Ach wat mooi he Mini ! Pak soms ook mijn echo foto's erbij hoor, want vind t ook nog moeilijk te geloven dat dat wondertje in mijn buik groeit
Kan me niet voorstellen dat je HELLP hebt eerlijk gezegd! Mn vriendin heeft dat gehad en daar gingen uiteindelijk wel meer klachten mee gepaard. Volgens mij kan dat niet eens voor de 20e week van je zwangerschap en dan moet je bloeddruk over het algemeen hoog zijn. Denk dat het hormonaal is. Je mag gewoon paracetamol nemen hé? Maximaal 6 per dag. Hoofdpijn is klote. Hopelijk ben je er snel vanaf. Anne: Wat super vet dat je naar Afrika gaat. Lijkt me zo gaaf!! Leuk hoe jullie dan de aankondiging willen gaan doen 😊 Mini: Mooie echo! 😍 Ayda: Fijn dat met de baby alles in orde was. Wat is de oorzaak van de bloeduitstorting? Lientje: Hoe gaat het nu met je? bloedprikken: dat ga ik voor of na mn echo doen dinsdag. Ik heb A positief en mn rhesusfactor is C negatief. Ze gaan dan gelijk kijken of ik antistoffen heb aangemaakt van mn vorige zwangerschap. Weet eigenlijk niet eens of ze dat nog kunnen zien, maar goed. Fijn weekend allemaal! 😘
Hier ook Rhesus C negatief, heb ze eigenlijk niks daarover horen zeggen maar ga er vanuit dat ze idd kijken of er geen antistoffen zijn
Antje en uumk wat houdt dat precies in? Wat zou dat kunnen betekenen of doen? 😮 Ik heb geen flauw idee wat ik ben... Zal ik bij volgende controle misschien wel horen want ze gingen bloedgroep wel prikken! ☺️ @mimi wat een mooie echo al zo vroeg! 😀 Was deze uitwendig of inwendig?
Uitwendig! Maar wel bij een 'commercieel' bureau. Van de week bij de verloskundige ook uitwendig, maar die was heel onduidelijk. Mag daarom over 1,5 week nog een keer terug komen om de uitgerekende datum te bepalen. Nu kwamen beide bureaus op 25 december uit, maar kan dus nog veranderen.
Ja dat weet ik zeker, na een nieuwe batterij deed ie nog steeds raar. Een hele hoge pieptoon halverwege en op zijn allerhardst hoor je mijn eigen hart niet eens kloppen . Hier is iedereen op de hoogte van mijn zwangerschaps. Heerlijk hoef ik niet op mijn woorden te letten en ik hoef me niet in allerlei bochten te wringen om mijn buik te verbergen. Er was zelfs 1 collega die had het al gezien. Kinderen in de klas weten het nog niet er is nog geen duidelijkheid over volgend schooljaar en de directrice wil geen onrust zaaien. Ik was sowieso van plan om nog 2 weken te wachten. Veel enthousiaste reacties gehad was een beetje bang voor rare reacties (of het een ongelukje was, waarom een 3de je hebt toch al een jongen en een meid. Een vrienden van mij kreeg zulke opmerkingen.) Maar echt helemaal niks. @Sara vervelend van je hoofdpijn, ik denk ook niet dat je helpp hebt, maar wel fijn dat je in de gaten wordt gehouden Ik ben rhesus D negatief volgens mij, in ieder geval hoef ik niet zo'n prik met zoveel weken en na de bevalling (of is dat weer rhesus C?) Wel moet ik met een week of 27 opnieuw prikken. Ook moet ik zo'n suikertest doen omdat mijn moeder diabetespatient is. Bij de oudste zijn ze dat vergeten bij mijn dochter helaas niet, ik ben nog nooit zo beroerd geweest. Dus al er een manier is om er onderuit te komen wil ik die graag weten @UmmK jeetje heb je straks 2 kids in 1 jaar, wordt best pittig denk ik, maar ook wel heel leuk. Tussen mijn kinderen zit 21 maanden en ze kunnen zo leuk met elkaar spelen. Ze zijn echt gek op elkaar, kan natuurlijk ook anders zijn, maar zo leuk om te zien hoe hecht een band kan zijn tussen broer en zus. Zijn er hier nog meer mensen die zo lang moeten wachten op de 20 weken echo? Mijn termijnecho was dus met 9 weken. Ik dacht dat ik er nog 1 met een week of 12 zou krijgen, maar helaas.
annevdH, Bloedgroep Rhesus c-negatief - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu hier staat het mooi uitgelegd. Sweet84, dat lijkt me dus zo leuk, dat ze leuk met z'n tweetjes kunnen spelen. Hoop ik dan natuurlijk 😜 Ga je nog tussentijds een echo doen?
