Ik heb sinds mijn allereerste ongesteldheid al veel en vaak last van schimmelinfecties, heb alles op dat gebied al een keer voorgeschreven gekregen. In overleg met mijn verloskundige heb ik (net als normaal) een fluconazol tablet gekregen, aangezien dit het enige medicijn is dat bij mij werkt. Veel huisartsen e.d. schrijven het niet voor tijdens de zwangerschap, maar zowel mijn gynaecoloog als mijn verloskundige hebben het opgezocht en me groen licht gegeven om het te gebruiken...
Ruggenprik? Voor zover ik weet hebben alle medicinale pijnbestrijdingen voor- en nadelen. Laat je daarover goed informeren. Een goed alternatief schijnt de geboorte TENS te zijn, ik zou zeggen informeer bij je verloskundige en kijk ook zeker op internet. Ik heb echt alles uitgezocht (ook over inknippen enzo), kan namelijk nogal een controle-freak zijn. Moest gewoon weten wat wel en niet mogelijk is en waar ik wel en niet controle over heb
Ruggenprik: Heb bij de eerste wel een ruggenprik gehad om dat ik ingeleid was en er een weeenstorm volgde waar je u tegen zegt hahahaha. Nou is het in duitsland erg makkelijk om er eentje te krijgen en daar ben ik wel blij om! Nu kijk ik gewoon hoe het loopt en beslis gewoon weer als het zover is
Ruggeprik: bij de eerste heb ik een keizersnede gehad en toen verdoofd vanaf mijn rug en dat was best vreemd. Want ik voelde wel dat ze bezig waren en ik hoorde dat het vruchtwater eruit kwam zeg maar. Alleen voelde ik er niets van. Wel vreemd hoor. Gelukkig heb ik wel voor de bevalling weeën gehad dus weet ik wel hoe dit aan voelt. Nu is het nog even afwachten of het weer een keizersnede wordt.
hier liever geen ruggenprik en andere pijnbestrijding ik wil ook thuis bevallen dus dan heb je al minder keus. ik heb wel is gehoord over schimmel infectie dat het ook bij de man vandaan kan komen en het zo, door gemeenschap, niet weg gaat bij de vrouw. ik heb er zelf geen ervaring mee maar dit heb ik wel is gehoord, misschien heb je er wat aan. hier staat het bed zins een paar dagen op klossen. ik vindt het niks kan niet meer zonder krukje mijn bed inkomen. ik ben maar 1,60 dus tis een hele klim. alleen met het bed verschonen is het wel fijn. hier (op de veluwe) mag het bed echt alleen omhoog met klossen of kratten absoluut niet met matrassen of andere dingen. wat een verschil he per regio. k heb ook het matrasbeschermer eronder gedaan wat een zweet ding zeg en heb tegen het kraken maar ff een extra molton onder mijn hoes gedaan. voor de rest is het heel fijn om te horen over die spijkerbroeken ik wurmde me er ook telkens in en dacht dat ik me aanstelde maar nu ik het lees ben ik niet de enige gelukkig en stel ik me niet aan!!
hahaha Suuzie dat had ik ook met die spijkerbroek, dacht dat ik de enige was en wurmde mij er ook maar in heb vandaag Laura van de kleuterschool gehaald in mijn joggingbroek hihihihihi
Zwangerschap is niet mijn ding: Hier hetzelfde mijn laatste maand is tot nu toe echt de beste en kan opeens heel veel doen. Daarvoor veel lichamelijke gewrichtsklachten en maagzuur (had ik ook al voor de zwangerschap mag nu gelukkig weer omeprazol slikken ) jogingbroek: mn stiefzoontje wou niet wakker worden vanochtend ben in mn pyama hem weg gaan brengen haha erg he... maar t viel mee hoor gewoon pyamabroek van mn man zwart met krijtstreep hoge laarzen en lange zwarte jas dus niemand die het merkt Klossen: Ik heb ivm ishias en BI al sinds 5 weken een elektrisch laag hoog bed beneden staan met een incontinetiematras haha ideaal helemaal klaar voor alles dus. Moest vanaf deze week ook emmers onder mn bed zetten . Ruggenprik: Ik wil thuis bevallen dus ruggenprik zit er dan niet in en ik kan er nu niks van zeggen. Mn vriendin is 2 maanden geleden bevallen en die wou ook geen pijnstilling moest uiteindelijk naar het ziekenhuis omdat ze hele erge rugweeen had... @schimmelinfectie de dokter gaat als ze de uitslag heeft dus overleggen met de gyn omdat het bijna zeker is dat mn kindje dan spruw krijgt en ik ook op mn tepels, de vk waarschuwde me al dat het erg pijnlijk is en wil echt graag borstvoeding geven... dus wil proberen het te voorkomen mja zoveel tijd is er nu ook niet meer...
Chrisie, dat lijkt me echt zo kl*te om zo vaak over te geven. Ik kan hier gelukkig niet over mee praten ben heel de zwangerschap niet misselijk geweest. Hoop dat je die laatste paar weekjes er toch nog van kan genieten. Net lekker wezen uiteten met mn ventje. Ik zei tegen hem kom we gaan nog snel een keertje uiteten nu we nog kinderloos zijn. Nu kunnen we nog gaan en staan waar we willen tussen nu en een paar weekjes is dat voorbij. Vind het leuk dat het hier weer wat drukker begint te worden. Gaat mn dag een beetje sneller voorbij . De stoep en wegen zijn hier namelijk nog steeds spekglad wat ervoor zorgt dat ik niet alleen de deur uit kan. Heb iemand nodig waar ik me aan vast kan houden zodat ik niet onderuit glijd.
