uitgerekend eind januari begin februari 2011.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suuzie, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind april moet hij voor de echo. Het is niet anders maar heupdysplasie komt voor in de familie.
    De fysio ondekte plooitjes, CB vind het niet goed bewegen en ook de HA heeft haar bedenkingen.
    Mijn vermoedens zijn een spreidbroek, gewoon een sterk voorgevoel.....hopelijk niet terecht maar idd wat moet dat moet!

Lastig hé, een baby met honger!!
    Hier gebruiken we Nutrilon Omneo (ook voor krampjes) en de Nutrilon Forte (hongerigheid). Ik mix de voeding.
    Ik merkte pas met een paar weken verschil, heeft echt even de tijd nodig om in te werken.
    Ik wil liever niet helemaal op de Forte stappen omdat de Omneo ook zorgt voor makkelijker ontlasting, werkt bij krampjes en is zo samengesteld dat hij minder voor allergien zorgt.
    Wel maken we zijn voeding dikker met Nitriton, dit middel is normaal voor spugen maar in ons gevalletje werkt het prima voor een ongeduldigheid (lees=zuipen)
    Voor krampjes werkt trouwens ook de Sab-Simplex super goed!!! Echt een aanrader!

Vreselijk wat een verhaal....helemaal niet leuk zo'n start.
    Fijn dat het nu wat beter gaat!

2. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke foto idd! middelvinger......;)

3. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Ze heeft zeker lange vingertjes, pianovingers volgens mijn moeder :D

4. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jorrin is trouwens ook een schatje...wat een beer!!! :)

5. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik en Sem!

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Jeej weer wat leven in de brouwerij :)

Ik heb mijn ticker met heel weinig tekens... misschien helpt dat?
    Ik ben ook zo trots op mn meisje :) Ze heeft een voorkeurshouding dus had ik de fysio ingeschakeld en de afplatting is 105.2 tussen de 100 en 104 is nog acceptabel maar ze zit er net boven dus ze slaapt nu met een apart kussen op haar zij.

De fysio ging ook nog kijken of er iets mis was met haar ontwikkeling maar er kwam uit dat ze kwa ontwikkeling ''verder'' is dan 80% van haar leeftijdsgenootjes :D was wel trots maar ze zat zich ook wel flink uit te sloven! Ze kan nu van haar buik op haar rug draaien beide kanten op, lachen deed ze met 2 weken, ze draait van haar rug op haar zij en soms al naar haar buik en op de een of ander manier is ze vanuit een horizontale positie naar een verticale positie (lees speeltje ;)) in de box gekomen... zeg maar een kwart gedraaid :S...

Verder slaapt ze gelukkig nog steeds door meestal om 22.00 uur de laatste fles en dan wordt ze rond 7.30 uur wakker. We hadden zelfs een keertje dat ik me had verslapen had ze van 22.00-9.00 uur geslapen maar dat vind ik toch wat te lang voor zo'n kleintje...

We hebben trouwens sinds kort geen auto meer en ik breng en haal mn stiefzoontje altijd op maandag en donderdag naar en van school en het is zo'n 20/25 min fietsen dus lopend is niet te doen.. We hebben nu een babyschaal voor in de fietskar en vanmiddag ga ik er voor het eerst mee fietsen :S... Vind het wel spannend maar ja moet toch wat en dit was de beste manier volgens de fysio... het cb zei dat ik haar helemaal niet mee mocht nemen op de fiets en maar een andere oplossing moest zoeken (lees haar bij de buren achter laten :S... maar die ken ik helemaal niet zo goed en die hebben zelf kinderen die van school gehaald moeten worden...) Fietsen jullie al met je kindje?

O ja weet niet of ik het al had verteld maar ze heeft ook eczeem :( zo zielug nu hebben we natuurspenen voor fles en speen en ik was met neutral en het lijkt een stuk beter te gaan gelukkig... maar we moesten van het cb terug naar ha voeding zonder toevoeging (jbpm) dus ik zei dat ze dan gaat spugen zeggen ze daar gewoon keihard dat zal wel meevallen etc. :S dus wij 3 dagen geprobeerd en ze spuugde werkelijk alles er uit en ze wou na 30 cc al niets meer drinken etc.. nou wij weer snel terug naar etos comfort en nu gaat het gelukkig goed nja na haar prikjes drinkt ze niet meer genoeg dus we proberen nu 6 x per dag 120+4 te geven en net had ze 120 gehad had ze nog meer trek dus ik nog 60 gemaakt heeft ze ook helemaal leeg gedronken :D...

Zo ellenlang verhaal haha ik zal wel weer wat vaker posten dan blijven ze wat korter:p

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Fotootje :D meer in mijn album btw

8. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Lisette, het komt vanzelf wel weer goed met drinken.

Konijntje, wat fijn om te lezen dat het allemaal weer goed gaat :). Vergelijken is toch niet zo erg. Ieder kindje ontwikkeld in zijn eigen tempo en inderdaad wat Baco zegt: je blijft toch trots op je eigen kindje.

Baco, wat fijn dat de behandelingen zo goed helpen.

Humpie, wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat.

