Net bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was perfect, hartje ook dus wat dat aan gaat niks te klagen! De pijn in mn rug is waarschijnlijk zenuwpijn wat uit mn bekken komt. Kleine ligt een iets pietsje ingedaald en ook al hoeft het helemaal niks te betekenen, de verloskundige zei wel dat het ook wel een teken is dat de kleine nog lekker zit. Dus ik stel mij er sowieso op in dat ik overtijd ga lopen. Volgende week gaat de verloskundige ff voelen hoe alles aanvoelt van binnen en of ik mogelijk al wat ontsluiting heb. Ik mag ervoor kiezen om met 41 weken ingeleid te worden, maar ik weet niet of ik dat wil. Beetje krom, want ook al ben ik het toch wel een beetje zat, inleiden wil ik liever niet aandenken..
Fijn dat de kleine t zo goed doet! Ik zit te twijfelen of ik moet bellen Zie mezelf al voor Niks gaan weer want met m'n vorige zwangerschappen had ik dat ook wel eens met dit termijn En nu Zie je ook zo vaak dat vrouwen minder leven voelen en toch alles gwn goed is Maar voel m sinds gister Niet zo veel gwn bijna nie.. maar twijfel zo want kan ntl ook gwn liggen aan t feit dat ie is ingedaald..
Mofantje Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Gelukkig zijn jullie snel naar huis gegaan. Hoe heet ze en hoe groot is ze? Antje oh wat balen dat je je niet zo lekker voelt, maar het is niet gek wat je bent al zover. Doe rustig aan. Ja ze is al weken ingedaald, maar gelukkig dat druk gevoel trekt weg bij genoeg rust. adya hier slaap ik ook heel slecht! Doe rustig aan en probeer je rust overdag in te halen. Vandaag 38 weken, om dat te vieren zit ik nu bij de nagelstudio pedicure en manicure 😊 in het kader van verwen je zelf zolang het kan. Alleen ik durfde niet zelf te rijden daarom ben ik door ml gebracht en straks door mijn vader opgehaald. En nesteldrang, hmmmm hier erg aanwezig! Als ik thuis ben dan ben ik als een gek schoonmaken en opruimen. Wil alles schoon en netjes blijven maar als eenmaal mijn dochter weer thuis is dan is het weer een bende.
Als je nog niet gebeld hebt, D, bellen! Ik herken die twijfel, hoor, je wil niet lastig zijn. Maar het gaat om de gezondheid van je kindje, dus dan bel je nooit te vaak. Sterkte met je rug, Antje. Wel fijn dat alles goed gaat met je kleine. Ik ben er vandaag niet echt in geslaagd om rustig aan te doen... Maar de was is gedaan en mijn kerstboom staat.
Mofantje: gefeliciteerd! D: ik leg er altijd een billendoekje op, vooral tegen het rondsproeien. Ik zal er de volgende keer een hydrofiel washandje op leggen, die zijn ook wat kleiner weer, maar nemen vast genoeg op. En verder: Bij twijfel gewoon bellen! Ik heb Niels vandaag op z'n buik gelegd om te kijken wat hij doet, op m'n schouder tilt hij al vaak z'n hoofdje op. En hij ging lekker op z'n ellebogen liggen en keek vrolijk om zich hen, met z'n hoofd goed opgetild, en de benen ook omhoog gekruld! Afgelopen nacht heeft hij weer lekker doorgeslapen, dus dat gaat ook steeds beter. Waren een paar rare dagen, vast van die "regeldagen" waar de kraamhulp het over had...
Wat doet niels t goed! Knap dat ie z'n hoofdje al zo kan ophouden T wordt voor hem ook steeds leuker, elke dag ontdekt ie weer wat nieuws Er gaat n wereld voor m open Heb idd maar gebeld en overlegd en mocht komen Maar zo typisch als t maar kan zijn begon ie na t telefoontje te bewegen Alsof dat gwn f nodig was? Naja uiteindelijk niet meer gegaan heb m nog n paar x gevoeld dus ben weer gerust Hou t wel in de gaten Overmorgen al weer de echo die ik extra zou krijgen nav de laatste meting in t Zhuis Ook wordt er dan gecheckt of ik ontsluiting heb Hoop t zo 🙏🏽 Want maandag is t zo ver Ook heel benieuwd hoe groot en Hoelang je meisje is mofantje Hoe is t met jullie? Heerlijk Sarah jezelf laten verwennen Heb dat ook lekker gedaan, kapper, pedicure, lekker f shoppen en hier n daar gaan waar ik voorlopig niet zal komen Gezellig ayda dat de boom staat Hoe gaat t met t je zoontje?
