uitgerekend eind januari begin februari 2011.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suuzie, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ S1986,
    Welkom!!
    Hier ook BI....geen pretje hé!

@ 1984Wen,
    Vervelend gevoel maar wellicht zijn dit je hormonen!
    Het is allemaal niet niets. Eerst 9 maanden zwanger en dan bevallen. Je leven staat op zijn kop en dat heeft echt even tijd nodig.
    Hoe gaat het met de borstvoeding? Of geef je de fles?

Dames,
    Ik voel me vandaag een stuk beter! Ik had, na het avontuur met de hond, echt even een dipje.

Vocht vasthouden:
    Is nu meer dan ooit. Heb echte oliefantvoeten/benen. Geen kijk!
    Mijn arme voetjes, eelt en allemaal ruwe kapotte plekken. Ook geen wonder. Ben nu 103 kilo! :$

2. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    wen, suc6 en sterkte dan he bij je schoonouders. ene wel knap nu al op de been te zijn dus je voelt je wel goed!?

lisette, hopen dat het zo werkt die regeling en geniet ervan van het uiteten.
    ik kan echt niet veel meer eten dus vindt ik het zonde om uit eten te gaan nu.

hoest verder met alle dames?

ik voel me vandaag niet top fit een beetje alsof ik in een bubel leef en niet helemaal wakker ben/wordt. heb ook abnormaal lang geslapen vandaag/vanacht. en ging net ff naar de bakker brood halen en was helemaal buiten adem. dit heb ik anders nooit. kan kheb van ondere wel wat meer drukkend gevoel en meer rugpijn. maar juist geen harde buiken of krampen.
    iemand mij vertellen wat dit is? herkend iemand dit?
    gr suuzie

3. s1986

s1986 Niet meer actief

@Baco das idd schrikken zeg met de hond!! Pff en dan was het geen poedeltje ook zeg! Bi is niet fijn maar nu veeeeel minder last sinds uk is ingedaald.
    @suuzie
    Geen idee maarja het is ook niet allemaal niks he...
    Hier veel krampen maar houden maar een sec. of 10 aan gister vanaf half 5 tot 2 uur snachts. En nu nog steeds zo af en toe. Heb biiterlemon gekocht zag ergens dat dit kan helpen.... Pff hoop het maar wat ranzig is dat zeg!!!!

4. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Baco, hier wordt flesvoeding geven. Moet zeggen daar ben ik echt blij mee ben. Mede doordat de bevalling zo snel ging heeft Soren veel vruchtwater binnen gekregen en hierdoor zijn we nog heel erg aan het schommelen met voedingen (hij is 2 dagen misselijk geweest en spuugde meestal de voeding terug uit). Met flesvoeding kan mn ventje ook eens uit bed gaan om Soren te verzorgen.

Suuzie, ik voel me opzich best goed. Heb weinig last van de hechtingen, gelukkig. Als het morgen lekker weer is proberen we een stukje te gaan wandelen met de hond, zodat ik ook weer een keertje lekker buiten kom. Alleen tegen de avond kan ik echt in een dip terecht komen en dan komen ook de kraamtranen. Ook heb ik weinig eetlust. De dokter is gister geweest om Soren na te kijken en mocht ik volgende week nog steeds zo weinig eetlust hebben dan moest ik bij hem langs komen (of had ik dit al eens vertelt :( ik weet het niet meer :)).

5. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joepie, vandaag 38 weken!!!

Wel een brakke nacht gehad, Ik weet niet hoevaak naar de wc, maagzuur en kramp in de kuiten!

Vandaag lekker relaxt samen met manlief, heerlijk!
    Fijne dag dames!

6. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    #366 Humpie86, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
    Konijntje; hebben jullie nog geen geboortekaartjes uitgezocht dan? En hebben jullie nog een keus kunnen maken?
    En fijn dat de kleine meid goed ligt! Weer een zorgen minder!

Wij hebben een molton met zeil erachter van de Ikea. Toevallig in het begin van de zwangerschap gekocht; we hadden groter beddengoed nodig i.v.m. groter bed.

