Uitgerekend eind augustus/begin september?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niki, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    En? Het is een beetje stil hier, vinden jullie niet?
    Iedereen is natuurlijk erg moe... net zoals ik!
    Val elke avond in slaap op de bank en ben 's morgens nog niet uitgeslapen...
    verder gaat alles goed, hoor! Beetje lamlendig en misselijkheid 's morgens maar zodra ik iets gegeten heb dan gaat het wel weer... en nog steeds wat last van mijn borsten, tja...

    Liefs Niki x
    Prettig Weekend allemaal!
     
  2. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap. De verschijnselen klinken bekend. Zere borsten. Als ik de trap op of af loop wil ik ze het liefste vasthouden. Verder eigenlijk nergens last van. Wel moe maar ik heb wel vaker een dipje in de winter dus ik vind mijn moeheid nog niet anders dan normaal. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Wel onzeker allemaal hoor tot de eerste echo. Die heb ik over 2eneenhalve week. Spannend!!!
    Groeten Narcissen
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ja, ik heb ook zo'n zin in de echo. Mijn officiele eerste echo bij de vk heb ik 2 febr. maar omdat er in het gebouw van mijn werk ook een echscopie-praktijk zit. (de vrouw van mijn baas) heb ik geluk en mag ik aankomende di. morgen al even "kijken".
    Niet dat we al heel veel kunnen zien, maar ik wil gewoon zien DAT er iets zit... en of het er misschien wel 2 zijn... dat weet je nooit, natuurlijk...
    Ik ben zo benieuwd! Mijn moeder en schoonmoeder gaan ook mee... dus dat wordt een gezellig uitje!
    Liefs Niki x
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik snap nog steeds niet dat iedereen zo vroeg een echo krijgen, hier krijg je dat echt niet voor elkaar! Ik moet nog tot 8 februari wachten.
     
  5. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    hallo allemaal, Ik weet sinds 1 januari dat ik zwanger ben en ik ben op 7 september uitgerekend. Volgens de kalender wordt het een jongen. Ik heb nog geen verloskundige gebeld. Ben te bang voor dat het mis is en dan een curretage moet, dus wacht het nog even af. Ik weet het struisvogelpolitiek, maar ik mag nog even van mezelf.
    Qua klachten is het hier nog rustig. De testen zijn superpositief, zere borsten kan bij mij niet en misselijk ben ik een ochtend geweest. Het enige wat ik ben is moe en oh ja, dat las ik net bij iemand anders, maar ik heb enorm last van een opgeblazen gevoel. Heel veel kleren zitten strak en anders, dus misschien is dat ook een teken?
    Spannend hoor allemaal, hebben jullie allemaal al een afspraak gemaakt?
     
  6. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb meteen zodra ik het wist een afspraak gemaakt met de vk, ik was toen nog geen 5 weken zwanger. Ik dacht het kan maar geregeld zijn...
    En het is ook de eerste, dus je wilt het gewoon meteen geregeld hebben, denk ik. Het maakt 't ook allemaal wat echter.

    Liefs Niki &x
     
  7. lisacar

    lisacar Actief lid

    Hi, ik ben 31 augustus uitgerekend. Leuk om te weten wie allemaal net zover zijn.

    Succes allemaal!
     
  8. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen,

    Hoop dat ik hier ook mee mag schrijven. Ik ben 6 september uitgerekend... Lijkt me erg leuk om met jullie mee te schrijven.
    Ik heb trouwens op 3 febr. de eerste afspraak met de verloskundige.
    Heb al een hele vragenlijst van de praktijk gekregen met betrekking tot ziektes in de familie enzo... Die moet ik dan meenemen.

    Heb niet echt veel klachten ofzo, ben heel af en toe misselijk. Eet wel meer, heb zin in eigenlijk alles wel haha. En nog steeds zere borsten ( al vanaf een week voordat ik ongesteld had moeten worden )
    Af en toe een behoorlijk dikkere buik, maar dat vind ik wel leuk haha, kan niet wachten tot het echt een dikkere buik is... :D
     
  9. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hoi, iedereen. Tja, ook ik kan mezelf onder de gelukkigen rekenen. Ik ben uitgerekend voor 6 september, maar volgens mij zal het wel vroeger worden.