S1986, jeetje zeg, dat lijkt me zo eng als je kindje niet meer wakker wordt gelukkig gaat nu alles weer goed. Geniet lekker ervan!

@ fotos: wat een leuke kindjes :) Echt leuk om te zien hoe ze al gegroeid zijn.

Søren heeft gister zijn 2de serie spuiten gehad. Bij de eerste heeft hij geen kik gegeven maar die 2de spuit o o o.... Hij huilde alles bij elkaar en ik had ook de tranen in mn ogen staan. Wat is het toch moeilijk om je kindje zo te zien :(. We kregen te horen dat hij kwa gewicht op de bovenste lijn zit.
    Verder groeit hij goed en hebben we niets te klagen. Sinds een weekje of 3 slaapt hij door. Tussen 22.00 en 23.00 uur krijgt hij de laatste voeding en rond 7.00 uur maak ik hem wakker voor de voeding.
    Hij begint steeds meer "praatjes" te krijgen en dingen vast te pakken (bewust of onbewust). Hij vindt het heerlijk om op zijn buik te liggen om te lekker rond te kijken en hij maakt een soort kruipbeweging met zijn beentjes. Hij stopt ook zijn vuistjes in zijn mond en is bellen aan het blazen. Zo leuk om te zien :)
    Ik heb gelukkig nog 2 weken vrij maar zie er echt tegenop om na pasen weer te gaan werken. Volgende week woensdag moeten we naar het KDV om afspraken te maken en binnenkort gaat hij 2x 3 uurtjes oefenen. Ik zal het er denk ik moeilijk mee krijgen om hem achter te laten.

9. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
  10. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi zeg!
    Wat een verschil dan met Sem wat zijn nekje betreft......
    Sem doet zijn best maar zo hoog krijgt ie um nog niet!

Geniet nog maar een paar weekjes van je ventje!
    Volgende week zaterdag moet ik weer beginnen :(

11. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Dan is er tog nog een voordeel dat ik afgekeurd ben, ik blijf thuis...

12. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Fijn Konijntje, lekker thuis bij de kleine!

Wendy, wat een mooi mannetje hebben jullie! ;)

Ik moest ook wel even wennen op het werk. Het liefst maak je ieder uur van je kindje mee!
    Gelukkig had ik het voordeel van de Goede Vrijdag en de Paasdagen, waardoor ik voor de meivakantie maar 2 dagen per week hoefde te werken en na de meivakantie pas 3 dagen.
    En gelukkig doet Jorrin het bij de oppas (nou ja, papa en twee oma's) hartstikke goed!

Baco inmiddels ook weer gewerkt? Hoe ging het?

Aan het eind van de ochtend moet Jorrin voor zijn tweede prikjes.
    Ik ben benieuwd hoe hij dit keer reageert en hoeveel hij is gegroeid (hij past nog maar net in de kinderwagenbak, hoe is dat bij jullie?).

Sinds 9,5 week (net voor mijn eerste werkdag) sliep Jorrin door (rond 9 uur de laatste fles en rond 4 uur weer wakker en daarna dut hij (meestal 'veilig' bij ons) verder tot 6 of 7 uur.

Sinds drie avonden krijgt hij een beetje Bambix door zijn avondfles; hij slaapt er niet langer op, maar vindt het wel heerlijk!

En hij heeft zijn eerste hapje gehad. Hij was niet meer goed verzadigd na de fles, steeds huilen en zo... en hij kreeg al 4x 180 en 's avonds 210, dus een potje geprobeerd.
    Hij heeft óntzettend gesmikkeld van bruine boontjes!

13. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    En lekker slapen met aap! :D

14. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
  15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@humpie wat een schatje, ons meisje krijgt in overleg met de ha al vanaf week 9 wat hapjes fruit omdat ze spuugt van dunne voeding krijgt ze comfort met jbpm en daardoor raakt ze weer verstopt nu met een paar hapjes peer of appel poept ze weer elke dag :D ook krijgt ze 's middags rond 3 uur wat rijstebloem in haar fles om het wat langer vol te houden :). Ze heeft dinsdag haar tweede prikjes gehad en had er heel veel last van... Ze stopt nu ook alles in haar mond en haar lievelingsknuffel om op te eten is een dikkiedik doekje :D. Ze slaapt sinds 2 a 3 weken op haar eigen kamer ze sliep toen ze bij ons sliep van 23.00-7.30 maar nu heeft madam besloten om echt de hele nacht (lees 11-12 uur) te slapen :D heerlijk kan ik 's ochtends nog wat doen we zitten nu op 21.30 laatste fles en dan is ze rond 9.00 uur wakker. We gaan deze week proberen om de laatste fles rond half 9 9 uur te doen want ze slaapt na de eenaarlaatste fles al heel vast...

Hier nog een lieve foto! :D

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hihi zo lief :D

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

en de laatste kan wel bezig blijven :D

18. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Lisette; wat een lieverdje!

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Dankje :D haar haar ondergaat nu trouwens een groeispurt :S haha zou het door de warmte komen :p

20. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Wie weet!
    Hoop dat Jorrin ook gauw wat meer haar krijgt (achter heeft ie een boel, bovenop maar 5mm ofzo. ;)

Deel Deze Pagina