Baco; wat ontzettend schrikken!
    De hond in totale onschuld natuurlijk en jij grote paniek. Kindje is natuurlijk ook geschrokken (kennis van mij was tijdens het longeren onderuit gegaan op haar buik en voelde het kindje ook niet meer; die heeft toen ook een hartfilmpje laten maken).
    Van zo'n grote schrik kun je nog dagen naar van zijn. :(

s1986; nog iemand erbij op 31 januari! Toevallig! Je zou je banner bij kunnen stellen, maar het is natuurlijk ook al bijna zover en dan verander je hem denk ik sowieso. ;)

Chrisie; klinkt lekker, zo'n masseur. Mijn man doet ook vaak even mijn rug of mijn benen, maar zo'n masseur doet het soms wel een uur lang, heerlijk! ;)

Wen; wat dapper, zo'n hielprik zonder huilen doorstaan en ook een geslaagde gehoortest dus!

Lisette; lekker uit eten geweest gisteravond?
    En wat voor voorlichting hebben jullie dinsdag? Borstvoeding, bevalling? Anders?

O ja, meiden, waar ik nog wel benieuwd naar ben. Wie werkt er en wie gaat thuisblijven en hoe hebben jullie het opgelost met opvang, etc.?

Als het kindje op tijd komt (31 januari of eerder), moet ik half april weer werken (op een peuterspeelzaal, van 08.00-16.00 uur).

Vrijdags: mijn moeder (woont hier 30 min. vandaan, komt dan met de bus).
    Donderdags:
    dit was al een vrije dag.
    Woensdags:
    heb ik ouderschapsverlof.
    Dinsdags: mijn (stief)schoonmoeder (woont paar straten verderop, zal dus ook wel eens tussendoor naar huis toe lopen).
    Maandags: mijn man (vrije dagen gespaard die volledig worden doorbetaald; papadag helaas niet).

Deze maandag kan hij ook eens zeggen tegen zijn moeder (mijn echte schoonmoeder) dat zij eens een ochtend of middag kan, of hem mee mag voor een wandelingetje.

Wij staan namelijk beide niet te springen om haar vast te laten oppassen (het is niet de gemakkelijkste; vaak ziek, erg druk, vult onze gedachtes veel te veel in, etc. Soms best een lief mens, maar eentje met een hele lange gebruiksaanwijzing).

GEBOREN

Elif82............27j....1e...25-01-'11...Seyhan (29-12-2011, 27 dagen te vroeg)
    1984Wen.......26j....1e...18-01-'11...Søren (06-01-2011, 12 dagen te vroeg)

VERWACHT

suuzie...........24j....1e...28-01-'11...meisje...19/1 vk
    Madelief (D)...28j....2e...29-01-'11...meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid :)
    Baco.............31j....1e...30-01-'11...bekend...
    Humpie86.......24j....1e...31-01-'11...jongen...18/1 vk
    Konijntje82.....28j....1e...31-01-'11...meisje...21/1 vk
    s1986............24.......1e....31-01-'11...verassing....19/1 gyn
    Lisette V........23j....1e...02-02-'11...bekend...17/1 vk
    Chrisie...25j (28/1)...1e...03-02-'11...verrassing...20/1 groeiecho
    Chammie........30j....2e...13-02-'11...meisje....17/1 groeiecho, 18/1 vervolggesprek

7. s1986

s1986 Niet meer actief

@Humpie dan verander ik hem idd maar het lukt me niet meer. Weet toch niet meer hoe ik dat toen gedaan heb....
    Gistervond weer veel scheuten kramp gehad. Vanmorgen was er eentje constant pfoe!! Maar bleef helaas maar bij 1. Verder 3 keer wakker geworden van pijn in bovenbuik. Ffies in de gaten houden dus heb het idee dat de kleine erg ongelukkig ligt en iets lkkr verplet dan...

8. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gemiddeld werkte ik 26 uur in de verst. gehandicaptenzorg als woonbegeleider/coach.
    Nu ga ik ietsje minder werken, ongeveer 20 uur per week.
    Als oppas hebben we de oma's en opa's en mochten die niet kunnen of willen dan gaat het kindje naar een gastouder die we toevallig al kennen. Deze is heel flexibel!
    Doordat ik onregelmatig werk en ook in de weekenden zal het voor ons een heel gepuzzel worden wie wat gaat doen.
    Scheelt wel dat mijn mannetje natuurlijk het weekend gewoon thuis is en we dan geen oppas nodig zijn!

9. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden...

Ik heb weer even alles gelezen.... Ik ben weer op de hoogte. Nog geen nieuwe baby's geboren. Gelukkig gaat het met iedereen goed.

Bij ons gaat alles ook weer beter. De waterpokken gaan opdrogen en mijn kleine vent heeft weer praatjes dus er zit verbetering in. Vandaag 36 weken wat gaat de tijd snel zeg. Morgen hebben we weer een groeiecho ik ben erg benieuwd of ons meisje niet nog veel groter is geworden. Dinsdag hebben een gesprek met de gyn om het verdere beleid te bespreken. Dus dat worden wel een paar spannende dagen.

Als ik weer ga werken zal dat half mei zijn. Mijn verlof is eind april afgelopen en dan neem ik nog een paar weken vakantie.
    Onze week ziet er dan als het volgt uit.

Maandag: mijn man en ik werken dan. Mijn moeder komt dan bij ons thuis op de kids passen.
    Dinsdag: dan werkt mijn man en ik ben thuis met de kids
    Woensdag: dan werkt mijn man en ben ik thuis met de kids
    Donderdag: dan werk ik en is mijn man thuis met de kinderen.
    Vrijdag: mijn man en ik werken dan en de kinderen zijn dan op de crèche.
    In het weekend ben ik altijd thuis en mijn man werkt altijd op zaterdag.

De kinderen zitten op de crèche waar ik ook werk. Ik werk alleen op een andere locatie als waar hun zitten. Wel heel fijn en praktisch ik weet precies hoe er met hen omgegaan wordt.

10. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf gastouder 4 dagen in de week. in het weekend en woensdag ben ik vrij om mijn huis schoon te maken en met mijn eigen meisje wat leuks te doen.
    mijn man loopt ook nog in de ziektewet dus die is voorlopig ook nog wel thuis. als hij gaat werken zei hij al wel dat hij een dag in de week vrij wil voor zijn kleine meid om wat leuks te doen. vondt dat wel heel lief!!

gr suuzie

11. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Sorry dat ik dit zeg, maar voel me een beetje overspoeld door alles. Dus als ik niet op iedereen reageer, vergeef het me dan alsjeblieft :)

Ik had al wajong voor ik zwanger werd, dus ik blijf thuis. Helaas was ik ook "ziek" voor ik zwanger werd en mijn arts had me ook gewaarschuwd dat de zwangerschap voor een opleving zou zorgen, maar dat ik na de bevalling een grote kans had op een enorme terugslag.

Nu moet ik eerlijk bekennen, dat er nu al symptomen terug komen. Zit er echt fysiek doorheen. Ben daarnaast ook hooggevoelig (of zoals me broer altijd gekscherend zegt overgevoelig) en merk dat nu tegen het einde iedereen keihard bij me naar binnen denderd...

Wen, als ik jou was zou ik gewoon lekker bij jezelf blijven en als je dat gevoel langer blijft houden er wel eerlijk voor uitkomen hoor. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik snap je wel qua schoonmoeder met gebruiksaanwijzing. Ook al bedoeld ze het goed het kan enorm energie vreten.

Mja qua geboortekaartjes weten we het nog niet. Aan mijn vriend kan je echt merken dat ie nog thuis woont, dus dat geregel van zijn kant komt nu pas een beetje op gang. En ikzelf red dat echt niet alleen. Maar wat zijn ze duur zeg, geboortekaartjes :(

Ik had vannacht echt zo'n nare droom. Me vliezen waren gebroken en me vriend en zijn ouders raakten in paniek. Dus ik pakte vervolgens de auto (heb helemaal geen rijbewijs). Ben overal heengereden, maar kon steeds niet bij het ziekenhuis komen...pff

Is bij jullie slapen ook zo'n hel? Het begint met echt op te breken dat ik sinds juli geen ene nacht meer doorgeslapen heb...