    Leuk dat er zoveel dames in dezelfde situatie verkeren :D
     
  10. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi meiden, hier gaat ook alles nog goed, mijn misselijkheid is zo goed als weg en mijn moeheid wordt ook minder. mijn borsten niet, vooral 's nachts niet, haha. Over 2 weken weet ik wat ongeveer mijn uitgerekende datum is, er kan namelijk 10 dagen verschil in zitten, dus ik ben nu 9 weken of 10 dagen verder.
     
  11. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    hee wat leuk Elpee, we zijn op dezelfde datum uitgerekend...
    ben benieuwd... heb vannacht gedroomd dat onze kleine te vroeg geboren werd en dat de verloskundige zei dat het niet erg was....
    :oops:
     
  12. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik ben Angela en rond 24 augustus uitgeteld!
    Een leuke tijd vind ik augustus; hopelijk niet te warm, maar dat nemen we er dan maar bij.
    Verder gaat hier alles oke, wel regelmatig misselijk en ernstig moe!
    Maar ach; als dat alles is ;)


    Vanmiddag krijgen we een laatste echo bij onze fertiliteits-arts en dan gaan we maar eens een afspraak maken bij de VK.

    Groetjes Angela
     
  13. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Vanmiddag een echo dus... Leuk zeg!

    Ik heb volgende week vrijdagmiddag mn eerste afspraak bij de Vk, maar krijg dan nog geen echo...
    Vind het wel spannend hoor...

    Moe, ja dat begint hier ook steeds wat meer te komen... 's avonds na het eten en de afwas komt er verder niet veel meer uit mn handen.
     
  14. Miracle

    Miracle Lid

    25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Hallo Allemaal!

    Ik ben nieuw op de site en ik vind het erg leuk dat jullie allemaal rond dezelfde tijd als mijzitten. Naar mijn eigen berekening ben ik 28 augustus uitgerekend. Ik ben echt superblij met mijn zwangerschap en de aanstaande pappa ook!
    Ik kan ook met jullie mee praten over al die kwaaltjes. Zere borsten, honger, heel veel plassen, buikpijn. Ik moet zeggen dat de buikpijn al wel minder is geworden! gelukkig maar, want af en toe maakte ik me wel zorgen.
    Maar als dit zo blijft, dan vind ik het best te dragen en dan wil ik er wel voor tekenen :D
    Ik heb ook het gevoel dat mijn buik al heel dik is. Dat kan nog helemaal niet, maar het lijkt toch zo. ik denk dat ik gewoon altijd al een dikke buik had :) Het kan natuurlijk zijn dat het mijn darmen zijn, of ik ben zwanger van een vijfling ;)

    Wat krijgen jullie inderdaad allemaal vroeg een echo. Ik ga 30 januari naar de verloskundige en dan maken we denk ik een afspraak voor een echo.
    Het is voor mij ook de eerste keer, dus is het allemaal nog een beetje uitzoeken!

    Leuk dat er hier meer mesnen in het zelfde schuitje zitten.

    Liefs
     
  15. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Wij krijgen nog een echo omdat ons kindje via KID verwekt is.
    Wij zijn 2 dames die hun derde kindje verwachten; voor mij trouwens de eerste keer dat ik zwanger ben.
    Maar via het fertiliteits-centrum waar wij zitten, krijg je nou eenmaal meer echo's.
    Je begint al met echo's om te kijken wanneer je eitje rijp genoeg is voor de inseminatie; dan na de inseminatie en als je dan net als ik meteen zwanger bent :) .........wat niet vaak voor komt hoor.
    Dan krijg je met 7 weken een echo om te kijken of alles ook echt goed is en of het hartje al klopt. En nu mochten wij zelf bepalen of we met 10 weken nog een echo wilden; nou daar zeggen wij geen nee tegen!
    Maar als vanmiddag alles oke is, dan zijn we daar uitbehandeld en moeten we over op de VK. En ik weet niet of we dan nog een echo krijgen met 12 weken; omdat wij precies weten hoever we zijn in de zwangerschap door die inseminatie.
    Wel willen we rond de 20 weken nog een echo laten maken; omdat we graag willen weten wat het gaat worden.
    Nou, jullie horen vanavond of anders morgen hoe het is geweest.

