Suuzie; plaats hem nogmaals als je het niet erg vindt , dan staan de andere afspraken er ook weer bij (had ik net even opgezocht) en we plaatsten bijna tegelijk! GEBOREN 1984Wen......26j..1e.18-01-'11.Søren...06-01-2011, 12dgn eerder...8/2 cb VERWACHT suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...25/1 vk Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...21/1 urine Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...25/1 vk Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...21/1 vk s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...26/1 strippen Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk, uit. 9/2 ingeleid Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing...20/1 groeiecho Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...7/2 keizersnede
He meiden! Nou bij de gyn geweest en het onderzoek duurt 2 weken haha dus daar hebben we hopelijk niet zoveel aan. De jeuk wordt steeds erger maar ben nu gelukkig onder strenge controle gister een CTG gehad morgen weer en dan dinsdag nog een keer. Woensdag belt de gyn mij of hij toevallig de uitslag al heeft, is die goed dan ga ik weer naar de vk, niet goed of nog niet binnen dan bespreken we het verdere plan dus ben wel supertevreden! Was een hele leuke man met veel begrip! @Mijn geboorteverhaal... Tis een heel verhaal maar zal proberen het een beetje kort te houden. Bij mijn moeder ging alles redelijk goed in haar zwangerschap tot ze zich vanaf een week of 28 niet zo goed begon te voelen maar de vk zei t hoort er allemaal bij bloeddruk was goed etc. Toen ze 31 weken zwanger was schoot haar bloeddruk opeens omhoog tijdens een controle bij de vk en die stelde voor om de week erop woensdags een echo te laten maken ze dacht dat er niks aan de hand was maar voor de zekerheid. Dat weekend op zaterdag voelde mijn moeder mij niet meer en ze heeft zonder te twijfelen een vriendin opgebeld (mn vader zat in Duitsland) en is naar het ziekenhuis gegaan met die vriendin. Daar aangekomen mocht ze niks meer doen en kreeg ze gelijk een keizersnee, mijn vader was er net op tijd bij om mij geboren zien te worden. Als mijn moeder niet echt zekere voor het onzekere had genomen waren we nu allebei er niet meer geweest. Het had geen dag langer moeten duren... Ik woog 1300 gram en was 38 cm groot. Achteraf bleek dat de placenta al vanaf 29 weken geen voedsel meer doorgaf en maar voor 25% werkte. Ik was gestopt met groeien vanaf 29 weken. Mijn apgarscore was de eerste keer 1 en na 5 minuten 2. Ik was eigenlijk niet levensvatbaar en zou het zeer waarschijnlijk niet gered hebben als er niet net een tendens in NL gaande was voor betere verzorging en apparatuur voor prematuurtjes. Ik werd gelijk overgeplaatst van D-H naar Leiden maar mijn moeder was zelf te ziek om te reizen dus zij moest daar blijven ze heeft me de eerste 3 dagen niet gezien. Gelukkig heeft mijn vader veel met me gekangoeroed. Ik heb 1,5 maand in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ik naar huis . Nu ben ik een gezonde meid van inmiddels 23 van 1.73 en mn gewicht laat ik wel ff voor me haha nja valt mee nu 85 kilo Dat was mijn verhaal en het verhaal dat ik elke verjaardag weer moet horen etcetcetc. heb er zelf helemaal niks van gemerkt maar merk het goed en heb er ook last van nu ik zelf zwanger ben. Vooral het wat als gevoel, wat als mijn moeder niet bewust had gekozen om naar het ziekenhuis te gaan... En zo denk ik ook bij elk dingetje dat ik heb wat als het wel wat is. Emotioneel gezien is het best moeilijk om de zwangerschap van mijn moeder los te laten (klinkt een beetje gek) en mijn eigen zwangerschap te ervaren... Zo dat was t wel weer hier verder alles nog rustig gisteren dus CTG die registreerde wel wat harde buiken maar nog niet regelmatig en de hartslag lag de hele tijd rond de 170-180 haha omdat pluisje dat ding er af wou schoppen!
