Uitgerekend december 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door UmmK, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    O. Vergeet je helemaal beterschap te wensen, D! Bij dezen alsnog: beterschap!

2. Catlover

Catlover Actief lid

4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Lientje: ging goed, Niels was lekker rustig. Maar eenmaal thuis was hij weer onrustig, heeft tot 1:00 geduurd, wat ik ook probeerde...
    Vandaag was hij weer redelijk zichzelf gelukkig. Alleen hoest hij nu af en toe, klinkt als een gewoon slijm hoestje dat bij verkoudheid hoort. Z'n temperatuur is normaal.

D: wat en gedoe weer bij jullie zeg! Beterschap, ik hoo dat het met jullie toch snel beter gaat ook...

3. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    #4183 Lientje1985, 6 jan 2017
    Laatst bewerkt: 6 jan 2017
    Goeiemorgen ladies,

Goeie tip D van 't voedingskussen, ik heb een Doomoo zitzak;

Bekijk bijlage 522605

Die staat in de box en daar leg ik haar idd geregeld in als ze in slaap is gevallen ;)
    Hoe is t daar bij jullie ??

Mini ja draagdoek vind ik ook mooi om te zien, maar durf t ook niet hoor :)
    Daarom ook goed gezocht naar deze draagzak, want veel hebben tegenwoordig dus ook alleen met knopen of klitteband en vind dat persoonlijk ook niks ...
    Herken t heel erg, alles draait idd om haar voedingen en haar bezig houden en daar tussendoor probeer ik een btj boodschappen, huishouden en mezelf te doen en t liefst ook nog wat aandacht voor mijn zoon ... lastig hoor.
    Lekker he om even buiten te zijn ! :)

Marrid, voelt je kleintje zich wel al ietsje beter ?
    Oh grappig dat je ook aan t Googlen was naar de Tula, vond 'm ook t beste uit alle testen komen :)
    Heb voor de zak zelf € 125 betaald en voor het inzetstuk (heb je nodig voor kleintjes tot 7 kilo) € 30 .

Wat betreft de rooming in ben ik t helemaal eens met Adya, voor iedereen werkt er weer wat anders, maar persoonlijk vind ik ook dat die ukkies dichtbij mama horen.
    Maar als t op eigen kamertje slapen beter werkt voor jullie allebei, zou ik dat gewoon lekker blijven doen, niet iets doen omdat andere dat "beter" of "verantwoorder" vinden.

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat doet jullie ukkie als ie wakker is ?
    Ik moet S. constant elke seconde bezig houden.
    Ik snap dat ze zich giga snel verveeld omdat ze nog niks kan zeggen en niks kan doen, maar als ik der 1 sec neerleg gaat ze al huilen haha :)
    Vroeg me af of jullie kleintjes dat ook doen ...
    En wat doen jullie met ze (binnenshuis) als ze wakker zijn ?
    Ik loop hele tijd met der rond, zing voor der, of ik leg der op der buik, beetje "gymen" en trainen om der hoofdje omhoog te houden, maar alles is maar 30 sec leuk haha.

4. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Hmmm jullie doen me toch weer twijfelen hoor dames! Ben het met jullie eens hoor, dat je ds kleine zo dicht bij je moet houden maar hij slaapt op z'n kamertje zo goed! En mama slaapt ook beter.... Pfff ik weet nu niet waar ik goed aan doe...

lientje, volgens mij is het t geld wel waard! Ik was zojuist even on de stad en daarna naar de ah met de kleine. Oh my, wat een onding van een kinderwagen heb ik zeg. Het was mega druk en ik irriteerde me aan iedereen. Ik dacht, ik MOET die tula hebben!!!! Hebben jullie dat ook, dat je veel minder tegen drukte kan? Kleine begon ook te huilen, het zweet brak me uit pffff.

Oh en over het vermaken van de baby. Ik zit daar ook een beetje mee. Zit er over ma ge denken om een 4mama roo aan te schaffen. Maar als jullie tips hebben......

