Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee om lactatiekundige te vragen, Lientje. Hoop dat ze wat kunnen helpen. Klinkt alsof dit niet echt vol te houden is voor je.

Regeldag is nog niet voorbij hier.
    Vannacht was het weer onrustig, overdag wat wisselend, maar wel weer even kunnen rusten. Hoop dat het vannacht beter gaat.

Morgen komen mijn ouders, zusje en zwager eten (zij nemen het mee en maken het klaar). Plan is dat ze tot ca. half 10 's avonds blijven en dan naar huis gaan, zodat wij dan lekker met baby in bed kunnen kruipen. Denk niet dat ik voor twaalven zal slapen,maar in ieder geval houden we het zo wel rustig. Ben benieuwd of mijn zoontje door het vuurwerk heen slaapt. Ik hoop van wel, maar voorgaande jaren sliep hij in een kamer met dubbelglas en nu is hij verhuisd naar een kamer met enkel glas, dus dat zal helaas voor het geluid wel uitmaken, denk ik.

2. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Dag dames, hier ook een december mama!
    Ik heb de topic altijd gevolgd maar nooit echt een reactie geplaatst.

Mijn kleine is vandaag precies drie weekjes oud. Eerste week ging prima, sliep opzich best oke en kwam om de drie uur ong voor voeding. Ik geef trouwens bv. Maar nu sinds een paar dagen is hij zo onrustig. Slaapt overdag ontzettend slecht en de nachten zijn ook niet echt goed. Hij komt nu om de twee uur voor voeding en soms zelfs elk uur. Ik zit er even helemaal doorheen. Ik heb de hele dag een onrustig en zenuwachtig gevoel en weet het allemaal niet meer. Heeft ee iemand tips? Puckababy heb ik geprobeerd maar daar word ie nog onrustiger van. Dit is mijn eerste kindje en had dit totaal niet verwacht. Hoor dagelijks: geniet er van! Nou ik kan nu echt niet genieten :(.

3. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je kleintje, Marrid! Vervelend dat hij/zij ineens zo onrustig is.
    Het zou kunnen dat je te maken hebt met regeldagen, waarbij je kindje vaker komt, om de productie van je melk te verhogen. Dit duurt meestal een tot een paar dagen. Als dit het geval is, kun je daar niet zo veel aan doen, behalve er maar aan toegeven. Gelukkig gaat dit met een paar dagen ook weer beter. Als dat niet het geval is, zou ik even contact opnemen met het consultatiebureau. Sterkte.

4. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Hi Ayda, dankjewel en jij ook gefeliciteerd! Kan het een paar dagen aanhouden zo'n regeldag? Ik zit hier nu al ong een week in. Hopelijk gaat het snel beter! Ik heb woensdag eerste afspraak bij het cb, maar ff aankaarten.

Hoe gaat het verder met jullie? Al een ritme met de kleine?

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Fijne jaarwisseling allemaal!

6. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    De beste wensen voor 2017!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    De beste wensen allemaal! Veel liefde n geluk gewenst in 2017

8. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    De beste wensen voor jullie allemaal lieverds !!

Hoe was jullie avond / nacht ?
    En hoe hebben de kleintjes zich erdoor heen geslagen?

Die van mij heeft gewoon haar normale "ritme" aangehouden en er verder doorheen geslapen, trok zich er gelukkig niks van aan haha :D

Vriend was buiten met zoontje de hele avond en wij hebben lekker van achter t raam mee zitten kijken en Jip & Janneke champagne gedronken ... nou ja , ik dan :D

Welkom Marrid en gefelicteerd met jouw ukkie !
    Wat Adya al zegt, klinkt als regeldag(en).
    Ik geef ook bv en heb met t cb (nu al) slechte ervaringen qua advies over bv.
    Als ik jouw was zou ik nog even contact opnemen met je kraamzorg en je vragen stellen en hier in t topic over borstvoeding je vraag stellen, heb ik aantal dagen geleden ook gedaan en heb veel goede adviezen gekregen :)
    Best wel veel werk he borstvoeding ;)
    Ik heb ook nog geen ritme (daar ging mijn vraag ook over), maar dat schijnt heel normaal te zijn met die kleintjes en i.c.m borstvoeding.
    Hoop dat je snel wel van je kleintje kan gaan genieten !

