Uitgerekend eerste week maart 2017

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door zonnetje2015, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    @vlinder; had destijds jou ook een bericht gestuurd met mijn naam er in, maar niet toegevoegd. Maar hoeft ook niet meer.
    Zal hier af en toe blijven kijken, maar het 'gewone' leven valt me momenteel al zwaar, laat staan mn 'virtuele' leven haha.

Loop al bij de bekkenfysio met zware bekken klachten. Kan niet lang meer zitten en staan met koken is bijvoorbeeld als te veel. slenteren, stofzuigen, boodschappen doen.. alles gaat met pijn.
    Vandaag gaat ze mij intapen.

Verder misselijk en ontzettend moe, dus lig elke avond rond 20.30 in bed haha. Dus tussen bedtijd van de boef en mijn eigen bedtijd, even een uurtje voor opruimen, bankhangen etc. haha

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    @Akoekkoek; jee, wat naar dat je nog een week moet wachten. Kan niet weten hoe het moet voelen, kan het me alleen maar inbeelden. Ik zou er ook zo snel mogelijk van af willen zijn.. Dikke knuffel!

@zonnetje: mooie echo!

3. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

O, sorry lieverd!
    Mocht je je nog wel toevoegen nu of later, geef even een gil!

Vervelend dat je zoveel klachten hebt lieverd! Hopelijk nog maar even & hopen ook dat je bekken beter gaat door middel van fysio.

Kus.

4. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant

Ja al 2 en beide in orde. Maar het was toch fijner geweest als je het hartje gehoord had. Terwijl ik er heel nuchter in stond hoor. Nu toch wat onzeker. Maar mag maandag al terug. Dan doen ze een tweede poging en als ze niks horen krijg ik een echo. Dat is natuurlijk wel weer fijn. Kan ik nog even spieken naar uk!

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jee lies nu Sl bekkenklachten.. Wordt een lange zit zeg. Sterkte

Waar is iedereen? T is rustig hier

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Haha op Facebook denk ik. Al is het daar ook niet mega druk hoor. Wat naar dat je nh al zulke zware bekkenklachten hebt lies. Heel pittig. Hopelijk gaat het intapen iets helpen.
    Lana, fijn dat je een echo krijgt als hartje weer niet lukt. Hier hebben ze de vorige keer pas bij een week of 16 naar het hartje geluisterd. Dus vond het erg vroeg. Ik krijg volgende week de termijnecho, nu al zin om weer naar onze frummel te kijken.

7. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Mag ik hier misschien ook mee kletsten?
    Ik ben zwanger van onze derde. En ben nu 9 weken en 3 dagen. Ik heb hier al eens eerder gekeken maar durfde niet zo goed te reageren. Ik heb namelijk voor deze zwangerschap 2 missed abortions gehad... Maar vandaag had ik een goede echo bij de verloskundige dus ik durf het nu een beetje meer te geloven dat het goed gaat. Al geeft dat nog geen garantie natuurlijk...

8. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Lana fijn dat de echos gewoon goed waren en dat je er nog 1 krijgt wanneer ze het nog niet kunnen horen.

Balen lies van je bekken klachten, rustig aan

Welkom Mic

Vind het ook jammer dat het hier zo rustig is, maar ben daar zelf ook debet aan. Probeer het ietsje los te laten, vind het weer zo spannend worden voor de termijn echo... Geen enkele reden tot zorg behalve mijn angst ivm eerdere ervaring. Verder voel ik mij oké, vermoeidheid en borsten blijft, misselijkheid is iets minder, de continue honger neemt ook iets af. Verder voel ik me wel erg zwanger en voel ik mijn bm ook echt wel groeien, af en toe van die steekjes.
    Ben ah aftellen tot 16 augustus...

9. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je goede echo, Mic! Verdrietig wat jou is overkomen, bij welke termijn waren de MA's? Je staat gelijk een stuk onzekerder in je zwangerschap, dat herken ik wel... Maar nu proberen te genieten!

Lana, mijn VK geeft aan pas met 11-12wk naar het hartje te gaan luisteren, omdat je flinke geluidsgolven naar een klein frummeltje stuurt. Bijzonder toch, dat het bij iedere VK dan toch weer anders is... maar hopelijk kun je maandag weer gerustgesteld worden, en een extra echo is natuurlijk helemaal geen straf ;)

Hier; houdt het lichte bloedverlies aan, vooral na inspanning. Maar ben er nu wel gerust op te weten waar het vandaan komt.

Ben benieuwd; kunnen jullie partners goed omgaan met de misselijkheid, moeheid en hormonen die in het rond vliegen op het moment?
    Ik ben gezegend met een man die een halfuurtje eerder thuis is iedere dag en dan het koken op zich neemt en daarna DL op bed legt. Ook 's morgens haalt hij haar eruit en geeft hij mij daarmee de kans om rustig op te starten. Scheelt enorm!

10. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rozanna: Bij de eerste MA ging ik voor de eerste controle naar de verloskundige naar de echo en toen zag ze dat het vruchtje niet groter was dan hooguit 6 weken en er was geen hartactie te zien. Ik had toen al 9 weken moeten zijn. De tweede MA had ik met 7 weken een goede echo dus ik was al een stuk geruster. Toen weer een echo met 9 weken en toen was het hartje gestopt.... Waarschijnlijk een dag voor de echo.
    Ik vind het nu nog steeds heel spannend. Vandaag zag alles er in ieder geval goed uit dus daar moet ik me maar aan vasthouden!

11. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Heel herkenbaar Mic! Ik heb een MA en daarna Mk gehad. De MA ook eerst goede echo met hartje, ik zou bijna 8wkn zijn maar vruchtje was maar zo groot als 6+3 Daarna al minder goed gevoel, daarna bij 10 week licht bloedverlies en bij de echo bleek dat het niet groter was dan 6+5... De tweede keer was ik net 6wkn.
    Nu erg blij dat ik al 2 goede echo's heb gehad met juiste termijn en groei, maar nog altijd zenuwen voor de termijn echo. Blijft toch een klein trauma

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 4x een ma gehad. Allemaal rond 6 weken gestopt met groeien. Een keer kloppend hartje gehad. Vreselijke tijd. Begin nu iets geruster te worden na de termijnecho..

13. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

Welkom Mic!

Ik heb hier maandag een extra echo, ivm aanhoudende (soms paar dagen niet en dan weer wel) bloedverlies... Komt waarschijnlijk toch door hematoom, dus maandag word daar nog eens goed naar gekeken door de gynaecoloog ipv echoscopiste...

En dan volgende week zaterdag mijn termijnecho.

Verder met vlagen nu wat misselijk en vermoeidheid lijkt ook wat beter te gaan... Alleen het bloed verlies maakt me onzeker.

14. Nah1977

Nah1977 Lid

29 jun 2016
    39
    0
    6
    Lies; wat vervelend van je bekkenklachten!! Ik heb zelf 4 hernia's gehad dus heb altijd al een beetje in dat gebied ... wat helpt is een kussen onder je knieën en op grote gymbal gaan zitten. En laat je voorzichtig masseren door je man/vriend, gewoon lekker wrijven.

Akoekoek, sterkte de komende week! Hou je taai!!

Ik ben zelf ook niet veel op het forum, heb vorige week migraine gehad, bijna de hele week maar voel me nu super. Het idee dat ik wat minder vermoeid ben .. ach ik leef lekker van dag tot dag.

De eerste bloeduitslagen zagen er mooi uit trouwens, toppie, weer iets positiefs afgevinkt. Meiden, fijn weekend!! Enne .. het wordt weer wat warmer, dus als je het warm hebt, lekker in een emmertje met koud water zitten ;)

15. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend vlinder, dat het bloedverlies af en toe blijft. Hopelijk kan de echo maandag toch een beetje geruststelling geven.

Ik tel de dagen al af tot de volgende echo over anderhalve week 😊 En vlak daarna nog een echo voor de combinatie test.
    Vanavond hebben we onze kinderen verteld dat ze een broertje of zusje krijgen. Zo leuk om met ze te delen. Ze waren ook helemaal blij (ze zijn dan ook al 10 en 12 jaar). We twijfelde nog om het pas te vertellen na de volgende echo maar toch besloten om het nu vast te doen. We moeten toch van het positieve uitgaan....

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wie van jullie doet een combinatietest? Wij denken erover.
    wordt t bij jullie vergoed?

17. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen wel de combinatie test. Niet omdat het kindje niet welkom zou zijn als er iets is. Maar meer zodat we ons er op kunnen voorbereiden. Volgens mij krijgen wij het niet vergoed.

18. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Nee wij doen dat niet, bij de eerste ook niet gedaan en ben bang dat het alleen maar zorgen met zich meebrengt. Mocht er iets zijn dan zien we dat wel.
    Ons zoontje weet het nog niet, bij de eerste keer wel verteld na de echo naar daarna is het fout gegaan. Op zich konden we het m goed uitleggen maar wil het niet nog een keer hoeven doen. We wachten nu tot na de termijn echo. Tuurlijk kan het daarna altijd nog mis gaan maar die kans is klein... Willen na de echo met m naar prenatal zodat ie en kadootje mag kopen... Nu al zin in.

19. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook lastig, wel of niet vertellen. Voor de twee MA hebben we het niet verteld maar toen uiteindelijk toch omdat ze heel goed doorhadden dat er iets mis was. Nu hebben we het verteld maar wel dat het nieuws nog binnen de familie willen houden

20. Lana1980

Lana1980 Actief lid

4 mrt 2012
    154
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb 17 augustus mijn combinatietest. Dit omdat ik al 35 ben. Al hebben we het bij de eerste ook gedaan en toen was ik 31. Vind het gewoon een prettig idee. Al ben ik blij als ik de uitslag heb. Heb er vannacht al over gedroomd....

Deel Deze Pagina