uitgerekend eind januari begin februari 2011.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suuzie, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer naar de VK geweest. A.s. vrijdag weer terug komen met urine.
    Bloeddruk is namelijk ietsje hoger dan normaal en aangezien ik behoorlijk veel vocht vast hou (hier ook olifanten voeten...) even een extra controle.

Hopelijk is het niet nodig en beval ik gewoon voor die tijd!! :D

Mocht ik gaan bevallen dan kan ik dat niet gelijk hier melden. Ik moet namelijk 4 dagen sowieso boven verblijven want mag, ivm de bekken, geen trap meer lopen. En aangezien wij geen laptop hebben....
    Dus, mocht het hier een tijdje rustig zijn dan is dat dus een goed teken! :p

2. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Of je moet ons een sms'je sturen. :) Nee, kijk maar even. We weten in ieder geval hoe laat het dan is. ;)

Lisette; dan woon je vlakbij! (Oosterwolde)

Ik zal zo om 10 over 1 naar de vk. Ben benieuwd, het is gewoon een controle.
    Hier ook dikke enkels. :(

GEBOREN

1984Wen......26j..1e.18-01-'11.Søren (06-01-2011, 12dgn eerder)

VERWACHT

suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...19/1 vk
    Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid :)
    Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...18/1 vk
    Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...18/1 vk
    Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...21/1 vk
    s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...19/1 gyn
    Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...19/1 gyn - 27/1 vk - uiterlijk 9/2 ingeleid
    Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing...20/1 groeiecho
    Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...18/1 vervolggesprek

3. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Suuzie, is ergens wel logisch dat je jaloers wordt maar het zal niet lang meer duren dan heb je je meisje in je armen.

Konijntje, dat is balen zeg. Hoop dat je snel uitgepuugd was en weer "lekker" hebt kunnen doorslapen. Hoe voel je je nu?

Humpie, ik woon in Limburg, paar km van Maastricht af. Zuidelijker kan dus bijna niet.
    Hoe was het bij de vk?

Lisette, succes morgen bij de gyn.

Baco, zal voor je duimen dat de kleine zich voor vrijdag meldt.

Vandaag is hier iemand van het consultatiebureau geweest. We hebben het groene boekje gekregen en 8 febr. staat de eerste afspraak die meteen een uur duurt. We hebben ook nog de pech dat hij in dat uur ook nog een voeding moet krijgen maar dat was geen probleem vertelde deze mevrouw.

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Nog geen al teveel last (gehad) van het water, Wen?

Bij de vk was alles goed.
    Poliklinische bevalling aangevraagd, dan kan ik heen als ik wil. Toch wel zo prettig en geeft een gerust gevoel. :)
    Bloeddruk ook mooi laag: 115 om 65 (normaal rond 120).
    Daarna nog even door het dorp gelopen, maar heb nu echt olifantenenkels na een uurtje rondsjouwen. :$ Ga dus maar even met de pootjes omhoog achter een koppie thee. ;)

Een uur, zo hé, da's een lange afspraak bij CB!

Vanmorgen met kennisje meegeweest, haar kindje ging voor de 2e keer en kreeg prikjes (nu 8 weken). Zo zielig! Weet ik meteen even hoe het daar gaat met aankleden/uitkleden, etc.

5. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Ik zie op tegen slapen, maar ben moe. Ik zie op tegen eten, maar heb honger...

...dan maar broodje pindakaas proberen.

6. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest en kreeg een gesprek met een arts assistent. Ondanks dat onze baby zo groot is hebben ze besloten om met 39 weken een keizersnede te doen en niet eerder omdat dit niet goed zou zijn voor de longen van de baby. Wanneer ik eerder weeën krijg dan mag ik natuurlijk wel komen en wordt het als nog een keizersnede. Ik baal echt enorm... Mijn lichaam is op... Vannacht weer continu met mijn zoontje bezig geweest. Hij heeft de hele dag door stichting buien en hij merkt ook gewoon dat ik niet goed in mijn vel zit. Ik zou zo graag wat meer rust willen hebben. Ik kan ook heel weinig meer hebben. Om het minste geringste barst ik in tranen uit. Ik had zo gehoopt dat ik eerder een keizersnede zou krijgen. Maar in ieder ziekenhuis is net weer een ander beleid en volgens mij verschilt het ook nog eens per arts.