Vandaag ook even wezen wegen bij het cb. Kleine is geboren met 2910 en weegt nu 3475 (morgen vier weekjes)

5. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Nee niet twijfelen hoor Marrid !
    Als jij & ukkie je er goed bij voelen en lkkr slapen, gewoon lekker mee doorgaan !

Haha wat voor wagen heb je , zie t helemaal voor me ...
    Ja ik kan de drukte ook niet meer hebben hoor en vind de meeste mensen al bloedirritant sinds me 7e maand zwangerschap en dat is nog niet over ;)
    Ennuh .. t zweet breekt me al uit op t moment dat ze iets van geluid maakt als we op pad zijn haha :)

Jaa MamaRoo is moooi, heb hier 2 weken geleden een schommelstoel aangeschaft, vind ze ook 30 sec leuk haha !
    Als ze mijn gezicht niet ziet is t een NO GO, dus vind t zonde om dan een MamaRoo aan te schaffen.
    Maar zou t wel doen als je kindje t leuk vind, vind t een supermooi luxe ding ! :D

Zoo, hij is goed aangekomen, netjes zeg !!

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Lientje das een mooi zak en ergonomisch :) k heb een Marsupi in bruikleen en zit erover te denken om 'm zelf aan te schaffen :) echt ideaal nu zeker met een peuter erbij :)

Hier slaapt ze gewoon op eigen kamer. Ideaal en slaap k zelf ook goed. Anders ga k steeds erop letten wat ze doet etc en babyfoon met camera staat op de rand van haar bed dus horen en zien doe k ze wel haha :)

Mevrouw is inmiddels 4705 gram :) 505 gram gegroeid in 2 weken. Mamamelk Powerrrrrrrrr :)

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dank jullie wel meiden
    Vandaag iets beter dan gister maar t is zo hardnekkig
    Zijn er nog niet
    Kan me ni heugen wanneer ik zo ziek was
    Dan liever migraine oh kan ik tenminste wat tegen doen n ben ik snel weer beter en in staat voor de kids te zorgen
    M'n schoonouders hebben de jongens opgevangen maar waren gister ook ineens koortsig n aan t hoesten
    De oudste lijkt nu zo goed als beter de middelste is aan t opknappen
    Hopelijk niks heftigs
    Houden ze nog een nachtje daar morgen zijn wij ook vast n beetje beter
    Heb er vandaag de puf ni voor
    Moet ook voor beeb zorgen n was n poets me n ongeluk om wat er te voorkomen valt te voorkomen wbt besmettingsgevaar

Wat n gaaf zitje lientje
    Zag m bij nog iemand voorbij komen
    Denk dat a. dit ook wel zal waarderen

Hier de kleine ook bij ons maar nu we ziek zijn denk ik sliep j maar op j eigen kamer ipv heel de nacht bacillen te happen
    Maar los daarvan ben ik voor de eerste 2/3 mnd bij ons
    Laat m overdag wel ook beneden slapen n als de jongens er zijn ook in z'n eigen kamer
    Denk ook dat verschillende plekken laten slapen n ook flexibel maakt elders te slapen zo nodig
    Hier gaven de jongens t zelf aan
    Toen ze onrustig werden na t overleggen of toen wij naar bed kwamen se op hun eigen kamer gelegd
    Denk dat j met n goede babyphone m best op z'n kamer kan laten slapen Marrid
    Maar wel zolang die zich nog ni los kan wurmen onder de dekens, of de dekens over z'n hoofd trekt
    Ben ook erg voor n slaapzakje
    We bereiden m daar nu op voor middels de puckababy piep

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat groeien de kindjes goed he :D

9. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad mooi gegroeid allemaal! Ons meiske is vandaag ook gewogen en was mooi aangekomen. Bij geboorte 2885 gram, ca. 9% afgevallen, maar nu bij 2,5 week alweer 3140 gram. Mag ook wel, met 10 voedingen per dag. Hoef van het CB nu niet meer 's nachts haar wakker te maken voor de voeding, maar mag afwachten of ze zelf komt.

