1984Wen: Hallo! Ja opzich is het wel goed gegaan, nuchter was het 4,8, werd eerst heel misselijk van het drankje en toen beroerd haha. maar uiteindelijk voelde ik het langzaam wegtrekken dus ik hoooop echt dat de uitslag morgen goed is... Maar wat een honger lijden is dat zeg! Poeh! En er kwam ook nog een stelletje en die zaten heerlijk een broodje te eten... had zin om dat broodje uit die gozer zijn hand te grissen haha... en over kramp gesproken! dat is echt irritant!!!! Vooral 's nachts, laatst had ik het in mijn teen.
Leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat. Ik zal ook even wat over mijn zwangerschap vertellen. Bij mijn zoontje hebben we er twee jaar over gedaan om zwanger te worden en na 3 x iui was het eindelijk gelukt. Bij zijn zwangerschap kreeg ik last van mijn rug en bekken en ben op een gegeven moment ook halve dagen gaan werken. Ik werk namelijk in de kinderopvang en dat is toch wel pittig als je zwanger bent. Van hem ben ik bevallen via een keizersnede. Hij lag in een stuit en bleek met een groeiecho ook boven het gemiddelde te liggen. Dus met 38 weken en 2 dagen kwam onze kleine vent. Op dat moment was hij 3920kg en 53 cm dus een flinke vent. Nu heb ik weer last van mijn rug en bekken. En helaas moet ik nu al voor halve dagen werken. Ik heb namelijk nu ook veel last harde buiken. Ik merk dat deze zwangerschap wel zwaarder is als bij de eerste. Verder heb ik niet overgeven of andere klachten gehad. Ons kleine meisje groeit prima en is erg bewegelijk !! Dus dat is wel heel leuk. Voor de bevalling ben ik niet echt bang ik hoop dat het dit keer op de natuurlijke manier kan. Vanaf 36 weken moet ik naar de gyn. Dus we zien het allemaal wel.
konijntje82: ten eerst nee je bent niet de enige die zich zorgen maakt over de bevalling. ik kan er soms echt over zitten malen. en ja wat je zegt, ik ben bang dat mijn energie op is op een gegeven moment. ik ben altijd al snel moe en heb veel slaap nodig dus soms zit ik daar over te piekeren maar ja ik ga het proberen en als het niet gaat stap ik over. misschien gaat het juist hartstikke goed en red ik het wel. het is moeilijk om te zeggen natuurlijk allemaal. ik ga mijn best doen en meer dan dat kan ik niet en overal is een opplossing voor toch? ik vindt iig dat ik het moet proberen. gr suuzie
chammie: welkom, ik hoop voor je dat je nu wel op de natuurlijke manier kan bevallen. en die bekken he wat kan dat pijn doen. leuk een jongen en nu een meisje op komst. chantallie24; huh ik snap iets niet wat voor een drankje moest je in nemen dan? was dat voor de bloedsuikercurve of voor iets anders of vraag ik nu iets heel stoms. ik moets 3 keer op een dag prikken, jij ook? 1x nuchter en die andere keren 2 a 3 uur na het eten. gelukkig niets aan de hand. gr suuzie
Chantallie, ik hoop dat de uitslag goed is. Ik word gek van de kramp in mn kuit. Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen. Iemand zei me veel te drinken dus doe ik dat met als resultaat dat ik me kapot loop richting w.c. maar of de kramp er minder van wordt ik weet het niet. Mn vriend wordt er gek van dat ik ales vergeet. Ik weet niet meer wat ik hem vertelt heb of waar ik spullen thuis heb neergelegd. Soms vertel ik een verhaal 3 keer tegen dezelfde persoon omdat ik niet meer onthoud tegen wie ik het wel en niet vertelt heb. De vk zei dat het er allemaal bij hoorde en vanzelf weer overgaat na de bevalling.
@1984wen Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook veel last gehad van kramp in mijn kuit. Ik kreeg het vaak 's nachts echt super vervelend. Wat soms weleens hielp was voor het slapen mijn kuiten insmeren en een beetje masseren. Het dingen vergeten is idd soms echt vervelend. Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen. Ik zit nu weer ziek thuis. Ik was twee halve dagen gaan werken maar ik kreeg gistermiddag weer last van harde buiken. Gisteravond vroeg naar bed gegaan maar de hele avond en nu ook weer last. Schiet niet op zo. Echt wel weer balen. Vandaag rustig aan doen en hopen dat het minder wordt.....