Fijn dat je mannetje zich weer gemeld heeft, D! Mijn zoontje heeft tot nu toe alle avonden in zijn bedje geslapen! De ene keer wel met wat meer moeite dan de andere keer, maar goed, dat hoort erbij. Driftbuien komen nog wel nu en dan, maar sinds mijn man en ik bij het consultatiebureau zijn geweest, heb ik het idee dat we wat meer op één lijn zitten wat betreft de aanpak daarvan, waardoor het de meeste tijd een stuk minder heftig verloopt. Morgen weer controle bij de klinisch verloskundige met echo, omdat ze de vorige keer de groei niet goed kon meten. Maar ga er vanuit dat het wel in orde is, omdat ze op de hand een gemiddelde groei verwachtte en het tot nu toe ook steeds heel gemiddeld was.
Fijn om te lezen ayda! Fijn dat jullie ook baat hebben bij t gesprek oo t cb! Heel veel succes morgen! Hier nu weer n heel aanwezige baby dus ben wel opgelucht nu Waren zorgen om niks
Pff.. wat een verschrikkelijke nacht. Werd rond 1 uur wakker met bizarre rugpijn, links in het midden/onderin. Wist echt een half uur niet waar ik het zoeken moest, werd er misselijk van en dacht dat het begonnen was. Uiteindelijk werd het minder en nu voel ik op de "achtergrond" nog steeds die pijn. Heeft iemand dit ook weleens gehad?
Dank jullie wel. Het gaat goed met ons Ze woog 3230. Mijn moeder heeft trouwens datum goed gegokt 5 dec maar ze zei ook dat maat50 vast niet zou passen en 56 beter was. Nou ons meisje heeft 50 aan en zelfs dat is te groot haha We genieten zeker. Heel veel succes voor alle meiden met laatste weken, ik denk zeker aan jullie. Ps naam zet ik hier liever niet ivm herkenning maar is 4 letters
Goed dat je gebeld hebt D! En wat fijn dat de kleine man zich weer goed laat voelen. Zul je idd net zien, bel je en dan laat de kleine zich weer goed voelen. Had ik met Tygo ook. Onderweg naar het ziekenhuis leek het zowat wel oorlog in mn buik, maar kreeg wel op mn kop dat ik na 3 dagen pas had gebeld. Spannend morgen je echo. Hopelijk heb je al wat ontsluiting. Sara, heerlijk om jezelf ff lekker te verwennen! Je hebt groot gelijk. Als je nog nesteldrang energie over hebt, heb ik nog een huis voor je 😂 Ayda, wat doet jullie zoontje het goed zeg wat slapen betreft! Fijn dat jij en je man meer op één lijn liggen. Dat scheelt een hoop lijkt me. Succes vandaag met de echo! Mini, het lijkt alsof er wat knel heeft gezeten. Een zenuw ofzo. Denk dat je verkeerd hebt gelegen. Ik heb dat met mn ribben gehad. Als ik op de bank lig, krijg ik na een tijdje last van mn ribben. Was in slaap gevallen, ongeveer 2,5 uur, en daarna kon ik me amper bewegen. Op bed heb ik daar gelukkig geen last van. Mofantje, fijn dat alles goed gaat! Ik las, volgens mij van D, dat je homeopathische tabletjes had gekocht om de boel van binnen wat te laten vorderen. Ik heb gisteren caulophyllum D6 tabletjes gekocht. Misschien ben ik te laat, maar baadt het niet, dan schaadt het ook niet. Schijnt ook goed te zijn voor na de bevalling, dus dan kan ik het ook gebruiken. Wat heb jij D?
Adya wat fijn dat het zo goed gaat met het slapen in het grote bed. D wat goed dat je nu weer een druk bewegende baby hebt Antje waar kun je die pilletjes kopen en waar helpen ze precies mee ?