Verder heerlijk rustig dagje gehad. Mijn vader heeft mijn zoontje opgehaald om naar peuter sportochtend te gaan en heeft daarna pannenkoeken voor hem gebakken, dus jochie had de dag van zijn leven. Is toch al zo dol op zijn opa.
    Daardoor heb ik lekker hele dag kunnen cocoonen met mijn dochtertje. Heel fijn. Begin nu weer een beetje bij te komen, niet meer constant het gevoel dat ik qua energie helemaal op ben.

Herkenbaar van het winkelen. Was gisteren voor het eerst weer in de supermarkt en terwijl dochter bijna niet huilt, begon ze daar natuurlijk wel te huilen, terwijl zoonlief als een losgeslagen projectiel door de winkel rende... Pff... Zweet brak me wel even uit.

10. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Wat groeien de babietjes allemaal goed zeg!

Ik heb een stokke xplory. Vreselijk onhandig ding, wist ik eerlojk gezegt ook wel toen ik hem aanschafte. Vond het uiterlijk belangrijker dan het praktische. Ook mega onhandig dat ie geen boodschappen mandje heeft..

We hebben ook een babyfoon met camera. Pff onzekere mama hier. Ik heb trouwens ook nog nooit in mijn leven zoveel gegoogled in zon korte tijd hahaha.

Baby slaapt nu heerlijk.. Ik ga ook maar liggen. Slaap lekker meiden!

11. marrid

marrid Lid

14 jul 2016
    51
    53
    18
    NULL
    NULL
    Trouwens lieke, hoe vaak voed je? Of doe je gwn op verzoek? 505 in twee weken is echt superrrr netjes!!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
  13. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    #4193 owl, 7 jan 2017
    Laatst bewerkt: 7 jan 2017
    Hallo Dames,

ik heb jullie een tijdje verwaarloosd sorry daarvoor..

Maar ik mag jullie eindelijk het goede nieuws brengen dat onze dochter geboren is! :D
    Op 3 januari

Het was een pittige bevalling en er was helaas een knip nodig, omdat ze in het vruchtwater gepoept had en er snel uit moest.

Maar daar is ze dan eindelijk Lauren Isabella Valerie!
    was zijn helemaal gelukkig :D

Foto volgt nog

14. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hee wat leuk D !!
    Is een mega handig ding, ook voor als ze dalijk groter worden 😃

🎈🎈🎈🎈🎈 Gefeliciteerd Owl !! 🎈🎈🎈🎈🎈
    Eindelijk hé 😍😍
    Vervelend dat t zo heftig was, gaat t wel allemaal goed met jullie ?
    Wat een prachtige namen trouwens, heel mooi !!

15. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@lientje die zitzak is echt super, ik heb hem van m'n schoonouders gekregen. We zijn er super blij mee. Zeker omdat de kleine in het begin veel in de zon moest zitten wegens het geel zien, konden we hem zo in de zitzak voor het raam zetten haha!

@owl gefeliciteerd! En geniet ervan! Je bent de laatste van de groep denk ik?

Ik ben op de OK gehecht (subtotaal ruptuur) en had er eigenlijk geen/weinig last van tot afgelopen dagen... Het lijkt wel of m'n onderkant soms op m'n enkels hangt en een super drukkend gevoel... Moeilijk uit te leggen, maar heeft iemand dit misschien ook (gehad)? Het is niet ontstoken...

De kleine spuugt nog steeds, maar wel stukken minder. En hij is super druk met z'n handjes in de weer. Hij duwt elke keer z'n deken weg en dan heeft hij koude handjes. Hij heeft ook steeds meer heldere momenten en net als wat Lientje zegt liep ik ook tegen de vraag aan wat je met de kleine doet als hij/zij wakker is... De muziekmobiel moet ik nog proberen, maar durfde ik niet aan wegens de misselijkheid en spugen. En laten jullie de kleine ook al eens in de box slapen? Ik heb het nu 2 keer gedaan en hij slaapt best goed door.. Maar twijfel of hij er eigenlijk niet te klein voor is. :)

16. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Goeiemorgen dames,

Hoe is t vannacht gegaan met alle ukjes ?
    Die van mij dronk om 23.45 en sliep tot 04.00 (heerlijk!), maar toen kwam ze om 05.45, laten drinken, maar toen bleef ze miepen ( kak!), dus ik deruit, luier gedaan, koffie gemaakt, terug naar de slaapkamer, want zoontjelief was in slaap gevallen op de bank in de woonkamer en wou hem niet wakker maken :)
    Toen is mevrouw gelukkig toch weer na wat gewiebel in slaap gevallen tot 08.30 om te ontbijten en weer een beetje te slapen tot net :)

Kreeg gister een mail dat de draagzak die ik had besteld was uitverkocht en ik daardoor korting krijg op een andere ... grrr ....
    Denk dat ik de Boba 4G Slate dan bestel, twijfelde al tussen de Tula en die ... maar ja, daardoor komt ie wel weer later binnen natuurlijk ... balen : (

Handig he die draagzakken & doeken Lieke :)
    Wow, wat is ze goed aangekomen, zeker mamamelk powerrrrr , top zeg !!

Ooh jij hebt m ook Mini haha, top ding he !
    Zelfs mijn vriendinnen die op visite komen zijn jaloers op S. als ze in dat ding ligt te slapen haha .
    S. is ook heel druk met haar handjes, soms als ik haar vast heb en in slaap wil wiebelen, doe ik de deken een beetje over haar bolletje, dat t lekker warm is, maar neeeeee, ze zwiept t elke keer
    En koude handje heeft ze altijd, maar heb ik ook al mijn hele leven.

Muziekmobiel die hier boven de box hangt vind ze 2 x opwinden leuk en daarna klaar haha, denk dat je m best voorzichtig kan proberen.
    S. slaapt hier wel in de box, al vanaf dag 1, maar dan wel in de Doomoo zak die erin staat, maar met een lekker dekentje over hem heen kan je 'm best in de box laten slapen, dan ligt ie alleen wel op zijn rug denk ik, maar goed, dan zit je er toch bij.

"Gelukkig" zijn er meer meiden die met het bezighoud probleem zitten, dacht al dat ik de enige was die daar tegenaan liep.
    Ach, t word iig steeds makkelijker naarmate ze ouder worden, je kan steeds meer met ze doen :)

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik voed echt op verzoek. Ze lag er half 1 in vannacht en kwam vanochtend om half 9 pas :)

K ben vandaag met de fles beginnen..wat onwennig maar ze heeft er 40 cc uit gedronken ;)

Nogmaals gefeliciteerd Owl! :) toch handig he die fb groep :)

Misschien nog meer interesse voor? ☺

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Van harte gefeliciteerd en wat n mooie namen ❤️
    Ben je beetje bijgekomen van alles?

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier erg te spreken over de puckababy piep miss een aanrader? Zo hebben ze geen koude handjes n zwaaien ze ook Nie alle kanten uit met die armpjes
    Zo hebben ze beetje t gevoel van ingebakerd zijn maar wel de vrijheid om hij armpjes en handjes te bewegen maar dan wel zo dat ze in de zak blijven en dus niks over hun hoofdje kunnen trekken
    A. slaapt als n roosje in da ding

Hier slaapt A. overdag ook zeker in de box
    Nu nog op t Voedingskussen als de domoo er is dan daar oals de jonges er zijn ligt in in z'n eigen kamer (ledikant wel iets omhoog) en avonds of tussenin of in z'n wiegje

We voelen ons hier stukken beter
    Kuur heeft gelukkig wel geholpen en een zooi andere medicijnen als neusspray, bruis tabletten voor t hoesten, ibuprofen en PCM
    Voor alsnog lijkt A. er mee weg te komen 🙏🏽
    De jongens zijn ook weer beter en komen zo naar huis
    Die hebben afgelopen dagen gelogeerd
    Wat fijn dat dit kon maar heb ze gemist
    Zijn rare weken geweest zeg en bedacht me dat de oudste over 2 mnd 4 wordt en dan naar school gaat...

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lientje ik heb de draagzak van ergobaby
    Is dat n optie?

Ergobaby

Deel Deze Pagina