Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O wow wat n hoop baby's ineens
    Gefeliciteerd maroeshka! 😘

2. Gizmo1977

Gizmo1977 Actief lid

25 apr 2016
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd allemaal wat veel nieuwe baby's ineens leik hoor!!

3. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Wauw Maroushka gefeliciteerd! En nu ook lekker genieten :)

Volgens mij ben ik nu nog 1 van de weinigen die nog geen baby heeft :p vandaag weer controle gehad en alles was goed maar er werd nog niks gedaan, dinsdag gaan ze kijken of ze me kunnen strippen.

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Maroushka en Mini nu lekker genieten! Hoe heten jullie wondertjes?

5. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Ook jullie beiden gefeliciteerd!

Hier hebben we volgens mij te maken met de regeldagen van rond de 6 weken. Niels heeft vannacht alleen maar gehuild, en we hebben hem vaker een fles gegeven dan gebruikelijk. We gaan dus de hoeveelheid per keer maar wat hoger maken voor een laar van de voedingen, want hij lijkt niet verzadigd als we hem 90ml water met 3 schepjes geven 's morgens en als laatste voeding.

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier zaten m'n jongens met 6 wk al aan de 120 hoor! Gwn geven als ie er aan toe is! Vaak zitten ze na een week - twee wk zeker al aan 90 dus die ophoging is heel normaal!

7. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb late regeldagen hier, ruim 4 weken en kleintje heeft nu pas regeldag van rond 3 weken volgens mij, vorige keer ook later dan gemiddeld.. ach jaaah hij groeit goed☺

8. Gizmo1977

Gizmo1977 Actief lid

25 apr 2016
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee catlover Hier zitten we binnen een week al bijna aan de 90 cc dus gewoon ophogen hoor Wij hogen nu 10 cc per dag op als hij 3 flessen goed leeg drinkt iom de kraamhulp

9. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    6 voedingen van 120 lijkt me nog wel erg veel voor Niels, hij is maandag dan wel 6 weken, maar hij weegt echt nog geen 4kg...net heeft hij ook 90 gehad, en hij is rustig, maar straks om 20:00 doe ik denk ik wel 120, want dan is hij vaak onrustig. Ach, en drinkt hij het niet op, dan niet...

Boelie: Niels is met alles wat snel geloof ik... Gistermiddag draaide hij zich al lekker op z'n zij in de box, om even later weer terug te rollen. En hoofd optillen is echt zeer overtuigend nu ook, niks geen geknikkebol.

10. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Wat is 21 december toch een top datum haha!! Zo ineens 3 baby's erbij 😍

Mini, van harte gefeliciteerd met jullie knapperd. Ik hoop dat je snel hersteld van alles. Veel geluk en geniet van elkaar. Hoe gaat het nu met je?

Maroescka, jij ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat alles goed gaat. Veel geluk en geniet ervan.

Gizmo, wat toevallig!! 😉 Leuke naam hé?!

D, hij is 100% Nederlands. Mn overgrootoma was wel Turks, maar dat zie je niet in hem terug 😝

Hier gaat alles goed. We mochten vandaag naar huis. Suiker was gelukkig steeds goed. Jesse hapt steeds beter en sneller aan dus nu hopen dat ik goede melk heb 😜 Hij was 90 gram afgevallen. Time to grow 💪

11. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Hi meiden,

Onze klein man heet Finn Dathan. Hij is 51 cm en 3550 gram. We mochten gisterenmiddag naar huis en dus vannacht eerste nacht alleen met hem. Hij (en mijn man) doen het super goed! Ik voel me daarintegen erg zwak, kan bijna niet op m'n benen staan. Komt goed, en die kleine maakt sowieso dat het het allemaal waard is. 💙

Bijgevoegde bestanden:

12. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi mannetje, Mini! En een mooie naam. Gefeliciteerd! Veel geluk!

Antje, gefeliciteerd en veel geluk met Jesse! Dat was mijn favoriete naam voor een jongen.

Maroescka, gefeliciteerd met je dochter en veel geluk!

D, wat fijn dat je jongetje vandaag naar Nederland mag! Een goed herstel gewenst.

Ook voor jouw meisje hopelijk een vlot herstel gewenst, Sara!

13. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Mooi mannetje mini! Fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk voel je je snel wat beter.

14. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mooie naam mini! Hopelijk voel je je snel beter!