Niet herkenbaar mini wat naar hoe is t nu Heb dezelfde antje, slik ze vanaf 36.5 in overleg met de verloskundige Morgen weet ik t resultaat Heb wat bloedverlies gehad vorige week n nu wat meer slijm n afscheiding dus ben erg benieuwd Hoop zo dat ik al op 2 cm zit of dat er iig iets is gebeurd Anders ga ik egt tegen maandag op zitten J kan ze online bestellen owl of bij j apotheek Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de rijping van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen. Bij de tweede slikte ik trouwens iets anders maar soortgelijk alleen iets minder sterks n gekregen vd vlos; pulsatilla
Dag lieverds !! Vind t jammer dat ik zoveel van jullie moet missen, maar ik heb me blijkbaar een beetje vergist in hoe druk je t gaat hebben, ondanks dat t al mijn 2e kanjer is Bij mijn 1e woonde ik bij mijn moeder, dus ik hoefde niks, alles werd voor me gedaan, en had er natuurlijk niet al 1 rondlopen en ik ben natuurlijk in me 1tje ... dus het is echt allemaal nieuw & druk ! T gaat heel erg goed met Sav !! Ze was na 5 dagen al 10 gram over haar geboortegewicht heen, wat was ik blij !! Ze drinkt heel erg goed, de bv gaat perfect , yes ! Gister woog ze zelfs al 2850 gram (geboortegwicht 2660), dus ik ben echt meer dan trots !! Ze is megalief, huilt bijna niet en is gewoon TE leuk ! Vandaag was de 1e dag zonder de kraamhulp. Even wennen, maar ook wel heel lekker, lekker je eigen ritme, je eigen tempo. Vandaag ook voor t eerst alleen met haar naar buiten, bleef t uitstellen, want ik vond (vind) het heel erg spannend eerlijk gezegd, ben bang dat ze gaat huilen of dat de kinderwagen instort .. dat soort dingen Dus heb mezelf echt een schop onder me kont moeten geven en daar gingen we, tot de brievenbus en weer terug, maaaar ik heb t gedaan haha Ook vandaag voor t eerst in me uppie haar in badje gedaan, ging niet helemaaaal soepel haha (zij vond dat t aankleden wel wat sneller mocht en ik kreeg t water niet snel op de juiste temperatuur), maar komt vast allemaal goed met de tijd . Vandaag ook de geboortekaartjes besteld, bewust nu pas, na de moeilijke start was ik heeeel erg aan rust toe met haar, wou ook echt geen mensen om me heen, gewoon samen met haar zijn en er alleen op focussen dat ze t heel snel beter zou gaan doen .... Om nog de vraag te beantwoorden over haar hartje en die dalingen van haar hartslag, het was niet iets ernstigs gelukkig, t was gewoon niet voldoende gerijpt , maar zou wel na de bevalling direct moeten gebeuren. De kinderarts heeft na de bevalling 5 minuten geluisterd en waren geen haperingen meer in en na een dag is dat nog een 5 min controle en was ook gewoon gelijkmatige hartslag, dus t rijpen is idd gelukkig direct na de bevalling uit zichzelf gebeurd Hoe is t hier met de baby's , zijn er al kleine wondertjes bij of zitten ze nog lekker allemaal bij jullie verstopt ? En hoe voelen jullie je, al gigaaaaaa zat of nog niet ?? Nog even showen hoor, ik ben zoooo trots & zoooo in loveeeee Bekijk bijlage 520055
Wat is ze mooi 😍❤️😍 Egt n plaatje! Wat fijn dat ze t zo goed doet! Toppertje! Ze ziet er heel tevreden en gezond uit! Goed gedaan, nu pas de kaartjes besteld! T is haar vast alleen maar ten goede gekomen! En wat leuk voor t eerst naar buiten! Verheug me er ook al op alleen t zal nu anders zijn ntl als bij de eerste Toen was t al maart maar was t er ook maar 1 ntl Vandaag bijv koekjes gebakken met de kids Je hebt er zo n beeld bij van hoe t zal zijn maar in de praktijk is t net wat chaotischer allemaal Maak j niet druk om ons en knuffel lekker met je meisje 😘
Wat fijn dat het zo ontzettend goed gaat Lientje! En wat een heerlijk koppie! Hier ook allesnog oke, kleintje is alweer twee weken oud! Wat gaat dat snel!! Bv gaat ook goed! Gister is cb geweest en meneertje woog alweer 3300 gram, 5 dagen eerder was dit nog 3050, dus zo'n 50 gram per dag! Hij komt ook vrij vaak op een dag, krijg soms amper rust. Niet erg, doe het met alle liefde, maar vraag me af of dat normaal is....dat hij zoooo vaak komt! Ben bang dat mijn bv niet genoeg is telkens ondanks dat gewicht iets anders beweert natuurlijk...