das balen he maar j hebt toch je rust nodig Duim dat t rustiger wordt deze week en heerlijk dat je eerder met verlof kan! super fijn zeg!
Per wanneer willen jullie met verlof? K sowieso 6 weken van te voren en ben nog aan het kijken of k wat vakantie ervoor plak
Wat een mooie buikjes al Anne & Ummk ! En over je ballonvaart Anne, ik zou t persoonlijk niet doen ... De daling kan soms niet helemaal soepel lopen, dat risico zou ik niet willen nemen .. En het is vaak een wat harde landing ja. Als er al 2 jr gewacht is, kunnen die paar maanden er ook nog wel bij toch , maar nogmaals, dat is heel persoonlijk, lekker doen waar jij je goed bij voelt ! Hoe is t verder met iedereen ? Kom net van de vk, alles was weer perfect Bloeddruk goed, hartje lekker luid te horen en op t eind gaf mevrouw nog een goeie schop haha �� Baarmoeder zit al bijnaaa t.h.v mijn navel, want ik klaagde een btj over mijn kleine buikje , maar ze zei dat de baarmoeder ook gewoon goed groeit, mooi zo !
Hallo dames hoe is het hier? Lekker veel gekletst hier😊. Gefeliciteerd Antje, wat leuk 2de zoon erbij💙💙. Fijn lientje dat alles goed gaat met je baby en ook thuis. Hier gaat het ook goed, ben wel einde van de dag echt gesloopt en ga meestal rond 8 uur naar bed en slaap ik gewoon door tot de volgende ochtend!! Heerlijk maar voel wel als of ik een stukje dag gemist hebben. Gisteren werd ik om 3 uur s'nachts wakker met super trek in ijs koud cola🤔!!! Ik dacht ik ga gewoon weer slapen maar kon echt niet toen is man lief toch naar beneden gegaan en cola gehaald met boord watermelon en caramel toetje 😀😀 was daarna helemaal weer happy en kon weer slapen. Hhhhhh kan het nog steeds niet geloven dat ik dat hed gegeten midden in het nacht😰. Straks heb ik intake gesprek met een verloskundige want ik wil overstappen van de gynaecoloog.
Ik ga met 36 weken met verlof, maar al 2 weken eerder met vakantie. En misschien nog wel een weekje eerder, afhankelijk van mijn overuren. Er staat nog genoeg, maar misschien wil ik in het najaar (sept/okt) ook nog wel wat opnemen. Vind het fijn dat ik op deze manier na de komst van de baby ook nog een tijdje heb. Vorige keer ging ik met 3 maanden weer aan de slag (dat zou nu ook ongeveer zo uitkomen) en vond het toen nog zo'n hummeltje om op het kdv achter te laten. Maar misschien dat dat met een tweede wel makkelijker gaat, omdat ik nu al ervaring daarmee heb. Zijn er mama's die daar ervaring mee hebben?
Ik heb nu net twee weken vakantie gehad, maar heb ook nog twee weken staan in september. Ik ga denk ik met 36 weken met verlof, maar neem mijn laatste uren ook nog op ervoor zodat ik waarschijnlijk met 34 weken al lekker kan stoppen. Gaan sommige ook minder werken na de zwangerschap? Ik zit eraan te denken om een dag minder te gaan werken.. Van 32 uur, naar 24 uur. Maar dan heb je nog de keuze om het een eerste periode met ouderschapsverlof op te vangen of ga ik gelijk mijn contracturen verminderen. Hoe hebben jullie dat gedaan bij een vorige zwangerschap of hoe gaan jullie dat doen?
Ik moet 6 weken van te voren ivm ziekmelding 50% op dit moment en vandaag gesprek gehad over ziekmelding en prognose vanuit hen is dat het wel 50% zal blijven tot einde ... Maar we blijven beetje positief dat het misschien toch nog wat meer kan worden! Haha Ik ben van plan om na zwangerschap direct volledige ouderschapsverlof op te nemen en dan in die periode nadenken wat ik wil... Die werk blijven doen, minder werken ... Wil niet 32uur blijven werken dus zal dan ook 24uur worden als ik überhaupt blijf werken! Mocht her financieel haalbaar blijken tijdens die ouderschapsverlof periode.... Wordt ik misschien eerste tijd wel fulltime mama! Dat is wel m'n grootste wens ipv opvang of oppas maarja moet het wel haalbaar zijn hahah
Ik ga ook met 6 weken met verlof en daarna ouderschapsverlof opnemen, 4 weken aan me zwangerschapsverlof plakken daarna 16 uur werken ipv 24.
Nou als t kan, doen! Ik zou Nie anders willen hoor, zeker nu ze nog niet schoolgaand zijn! Ik heb liever iets minder dan..