Een glucosedrankje moest ik nemen, dus moest eerst nuchter prikken en dat kwam op 4,8 wat goed is , en 2 uur na het drankje moest ik weer prikken en die uitslag (hoorde ik gisteren) was iets te hoog, kwam op 8,2... Moet nu dus naar een dieetiste in het ziekenhuis (waar ik allemaal helemaal geen zin in heb).
1984Wen: Mijn uitslag was dus effe te hoog :S, maar komt wel goed, normaal is ie gewoon, vorige week was ie bij mij schoonmoeder 5,7 na het eten dus valt reuze mee denk ik. hahaha ik ken dat ook allemaal, ik haat kramp! En vertel ook wel 3 keer hetzelfde hahah.
hoi ladies, gelukkig maar een keer gehad kramp in mijn kuit. dus ladies sterkte met maseren. ik heb niet echt dat ik dingen vergeet maar ik schrijf zoiezo alles op. wel honderd keer naar de wc lopen tot dat je er gek van worden en denken dat je zo nodig moet komen er drie drupjes uit heel irri. maar ja alles over voor de baby !! gr suuzie
Ja dat plassen is idd soms erg irritant. Ik moet ook vaak nachts en dan denk mijn kleine meid gezellig mama is wakker ik gaan weer lekker bewegen.... Als ik me dan bedenk dat het plassen straks nog meer gaat worden.... Ach ja idd alles voor de baby !! Bij ons is nu de babykamer geverfd en de rolgordijnen hangen ook !! Nu nog wachten op de overgordijnen en een bed voor mijn grote knul en dan kan zijn ledikant naar de babykamer !!! Wel weer heel leuk om met de kamer bezig te zijn!!! Zijn jullie ook al met de babykamer bezig ???
Chantallie, succes met de dietist in het ziekenhuis. Cammie, bij ons is de babykamer gewit en er ligt een vloer in. A.s. vrijdag wordt de kamer geleverd en een vriend van ons komt nog een muurtekening maken. Zometeen gaan we kijken of we gordijnen vinden. Ik vind maar niets wat ik leuk vind . Heb gelukkig nog even de tijd. Zijn er al mensen die de box ofzo hebben opstaan? Wij gaan waarschijnlijk deze week of volgende week de box opzetten zodat de hond er aan kan wennen. Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Met plassen valt het hier gelukkig nog wel mee. Hoef er 's nachts misschien 1 keertje uit, overdag loop ik wel regelmatig naar de w.c.
hey ladies, hoest met julie allemaal? hier iets minder vandaag erg last van harde buik en veel kramp. morgen maar ff vk bellen wat het zou kunnen zijn. hoe staat het er voor met julie babykamertjes? hier al helemaal klaar. mijn kraampakket ook al binnen. nog een paar dingetjes halen voor onze baby en de tas inpakken voor eventueel het ziekenhuis dan is alles klaar, je denkt vast jeejte wat vroeg. is het idd ook maar dan kan ik daar niet over stressen. anders blijft het maar in mijn hoofd zitten van wat moet er allemaal gedaan worden. cammie: hoest gegaan met gordijnen uitzoeken? en bij ons staat de box er altijd al ivm dat ik gastouder ben. we hebben hem alleen nu omhoog gezet om dat we nu toch geen kindjes hebben die in de box moeten. gr suuzie
hallo allemaal !!! Ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles gaat goed met de baby. Alleen vertelde ze dat bij de 20 weken echo gezien was dat ik niet heel veel vruchtwater had. Dit was mij niet verteld tijdens de echo. Ik ben nu 25 weken. Nu krijg ik 30 november een groeiecho en kijken ze gelijk naar de hoeveelheid vruchtwater. Bij mijn eerste zwangerschap had in voldoende vruchtwater. Donderdag moet ik bloedprikken voor de glucose meting. Ik hoop dat het allemaal goed is. Morgen naar de arboarts. Ik blijf steeds maar harde buiken houden en moet het echt rustig aan doen anders heb ik gelijk last. Ik ben erg benieuwd wat hij er van zegt.... Gisteren is mijn moeder geweest heeft ze veel in huis gedaan !! Geweldig zo'n moeder !!! Alle kleding voor de baby is gewassen nu alleen nog een beetje strijken en het is klaar !!! Sorry hoor ik moest ff mijn ei kwijt.... Bij ons gaan we de box in januari neer zetten zodra de kerstboom er straks weer uit gaat.
