Uitgerekend eind jan / begin feb 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jannne, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Dag meiden!

Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij Jan Koning in Ochten!
    Hij gaat kijken of wij een zoon of een dochter verwachten!
    Ik ben dan pas 14 weken en 6 dagen zwanger maar hij zei dat hij het waarschijnlijk wel kon zien!

Groetjess

2. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    jlover1988: spannend!!! veel plezier alvast.

gr suuzie

3. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Jlover, wat spannend dat je te horen gaat krijgen of je een meisje of een jongen krijgt. Hoop dat ze het kunnen zien en dat je een mooie echo krijgt.

Blegh, ik had vandaag echt een baaldag. Maakte me ongerust of alles nog wel goed zou zijn met de kleine terwijl er helemaal geen reden is om me ongerust te maken. Blij als het 9 augustus is en we weer op controle kunnen bij de vk.

Hoe gaan jullie het regelen met opvang en werk? Gaat de kleine naar de opvang? Past opa/oma op en blijf je lekker thuis om voor de kleine te zorgen?

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Onze eerste gaat naar de kleuterschool en de tweede baby blijft lekker eerst thuis bij mama, heb dat zo gemist bij de eerste ;)
    Heb een eigen bedrijf aan huis dus dat kan ik kombineren :)

liefs Es

5. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Weet het nog niet precies met opvang. Eerst mn werk maar es inlichten over 3 weken en kijken wat er gebeurd. Maar als ik dan nog aan het werk ben gaat de kleine 2 dagen ofzo naar de opvang of een gastouder.

6. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet het ook nog niet.....

Ik vind het nog wel wat om de opa's en oma's er mee te belasten. Ik werk in de zorg en heb dus de raarste werktijden.
    Mijn moeder past wel op mijn neefje en ze heeft al eens gezegd "als het bij jullie mag lukken, dan pas ik op!"
    Helemaal goed natuurlijk maar ik wil wel dat hun er eerst goed over nadenken voordat ze een besluit nemen.
    Misschien een combi met een gastouder?

Voor de rest...ben ik nogal "hobbelig"
    Weten jullie dan wat ik bedoel? Ene keer goed te spreken, andere keer weer emotioneel. Vreemd...ik ben normaal gesproken best nuchter.
    Gisteren tabletten gekregen voor mijn blaasontsteking. Toch vreemd hoor, de klachten die je normaal hebt voel je dus niet als je zwanger bent!
    (alleen dan dat je heel veel moet plassen!)

7. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Hey meiden,

Daar ben ik ook weer een keer. Ben niet echt stralend zwanger, ben een hele tijd ziekjes geweest steeds misselijk en ontzettend moe, dus had niet echt zin om op dit forum te kijken. Maar ik ben er weer en probeer af en toe een berichtje te plaatsen.

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar zag een berichtje over huisdieren. Ik maak me zelf al een paar dagen zorgen over onze katten. Als je zwanger bent mag je geen kattenbak schoonmaken, dus dat doet mijn vriendje nu elke dag braaf. Maar hoe zit dat nou met die katten zelf, want het zijn echte knuffels en komen de hele tijd bij me knuffelen, is dat wel verstandig tijdens je zwangerschap? Aangezien die beesten die bacteriën vast zelf ook wel bij zich hebben?
    Iemand ervaring mee?

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ben een beetje emotioneel vandaag :( Heb een echo gehad en alles was prima hoor!!!Maar de suikertest was een stuk minder.......weet nu waarschijnlijk voor mijzelf ook waar die stemmings wisselingen van komen.
    Heb morgen een afspraak bij een diabetesburo en moet dan voor 99% waarschijnlijk insuline gaan spuiten.............
    goh wat baal ik hier van zeg!!!heb er echt even de pest pleuris in als ik het even grof mag zeggen...........

Ik weet dat het te doen is maar leuk is natuurlijk anders, verdomme een half jaar lang mezelf prikken overal en testen enz. Niet bevallen in het ziekenhuis waar ik graag wilde enz. Vanaf nu heb ik een risiko zwangerschap lekker klinkt dat he!!!

Waarschijnlijk word dat weer inleiden enz. Goh meiden ik baal echt nu.....................

ik rook al niet meer, drink niet meer en nu mag ik ook niet meer eten wat ik wil, zo word zwanger zijn ook een stuk minder leuk zal ik je zeggen hahahahaha. naja ben het eventjes kwijt nu bij jullie, lucht wel op hoor!!!Heb vanmiddag eerst even lekker thuis zitten janken maar ja dat helpt ook niets. Nu maar afwachten hoe het morgen gaat, heb om 16.00 een afspraak en moest een beetje tijd meenemen, is erg druk.......