Hier is T alweer 1 maand oud vandaag! Waar is die maand gebleven, leek wel gisteren dat ik hem uitgepoept heb!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n plaatje 💙 En heel mooie namen!

Hier vanmorgen tegen half elf aangekomen in t zhuis waar ik ben bevallen erg blij dichtbij huis te zijn n VNV herenigt te worden met m'n mannen 💙💙
    Mag hier ook blijven slapen dus als m'n man hier is ga ik naar huis met de jongens en als ze slapen neemt ml t over n ga ik terug naar hier en tellen we af naar huis

16. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat Fijn D!Hopelijk kun je snel met al je mannen genieten thuis! Geniet ervan vanavond met je kereltjes!

17. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Fijn Dat dat je nu alle mannen weer wat dichter bij huis hebt.

18. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Zoooo wat een baby pom op de 21de!!!
    Gefeliciteerd!

Hier nog steeds in het zh! Had gehoopt dag we vandaag naar huis zouden gaan omdat de bilirubinegehalte gisteren zo goed gedaald is. Maar vandaag is het helaas weer gestegen😢 ben echt gesloopt en wel zo graag dat het goed gaat met Lina! Vanavond om 20 uur weer prikken en morgen om 8 uur.
    Afwachten maar wat de uitslagen zijn.

19. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, Sara, wat een domper! Kan me zo goed voorstellen dat je naar huis wil. Het zal echt gaan dalen, maar soms kost het even tijd. Heel veel sterkte! *knuffel*

D, wat fijn dat je weer dicht bij je andere kindjes bent! :)

20. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had jullie ook nog een update beloofd over mijn bevalling en de afgelopen dagen. Ik was echter zo moe door slaapgebrek, dat ik er eerder niet echt aan toekwam.

Ik ben afgelopen maandag de 19e naar het ziekenhuis gegaan om de bevalling in te leiden vanwege de zwangerschapsdiabetes. Helaas had ik nog geen ontsluiting, dus heb ik in totaal 3x gel gekregen om de baarmoedermond te verweken. Hierna wel wat harde buiken, maar verder niets en aan het einde van de middag bleek er nog steeds geen ontsluiting te zijn. Het plan was om de volgende ochtend te kijken of de laatste gel wat gedaan had, zodat ze dan hopelijk de vliezen konden breken en de bevalling op gang konden helpen. "Probeer maar te gaan slapen, want vannacht gaat er echt nog niets gebeuren"...

Tijdens het avondeten werden de harde buiken al erger en in de loop van de avond ging dit over in erg heftige weeën die helaas, net als bij de bevalling van mijn zoontje, om de minuut kwamen. Ik bleek op 3 cm ontsluiting te zitten, 2 uur later nog maar op 4 cm. Daarop zijn de vliezen gebroken en heb ik direct daarna een ruggenprik gekregen.

Op de terugweg naar de afdeling kreeg ik al persdrang en bleek ik binnen een uur van 4 cm naar volledige ontsluiting te zijn gegaan.
    Het persen duurde in vergelijking met mijn zoontje 2x zo lang, maar is uiteindelijk wel spontaan gelukt. Achteraf bleek ze een sterrenkijker (dit had verloskundige tijdens de bevalling niet gevoeld), wat verklaarde waarom het zo moeizaam ging. Ondanks een navelstreng om haar hals had ze direct een goede start.

Vanwege suikercontroles bij S. moesten we 24 uur ter observatie blijven. Helaas op een drukke zaal, zodat ik de gemiste slaap van die nacht ook niet echt kon inhalen. Suikercontroles waren allemaal goed en de borstvoeding kwam ook goed op gang, dus gelukkig mochten we woensdag naar huis.

Sindsdien probeer ik bij te slapen, maar het blijft tot nu toe bij steeds weer een uurtje, omdat S. vooral in de avond/nacht veel wil drinken (gisteravond eigenlijk constant en 's nachts ieder anderhalf uur). Vanwege haar lage gewicht en nu ook 9% gewichtsverlies, moeten we haar ook bijvoeden naast het aanleggen. Dat gaat gelukkig wel goed; we hopen dat ze morgen wat is aangekomen.

Buiten gewichtsverlies/voedingen is ze gelukkig een heel tevreden kindje. Ik ben echt helemaal verliefd. :D

En mijn zoontje is supertrots, wil haar steeds knuffels geven. Als ze huilt, komt hij naast haar staan: "Wat is er, zusje?"
    Zo lief!

Deel Deze Pagina