Draagzak Lascal. wie ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    We hebben deze Lascal M1 gekregen maar ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn hiermee?
    hij ziet er leuk uit, opzich best handig geloof ik, maar ben benieuwd naar de gebruikerservaringen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij ziet er hetzelfde uit als de Babybjorn.
    Vast prima te gebruiken tot je kindje gewicht krijgt en dan wordt het slecht voor je rug. Als je gelooft in het belang van de kikkerhouding zou ik deze draagzak persoonlijk niet gebruiken voor je kindje.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb alleen even het plaatje gegoogled, maar zou hem zelf ook nooit kopen. Een goede draagzak is voor mij; een zacht gevormd rugpand waardoor je kindjes rug in een natuurlijk bolle houding kan. Breed van knie tot knie ondersteund voor goede steun op de heupjes, en voornamelijk dragen op de heupen van de ouder ipv op de schouders. En een goede drager draagt natuurlijk niet face forward omdat je dan de rug hol dwingt, de heupen niet goed kan positioneren en teveel prikkels aan het kind opdwingt.

En voor die prijs, ruim 110 euro zag ik zo eventjes, heb je ook een heel goede drager zoals de
    Bondolino babydrager | Babydrager / draagzak | Babybij
    Storchenwiege Babycarrier : Babybij, Draagdoeken
    Boba babydrager | Babydrager / draagzak | Babybij
    Manduca babydrager | Babydrager / draagzak | Babybij
    Allemaal ergonomische alternatieven waar je mee kan doordraven tot je kindje 16 a 20 kilo weegt, op buik en rug! ( En nee dat is niet zwaar, omdat je goed draagt. Ik draag dochter van 12 kilo nu nog met mn zwangere buik en manlief draagt haar moeiteloos nog! )

4. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Eens met juju en suusjeuh.

Daarnaast is deze draagzak te gebruiken als face forward. Dus dat je kindje van je af kijkt in plaats van naar je toe. NOOIT DOEN!

Maar ik denk dat je er in de eerste periode best veel plezier van kan hebben! Ik zou m zelf niet kopen (puur om wat juju zegt), maar dragen is sowieso fijn, dus lekker gebruiken zou ik zeggen! :)

Deel Deze Pagina