Liefs Es

9. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Die van ons gaat waarschijnlijk 2 dagen naar de opvang. Ik ga zelf een dag minder werken. Mn moeder heeft aangeboden om 1 dag op te passen (heeft zelfs op der werk geregeld dat ze die dag altijd vrij heeft, staat al jaren vast. Ja, ze wilde heel graag oma worden) en mn schoonouders willen ook wel 1 dag oppassen. Heb heel duidelijk gezegd dat als ze niet wilde oppassen ze dit ook meteen moeten zeggen aangezien het toch wel een "belasting" is. Ze moeten het niet als een verplichting zien en het zelf ook leuk vinden om te doen.

Baco, dat hobbelige herken ik wel. Dan ben ik vrolijk, en een paar minuten later niet meer te genieten en wil ik met rust gelaten worden. Hormonen he hihi.

Race, wat naar voor je dat je niet lekker kunt genieten van je zwangerschap. Hoop dat snel lekker in je vel zit en heerlijk kunt gaan genieten.

Madelief, hoe was je afspraak bij het diabetesbureau?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jlover wij wisten maandag bij 13 weken en 6 dagen wat het werd:D
    Volgende de echo woensdag ( onverwacht bloedverlies) bleek ik 4 dagen verder dan gedacht.

11. Jannne

Jannne Lid

30 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    #231 Jannne, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
    Heej,

Aggy, hopelijk kun je na de vakantie idd terugkomen! Wanneer ga je daar vertellen dat je zwanger bent?
    Wat leuk dat je een onverwachte echo hebt gehad!

Baco, gefeliciteerd!
    Sterkte met je blaasontsteking! Kwam je er achter omdat je vaker moest plassen of had je meer symptomen?

Suuzie, wat jij schreef over een groeiende baarmoeder en de pijn erbij. Ik heb vooral wat steekjes bij onverwachte bewegingen. Voor mijn idee geen ‘groeipijn’.

Jetje, jij ook gefeliciteerd!

Ilover, jij ook gefeliciteerd! Balen dat je zo misselijk bent geweest. Ik heb het bij mijn eerste ook gehad en het is geen pretje! Hoe voel je je nu?

Wen, jij vroeg hoe wij het met werken en oppas gaan doen… Waarschijnlijk neem ik na mijn zwangerschapsverlof 1 dag (betaald) ouderschapsverlof op. Dan werk ik nog 1 ½ dag gewoon, dit tot ongeveer januari 2012. De woensdagen gaat de kleinste naar het KDV en de andere dag past mijn schoonmoeder op (of mijn man is thuis, hij werkt onregelmatig). En de oudste gaat dan inmiddels naar school. En die gaat na schooltijd naar mijn schoonmoeder of mss de BSO.

Madelief, wat balen zeg!!!
    Heb je bij de zwangerschap van de eerste ook suiker gehad?

Wat bijzonder dat sommigen van jullie nu al kunnen zien wat het geslacht van het kindje is. Zelf ben ik er ook nieuwsgierig naar! Maar manlief niet zo, dus weet ik het waarschijnlijk straks toch niet met de 20 weken echo.

Wij hebben (gelukkig) geen huisdieren, dus over die vragen kan ik jullie geen mening geven…

Afgelopen dinsdag zijn we weer bij de verloskundige geweest. Ze moest echt even zoeken naar het hartje, ik werd al zenuwachtig! Maar dat kwam omdat mijn darmen nogal een herrie maakten en het kindje echt heeeel druk was. Je hoorde m ook flink duwen en bonken. Maar daarna hoorden we een duidelijke doef-doef!
    Verder was alles prima, aardig wat reclameleesvoer meegekregen…

Groetjes!

Nog even de tabel:

rachell..................23j.....2e.......11-jan-2011
    1984Wen..............25j...1e.........18-jan-2011
    Rosa Canina.............j.....e.........19/20/21-jan-2011
    Jlover1988...............j....1e.........22-jan-2011
    Elif82...................27j....1e.........25-jan-2011
    Neeltje1986.........23j....1e...........27-jan-2011
    Fransa (FR)...........27j.....2e........28-jan-2011...23/8 gyn
    suuzie..................24j....1e.........28-jan-2011...2/8 VK
    Madelief (D)........28j....2e...........29-jan-2011...28/7 echo/suikertest
    Chrisie....................j......e.........29-jan-2011
    eeneneen isdrie.....j......e............29-jan-2011
    Glimworm...........30j....1e...........30-jan-2011...20/7 combitest
    Humpie86............23j....1e..........31-jan-2011...4/8 VK (3e keer)

Jannne.................28j.....2e.........05-feb-2011...24/8 afspraak VK
    race.........................j......e........07-feb-2011
    L0nneke...............23j....1e..........09-feb-2011...26/7
    trotse moeder.........j......e...........08-feb-2011
    floor84.................26j....1e..........11-feb-2011
    aggy.....................29j.....1e........16-feb-2011...10/8 2e echo

12. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Jannne een week voordat ik weer heen moet voor vergadering etc. ben benieuwd!