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gezellig lientje

Goed dat je dat hebt gedaan! Heb ook vaak eigen initiatief genomen en elders dan t cb geïnformeerd oh ze weten egt niet zo veel van alles af als men denkt..
    Fijn om de groei en t gewicht te volgen maar als het om voeden gaat weten ze egt Nie veel.. zo heb ik egt geen goed advies / hulp gehad toen m'n zoontje verborgen reflux had
    Ben daar zelf achtergekomen en in overleg met de Nutricia kindervoeding service aan de nutriton gegaan bijv

Beeb heeft heerlijk de hele avond geslapen met tussendoor melk tegen negen en iets na twaalven
    De knallen vielen samen met z'n voeding
    Kort erna even wakker geweest maar heel rustig verder en toen weer lekker geslapen
    Mannetje doet t egt super drinkt om de 3.5-4u 100 cc en heeft twee wakker uurtjes een tussen 8-10 smorgens en een avonds
    Ben zo verliefd op m ❤️

10. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Voor iedereen de beste wensen!

De kleine heeft z'n eerste oud & nieuw in het ziekenhuis doorgebracht en heerlijk geslapen! Vandaag ook eindelijk goed nieuws... Hij drinkt over het algemeen 80 cc per voeding, maar heeft wel eens dat hij 40 cc drinkt en na anderhalf uur de rest vraagt. We voeden nu nog steeds met de dr. Browns maar niet meer met de standaard 1 speen, maar met de prematuur en we leggen hem op z'n zij. Nutriton is dus helemaal niet meer nodig en hij was gisteren 3390 en vanmorgen 3500 gram! Dus nog maar 50 gram tot hij z'n geboortegewicht weer heeft bereikt. 💙

Omdat ik door het vele spugen bang ben geworden dat hij stikt in z'n slaap, overweeg ik een co sleeper aan te schaffen voor thuis. Iemand hier ervaring mee? We leggen hem sowieso nog steeds op z'n zij... Want op z'n rug kwijlt hij veel en vind ik toch een minder fijn idee i.v.m. stikken...

11. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Nou wat je zegt D, ze zijn goed voor t gewicht & en de groei bij te houden en voor de vaccinaties, maar verder ... ;)

Wat knap dat ie vannacht ook zo goed z'n best heeft gedaan.
    En wat eet & slaapt ie goed, je mag trots zijn lieverd ! ❤️

12. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Wow wat een goed nieuws Mini !!!! :)
    Mag ie weer mee naar huis als ie op z'n geboortegewicht zit of als ze zeker weten dat hij op deze manier zijn voeding voldoende binnen houd ?

Ja de co sleeper ... ik ben onwijs voor en zou t zeker doen !
    Vind t geweldige dingen, helemaal als je je kindje iets meer in de gaten wil houden i.v.m t 1 of ander.

Hier ligt S. ook nog steeds op haar rug hoor ;), geef je groot gelijk !

13. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met cosleeper, maar heb wel de wieg direct naast mijn bed staan en zou het echt niet anders willen. Zo fijn om mijn kleintje dichtbij te hebben!

Wij hebben een rustige oud en nieuw gehad. Kindjes sliepen beide door het vuurwerk heen. Man en ik hebben kinderchampagne gedronken en vanuit bed naar vuurwerk gekeken. :)

Morgen wordt eerste dag alleen thuis, man weer aan het werk. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Afgelopen dagen waren nog erg onregelmatig met minimaal zo'n 10 voedingen per dag... Kreeg advies om speentje te proberen, maar ben bang daarmee de borstvoeding in de war te schoppen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

14. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Niels is weer aardig opgeknapt, nog wel snotterig maar z'n temp is weer normaal. Hij zat vrijdag op een gegeven moment op 37,8 maar hoger heb ik niet gemeten. Hij dronk en plaste al die tijd ook goed. Gisterochtend was z'n temp eigenlijk alweer zo goed als normaal, gistermiddag voelde hij best koud aan op z'n handjes, voetjes en gezichtje (temp was ook 36,9), dus heb hem even extra warm toegestopt. Later voelde hij weer normaal en was z'n temp ook nog normaal.
    Gisteren besloot hij dat hij best wel lekker alles onder kon poepen toen ik z'n temperatuur opnam, 3 hydrofielluiers konden rechtstreeks de was in!

