het zit je ook echt niet mee allemaal.. ik hoop echt nog dat je je beter gaat voelen met minder migraine en baby goed blijft voelen.. Lientje wat spannend!!
Dank je wel kwa migraine gaat t nu twee goed dus hopelijk weer even in een rustige periode en t liefst tot na m'n bevalling Hoe is t met jouw harde buiken meis?
Ik hoop inderdaad dat het tot na je bevalling weg blijft en erna natuurlijk ook.. Nog steeds veel harde buiken, eigenlijk constant, vaker wel dan niet. Afgelopen weekend baby wel gevoeld maar minder 'hard' als normaal, maar dat heeft ze gister en vandaag wel weer ingehaald. Donderdag moet ik weer voor controle dus dan maar weer aankaarten...
O, D, wat naar allemaal! Snap dat je je zorgen maakt. *knuffel* Goed dat je om een vervolg echo hebt gevraagd, alleen vervelend dat die nog zo lang moet wachten, al snap ik wel dat ze voor een betrouwbare meting er tijd tussen moeten hebben. Sterkte, meid! Lientje, spannend! Hopelijk komt je prinsesje nu snel! Mini, fijn dat alles goed was. 3700 gram is geloof ik net boven de gemiddelde lijn , dus keurig gewicht voor die termijn. Ik mag donderdag weer voor controle en verwacht ook groeiecho. Hoop dat alles in orde is, omdat mijn suikers best hebben geschommeld. Ga ook navragen wat het insulingebruik voor invloed heeft op het moment van inleiding. O, en na even moeite is mijn zoontje vanavond heel lief gaan slapen in zijn nieuwe bed. Ben zooo trots op hem!
Goeiemorgen dames, Even snel een update hoor ; Gisteravond kwamen de weeën om de 3 kwartier. Vannacht halve nacht ervan wakker gelegen , kwamen om de 10 minuten. 2 uur geleden even gedoucht, maar ze blijven aanhouden, nu ongeveer om de 7 minuten. Ga zo de vk even bellen, omdat t bij zoontje zo onwijs snel ging en wil graag weten of er ook echt wat gebeurd of dat ik voor de gek word gehouden 😆