Nog even iets... btj genant... ik heb van onder zeg maar nogal veel haar en heb het er nooit af durven te scheren maar toen dacht ik straks met al dat bloed en kraamverbanden etc. is het toch wel zo hygienisch en handig om het weg te halen... Hebben jullie nog tips ben zo bang voor de jeuk en dat ik dan niet optimaal van mn kleintje kan genieten. Maar als je het elke dag bijhoudt is het dan net als je oksels? Dat het niet jeukt?? Hihi bedankt voor evt. reacties
Heftig zeg! Ik kan het me voorstellen dat zoiets door je hoofd spookt vooral nu jezelf (hoog)zwanger bent! Zoiets gaat nu eenmaal niet je koude kleren zitten. Maar.....en dat is met alle (negatieve) verhalen....probeer het van je af te zetten. Ik heb door mijn MK voor deze zwangerschap de eerste 20 wk niet echt kunnen genieten van deze zwangerschap. Ik was te angstig, te bang dat het mis zou gaan. Na de 20 wk echo kon ik het pas los laten en dat is jammer. Het internet is een leuk gegeven maar als je onzeker bent en angstig dan is het een last. Je leest teveel. Zo vind ik de vlinder hoek op deze site erg moeilijk. Je ziet nieuwe berichten, hebt de neiging om het te gaan lezen maar je weet dat het beter is om het niet te doen. Nu wil ik jouw geboorteverhaal niet op mijzelf richten, is ook niet mijn doel maar het enigste wat ik probeer te zeggen: Laat je niet leiden door je eigen angsten! Zo, mona heeft gesproken! Hihihi, het praktische probleem. Zelf kan ik er gewoon niet meer bij en heb de boel de boel een beetje gelaten. Geen streepjes of andere kunstwerken meer voor mij Maar toch....ik voel mij wel veel frisser zonder bosjes dus heel af en toe moet het weer gebeuren en haal ik de boel eraf. Het kán gaan jeuken maar dit is minimaal. Mocht het gaan jeuken dat werkt sudocreme voor beebs billetjes erg goed!
Mijn man heeft het nu twee keer voor mij gedaan en ik houd dan een spiegeltje vast waardoor het minder eng voelt; je ziet precies waar hij is en wat hij doet en hij heeft het beide keren met veel beleid gedaan en netjes ook nog. Dus ik loop weer met een mooi streepje rond. Het is wel een aanrader, je voelt jezelf stukken beter als het van onderen weer netjes is!
Heftig geboorteverhaal trouwens, maar een goed moedergevoel had je moeder gelukkig! Vooral als het jaarlijks op verjaardagen terugkomt, is het moeilijk om zoiets echt af te sluiten, maar probeer je er niet teveel aan vast te klampen. Je staat nu goed onder controle. Hier al vanaf 3.45 wakker van een plasje en niet meer kunnen slapen. Mijn man zijn wekker ging 5.15 uur. Maar goed, misschien zo de ogen nog dicht (hoewel ik me niet meteen slaperig voel nu).
Hier ook een vroege vogel..... Bah, wat een nacht!!!! Wel 6x naar de wc en bij iedere poging tot omdraaiing wakker... Zelfs beeb zit klem, draaide veel met het kontje tegen de ribben aan. Au en prettig tegelijk! Plas is opgevangen.... Weet niet hoor, er zitten allemaal vlokjes in. Zo op het blote oog een blaasontsteking, hopelijk zonder eiwitten o.i.d. We zien het vanmiddag. Zit ik net te hyven, zie ik net dat de 3e is bevallen! Met 3e bedoel dat wij met 4 meiden tegelijk zwanger waren en nu is iedereen bevallen.....behalve ik. Erg leuk hoor, maar ik wil ook!!! Hoe bijzonder ook maar ben toch wel een beetje jaloers nu, slechte gedachte hé!