Ik ga nu ook samen met mijn man kijken wat we kunnen doen om te zorgen dat ik meer rust kan krijgen. Mijn zoontje gaat morgen naar mijn ouders en waarschijnlijk gaat hij het weekend uit logeren. Ik vind het echt niet leuk maar ik weet dat het voor mij echt wel nodig is nu. Ik kan heel weinig van hem hebben en daar heeft hij ook last van. Hij kan er ook niets aan doen. Het is echt mijn ventje en ik hoop dat ik me straks echt beter ga voelen.

De keizersnede staat gepland op 7 februari. Ik weet alleen nog niet hoe laat, maar daar moet ik de vrijdag ervoor over bellen. Maar ik hoop dat ze toch eerder komt maar dat is afwachten. Nou jullie zijn weer op de hoogte en ik heb het ff van me af kunnen schrijven....

7. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Chammie, is een second opinion geen idee??? Het immers jouw lijf en jouw zwangerschap!!! :) Hoe dan ook, veel sterkte gewenst

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Het is wel een geruststelling dat mocht het eerder komen ook een keizersnee worden. Maarja pfoe nog 3 weken!!! Zou idd ook voor second opinium gaan!!

Hier rommeld het weer lkkr bahbah. Alsof je baarmoedrmond in 6e word getrokken.

9. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Ugh me maag blijft onrustig, wil zo graag gaan slapen want ben egt zo moe. Maar denk dat het niet zal werken...

Voor de meiden die het weten, het verhaal van het begin van mijn zwangerschap. Mijn broer word voogd over mijn kleine meid mocht er iets met mij gebeuren en mijn huidige vriend niet de biologische vader zijn. ;) Ben dankbaar!

10. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Konijntje; beetje geslapen? Sterkte met je maag!

Chammie; ik zat ook aan een second opinion te denken. Is dat wat?

s1986; allemaal gerommel dus, vandaag ook weer?

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden ik moet vanmiddag naar degyn en vroeg me af of jullie nog advies hebben? Ik maak me gewoon best zorgen om mijn kindje en nu ook met die jeuk enz hoe kan ik dit het beste overbrengen denken jullie?

@ff heel erg ego: Ik zit ook heel erg met mijn ene vk ze is heel vervelend en bagataliseerd alles wat ik daar word ik zo moe van en zie er nu al tegen op als ik haar bij mijn bevalling moet hebben... Nu ook weer met de jeuk dit had ik aan de 'lieve' vk verteld via de mail en die zei dat ik het bij de volgende afspraak even moest melden en dat het slim was als ik naar de gyn zou gaan, dit was met de 'nietzolieve' vk die gelijk weer zo'n houding van tja als jij je weer ergens zorgen om maakt moet het maar. Gisteren hadden we een voorlichting en toen vertelde ik dat ik vandaag al naar de gyn kon zei ze ow ik zou er maar geen punt van maken want het is toch niks als je echt dat leverceriose ofzo zou hebben dan had je wel de hele tijd jeuk. Ik had echt zoiets van hoe kan zij nou weten of ik jeuk heb of niet. Ik slaap de hele nacht niet omdat ik de hele tijd bezig ben met krabben, ik moet het typen onderbreken om te krabben.

Mn moeder zei dat dit misschien haar manier van geruststellen was... maar ik kan er echt niet mee omgaan. Wat denken jullie ervan? Ik ben zo bang dat ze denken dat ik me aanstel etc maar ik wil gewoon het beste voor mijn kindje ik ben nu al zo ver.

Ik weet niet of jullie mijn geboorteverhaal al kennen maar daardoor ben ik ook heel onzeker over mijn eigen zwangerschap... als jullie willen kan ik het hier wel neertypen...

Zo ff een egoberichtje :)

@konijntje ik ken het zag er gisteravond echt tegen op om naar bed te moeten... met eten heb ik het gelukkig niet, misschien een idee ik slikte voor mijn zwangerschap altijd al omeprazol om mijn maag te beschermen (erfelijk iets met maagzuur etc.) maar was daar mee gestopt omdat het de eerste maanden niet goed was voor t kindje nu ben ik er weer mee begonnen en het is echt een opluchting ben nu nog erg weinig misselijk enz.

