Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat gaat t snel he boelie
    Fijn dat ie aankomt!

Tis ook wel zo dat kleintjes een enorme zuigbehoefte hebben
    Zeker als je bv geeft is t kijken van hebben ze nou egt honger of willen ze gwn even sabbelen
    Daarnaast is wegen een goed hulpmiddel om te kijken of ie genoeg binnen krijgt
    Bij mij was t op n gegeven moment ook zo dat ie om de haverklap kwam maar toen had ik geen melk meer (rond de 6 wk)

2. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schatje, Lientje! Ze ziet nog een beetje geel op de foto, of lijkt dat maar zo?

Controle vandaag helemaal in orde. Als kindje zich niet eerder aandient, volgende week nog een keer controle en dan inleiding.
    Ben wel helemaal kapot vandaag. Kon nog net de supermarkt door, maar rest vd dag op bank/bed.
    Kreeg trouwens een interessante vacature met de post. Wil er zeker op gaan schrijven, maar ben zo moe dat ik er tegenop zie een brief te moeten maken. Maar goed, daar zal ik me toch overheen moeten zetten, want de sluitingsdatum is vlak na de datum van inleiding.

3. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Lientje, wat een prachtig meisje!! Je weet onze deal nog hé? 😜 Wat fijn dat het zo goed gaat. En lekker naar buiten gaan meis. Frisse lucht is goed voor je, maar snap best dat je het eng vindt/vond. En wat D zegt, lekker genieten van je kids en maak je niet druk om dat je onze verhalen niet kunt volgen. Het kost allemaal energie genoeg. Hoe vindt je vriend het?

Boelie, goed om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en wat groeit hij goed zeg. Kindjes komen in het begin vaak en dat is zeker wel normaal. Zo'n 8 tot 12 keer in 24 uur is niet vreemd hoor. Tygo kwam de eerste weken ook steeds om de 3 uren. Ook 's nachts. Misschien heb je wat regeldagen achter de rug? Ennuh zo te zien heb je slagroom. Mag je best trots op zijn! 💪

Ayda, fijn dat de controle goed was! Ennuh ik zou meedoen. Ff beetje energie bij elkaar rapen. Voor zover dat uiteraard mogelijk is. Straks krijg je er spijt van.

Oh ik heb echt vet sneu gedaan tegen mn zoontje vanmiddag. Om de één of andere reden kon ik hem vanmiddag amper verdragen en vond alles wat hij deed irritant. Wat een hormonen bitch ben ik zeg. Ik zat hem uit te kafferen, zegt ie "mama?" en vervolgens keek hij mij aan met zn onschuldige grote blauwe ogen. Voelde me behoorlijk schuldig. Arm jochie kan er niks aan doen dat mama vol hormonen zit en t zat is 😂 Vervolgens zit ik vanavond een dikke chocolade letter op te eten om daar weer spijt van te krijgen haha. Hoezo emotionele eter 😜

Morgen een nieuwe frisse dag, zonder chagrijnig gedoe. Ga nu maar lekker slapen. Slaap lekker meiden!

Succes morgen D. Ik zal voor je duimen dat je al ontsluiting hebt en de boel soepel en verstreken aanvoelt 😘

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O meid ik val ook regelmatig uit
    T is soms gwn te veel allemaal
    Valt Nie mee altijd geduldig te zijn en overal mee om te gaan
    Soms maken ze t er ook gwn n beetje naar dat we boos worden
    We zijn ook maar mensen t lukt gwn Nie hoe graag we ook willen onze eigen emoties onder controle te houden

K heb net n hele zak wokkels op 😝 So be it
    Soms maar gwn f aan toe geven 🙈

5. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou,melk heb ik wel, denk dat t inderdaad een regeldag is vandaag, want hij komt elk uur praktisch, zit ruimmmschoots over de 8-12 voedingen heen vandaag... hopelijk komende dagen weer wat rustiger!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zullen dan idd wel regeldagen zijn
    Google maar eens
    zwz rond de 2 wk staat me bij!

7. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hoi meisjes 😘

Ja Adya, ze was idd een dagje beetje gelig, gelukkig snel weer weggetrokken ☺
    Spannend , je inleiding is gewoon bijna !!

