Haha Even gekopieerd en geplakt: Bij een strippoging onderzoekt de verloskundige je inwendig. Ze voelt dan met twee vingers in jouw vagina of de baarmoedermond open staat. Als dit het geval is kan de verloskundige met haar vingers bij het hoofdje van je baby komen. Vervolgens draait zij een aantal rondjes om het hoofdje en maakt zo de vliezen van de baarmoederwand los. Dit wordt strippen genoemd. Vervolgens maakt je lichaam het hormoon prostaglandine aan. Dit stofje zorgt voor de rijping van de baarmoedermond.
Haha Jij bedankt voor de uitleg mmk. Dat zullen ze nu nog niet doen, dat kunnen ze doen als je op het laatst loopt van de zs
Wanneer beginnen jullie met cremes smeren by the way? Buikcremes bedoel ik dan om de striemen wat tegen te gaan (als dat al werkt)... En zo ja; welke?
Volgens mij is striae genetisch bepaald? Of gewoon geluk/ongeluk? Heb bij m'n vorige zwangerschap niks gesmeerd en heb geen enkele striem gekregen op mn buik. Hoop nu op hetzelfde 😋
Helaas hier geen goeie echo gehad 😭😭geen hartje gezien, wel een vruchtzakje!!! Zondag weer een echo. Bloed geprikt om de hcg te bepalen maar die zou wel hoog zijn vanwege het zakje.
Ah meen je niet! Hopelijk heb je zondag beter nieuws 🙏 Ik ben bij mn vorige zwangerschap 3x gestript. Deed gelukkig geen pijn, maar het hielp ook niet 😂 Bevallen bij 42 weken op de kop af
Bah wat naar sarah!! Ik dui'm voor zondag! Hier ook 3x gestript vond ik wel heel pijn doen ben bevallen na 3e striopen op 41.6 weken Gelukkig geen striae gehad vorige zonder smeren hoop ik nu weer op ook Heb vorige x 7 echo's gehad maar normaal is het bij de vk 3 geloof ik inclusief 20 weken nu ook weer eerst fertiliteit 1 of 2 en dan hopelijk weer 2 bij de vk en vorige stuit gehad en weinig beweging aan het einde vandaar nog wat extra
Ahh nee .... Misschien een domme vraag hoor, maar er is wel een vruchtzakje .. hebben ze geen embryo gezien dan ? Hartje kan idd nog net iets te vroeg zijn, is volgens mij heel verschillend per kindje. Hoop ook met je mee voor Zondag !