uitgerekend eind januari begin februari 2011.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suuzie, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik heb ze ook overgekocht van iemand voor 5 euro per stuk :)
    Ik doe de spijkerbroek alleen aan als we boodschappen gaan doen..........

xxx

2. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Humpie, ik heb gelukkig ook geen last van een kleintje dat 's nachts actief is. Wel als ik naar de wc ben geweest beweegt kleintje even maar is ook snel weer rustig.
    Owh man, ik schrik me iedere keer rot als het hartje niet meteen te horen is. Gelukkig zit ik al in mn 38ste week, maar moet er niet aan denken nog een maand door te lopen. Ik wil zo graag weten wat ons geschonken is een zoon of een dochter en hoe hij/zij eruit ziet. Ik word met de dag nieuwsgieriger.

Ja verschrikkelijk die spijkerbroeken. Ik doe ze niet meer aan. Krijg er harde buiken van en ze zitten gewoon te straks op het moment. Laat mij maar lekker in joggingsbroek lopen.

3. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Nee, zelfs met boodschappen doen trek ik mn joggingsbroek aan :). Degene die het niet willen zien kijken maar langs me heen. Ik kan met de spijkerbroeken niet meer zitten, lijkt wel of alles wordt afgekneld.

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Oh heerlijk dat jullie alles herkennen en zo! ;)

Zojuist is het kraambed bezorgd, wat vanaf maandag in elkaar kan/mag zodra de weeën beginnen.
    Ambulancepersoneel ziet dit graag omdat het voor hen, maar ook voor jou, heel lastig is naar beneden te komen als je toch naar het ziekenhuis moet en zien dus graag zo'n bed beneden staan...

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hahahaha, ja ik heb ook ale een paar keer mijn joggingbroek aangehouden als we naar de winkel gingen, maar op een of andere manier wurm ik mij toch elke keer weer in die rotte spijkerbroek :) kan in de winkel amper lopen door de harde buiken.....dus ik ga denk ik ook maar gewoon mijn joggingbroek aanhouden :D

xxxx

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Hier is de kleine trouwens ook in de nacht rustig :) alleen het plassen pffffff, ben een kwartier bezig om naar het toilet te komen als ik echt moet..........en zeer.......kent iemand dat ook?????Ik bedoel dus dat als je te lang wacht met naar de wc gaan dat je dan amper kan lopen enz van de steken.....

xxxxx

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook weer lekker mn joggingbroek aan :D heel fijn! Dat van t plassen herken ik sinds gister net of je een fikse blaasonsteking hebt moest gister wel om de 10 minuten en dan elke keer een paar drupjes vandaag gelukkig iets minder...
    Zit wel met iets anders vervelends... een schimmelinfectie die niet weggaat en die ik al vanaf het begin van mn zwangerschap heb. Heb al 3 verschillende medicijnen geprobeerd :( nu heeft de dokter een uitstrijkje gemaakt en gelijk gekeken nja het zag er nogal erg uit zei ze... Ik vertellen dat het leek of het wat blauwig was en dat klopte ook haha dus ben blauwig van binnen:p en gaat ze overleggen met de gyn de vk zei dat het kindje anders waarschijnlijk spruw krijgt en dat schijnt nogal pijnlijk te zijn... meer mensen die dit hebben?

8. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Madelief; gewoon doen! Ze laten je vast lopen! ;)

Ja, 's nachts werd ik eerst om 5 uur wakker, nu om 3 of 4 uur al. En zodra ik beweeg, is het pijnlijk, want dan voel ik hoe vol mijn blaas zit en inderdaad, dat kan zeer doen! :(

Lisette; hier geen last van, maar lijkt me vervelend! Vooral als niks werkt... sterkte ermee! Misschien weet iemand anders raad?

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Nee dat ken ik (gelukkig) niet....spruw wel, dat schijnt erg pijnlijk voor de baby te zijn waardoor de kleine moeilijk kan eten. Wat gaan ze er nu aan doen dan?????

10. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    1984Wen.......26j....1e...18-01-'11...verrassing...11/1 vk
    Elif82............27j....1e...25-01-'11...jongen
    suuzie...........24j....1e...28-01-'11...meisje...6/1 vk
    Madelief (D)...28j....2e...29-01-'11...meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid :)
    Baco.............31j....1e...30-01-'11...bekend...10/1 groeiecho, 11/1 vk
    Humpie86.......24j....1e...31-01-'11...jongen...6/1 vk
    Konijntje82.....28j....1e...31-01-'11...meisje...7/1 vk
    Chrisie...25j (28/1)...1e...03-02-'11...verrassing...6/1 vk, 20/1 groeiecho
    Chammie........30j....2e...13-02-'11...meisje....10/1 glucose, 17/1 groeiecho, 18/1 vervolggesprek
    Lisette V...22j (10/1)...1e...02-02-'11...bekend...14/1 vk

11. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mij beweegt de kleine wel s'nachts. Zeker als ik ook weer eens moet plassen. Volgens mij denkt ze dan hoera !! Mama is weer wakker ze laat dan even weten dat ze er is. Als ik dan opsta duwt ze gelijk haar billen omhoog !!

Lisette: ik heb wel in het begin van de zwangerschap een schimmelinfectie gehad maar dat was gelukkig snel wel. Wel lastig voor je in hoop dat het nog een beetje weg gaat.