Thanks D, wat een heerlijkheid hé 😍😍
    Ja kon echt de drukte niet aan ... zit der eerlijk gezegd nog steeds niet op te wachten, ga t heel relaxed inplannen ook, heb al een paar keer mensen met een smoes moeten afwimpelen ook ... Wil t echt op mijn / ons tempo doen 👍

Dank je Boelie 😍
    Wow 2 weken alweer ... !
    Gaaf dat ie zo goed gaat op je bv , vind je niet 😊
    Wat Antje al zegt, dat ie zo vaak komt kan idd heel goed dat je wat regeldagen hebt ...
    Madame komt soms ook netjes op de 3 uur ... Soms drinkt ze 10 minuten ... soms komt ze na een halfuur weer en drinkt ze een uur ....
    Ik laat t ook maar los, ze pakken wat ze nodig hebben en idd , aan zijn gewicht te zien is er helemaal niks mis met jouw bv hoor , niet aan twijfelen !! 👌

Haha Antje jaaa, onze deal die staat !! 😁
    Ja moet echt even over die angst heen .... Nog een paar dagen mezelf een schop geven en dan maak ik me vast niet zo druk meer ... 😊
    Ja vriend vind t leuk, hij is heel lief voor der , maar durft niet zoveel, wat ik helemaal snap haha .
    Ah ik heb dat ook met mijn zoontje gehad... Dan voelde ik t al opkomen, probeer je je in te houden, begin je met tieren, probeer je t nog te minderen, maar gaat niet en ga je gewoon volgas ...
    Vond dat ook zo zielig ... Dan keek ie me ook alleen maar aan ... bood altijd wel meteen me excuses aan en vertelde ik hoe geweldig ik hem vond ... Hij zal wel gedacht hebben, die moeder van mij is echt van t padje 😂😂
    Maar nog heeeeel even en dan word t vast minder 😘

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goed plan hoor lientje
    Deze tijd kun je immers nooit meer over doen

Fijn dat j vriend zo lief is ❤️
    Trotse papa hihi
    Dat voorlichting zijn herken ik wel was zo bang m te breken en hij had ook n gebroken sleutelbeen door de bevalling dus vond t zo spannend in t begin werd bij de tweede al zoveel makkelijker
    Zat ntl ook ni zo lang tussen hihi

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zit btw in de wachtkamer
    Zo de laatste groei echo
    Hoop zo dat ie goed is aangekomen
    Over n uur ook naar de vlos
    Hoop zo dat ik al ontsluiting heb
    Miss kunnen ze anders beetje strippen ofzo?
    Naja als t maar vordert hihi
    Gaat ook heel de tijd door m'n hoofd
    Laat t wel weer net zo goed gaan met mij als de kleine na de bevalling zodat we weg mogen dezelfde dag
    Wil m'n mannetjes Nie zo lang alleen laten oh
    Als ze wakker worden avonds of snachts willen ze egt mij 😩

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hij wordt geschat op 3200 gram nu n volgt volgens hen z'n lijntje van vorige x wat dan zou betekenen dat die meting van vorige x klopt en hij 450 gram in 10 dg is aangekomen
    Maar als de meting van vorige x niet klopt en van de echo praktijk de dag erna wel (Die extra echo vanwege m'n zorgen toen) is ie Niet veel aangekomen maar weet of ik de meting van vandaag in t Zhuis wel zo met n andere echopiste / praktijk kan vergelijken

verder heb ik 1 cm dus de pilletjes lijken wel wat te doen maar als ik maandag nog op 1 cm zit krijg ik eerst n ballon..

Twijfel ntl nu weer
    T gewicht en de termijn zeggen niks over z'n start is me nu wel ddl ook zwaardere kindjes kunnen opstartproblemen hebben
    Maar ergens heb ik zoiets van laat m nog maar f groeien maar dan is er weer t risico's dat ik moet prikken en we weten dus niet wat al die prikken al hebben aangericht en nog kunnen aanrichten
    T kan allemaal meevallen t kan ook Nie
    Net als dat kindje wel goed ter wereld komen met inleiden maar ook n slechte start kunnen hebben
    Weet dus Nie wat ik moet doen..
    Afgepsorken t nu tot zondag aan te kijken wbt de migraine en mag ook langs komen om m'n ontsluiting nog eens te checken
    En zou t dan kunnen opschuiven evt tot donderdag of de maandag erop maar zoals ik al zei waar doe ik goed aan 😩 Kans op migraine is ntl wel groot.. maar hoe groot is t risico voor t kindje als ik m eerder haal..
    Wordt hier heel onrustig van 😩

11. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ah, knuffel voor jou! Kunnen ze je niet strippen? Als je ontsluiting heb kan dat toch, of wil je dat liever niet?

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja stelde ik nog voor maar werd weg gewuifd
    Omdat ik in dubio ben ook ni over doorgegaan

13. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Oh D wat een lastige situatie! Wat was hun advies?
    Het werd mij vanochtend bij de vk verteld dat strippen pas zinvol is wanneer het lichaam klaar is om te bevallen en dat zou na week 40 pas zijn.

Lientje wat fijn om te horen dat ze het zo goed doet😀, en wat een schatje zeg😍 echt geweldig. Krijg zo de kriebels door al die roze om mijn meisje te ontmoeten.

Boelie ook fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat. Word gewoon vrolijk van zulke berichten.

