Uitgerekend eind augustus/begin september?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niki, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Leuk dat jullie al zoveel details hebben kunnen zien op de echo... Bij mijn eerste echo kon je enkel een wazige vlek zien. Het embryo was toen ook maar 14 mm lang. Nog niet veel te zien dus. Over twee weken volgt de tweede echo. Hopelijk kan ik dan gezellig met jullie meepraten :D
     
  2. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Was ik weer eventjes...
    Ik heb vanmiddag de eerste echo, ben heel nieuwsgierig en ook wel zenuwachtig... als het allemaal maar goed is.
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou, ik dacht... leven jullie allemaal nog?!
    Ik had al lang niks meer gehoord van dit onderwerp... maar ik heb 't ook erg druk gehad!
    Hier is alles goed! Gelukkig! Alleen nog steeds erg moe en ik begin al flink dik te worden, maar dat is niet alleen maar van het zwanger zijn... ben weer erg veel aan 't snoepen.... moet ik niet doen, 'k weet 't...
    Over een paar weken heb ik weer een echo gepland op mijn werk. Ik laat het jullie wel weer zien!
    Met jullie ook alles goed? Geen nieuws is goed nieuws, denk ik dan maar!

    Liefs Niki &x
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hier ook nog alles goed, gister begonnen met zwemmen, was echt onwijs lekker! Na 3 kwartier was ik wel behoorlijk moe :oops:
     
  5. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    En, Miky? Alles ok met de kleine?
    Wel eigenaardig dat jij nu spreekt over de eerste echo... Binnen twee weken heb ik al m'n tweede. Dan zou je al armpjes en beentjes moeten kunnen zien :D Die heb jij nu misschien ook al kunnen waarnemen?
     
  6. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ja, Miky, ben ook wel benieuwd hoe je echo was...!
    Misschien kun je een foto erop zetten dan kunnen we mee kijken!
    Liefs Niki
     
  7. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen meiden,

    De echo donderdag was super! Alles zag er goed uit volgens de verloskundige, ze was erg tevreden. Het hartje klopte ook goed. We konden de kleine al goed zien en hij/zij was erg beweeglijk. Hij/zij zwaaide zelfs eventjes naar ons!
    Ja de armpjes en beentjes ( zelfs vingertjes ) waren al duidelijk te zien. Zo mooi.... De aanstaande papa stond ook helemaal te stralen bij het zien van ons kleintje... Hebben mooie foto's meegekregen.
    Ben blij te weten dat alles goed is, het zien maakt het zo mooi...

    Hoop dat met jullie ook alles goed is.

    liefs Miky
     
  8. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hier alles goed, ben iets minder moe, gelukkig!
    Woensdag moet ik voor het "eerst" naar de verloskundige. Ben moeten overstappen op een andere verloskundige in mijn eigen woonplaats... De eerste keer dat ik daar was is nu 2 weken geleden en ik heb toen ook een echo gehad. Dus ik zal woensdag wel geen echo meer krijgen... (hopelijk kunnen we wel het hartje horen, dan hebben we weer een teken van leven, dat is ALTIJD fijn!) maar 21 maart heb ik er weer eentje op mijn werk geregeld!! Ik ben dan 16 weken dus dan moet er al heel wat te zien zijn!

    @miky: leuk man, dat alle zo duidelijk te zien was... zet een een foto in je fotoalbum dan kunnen we allemaal mee kijken!

    Liefs Niki &x
     
  9. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hee Niki, zou wel willen maar ik kan niet de foto uploaden dus dat gaat niet...

    Fijn dat het beter met je gaat. Leuk dat je op je werk een echo kan regelen, super. Enne idd met 16 weken is er al heel wat te zien.
     
  10. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey, Miky, leuk nieuws! Nu word ik wel heel erg nieusgierig naar m'n tweede echo :D
     
  11. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou, dames...
    volgende week dinsdag heb ik weer een echo, ik ben dan dik 16 weken in verwachting, dus ik ben ontzettende benieuwd hoe het er nu allemaal uit zal zien. Ik moet dan 's avonds ook naar de verloskundige dus dan hebben we alles op een dag. Ook gaan mijn vriend en ik dan de aanvraag doen voor geregistreerd partnerschap en 2 weken later zal dat dan plaats vinden.
    Het gaat allemaal wel heel snel nu... ik vind het super leuk!
    mijn buikje begint ook al te groeien...
    Verder gaat alles wel goed met me, ik zou alleen wat meer willen sporten om in conditie te blijven... want ik voel me af en toe een aangespoelde potvis... hahahahaha!
    Hoe gaat het met jullie allemaal??