Is het een leuk idee om het gewicht en de lengte van de baby erbij te zetten? Verander het schema gerust! (Zijn streepjes duidelijker of puntjes? ) Baco; succes met je urine, hopelijk komt er niets uit (wel uit je blaas ). Blaasontsteking weet je vrijwel meteen, maar eiwit, hoelang duurt dan ongeveer? Ook wel aardig snel, neem ik aan? Konijntje; succes bij de vk! Chrisie; wat wijzer geworden van de groeiecho? Hoe is het verder met iedereen!? GEBOREN 1984Wen - 26 - 1e - 06-01-2011 - 38w2d - Søren - ....gram - ..cm - 8/2 cb VERWACHT suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...25/1 vk Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...21/1 urine Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...25/1 vk Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...21/1 vk s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...26/1 strippen Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk, uit. 9/2 ingeleid Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing... Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...7/2 keizersnede
Hier ook slecht geslapen bahh. 10keer wezen plassen en blijf maar draaien. Mn handen doen ook zo'n zeer van het vocht voorala als ik lig pfff. Wil ook dat uk komt Eiwitten hebben ze zo gezien hoor. Hebben ze een soort zwangerschaps testjes voor. Alleen als ze de hoeveelheid eiwitten willen weten duurt het langer.
Pff haha wat is dat toch geweest vannacht dan... Hier hetzelfde lopen woelen en rond 3 uur had ik zoiets van ik ga er uit. Helukkig vanochtend iets langer kunnen slapen tot 8.15
Hier gaat het de eerste 3 max. 4 uur goed. En dan begint het gedraai. Slaap dus maar echt 4 of 5 uurtjes per nacht ongeveer. Ga zo nog even terug. Ben liever wat meer uitgerust stel nou eens dat.....
hiero ook slecht geslapen, pas om een uurtje of 2 vanacht in slaap gevallen. ik had zoveel krampen en harde buiken wat maar terug bleef komen maar helaas het heeft niet door gezet. maare volgens mij was het volle maan...
Lisette, 1 geruststelling het is nu 23 jaar later en ze zien heel veel al veel eerder enzo. Veel weten het niet, maar door te voelen houden ze bij elke vk-controle in de gaten of ze/hij nog goed op schema ligt qua groei. Qua ontharen, mja heb ik wel een aantal tips, maar eigenlijk zou ik zelf adviseren. Als je het nog nooit gedaan hebt, laat het dan zo. Je vagina is het meest schone deel van je lichaam er is een heel systeem dat alles goed in balans houdt. Mocht je het tog wel doen, dan volgen hier een aantal tips. Gebruik een iets duurder en nieuw mesje, was het eerst met lactacyd of biodermal wasgel. Bij mij is het heel gevoelig daar en van biodermal heb je ook wasolie voor als het gevoelig is (die gebruik ik altijd net na de scheerbeurt), de wasgel met ongesteldheid of als er haar zit. Daarnaast heeft biodermal ook 2 cremetjes voor ernaast, 1 doorzichtige voor als t iets droger is en om het in balans te houden en 1 creme om het in balans te krijgen. Daarnaast heb ik voor de stoppeltjes een creme, even kijken...echinaforce creme van Dr.Vogel voor je bikinilijn. Maar hoe dan ook je vagina milieu is "zuur" dus het beste is om ertussen dus alleen middelen te gebruiken die die zuurtegraad op peil houden en/of herstellen. Pff sorry voor de lange uitleg Blaasontsteking tijdens de zwangerschap word door jezelf snel over het hoofd gezien. Bij twijfel altijd melden bij de vk. Vaker plassen doe je namelijk al en het schijnt dat het tijdens de zwangerschap vaak genoeg helemaal geen pijn doet of een branderig gevoel geeft tijdens het plassen. Om het te voorkomen helpt iig om 1,5 liter water per dag te drinken en