@chammie je verteld dat je een gesprek kreeg met de arts-assistent. Misschien idd een idee om naar een gyn te gaan voor een second opinion?

@Humpie dat is idd vlakbij! Ben jij voor de 20 weken echo ook naar babyview oosterwolde geweest? Was echt een leuk mens :D

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

p.s. 38 weekjes!! :D

13. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duurt dan lang hé!
    Hopelijk vind je een oplossing voor je zoontje. Net wat je schreef; ze hebben het in de gaten als moeders niet goed in haar vel zit.

Hier inmiddels ook wat gerommel. We gaan er maar vanuit dat het gewoon gerommel is!

Fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen!

Sommige VK zijn of komen wat harder over dan de andere....
    Maar toch lijkt het me heel belangrijk om je eigen gevoel erin te volgen.
    Geef je gevoel ook aan, ook bij de niet zo lieve VK.
    Je mag haar best vertellen dat jij je ongemakkelijk voelt bij haar en wat jouw gevoel hierin is.
    Een goede VK doet hier namelijk iets mee en samen kunnen je dan verder.
    Het hele "aanstellen" is dan iets waar zij, in haar vak, iets mee moet doen.

Je onzekerheden herkennen we hier vast allemaal!
    Enne, schrijf het lekker van je af wat je kwijt wil! ;)

14. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Humpie, nee gelukkig geen last gehad van wateroverlast :).
    De vrouw die hier was van het CB zei dat het een uur ging duren de eerste afspraak. We moeten naar de kinderarts en die zou Soren helemaal nakijken. Ach ik laat me verrassen 8 febr.

Chammie, balen zeg dat ze je laten doorlopen tot 39 weken. Hoop voor je dat je kleintje zich eerder meld.

Konijntje, fijn dat je een oplossing hebt kunnen vinden ivm het voogdijschap.

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier nog steeds gerommel hoor... Net bij gyn. geweest en alles was goed volgende week woensdag weer terug om te strippen. Zie daar wel tegenop hoor!! Hoop dat uk er dan al is;)
    Trouwens de kleine werd nu al op 8pond geschat!!!

En hoe gaat het met jullie?

16. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Wat is strippen ook alweer???

Hier gaat het zowaar een dag beter. Geen last van me maag en heb vannacht heeeeerlijk geslapen, damn dat had ik egt nodig.

Ben gelijk aan t poetsen in huis lol ;)

17. s1986

s1986 Niet meer actief

Je moet maagbeschermers vragen aan je vk. omeprazol super spul. Je heb dan nergens meer last van. En kan slapen als een roosje;)

Strippen is als je ontsluiting heb dan gaan ze met 1 of 2 vinger je baarmoeder in ligt aan je ontsluiting en dan maken ze de vliezen los zoiets.. Pijnlijk schijnt het te zijn iig;)

18. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    lissettev, hoe ging het bij de gyn?

konijnttje, fijn dat je broer het toch wil!

s1986, je weet teminste wel dat je kleine er snel aan komt. hopen dat tie zich eerder meld.

gister bij de vk geweest alles was weer goed, geen bijzonderheden, gelukkig.

19. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Suuzie; je was net eerder met plaatsen, maar fijn dat alles goed was!

Chrisie;
    succes vandaag met de groeiecho! Ben benieuwd! ;) Of gaat ie niet meer door en houden ze het bij de volgende afspraak?

Lisette; nee, wij zijn naar Garijp geweest. ;)
    En ik ben geinteresseerd in je eigen geboorteverhaal. Vertel het gerust! :)
    Hoe ging het bij de gyn en met je jeuk?

GEBOREN

1984Wen......26j..1e.18-01-'11.Søren...06-01-2011, 12dgn eerder...8/2 cb

VERWACHT

suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...
    Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...21/1 urine
    Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...25/1 vk
    s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...26/1 strippen
    Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk, uit. 9/2 ingeleid
    Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing...
    Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...7/2 keizersnede

20. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    GEBOREN

1984Wen......26j..1e.18-01-'11.Søren (06-01-2011, 12dgn eerder)

VERWACHT

suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...25/1 vk
    Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...
    Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...
    s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...
    Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk - uiterlijk 9/2 ingeleid
    Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing...20/1 groeiecho
    Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...

Deel Deze Pagina