    Liefs Niki &xje
     
  12. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Zal ik nog een keertje reageren op het vorige berichtje, want er gebeurt hier de laatste tijd niet veel meer.
    Ik begin me echt af te vragen wanneer ik een echte buik ga krijgen, want na bijna 16 weken is er nog steeds nauwelijks iets te zien. De vermoeidheid is er nog steeds, de misselijkheid is al wel over :)
    Ik zou ook doodgraag weten of we een jongen of een meisje verwachten... Niet dat het iets uitmaakt, maar ik ben het zo beu om telkens over "het" te spreken... Ons kindje verdient het toch om met "hij" of "zij" genoemd te worden?
     
  13. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hoi Elpee!

    Wij zijn op dezelfde datum uitgerekend... :) Heb je nog geen buikje?
    Helaas verschilt dat bij iedereen... Hangt ook een beetje van je eigen figuur af volgens mij. Bij sommige mensen zie je zelfs tot op het eind amper dat ze zwanger zijn. Een collega van me is ook zwanger, een paar weken verder maar bij haar zie je nog helemaal niets, bij mij wel...
    Bij mij is de misselijkheid ook weg, de grote vermoeidheid ook wel, maar moet er wel rekening mee houden dat ik niet teveel van mezelf vraag op 1 dag want dan gaat het een paar dagen niet goed...

    En idd wij willen het geslacht ook weten. Zijn veel te nieuwsgierig ook. Nu hebben we t meestal over 'de kleine' omdat 'het' ook niet leuk klinkt idd.
    Bovendien kunnen we straks gericht kleding kopen enzo. Vinden we leuker ook.
     
  14. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey Miky,

    We zijn inderdaad "even lang" zwanger :) En ja... dat buikje zie ik zelf al wel wat, maar mijn omgeving nog niet. Soms denk ik dat die mensen binnenkort gaan denken dat ik ze maar wat wijsgemaakt heb i.v.m. onze zwangerschap!

    Of het aan mijn figuur ligt? Ik weet het niet... Ik ben redelijk groot en slank gebouwd. Ik zou denken dat je het dan net wel snel kan zien? Ach, ik zal maar niet te luid roepen... stel je voor dat ik in no time ineens met een ton van jewelste moet rondhossen :D
     
  15. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hee Elpee!

    Je zou idd denken dat je dan toch wel wat ziet, maar goed, het is ook nog best vroeg hoor. Ik ben zelf ook niet zo dik en vrij klein ( 1.67 ).

    Pas jij je eigen kleding dan nog gewoon nu? Ik niet meer, krijg geen broek meer dicht...

    Ik heb trouwens wel: als ik kleren aan heb zie je t vrij goed hoor, maar afgelopen zondag in het zwembad dacht ik wel: haha zouden mensen nu denken/zien dat ik zwanger ben of denken ze gewoon: die is dik?! Hahahaha. Volgens vriend was het wel duidelijk dat ik zwanger ben haha.

    Tja, je zult ineens maar met een hele dikke buik lopen, dat is ook niet wat natuurlijk! Maar heb geduld, het komt heus wel!
     
  16. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Hey Miky,

    Mijn man probeert me momenteel al "gerust" te stellen door te zeggen dat ik echt al wel een buikje heb en dat de rest vanzelf wel zal komen.

    Niet al mijn oude broeken passen nog, zeker de strakke jeansbroeken niet, maar ik heb altijd al redelijk losse kledij gedragen omdat ik anders te veel de neiging heb om te gaan hyperventileren... Die "gewone" broeken krijg ik nog wel aan, maar stilaan worden ze toch krap. Vooral 's avonds durf ik al wel eens de knoop van m'n broek open zetten :)

    Vandaag was er hier blakbij een baby-beurs. Mijn man en ik zijn erheen geweest, maar voelden ons er toch wat onwennig tussen al die rijpe ouders en die veel dikkere buiken... We hebben niks gekocht, maar wel veel brochures meegenomen.
     

Deel Deze Pagina