    Rustig aan allemaal! ;)

    Groetjes Angela
     
  16. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hoi Angela,

    Hoe was de echo gistermiddag? Alles goed met jullie kleine?
    Wat goed zeg, dat je meteen zwanger bent geworden, dat was wel een hele verrassing denk ik?

    Hier alles goed, gisteravond van mn schoonmoeder een heel leuk babypakket gekregen... :) Een badcape, een truitje met broekje, zeep/douche/lotion ... Geweldig...
     
  17. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi,

    Beetje late reactie, maar erg druk gehad afgelopen dagen.
    De echo zag er echt super uit!! Echt veel groter al vergeleken met die van 3 weken geleden; nu is het al een echt kindje om te zien.
    Je kan een foto zien in ons foto album.

    Leuk he Miky die kadootjes -wij hebben er ook al een aantal gekregen.
    Verder alles goed met je?
    Ik ben vandaag veel misselijk geweest; echt zo'n weeig gevoel in mijn maag en het idee dat ik suiker nodig heb, maar als ik dat dan pak; nog misselijker!! :cry:

    Verder alles oke hoor!

    Groetjes Angela
     
  18. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo allemaal,

    Ik heb afgelopen week ook een echo gehad! Niet bij de vk, maar bij een echscopiepraktijk!
    Ik heb namelijk het voordeel dat de vrouw van mijn baas in het complex waar ik ook werk een praktijk heeft... aangezien ik het 2 weken geleden verteld heb op mijn werk, heb ik meteen een afspraak gemaakt om eventjes te kijken!
    Ik hoef hier ook niks voor te betalen en ik mag zo vaak kijken als ik wil!
    Aanstaande do. hebben we onze eerste officiele afspraak bij de vk en krijgen we ook weer een echo! Eens zien of ie al weer gegroeid is...

    Wat betreft de echo afgelopen di.:
    Het was echt SUPER, we zagen ook het hartje kloppen, hij was nog maar 1,7 cm! Dat kun je je haast niet voorstellen...
    Het is natuurlijk ook een soort bevestiging dat er echt iets zit! Mijn moeder en Ruud's moeder waren er ook bij. Ruud vond het ook helemaal super en hij is apetrots!

    Ik verheug me nu al weer op do.!

    Nu lekker luieren op de bank...

    Liefs Niki &x
     
  19. Miracle

    Miracle Lid

    25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Hallo!

    Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad. Echt super om te zien! Helaas kon de gynecaloog het niet meer maken als negen weken, dus kelderen we anderhalve week naar beneden! Dat is toch wel jammer in deze eerste weken!
    Maar ja, wel super dat we het kindje hebben gezien! Hij lag er echt heel grappig voor. Zo van joehoe kijk eens? Alles was al te onderscheiden van wat er nu zit.

    Hoe gaar het met jullie zwangerschappen?

    liefs mracle
     
  20. marion26

    marion26 Lid

    21 dec 2005
    41
    0
    0
    operatie-assistente
    Leiden
    hallo allemaal,

    Daar ben ik ook weer een keertje!! Na het lezen van al jullie berichtjes is het erg leuk om te weten dat alles goed gaat!!
    Hier bij mij is ook alles prima! Heb bij 9 weken en 5 dgn nog een echo gehad en het embryo'tje was toen 29 mm (van hoofdje tot stuitje)
    Een vriendinnetje van mij de verloskundige is (en ook mijn bevallig gaat doen) heeft bij 9 weken en 1 dag het hartje kunnen horen mbv de doptone (met veel geluk en 5 uur lang veel thee drinken en niet plassen hoor) het hartje klopte toen 160 keer per minuut!!
    Vrijdag ga ik voor mijn termijn echo (ben dan precies 12 weken), dan mag mijn vriend ook eindelijk mee.. en daarna kunnen we het openlijk aan iedereen vertellen.
    Leuk om te lezen dat het goed met jullie allemaal gaat!!

    Groetjes Marion
     

Deel Deze Pagina