Vandaag bij de vk geweest. Alles was goed en lag goed op schema. Wat is het iedere keer toch weer heerlijk om het hartje te horen kloppen. Ik vertelde haar dat ik alleen veel last hart van de spieren in mn lies. Dit was bandenpijn zei ze. Toen ze ging voelen bleek het kindje al met zijn hoofdje omlaag te liggen vandaar de druk op mn banden vooral met lopen begint dit na een tijdje pijnlijk te worden. Het kamertje en de wagen wordt vrijdag geleverd en ik kan niet wachten om alles lekker te wassen/strijken en in te ruimen. Als het goed is ontvangen we deze week ook de verf voor de muurschildering (had dit op internet besteld aangezien dit het goedkoopste was) en dan kan een vriend van ons de tekening maken. We moeten alleen nog gordijnen uitzoeken maar ik vind maar niets leuks .
hoi ladies, cammie: hoe was het bij de arboarts? wen: suc6 vandaag met het kamertje inrichten. baco: leuk dat je er weer ben! ik heb wel ff zitten twijfelen of ik hem weer zou open na de crash maar gelukkig gedaan want er wordt toch weer leuk gekletst. ik ben gister naar de vk geweest was weer helemaal goed. ik moest alleen nog rustiger aan doen omdat ik veel harde buiken heb en kramp. gr suuzie
Suuzie: ik ben volgens de arboarts niet meer inzetbaar voor mijn werk... Ik werk in de kinderopvang en dat is nu te zwaar. Ik blijf steeds last hebben van harde buiken en van mijn bekken. Tillen en bukken lukt niet. Over 3 à 4 weken moet ik weer terug. Wen: lukt het met het inrichten ?? Heb je al leuke gordijnen kunnen vinden ?? Ik hoop dat onze gordijnen ook bijna klaar zijn dan kunnen we ook verder met het kamertje...
Hallo, Daar was ik ook weer. Kreeg geen reactie van nieuwe meldingen, terwijl die er wel waren. Heb dat dus maar meteen even 'aangevinkt'. Zal even bijlezen. @ Suuzie; gelukkig geen bekkeninstabiliteit! En leuk buikje en lieve babykamer! @ Chantallie24; welkom! Je staat op de lijst! (Hoe oud ben je en jullie 1e kindje?) @ L0nneke; heb je data een dag bijgesteld! 8) @ Konijntje82; mijn misselijkheid komt zo nu en dan ook terug. Gaat nu weer even goed, maar vorige week in de vakantie zo weer drie dagen. Vervelend, hé! @ Chammie; welkom, je staat op de lijst! En hier is de babykamer klaar (moet hé, met 7mnd.), nu alles nog wassen (donderdag met nieuwe wasmachine)! @ 1984Wen; stukje zeep onder het matras bij je voeteneind is een oud middeltje tegen kuitkrampen en helpt écht! Mijn buikomvang zit op 95 cm en ben maandag 28 weken zwanger (net zo ver als jou zie ik ) en ben 8kg aangekomen). Hier een nieuwe update, met 2 nieuwe mama's: rachell..............23j....2e...11-01-'11 1984Wen...........25j....1e...18-01-'11...2/11 vk Rosa Canina.......25j....1e...20-01-'11 Jlover1988.........22j....1e...22-01-'11 Elif82................27j....1e...25-01-'11 Neeltje1986.......23j....1e...27-01-'11 Fransa (FR).......27j....2e...28-01-'11...J...21/10 gyn + glucosetest suuzie..............24j....1e...28-01-'11...M...22/10 Madelief (D)......28j....2e...29-01-'11 Chrisie.................j.....e...29-01-'11 Glimworm..........30j....1e...30-01-'11 Baco................30j....1e...30-01-'11 Humpie86..........23j....1e...31-01-'11...J...17/10 vk Konijntje82........27j....1e...31-01-'11...M...29/10 vk Chantallie24..........j.....e...02-02-'11...J...17/11 pretecho Jannne.............28j....2e...05-02-'11 race....................j.....e...07-02-'11 L0nneke............23j....1e...08-02-'11 trotse moeder.......j.....e...08-02-'11 floor84.............26j....1e...11-02-'11 Chammie..............j....2e...13-02-'11 aggy................29j....1e...16-02-'11
En m'n buik 2 weken geleden (morgen weer een nieuwe). 26 weken (24 oktober): http://94.100.124.10/1140200001-1140250000/1140220101-1140220200/1140220188_5_qp8F_1.jpeg
humpie86: mooi bescheiden buikje heb je zeg! maar zie ook dat je lekker slank ben. mooi hoor! ik vind maten van omtrek altijd zo moeilijk te beoordelen zonder foto want het is natuurlijk ook wat je lengte en gewicht is natuurlijk. ik was in totaal maar 5 kg aangekomen. ben er wel blij mee dat het niet zoveel is want ben van mezelf niet zo dun en ben maar 1.60 kort. gr suuzie