Madelief, wat balen zeg van die suiker. Niks aan dat je nu ook om je eten moet denken. Hoop dat alles goed komt!

Meiden ik ga er even een weekje tussenuit! lekker varen met een boot! tot over een week maar weer!

13. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Ik krijg een dochter!
    Kijk maar in mijn foto-album voor wat echo foto's van vandaag!

Ze was al 19 centimeter groot!!

14. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Aggy, veel plezier op de boot :D. Tot over een weekje.

Jlover, wat leuk! Wat een mooie echofoto's.

Nu ik al die verhalen hoor van mensen die het hartje hebben horen kloppen enzo kan ik niet wachten tot ikzelf weer na de vk mag. Maar ik moet nog een weekje geduld hebben. Fijn om van iedereen te horen dat het goed met de kleine gaat!

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoihoi!

Nog steeds geen tijd om te schrijven. Heb even wat doorgelezen, maar zal komende week hopelijk even tijd kunnen nemen om uitgebreid te kunnen reageren...

Fijn weekend!

16. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!
    Ik kwam erachter toen ik wel heel vaak moest plassen....
    Zovaak dat mensen zeiden: "joh, moet je nou alweer???"
    In de nacht er 10 tot 15x uit. Dat soort dingen ;)
    En toch, nu ik bijna klachtvrij ben merk ik dat mijn buikpijn ook minder geworden is. Waarschijnlijk had het een met het ander te maken.

Morgen weer urine wegbrengen voor nacontrole.

17. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Volgens mij gaat het alleen om de uitwerpselen maar mag je ze wel lekker knuffelen. Om dit zeker te weten zou je wel dit wel eventueel kunnen vragen aan je vk.

18. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Hey meiden,

Ik heb me de laatste paar dagen toch een last van steken in mn zij. Net alsof ik gerend heb en verkeerd heb geademd. Ook "kriebelt" het af en toe. Volgens een vriendin van mij kan dit de kleine zijn. Voelt wel leuk maaar ook apart aan. Dit is ons eerste kindje en ik weet niet hoe het voelt als je je kindje begint te voelen. Ik weet ook niet of dat al kan met 16 weken dat je je kindje voelt.

Hoe gaat het met jullie? Alle misselijkheid etc ver verdwenen of nog steeds behoorlijk last van de zwangerschapsverschijnselen?

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoihoi!

Wen, zou maar zo kunnen zijn dat je de kleine voelt. Wel vroeg voor een eerste maar het kan prima hoor. Ik voelde zoonlief pas bij 22 weken. Ik had de placenta aan de voorkant en m'n baarmoeder lag wat gekanteld. Dus het duurde langer. Ik voelde eigenlijk gelijk lichte duwtjes. Maar hij was toen natuurlijk ook al een stukje groter...

Nu voel ik nog niets, maar hoop dat het deze keer niet zo lang duurt. Placenta ligt iig aan de achterkant deze keer dus hoop binnenkort ook weer van dat gevoel te kunnen genieten.

Hier alles wel aardig. Ben deze week even tijdelijk een alleenstaande moeder want manlief zit voor z'n werk in de VS. Gelukkig komt hij morgen weer thuis. Zoonlief mist wel iets volgens mij want hij is de hele week echt super aanhankelijk geweest. Veel aandacht vragen en ik mag echt niet uit z'n gezichtsveld verdwijnen want dan zet hij het gelijk op een brullen.
    Ben 's avonds vooral echt moe nu.

Verder voel ik nog niets en wil dat stomme buikje ook maar niet groeien. Best frustrerend. Ben al 15 weken en de vorige keer kreeg ik ongeveer nu een beetje een buikje te krijgen. Had echt gehoopt dat het deze keer wat eerder zou beginnen, maar helaas...

Oh, zoonlief wordt wakker. Tijd om te gaan shoppen!

Oh ja, we vertrekken dit weekend voor een vakantie van 2 weken dus van mij zullen jullie even niets horen...

Tot gauw!

20. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Fransa, ik wens je een fijne vakantie toe. Tot over 2 weekjes.

Deel Deze Pagina