Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Lijkt me super vervelend als het niet klikt met de kraamhulp... Ik zou willen dat ze iedere dag nog even om het hoekje kon komen gluren en ik al m'n vragen aan haar kon stellen haha.

2. Gizmo1977

Gizmo1977 Actief lid

25 apr 2016
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak t gewoon met koud en gekookt water uit de waterkoker hoor mini of in de magnetron De kraam pakte zelfs warm water uit de kraan maae dat doe ik niet Zwaar hoor Lientje kan denk ik vest toch 1 voeding met kv? Raar je voor t eerst weer buiten en dat alles dan gewoon doorgaat buiten haha vond ik tenminste n

3. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Warm water uit de kraan wordt afgeraden voor consumptie in het algemeen omdat daar metalen in kunnen zitten van de leidingen. Ik heb de flesjes altijd met gewoon koud kraanwater in de magnetron verwarmd gemaakt. Heb nog nooit water gekookt voor Nieks, en hij doet het hartstikke goed!

Laatste weging was bij het cb op 13-12. 3-1 gaan we er weer heen voor z'n prikjes, dan weten we zeker wat hij weegt!

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Lientje moet kunnen hoor 1 vervangen door kv. Ik ga er binnenkort ook mee beginnen. K wil de dagvoedingen gaan vervangen omdat als k weer ga werken manlief die voedingen kan gaan geven en k op die manier kan gaan afbouwen.

K heb vluchtig alles gelezen heb niet veel tijd om te reageren helaas :(

Bij ons zoontje heb k voor de kv altijd water gekookt uit de waterkoker. Nooit uit de kraan eigenlijk.

5. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Wat fijn D dat jullie kanjer zo goed groeit , heerlijk he als je na zo'n moeizame start zo'n verbetering ziet !! ��

Oh blegh wat zuur Gizmo dat t niet klikte, dat lijkt me toch wel heel belangrijk .. beter dat ze weg is dan ja haha ;)

Gelukkig viel t mee en gaat t beter nu Mini !
    Voel jij je zelf ook al iets beter ??

Oef , ja rustig opbouwen hoor Adya, nog niet zo ver lopen !
    Ja tis ook zwaar om zo vaak te voeden, doe soms echt niks anders meer en zit geregeld s' middags nog met me haren omhoog in me pyjama met een kleine prinses aan me borst, dan kan ik wel huilen en weet ik ook dat ik iets niet goed doe ...
    Ik heb mijn S. ook een tijd lang elke 3 uur nog wakker gemaakt hoor, om dezelfde reden als jij ;)
    Gelukkig dat je man een beetje beter zijn best doet, merk dat t voor mannen toch best wel lastig is hoor allemaal ....
    Maar goed, daarom zijn wij der, om ze goed duidelijk te maken hoe t is & hoe ze t wel moeten doen haha :D

Hoe ga jij dat aanpakken Lieke ?
    Onze dame wilt echt geen fles ... denk dat het een kwestie is van blijven aanbieden ?

Gister de hele avond geprobeerd en geoefend met der speentje, moest er erg om lachen, want ze trok echt de meest vieze snuiten en als ik dacht dat 'm had en 'm losliet spuugde ze hem heel ver uit :)
    Hoe bedoel je, het is een borstenkind haha !
    Vanmorgen weer wat geoefend en voila , het is gelukt !

Bekijk bijlage 521943

Moet der nog wel wat helpen, want ze vind t nog wel een beetje lastig, maar vind t errug knap van der, aangezien ze al 4 weken lang alleen maar op een tepel zuigt :)
    Misschien helpt dit ook wel mee voor t accepteren van een flesje.
    Nadeel is nu weer wel, dat als ze bijna slaapt en hij valt uit der mondje dat ze niet blij is haha .

Vanmiddag nacontrole bij de gyn , ik moet naar allebei ( gyn & vk ), omdat ik net op t laatste moment was overgedragen aan de gyn.