Maar ondanks al het negatiefs, sorry daarvoor. Ik ben blij dat het met iedereen goed lijkt te gaan en ben echt benieuwd wie de volgende is...

Ben ik de enige die bang is voor de bevalling??? :(

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden heb net een heerlijk weekend gehad met alleen mn mannetje lekker veel qualitytime :D en heerlijk uit eten geweest. Vanmiddag gelukkig wel weer naar de vk... ik houdt opeens heel veel vocht vast en heb al het hele weekend hoofdpijn dus ben wel blij dat mn bloeddruk weer ff wordt gemeten.

@slaap Ik slaap al een week eigenlijk niet 's nachts door de jeuk... :S rond 3 a 4 uur val ik ongeveer in slaap en rond 7 uur ben ik dan weer wakker begint me ook aardig op te breken... gister weer een flinke huilbui gehad hihi die hormonen op een gegeven moment door mn tranen heel Pluisje wordt veel te groot en moet er echt nu uit :p... Gistermiddag was het even spannend, ik had een half uur lang om de 5 minuten echt heel pijnlijke krampen net als het begin van mijn menstruatie en dat was altijd erg pijnlijk maar t heeft niet doorgezet :)... nu nog ff afwachten wanneer ik naar de gyn kan voor levertesten etc.

@werk ik studeer officieel nog, moet nog een jaar maar ben er ff een jaartje tussenuit. We konden gewoon echt niet meer wachten met een kindje :D en mn man heeft gewoon een vaste baan etc. Ik heb een paar maanden bij een kdv gewerkt maar moest met 15 weken stoppen ivm veel harde buiken. Nu heb ik het helemaal maar opgezegd want ik ga in sept. weer beginnen met studeren en wil dan de eerste maanden van mijn kleintje zoveel mogelijk thuis zijn :D. Gelukkig hoef ik in sept. alleen mijn minor en afstudeerstage dus zit gemiddeld 2 a 3 op school/stage... :D

@Geboortekaartjes wij hebben eindelijk een definitief kaartje
    :D proefdruk was ook heel mooi. We hebben hem gemaakt op kaartje 2 go das niet zo heel duur en zitten gratis enveloppen bij...

@voorlichtingsavond volgens mij gaat het over de bevalling en wat je moet doen wanneer je moet bellen etc. eigenlijk is het t/m 36 weken dat je er heen kunt maar er was niet eerder eentje... :D

@Bevalling eerlijk gezegd ben ik absoluut niet bang voor de bevalling, ik weet niet goed wat ik moet verwachten en heb nu meer de instelling van ik maak me er pas zorgen om als het zo ver is en dan zie ik wel. En ik kan heel eerlijk alleen maar denken aan het moment dat ik mn kleintje in mijn armen houd :D heb ik zo'n zin in!!

13. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Ik studeerde eerst ook ja en wil dat zo snel mogelijk weer oppakken. Ik deed de PABO. Wat doe jij Lisette?

Wie willen er allemaal borstvoeding gaan geven?

Me heupen doen auw :( ik hou helemaal niet meer van slapen!

14. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    s1986; hoe gaat het er nu mee? Alles nog niet doorgezet?

Lisette; succes bij de vk! Benieuwd naar je bloeddruk!

Chammie; spannend, vandaag groeiecho voor jou! Ben benieuwd!

Baco, Chammie, suuzie; leuk om te lezen hoe jullie het straks van plan zijn te regelen betreft opvang.

Konijntje; ja, geboortekaartjes kunnen behoorlijk prijzig zijn, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt! ;)
    Kies uit de goedkopere soorten, schrap de wat onbelangrijker mensen (hier de lijst laatst behoorlijk ingekort, van zo'n 70 naar zo'n 45) en eenzijdige bedrukking scheelt ook veel (helaas is onze keus nét niet op zo'n kaartje gevallen).