Ik ben van fulltime (38 uur) naar 1 dag in de week (9 uur) gegaan. Ik werk niet voor de kinderopvang heb k altijd gezegt en zal nooit gebeuren als ik werk die dag is papa thuis. Papadag zegmaar
Ik ben na de geboorte van mijn zoontje van 38+10 uur naar 30+10 uur gegaan (= 4 dagen, waarbij de 10 uur voor opleiding staan en niet uitbetaald worden). Papa is al voor de geboorte teruggegaan van 5 naar 4 dagen. Overige dagen gaat zoontje met veel plezier naar kdv en 1 keer per 14 dagen past mijn moeder ook een dagje op. We zijn van plan om dit na de geboorte van de tweede zo te houden, in ieder geval tot het einde van mijn opleiding (wat komend jaar al is). Minder dagen werken zou ook niet echt haalbaar zijn voor mij, omdat ik dan te weinig uren zou maken om mijn opleiding goed te kunnen doen. Bovendien zouden we er dan financieel erg op achteruit gaan (aangezien ik een stuk meer verdien dan mijn man).
Ik moet met 34 weken met verlof, m'n apotheker wil niet dat ik later ga. Het is natuurlijk gewoon merendeels staand werk. En ik vind het ook wel prima, heb er geen oren naar om later te gaan. 17 september hebben we eerst nog 3 weken vakantie,dus 1 november met verlof is niet heel veel later na m'n vakantie. We hebben een tripje naar Berlijn gepland staan in onze vakantie, met de trein en daar gelukkig onbeperkt openbaar vervoer. Ik heb nog wel een vraag aan jullie: zijn er meer die ongelooflijk misselijk worden van het drinken van een (half) glas water op lege maag? In het begin moest ik er echt van kotsen, maar nu kan ik het met een paar keer rustig ademhalen wel wegkrijgen. En ook echt alleen op lege maag, verder niet.
Alsof ze het ruiken hé D83! Lig je al kapot op bed, is de rust je niet gegund 😂😝 Mooi buikje en jurkje Ummk 😍 Gaat snel hé!? Heerlijk dat je die uren kunt opnemen Ayda!! Lekker vroeg met verlof. Ik ga ook 2 weken eerder met verlof. Neem verlofuren op. Heerlijk! Stop dus 6 weken van te voren. 4 weken zwangerschapsverlof en 2 weken gewoon verlof. Anne, ik vind een ballonvaart ook te risicovol. Nu heb ik ook hoogtevrees haha, maar voor hetzelfde gaat de landing niet goed en klapt het mandje om bij de landing. Fijn dat alles goed was Lientje. Tussen jou en je vriend ook nog steeds? Haha Sara! Wat een geweldige vent heb jij zeg. Ik zie het helemaal voor me 😂 Ik vond het bij Tygo heerlijk om weer aan het werk te gaan. Aangezien hij 2 weken later kwam, zat ik na mn bevalling 14 weken thuis. Alles ging super goed en was er gewoon weer klaar voor. Heb nooit moeite gehad om mn zoon ergens achter te laten, omdat het gewoon goed voelde. Ik heb nog ouderschapsverlof. Eerste jaar was betaald en zit nu in het onbetaalde jaar. De volgende komt dus wanneer ik nog onbetaald ouderschapsverlof heb. Goed uitgekiend ofniet 😝😝 Als dat op is, begin ik weer aan mn nieuwe ouderschapsverlof en daarna neemt mijn vriend ouderschapsverlof op. Ik neem het 1 dag in de week op. Als alles op is, ga ik 27 uur werken. Fulltime mama moet ik heel eerlijk gezegd niet aan denken, maar vind het wel erg mooi als vrouwen daarvoor kiezen en snap het aan de ene kant ook wel. Maar werk is voor mij ook een sociaal ding. Vanwege mn werk, maak ik super leuke maar ook heftige dingen mee en daardoor ben ik best wel gehecht aan mn collega's. Ik heb er geen ervaringen mee Catlover. Als je er zo beroerd van word, zou ik het ook gewoon laten. Of misschien kun je er een klein beetje limonade ofzo in doen? Ik drink momenteel veel water met citroen erin. Heerlijk! Zo, ik had vanmiddag ff dikke woorden met mn vriend. Nog 5 minuten en we waren thuis en ik zag dat mn zoontje sliep. Als hij in de auto slaapt, maakt niet uit of het 20 of 5 minuten is, dan slaapt hij 's middags niet meer. Terwijl hij dat echt wel nodig heeft. Normaal gesproken slaapt hij van 12:30 uur tot 15:30 uur ofzo. Mn vriend geloofde dat niet en daar kregen we woorden over en zo erg dat mn vriend mega begon te vloeken (hij is gelovig, dus als hij vloekt is hij wel errug boos). En ik gaf hem een tik op zn achterhoofd haha. Ging nergens over en uiteindelijk lagen we allebei in een deuk. Maar goed, wie had er gelijk wat slapen betreft?! Moi ofcourse 😂 Tygo heeft 1,5 uur op bed gelegen en niet geslapen. Einde van de dag was hij kapot natuurlijk en was te moe om te eten. Oh ja ff een vraagje. Het lijkt wel alsof mn afscheiding ineens wat ruikt. Normaal nooit last van, maar deze week wel. Heb geen jeuk verder, dus volgens mij ook geen schimmelinfectie. Herkenning?
Ik kan alleen egt steenkoud water drinken maar zou t veel meer moeten drinken omdat ik t ook Nie zo goed trek hoor Liever thee en fris.. Van water uit de kraan moet ik zwz over m'n nek..