Weet iemand trouwens of Owl al bevallen is, weet niet precies wanneer ze was uitgerekend, maar ze is zo verdacht stil ;)

Fijne dag ladies !

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Lientje blijven aanbieden indd en laten voelen dat er melk in zit. K ben al begonnen met een speen dus dan went ze vast aan het materiaal. K ga volgende week maar eens een poging wagen als ze 6 weken is :)

7. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Nee... Helaas niet. Vanmiddag afspraak met kinderarts in het ziekenhuis wegens veel spugen. Eergisteren 40 gram aangekomen, gisteren 20 en vandaag wmblijft hij hangen op gewicht. Na z'n voeding vanmorgen 5 flinke golven gespuugd en toen was ik het zat, wil nu gewoon dat er verder gekeken wordt.

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n lieve foto lientje
    Succes met de controle en wat fijn dat ze t speentje heeft gepakt uiteindelijk
    Denk zeker dat t wel helpt om de fles te accepteren want hij kreeg hier oo kak voor de fles de Speen en aan de manier waarop hij er op zoog verwachtten ze idd dat ie goed zou gaan drinken

Owl is idd bevallen!

9. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Onze kleine man wordt opgenomen in het ziekenhuis... Het spugen wordt steeds erger en ze gaan nu dingen uitsluiten en onderzoeken. Ik ben heel blij dat hij nu in goede handen is, thuis weten wij ook niet meer wat we moeten doen omdat alles al is geprobeerd. We gaan straks samen naar huis om even goed uit te rusten, we zijn versleten allebei.

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    o mini heftig
    Sterkte en rust even uit nu t kan 😘

11. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte, Mini! Wat naar, maar fijn dat ze het serieus nemen en op zoek gaan naar de oorzaak. Probeer inderdaad zelf ook maar goed uit te rusten!

Vannacht/vandaag echt een regeldag met ons meisje. Drinkt bijna ieder uur en daardoor veel aan het spugen. Gelukkig vanmiddag iets langer tussen de voedingen, waardoor ik nog even heb kunnen slapen.
    Was ook de laatste dag kraamhulp. Ik kreeg nog een dag een ander, maar ze waren vergeten iemand te sturen... Zat ik maar in mijn pyjama te wachten... Durfde niet te gaan douchen, omdat ik dan de deur niet open zou kunnen doen. Om 10 uur maar eens gebeld en bleek het niet ingepland te zijn... Gelukkig hebben ze alsnog snel iemand gestuurd, die er daardoor nog tot etenstijd was, dus voel uiteindelijk allemaal wel mee.

Nu "roept" dochter alweer om volgende voeding (laatste kwartier geleden). Ga het me maar gemakkelijk maken op bed denk ik...

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @mini dit klinkt als Reflux. Sterkte!

13. Mini25

Mini25 Niet meer actief

De kinserarts zei dar hij nog te jong is om reflux vast te kunnen stellen... Maar ik ga er morgen nog eens naar vragen. We dachten zelf aan misschien een hersenschudding door de zware bevalling.

Hij geeft in ieder geval de mondjes ook terug in het ziekenhuis, dus ze zien wel wat we bedoelen qua spugen en misselijkheid. Hij zou ook al op de 70-80 cc moeten zitten, maar krijg hooguit 50 cc weg en valt dan weer in slaap.

Hopelijk zijn we morgen een stap verder, een infectie is het in ieder geval niet en z'n bloed is op de kweek gezet en krijgen over 2 dagen de uitslag. Hij blijft minimaal t/m zaterdag in het ziekenhuis... Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden.

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gelukkig is n infectie uitgesloten maar pfff desondanks heftig voor jullie
    Weet dat de artsen n deskundigen dat zeggen maar t kan wel
    Herken de verborgen reflux nu sneller ivm de m'n tweede die t ook had maar waarbij we t later wisten
    Nutriton helpt hier voor nu iig heel goed
    T melk stroomt ni meer terug omhoog n hij hikt n slikh m huilt nu nauwelijks tot niet tijdens n na t drinken

Sterkte meid
    Lees er nog eens over n observeer ook zelf goed n volg j gevoel
    Knuffel
    Niet leuk dit 😘

15. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Dankjewel! Ik denk zelf al vanaf dat we thuis zijn dat het reflux is... Ik ga straks in het zhs eens goed doorvragen hierover. Zijn er wel dingen te doen tegen reflux?

16. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    En toen kwamen de snottebellen bij ons kleine mannetje de neus uit, en voelt hij warm aan. Geen koorts (nog!) gelukkig, maar wat een zielig hoopje mens is net dan hè!
    Straks cb even bellen, want de prikjes staan voor dinsdag gepland. En straks nog even met hem naar buiten denk ik, lekker de gezonde vrieskou in. Hoeft niet lang, maar dit is gezonde lucht!

17. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Nee hoor dames ik ben nog steeds niet bevallen haha :p

Mevrouw zit hier nog lekker warm.. was een paar dagen niet helemaal happy vandaar dat ik zo weinig gereageerd heb. Dinsdag poging tot strippen gehad geen ontsluiting dus niet mogelijk.. gister weer 1 vingertopje ontsluiting vk heeft poging gedaan, ben vannacht wel m'n slijmprop verloren maar op wat zeurende rugpijn na gebeurt er niks..
    Zondag moet ik weer naar het zh voor een ctg en maandag moet ik blijven en krijg ik tabletten voor het verweken, en moet ik in het zh blijven.

Ik ga straks alles even bijlezen en reageren :)

18. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Reflux valt vrij makkelijk te herkennen aan het overmatig spugen,kokhalzen,extra slikken. Je moet ze na een voeding langere tijd rechtop houden. In dit soort gevallen kunnen ze medicatie krijgen omdat de slokdarm geïrriteerd kan zijn en iets voor de maag. Zijn ze nooit te jong voor om dat te laten vaststellen en je kan daar beter optijd bij zijn.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Naast wat lieke heeft geschreven is nutriton/johannesbroodpitmeel nog aan te bevelen
    Dat verdikt de melk n geven ze niet of minder terug

20. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Och Mini, wat kl*te zeg ....
    Hoe is t nu met jullie , weet je al iets meer ??

Zoo vermoeiend he Adya ...
    Hoe is je nacht gegaan ?

Jeetje Owl, balen zeg .. nog geen baby ....
    Bij mij was allebei de keren na t verliezen van de slijmprop heel snel begonnen ( binnen 12 uur ) , hoop bij jou ook .. fingers crossed !
    Zet 'm op, sowieso nog maar eventjes :)

Hoe is t met jouw ukkie Catlover ?
    Wat sneu dat ie zo verkouden is ... vind dat zo zielig voor die kleintjes ...
    Heeft de buitenlucht wat geholpen ?
    En goed dat je t cb even verzet hoor, nu maar even geen prikjes.

Hier beetje aan t vloeken op de harde knallen ( ik ben echt een Ebenezer geworden haha :D )
    Meisje schrikt constant wakker van de knallen, heeft bijna niks geslapen en ik loop maar met der rond , kom nergens aan toe, net nu ik een beetje t idee had dat t wat beter ging met t ritme en der speen .
    Ga morgen even bellen met de kraamzorg, ik wil een afspraak met een lactatiekundige, vind dat er wat dingen niet zo lekker lopen.
    T weinige slapen, veel willen drinken , geen ritme erin krijgen , ik ben er een beetje moe van en dat moet de bedoeling niet worden.

Ik moet trouwens haar ook na elke voeding een tijd omhoog houden i.v.m spugen.
    Moet ook wachten voor ik haar aan de andere kant kan aanleggen en voor ik kan verschonen ook.
    Zodra ik haar neerleg om te verschonen krijgt ze standaard de hik en spuugt ze weer een heleboel ( ook dingen die ik besproken wil hebben )

Gaan jullie iets leuks doen morgen ??

Deel Deze Pagina