Hebben jullie je bed al op klossen gezet. Wij hebben dit nu sinds twee weken. De thuiszorgwinkel vertelde wel dat het pad vanaf 37 weken mocht maar ik kwam haast mijn bed niet meer in of uit. Toen kreeg ik ze gelukkig wel mee. Nu kan ik gelukkig beter mijn bed in en uit...

12. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Nee, nog geen klossen. Bed is gelukkig niet erg laag.

Daarbij is vandaag een kraambed gebracht, die kan worden opgezet in de huiskamer bij begin weeën. Deze heeft meteen een goede hoogte en een waterdicht matras.

13. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Hier hoeven gelukkig geen klossen onder het bed (duitsland is dat niet). Blijf de kraamweek hier standaard in het ziekenhuis dus geen kraamhulp thuis, vind dat wel erg lekker zo :)

Humpie: Blijft het bed dan tijdens de kraamweek in de woonkamer of slaap je dan gewoon boven???

14. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Nee, dan slaap ik gewoon boven.
    Ik ga er vanaf volgende week ook niet slapen, alleen gebruiken om eventueel thuis te bevallen.

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Ok :)

16. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Humpie, daar heb ik nog nooit van gehoord dat zo'n bed beneden moet staan. Zal misschien ook wel verschillen per gemeente denk ik.

Madelief, ik herken het. Ben dan ook super blij dat we een wc boven hebben. Dan lig ik lekker in bed en denk ik: nee, ik blijf nog even liggen. Waardoor ik haast niet overeind kom door de steken en lopen ook niet zo 1 2 3 gaat. Toch blijf ik iedere keer weer liggen als ik moet plassen :).

Lisette, wat naar voor je dat je een infectie hebt. Hoop dat ze er nog iets aan kunnen doen voordat je kleintje geboren wordt. Heb er verder geen ervaring mee.

Chammie, het bed staat hier niet op klossen. Mn vriend en ik hebben beide ons eigen matras waardoor ik onder die van mij een opblaasmatras kon leggen. Deze ligt er wel al onder. Deze matras is aangesloten op een pomp waardoor, mocht het nodig zijn, ik de matras tot gewenste hoogte kan oppompen. Soort hoog-laag bed. De pomp zuigt de ringen ook weer helemaal leeg. Ook het zeil ligt hier op bed wat dus echt geen pretje is. Heb het zo snel warm in bed nu en word soms gewoon wakker omdat het zweet me op mn voorhoofd staat.

17. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Zijn er hier al dames die weten of ze zeker wel/zeker niet de ruggenprik willen hebben en waarom wel of niet? Ik heb de hele zwangerschap gezegd dat ik het absoluut niet wil maar nu het echt dicht erop aan begint te komen begin ik wel te twijfelen. Wat als het straks zolang duurt dat ik geen puf meer heb ofzo. Heb begrepen dat ze je boven een aantal cm ontsluiting geen ruggenprik meer toedienen?

18. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hahahaha ja dat doe ik ook, net zolang blijven liggen tot je bijna niet meer op kunt staan!!!!! Volgens mij plas ik binnenkort gewoon een keer in bed omdat ik niet meer kan opstaan ;)

19. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ schimmelinfectie:
    Gelukkig hier geen last. Wel balen als je het hebt.....

@ klossen:
    We slapen nu ongeveer 2 wk op klossen. Made by: manlief.
    Handig hoor, zo'n timmerman in huis!

@ nachten:
    Belabberd, vooral afgelopen nacht. Wel 6x eruit om te plassen. Gelukkig hebben we nu een campingtoilet boven staan want het traplopen moet ik, gezien BI, zo min mogelijk doen.
    De kleine is wisselend in de nachten, ene nacht actiever dan de andere.

@ ruggeprik:
    Niet eens over nagedacht. We zien wel hoe het loopt.

Net de intake gehad van de kraamzorg. Wel wat laat maar het klikte gelijk tussen ons.....
    Een heerlijk mens waar je alles mee kunt overleggen en geen protocollen!

Morgen naar de VK. Extra controle voor het zien van sterretjes. Op dit moment nog geen klachten weer gehad dus misschien valt het mee....

Gezellig dat het weer wat drukker is!! :):):)

20. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    1984wWen: Zwangerschap is niet mijn ding. Geniet heel erg van de kleine in me buik maar voel om nu sinds 4 weken pas weer optimaal. Kan nu meer dan de hele zwangerschap. In het begin misselijk en dacht ik dat het minder werd kwam het overgeven er ook bij heeft tot ruim over de 20 weken geduurd en het is nu nog heel af en toe dat ik boven de pot sta. Maar je raakt eraan gewend.

madelief: heb ik ook word 'snacht wakker van pijn rechts in me onderbuik denk dat het me blaas is want als ik eenmaal geplast heb is het over. Maar steken zijn soms behoorlijk heftig ja.

jogingbroek: moet zeggen dat 2 spijkerbroeken me nog wel lekker zitten. maar ga ook gerust in me slobberbroek naar de supermarkt kijken ze maar een andere kant op.

Baco: Heb je z'n lage bloeddruk dat je sterretjes ziet?

Klossen: Hier staat het bed al heel lang omhoog. We sliepen eerst bijna op de grond omdat er nog geen ombouw om het bed zat. Dus vriendlief heeft een hele mooie ombouw gemaakt gelijk op de juiste hoogte.

Ruggenprik: Heb alle voor en nadelen gelezen en weet het gewoon niet met pijnbestrijding. Asl ik alles zo lees denk ik probeer het wel zonder. Morgen naar vk dus zal ik het er wel met haar over hebben.

Deel Deze Pagina