Bedankt dames voor jullie reacties. Het gaat vandaag gelukkig beter met hoefdpijn. @ bloedprikken: ik moet ook nog bloedprikken maar ik moet tot 12 weken bij ivf afdeling lopen en daarna mag ik naar een gynaecoloog voor verdere controle. Maar ik heb alvast een afspraak staan bij de gyna. Met 10 weken😆 dan kan alles beginnen(intake en bloedprikken). Ik moet ook op diabetes prikken want ik heb zwangerschap diabetes gehad bij mijn dochter en heb geen iedee wat mij bloed groep is!!! Ben vergeten maar ik heb bij mijn dochter wel zo'n prik gekregen en na de bevalling ook. Bij ons weten alleen familie en beste vrienden van de zwangerschap, ik wil het wel op een leuke manier aan de rest vertellen. Misschien ook net als de andere meiden met een foto van mijn dochter en een echo foto!! Leuk leuk kan niet wachten.
Hoe is met de rest van de dames??? Ik heb een mailtje gekregen, prenatal hebben mooie kortingen. Ik heb een broek besteld 😃
Sweet84, dat lijkt me dus zo leuk, dat ze leuk met z'n tweetjes kunnen spelen. Hoop ik dan natuurlijk 😜 Ga je nog tussentijds een echo doen?[/QUOTE] Ja we gaan met 15 weken een geslachtsbepaling doen. Echoscipiste heeft gezegd dat ze dan voor ons ook het kindje wil nakijken eigenlijk net zoals een 12 weken echo. En met 26 weken een pretecho. Dat hebben we bij de andere twee ook gedaan en dan heeft ieder kind straks een dvd vind het wel een mooie herinnering voor later
Bedankt voor de info over rhesus c negatief. Dat heb ik dus ook. Ik voel me goed de laatste tijd! Misselijkheid is er nog wel, maar als ik dan iets eet gaat het beter. Ben ook nog moe, maar zodra mijn dochter slaapt ga ik op de bank liggen. Meestal komt de oudste dan bij me liggen of gaat gewoon spelen.
Ja leuk he!!! Ik had de gisteren! 😀😀 staan onwijs veel leuke dingen in! ☺️
Antje Wat de oorzaak is van de bloeduitstorting is onbekend. Zou met innesteling te maken kunnen hebben, maar ook net zo goed niet. Bloedverlies wordt gelukkig wat minder. Misselijkheid niet, maar die mag van mij wel even blijven, weet ik tenminste dat het nog goed zit!
Hebben jullie ook moeite met eten? Tegen het einde van de dag heb ik zo weinig eetlust, dat ik vaak 's Avonds niet eens met mijn man mee kan eten maar gewoon een boterham pak. Heb alleen maar trek in 'droog' eten... Geroosterd brood, crackers, beschuit.. Hoop dat ik snel m'n eetlust weer een beetje terug heb.
Ik heb precies hetzelfde!! "Warm" eten gaat er bij mij gewoon niet zoo goed in... Maak het wel klaar voor m'n man maar ik pak veel liever een broodje of cracker inderdaad! 😂
Hier gaat het avondeten er ook slecht in, ik eet veel alleen met de kinderen, dus ik schep wel op en spoel het weg met water of een glas sap. Helaas maakt het me dan misselijk. Irritante is dat ik brood ook niet moet, krijg het echt niet weg. Het enige waar ik me klem aan eet is fruit en vooral aardbeien. Van de week wilde mijn man persé spaghetti toen heb ik voor mezelf een salade gemaakt, dat gaat er ook goed in. Zo jammer dat meloenen nog niet echt te eten zijn en er nog geen necatrines, ananas e.d. zijn.
Heb bij deze zwangerschap gek genoeg nog redelijk m'n normale eetlust, maar idd gek op fruit. In de ochtend vreselijke trek, maar nergens zin in