Paracetamol heb ik niet nodig gehad voor hem, hij sliep lekker ook 's nachts. Zoutdruppeltjes heb ik wel gebruikt en een peertje, wat kunnen er vreselijk grote klodders uit zo'n klein neusje komen!
    Van,Didam had ik z'n hele gezichtje onder de druppeltjes zitten, hij bewoog steeds z'n hoofdje als ik dacht een druppel te kunnen laten vallen haha

M'n moeder ligt nog steeds in het ziekenhuis, inmiddels op de revalidatie afdeling, maar ik heb hem mooi thuis gelaten en een stapeltje foto's en een filmpje voor haar meegenomen...

Ik heb ook een meetlint langs hem gehouden, hij lijkt te zijn gegroeid al naar iets van 54/54,5 cm!

15. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Klinkt gezellig Adya ! :D
    Fijn dat de kleintjes hebben doorgeslapen .

Spannend morgen, bereid je maar voor op een Pipi Langkous huishouden, dan kan t alleen maar meevallen haha.

Ik ben sinds een paar dagen ook met een speentje bezig.
    Ze wou even de Difrax natural, maar nu sinds 2 dg niet meer, althans, ze wilt 'm wel, maar ze krijgt de zuigtechniek niet te pakken, waardoor ie elke keer uit haar mond valt.

Zielig, want ze heeft onwijze zuigbehoefte, daarom ben ik er ook mee begonnen, maar heb er net 1 besteld die wel bij borstvoedings baby's schijnt te lukken, dus ik ben benieuwd, hoop t echt ...

Ik durfde niet met de speen te beginnen voordat ze 4 weken oud was i.v.m verwarring, maar ik denk als je heel goed blijft opletten dat ze nog even vaak voor der voedingen komt, en nog goed blijft aanhappen, kan je t wel doen.
    Zou er wel direct mee stoppen als je merkt dat 1 van die dingen veranderd, laatste wat je wilt is dat je bv minder word ...

16. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beste wensen allemaal!

Mini, fijn dat kleintje opknapt!

Lientje welke speen is dat voor bv-baby's? Hier lukt t ook nog niet echt maar idd wel enorme zuigbehoefte!

T. doet t goed, in de nachten nog om de 3 uur voeden, gaat goed allemaal. Afgelopen week ben ik wat ziek geweest, en vriendlief daarvoor, maar kleintje lijkt alleen wat verkouden te zijn geweest gelukkig!

17. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Sinds woensdag heb ik de avent soothie, omdat de andere speen echt te klein werd (schildje drukte in z'n wangetjes), en die bevallen goed hier! En het is super grappig om ernaar te kijken als ze erop zuigen!

18. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Netjes hoor om de 3 uur Boelie, zit dus wel al een aardig ritme in zo te lezen :)
    Ik heb deze speen besteld ; Fopspeen natuurrubber ovaal Goldi zonder chemische stoffen

Schijnt dat de vorm het meest overeenkomt met de tepel en omdat ze van 100% latex zijn schijnen ze een stuk zachter te zijn dan de standaard spenen .

Krijg 'm als t goed is morgen binnen, dus zal zeker laten weten hier hoe ze deze vind :)

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoop dat t lukt met die speen lientje
    Gek genoeg hier veel minder zuigbehoefte als de jongens
    Hij neemt m wel soms om nog f verder te kunnen slapen maar bij honger heeft ie snel genoeg door dat er geen melk uit komt en dan tuft ie m uit haha moet ik altijd zo om lachen want gaat met n behoorlijke kracht eruit
    Ergens wel fijn dat ie Nie continue om de speen vraagt
    Hij is erg rustig
    Als ie wakker is (2 momenten minstens van een klein uurtje dat je rond zit te kijken) heeft ie m niet nodig en verder huilt ie wanneer hij honger heeft, moe is of gepoept heeft
    Heeeel fijn ook voor hem na alles wat ie heeft meegemaakt
    En verder goed nieuws hij zit boven z'n geboortegewicht
    de 28e woog ie nog 3360 n vandaag 3490!

20. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Haha ja grappig is dat he je kan zo de binnenkant van het mondje zien als ze erop zuigen 😂

Deel Deze Pagina