Hier gaat z'n gangetje. vanochtend op controle geweest, alles was goed.
    Lab. formulier mee gekregen voor glucose dagcurve 😥😥.
    Buik is niet gegroeid, nog steeds 33cm maar dat is normaal want kleine zal niet zoveel meer gaan groeien.
    En ik ben tot nu toe totaal 10 kilo's aangekomen,is opzich helemaal niet veel maar ik vol me zo dik!
    Volgende week weer controle.
    Ff een foto posten van 38 weken buik😆

Bijgevoegde bestanden:

14. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Snap dat je in dubio zit D, laat het bezinken en dan kijken wat jouw gevoel zegt! Hopelijk werkt dat voor jou!

Sara, wat een mooi buikje! 10 kilo pas? Ik was er 17 aangekomen!
    Wat een superleuke trui ook! Wel fijn dat alles verder goed is!

Vannacht een goede nacht gehad, denk dat gister idd een regeldag was, want vandaah komt ie netjes om de zoveel uur, heb zelfs tussen voedingen door best goed geslapen! Heeeel fijn! Straks eerste echte uitje naar opa en oma, had er eerder nog geen behoefte aan!

15. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Poeh meiden, ik ben inmiddels 30 KG rijker ondanks ik op m'n voeding heb gelet. Hopelijk ga ik het er nog af krijgen!

Bijgevoegde bestanden:

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n mooie buiken meiden!

De verloskundige vertelde vanmiddag aan de telefoon als ik zondag kom voor inwendig onderzoek mbt ontsluiting ze daarna evt willen strippen als ik de 12e door wil zetten
    Meestal doen ze t idd Nie voor 40 wk maar in bepaalde situaties wel zoals nu als ik dan toch wordt ingeleid om t vast wat te stimuleren

Maar t gaat in m'n hoofd van afwachten tot t vanzelf begint tot we gaan er gwn voor maandag.....

17. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Lieve D, ik snap je twijfel en zorgen. Mij is altijd verteld dat het groeien na 37 weken niet meer zo snel gaat. Tygo was met 42 weken ruim 3500 gram, dus ik denk dat ze qua gewicht wel een beetje op elkaar lijken. Ik persoonlijk denk dat een goede start ook een hoop van de mama afhangt. Als jij je goed voelt, heb je ook meer energie om alles aan te kunnen. Je kindje is gezond en groeit goed. Nu mag je ook best eens aan jezelf denken toch na al die maanden? Die migraine aanvallen zijn ook slopend.

Fijn dat je in ieder geval al 1cm ontsluiting hebt. Daar hoef je niks meer voor te doen 😉 En erg fijn dat ze een poging willen wagen om je te strippen. Hopelijk helpt dat om de boel aan te wakkeren!!

Sara, mooie buik heb je hoor!! En 10kg is super netjes!

Mini, jij ook al zo'n mooie buik!! Mooie foto ook trouwens. En 30kg zou je echt niet zeggen. Jouw buik is vrij groot toch? Zal ook een hoop gewicht van het vruchtwater bij zitten. Die kilootjes raak je wel weer kwijt hoor. Komt goed!!

Hier nu in totaal 22kg aangekomen 🙈

18. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Niels groeit denk ik goed, ik wilde hem vandaag een pakje aantrekken, maar ik kreeg z'n beentjes er niet meer bij in! Twee weken geleden lukte dat nog wel, haha!

Verder nog klote nieuws gekregen, m'n moeder was maandag opgenomen voor een luchtweginfectie icm COPD, en uit de longfotos die ze standaard maken bleek dat dat ook geen zuivere koffie was. Vooralsnog gaan ze uit van een niet agressieve vorm van kanker, volgende week krijgt ze uitslag van het weefselonderzoek.

Mini: die 30 kg zie ik niet echt bij je, tenzij je heel tenger was natuurlijk.

Mooie buikfoto's hoor dames!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt meiden voor t meedenken en lieve woorden

Ik vraag me ook af of de meting van vorige x of de keer daarvoor niet klopt
    Want de dag na de vorige echo werd ik elders 300 gram meer geschat
    En dan zou die op basis daarvan maar 200 gram zijn aangekomen en op basis van de meting in t Zhuis 450 gram en dat zou dan toch kwa termijn nog best lekker zijn
    Hoor dat vaker dat ze ni meer zoveel aankomen in die laatste weken maar overal schrijven ze weer wat anders.. ze halen juist soms kindjes omdat ze anders te groot worden in die laatste weken
    Zo dubbel..

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En weet je wat t ook is
    Ik kan t mentaal ook Nie meer zo goed op brengen
    Heb goede dagen gehad van de week maar vandaag bijv
    Ben alleen maar aan t piekeren en dood moe ervan, jank om de haverklap, ben snel aangebrand, heb nergens zin in en alles kost me moeite
    Vind t zo lastig nu voor m'n zoontjes te zorgen en happy te doen
    Zulke dagen gaan gepaard met veel schuldgevoel en stress en dan weer stress om de stress :p

Ben gwn eind van m'n latijn ook voor hen denk ik dat t gwn beter is wl mama snel weer de oude wordt..

Deel Deze Pagina