1984Wen. Ach je went er wel aan om over te geven. Vind het nu niet meer erg in het begin wel stond ik regelmatig potje te janken boven de plee. haha kan er nu om lachen. Hier hetzelfde probleem met de gladheid. Woon op de utrechtse heuvelrug en hebben hier in de stad van die rode klinkers die spiegelglad worden. Het rondje wat ik normaal gesproken met de hond loop gaat echt niet. Het bos in is ook geen optie want daat is het ook glad. Gister bij me ouders (wonen achteraf op boerderij) fiets gepakt en maar rondje gaan fietsen met haar. Hier regent het nu dus hoop dat al het ijs snel weg is en anders word het morgen weer fietsen Baco: Dat wist ik niet dat je ook sterretjes kan zien bij hoge bloeddruk. Hier al hele zwangerschap lage bloeddruk. in het begin echt heel erg laag dus heb toen heel wat sterretjes voorbij zien komen Konijntje82: Ik heb ook alles goed opgezocht. Vond het wel heel veel nadelen. Wil het zonder proberen maar je weet natuurlijk nooit hoe je tijdens de bevalling gaat reageren. Ik zie het wel op het moment.
Pff meiden ik houd het niet meer mn man is nu bezig voor zn rijbewijs... examen ik weet dat stress niet goed is maar ik ben er gewoon misselijk van!... Nog een half uurtje dan weet ik het of ie geslaagd is... zou zo fijn zijn met een dikke buik achter het stuur vind ik toch niet zo prettig meer... Nog tips om het komende half uur door te komen :S? P.S. heb een spijkerbroek aan haha toch nog eentje gevonden die redelijk past alleen de band past niet over mn buik
Misschien werkt een spelletje doen op internet afleidend? Succes met wachten en ik duim dat je man slaagt!
Hier is een bed beneden niet verplicht, maar de kraamhulp gaf aan dat het ambulancepersoneel daarover had geklaagd en iedereen die daar gehoor aan geeft, is natuurlijk meegenomen voor ze (voor het geval ze je van boven moeten halen, dit moet vaak zoveel mogelijk horizontaal). Nou ja, ik zie het wel. Ik wil graag thuis bevallen, maar je weet nooit hoe het loopt. Wil je zelf alsnog naar het ziekenhuis toe, wordt je erheen gestuurd, is de pijn te harden of juist niet... ik heb dus ook nog geen mening over een eventuele ruggenprik. Laat eerst alles op me afkomen. Nou, zal even mijn lenzen indoen en op naar de vk! Was er vanmorgen om 6 uur al uit (na een nachtelijke plas om 3 uur). Nog wel moe, maar mijn darmen irriteerden en dan lig je niet lekker meer. Handig, zo'n campingtoilet boven! Wij moeten ook nog een toilet boven, maar dat komt dit jaar. Rond oud en nieuw net een bad geinstalleerd en dat is ook wel erg lekker! Maar een wc uiteindelijk ook!
Jeej idd geslaagd! In een keer en hij is pas 2 maand geleden begonnen met lessen haha beetje onwerkelijk nu maar we doen maar wel een spoedaanvraag dan heeft hij zn rijbewijs morgen. Anders woensdag pas mja dan ben ik 37 weken dus mag ik gewoon thuis bevallen het geeft me wel rust dat ik weet dat hij me gewoon kan rijden Kan ik ook de maxi cosi in de auto zetten!! Hebben jullie dit ook wel eens... bij mij gebeurde het maandag en vannacht weer, erge kramp in mn buik dat doorstraalt naar mn been en als ik dan mn been strek wat een automatisme is dan gaat het nog zeerder doen... ik dacht misschien ishias maar dan aan de voorkant?
Gefeliciteerd!!!Das goed zeg, dus nu kun je rustig zitten Ja ik had dat vanmorgen nog, als ik dan mijn been strek dan krijg ik een steek in mijn baarmoeder....bedoel je dat??????Ik heb het maar af en toe, dus denk dat het een soort van kramp is.
Chrisie, hier heeft het gelukkig ook geregend. De sneeuw is op de meeste plekken weg alleen dat ijs, dat blijft maar liggen . Ze hebben gelukkig redelijke temperaturen gemeld voor de rest van de week dus ik hoop dat het snel weg is. Lisette, gefeliciteerd met je mannetje. Ik heb een nacht achter de rug... pffff... ik werd om het uur wakker met kramp in mn onderbuik. Vanmorgen de vk gebeld en die vertelde me dat het voorweeen kunnen zijn maar het heeft niets te zeggen dat de bevalling op gang komt . Ook heb ik nu de ene harde buik na de ander. Denk dat ik vandaag veel op de bank zal hangen. Mocht de kramp erger worden of er bloedverlies bijkomen dan moet ik haar weer bellen. Zou kleintje zich dan echt binnenkort melden
1984wen: ik heb er ook erg veel last van bijna elke beweging die ik doe wordt mijn buik knijter hard. en wat je vk vertelde zei de mijne ook. met mijn baby is alles goed iig. lisette: gefeliciteerd met je man. fijn he dat jij nu niet altijd hoeft te rijden.