omdat ik niet goed tegen anti-biotica kan gebruik ik met blaasonsteking altijd extra vitamine C van de apotheek, ascorbinezuur heet het en dat is 500mg vitamine C. Dan doe ik een 10-dagen kuur, elke dag 1 en dan 2 liter per dag drinken en dan gaat t ook altijd weg en het MAG tijdens de zwangerschap Slapen...wat is dat ook alweer haha...lag wakker tot half 12 heb toen de televisie maar uitgezet en heb een poging gedaan te slapen...wat me pas lukte vanaf half 6 en moest er om 10 uur alweer uit...ik koester egt de nachten dat ik "wel" slaap Net terug van de vk, alles was weer goed en deze vk was erg sympathiek. Ben er vandaag alleen achter gekomen dat er 11 vk's werken in het kraamhotel en heb er pas 4 gezien nu hoop egt dat de vk die ik krijg tijdens me bevalling dat dat goed klikt. Wel apart...hebben jullie al eens t verschil gehoord tussen de hartslag van de baby bij het buikje/ruggetje of bij de navelstreng??? Het ene klinkt vind ik net als een trein (komt door de hartklepjes die je hoort) en bij de navelstreng klinkt t net als t gonzen in je hoofd (zonder tsjoeketsjoek) haha. Alweer een lang verhaal solly
GEBOREN 1984Wen - 26 - 1e - 06-01-2011 - 38w2d - Søren - 3610 gram - ± 50 cm - 8/2 cb - 15/2 controle vk VERWACHT suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...25/1 vk Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...21/1 urine Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...25/1 vk Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...21/1 vk s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...26/1 strippen Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk, uit. 9/2 ingeleid Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing... Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...7/2 keizersnede We hebben Søren zelf thuis opgemeten toen hij 2 dagen was. Dit doen ze hier in het ziekenhuis niet meer. S1986, fijn om te horen dat alles goed was bij de gyn. Suuzie, ook fijn om te horen dat bij jou ook alles goed is. Lisette, dat is een heftig verhaal. Wel logisch dat je je zorgen maakt en ik vind je kan de vk beter een keer te veel dan een keer te weinig bellen. Baco, is logisch toch. Nog even en dan zal je kleintje zich ook melden. Ik ben echt zo benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen. De data beginnen echt dichtbij te komen.
GEBOREN 1984Wen - 26 - 1e - 06-01-2011 - 38w2d - Søren - 3610 gram - ± 50 cm - 8/2 cb - 15/2 controle vk VERWACHT suuzie...........24j..1e.28-01-'11.meisje...25/1 vk Madelief (D)...28j..2e.29-01-'11.meisje...uiterlijk 28/1 ingeleid Baco.............31j..1e.30-01-'11.bekend...21/1 urine Humpie86.......24j..1e.31-01-'11.jongen...25/1 vk Konijntje82.....28j..1e.31-01-'11.meisje...28/1 vk s1986............24j..1e.31-01-'11.verrassing...26/1 strippen Lisette V........23j..1e.02-02-'11.bekend...27/1 vk, uit. 9/2 ingeleid Chrisie...25j(28/1)..1e.03-02-'11.verrassing... Chammie........30j..2e.13-02-'11.meisje...7/2 keizersnede
Net terug van de VK. Geen eiwitten gevonden en geen blaasontsteking! De vlokken die ik voor blaasontsteking aan zag was gewoon afscheiding...oeps... Het is wel de bedoeling om het in de gaten te blijven houden. Zo moet ik dus bij ieder bezoek mijn urine ff meenemen voor extra controle. En voor de rest....gewoon bevallen, ben je van alle narigheid af!!! hahaha, zelfs mijn mannetje is daar wel voor te porren. Misschien aankomend weekend de boel maar eens op gang brengen op de natuurlijke manier! Jullie snappen mij vast!
Haha dat vind ik juist best eng, het heeft voordelen en nadelen. Klaarkomen gaat veel makkelijker maar de schokken erna zijn egt te vaag...