Verder wens ik je sterkte met alle gevoelens. Heb je fijne mensen om je heen die je (kunnen) steunen?
    Die hooggevoeligheid ken ik en dat kan soms heel lastig zijn, vooral als het samenvalt met andere gevoelens en/of perioden. Toch kan het ook een mooie eigenschap zijn (op zijn tijd).

Borstvoeding wil ik wel voor gaan! Maar ja, altijd afwachten natuurlijk. :)

GEBOREN

Elif82...........27j..1e.25-01-'11.Seyhan (29-12-2010, 27dgn eerder)
    1984Wen......26j..1e.18-01-'11.Søren (06-01-2011, 12dgn eerder)

VERWACHT

suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...19/1 vk
    Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid :)
    Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...
    Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...18/1 vk
    Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...21/1 vk
    s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...19/1 gyn
    Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...
    Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing...20/1 groeiecho
    Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...18/1 vervolggesprek

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@Konijn ik heb al onderwijsassistent niv 4 MBO doe nu Facility management hbo :)

@Humpie hebben jullie uit een boek besteld dan want op kaartje 2 go etc. maakt het niet uit of je dubbel bedrukt etc.

16. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Ja, uit een boek. Hadden enkele met eenzijdige en enkele met dubbelzijdig (naam op voorkant) en tja, zul je net zien dat het de dubbelzijdige wordt. ;)
    Maar het kostte maar 15 euro meer ofzo, dus dat is ook wel weer te overzien. :)

17. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Oh meiden ik heb mijn groeiecho gehad en ik ben er best van geschrokken !! Ons meisje weegt nu al 3814gr ( ongeveer dan ) en dat met 36 weken !! Ze is in twee weken tijd 600gr gegroeid. Morgeb hebben we een gesprek met de gyn. Vorige keer hadden ze al een schatting gemaakt van een 9 ponder met 39 à 40 weken. Maar dat zal nu vast wel meer zijn.... Ik ben zelf maar 1.60m en krijg steeds meer last van mijn rug en bekken. Ik hoop echt dat ik eerder een keizersnede krijg dan 39 weken. Ik ben echt kapot , ik slaap slecht, heb steeds meer harde buiken en mijn zoontje is de laatste dagen ook echt steeds aan het klieren en best driftig. Normaal kan ik dat prima hebben maar nu echt even niet. Dan moet hij ook nog 3 x per dag antibiotica in verband met de waterpokken die geïnfecteerd zijn bij hem. En hij is zo sterk en boos omdat hij dit niet wil dat ik echt met hem in gevecht moet om deze te geven....

Ik heb hem nu even bij mijn ouders gebracht zodat ik heel even rust kan nemen... Ik hoop morgen echt meer te weten over wat er verder gaat gebeuren. Nu heb ik het echt even zwaar...

Hoe gaat het verder met jullie ?? Nog ontwikkelingen ???

18. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Ik ben ook erg benieuwd hoe groot ons kindje is...

Chammie; ben benieuwd naar wat er morgen uit je gesprek komt. Hoop voor je dat ze het eerder kunnen gaan halen! ;)

19. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig, das een flinke dame!

20. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Humpie, ik ga wel weer werken :(. Bij ons is het zo verdeeld:
    maandag - naar schoonouders
    dinsdag - kinderdagverblijf
    woensdag - ben ik zelf thuis :)
    donderdag - kinderdagverblijf
    vrijdag - mijn moeder

Zo nu en dan zal mn vriend op woensdag ook een dagje verlof nemen zodat we er lekker op uit kunnen met ons alle. Zo af en toe moet hij ook in het weekend werken.

Konijntje, geeft niet dat je niet op iedereen reageert en als er wat is dan zijn we er voor je. Geboortekaartjes zijn inderdaad aan de prijzige kant. Wij hadden een bedrag afgesproken wat we maximaal wilde uitgeven, bij de meeste mensen beland het kaartje na verloop van tijd toch bij het oud papier.

Chammie, balen dat die laatste weken zwangerschap zo zwaar zijn. Ik hoop dat je snel die keizersnede krijgt. Hoop dat de gyn goed nieuws voor je heeft. Wel fijn dat je je zoontje even naar je ouders hebt kunnen brengen zodat lekker kan rusten.

Deel Deze Pagina