uitgerekend eind januari begin februari 2011.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suuzie, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, volgens mij ben ik vergeten de boel aan te vinken! Ik vond het al zo rustig....
    Nu maar naar bed, ben moe....

2. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hoi meiden, heb hier nog niet meegeklets. maar ik ben 31jan uitgerekend... wist niet dat dr een topic over was..

3. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, de boel is weer bijgelezen! ;)

Welkom voor alle nieuwe meiden!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik lijk wel het hele kwaaltjes-lijst af te werken....
    Ik zit sins 3 weken nu thuis. Ziektewet.
    Vanaf 11 weken zwangerschap kweekte ik, achteraf gezien dan, al een bekkeninstabiliteit.
    Altijd doorgewerkt totdat ik letterlijk niet meer kon lopen en het ook niet meer verantwoord was om te blijven werken (zorg, verst. gehandcapten)
    Ik ben toen doorgestuurd naar een bekkenfysio die mij verplichte om thuis te blijven. De "boel" stond schots en scheef en kreeg geen tijd om te herstellen.
    Tja, en daar zit je dan...thuis en nog niet eens 30 weken zwanger. :(
    Ik heb me een dikke week flink rot gevoeld maar weet nu dat het wel beter is. Het gaat nog niet super maar ik merk wel dat het wat beter gaat nu ik zelf mijn eigen tempo kan bepalen. Dan zitten, dan liggen en dan een stukkie lopen.....
    De hulptroepen zijn ingeschakeld voor het poetswerk in huis want ik mag nog niet eens bukken!
    Normaal gesproken ben ik niet zo'n schoonmaaktyp maar nu...vind ik het erg vervelend om een ander te zien poetsen. Ik wil het n.l heel graag zelf doen!

Er zijn ook leuke dingen.....:)
    Zo ben ik inmiddels een getrouwde vrouw en alles lijkt goed te gaan met de beeb.
    Wel jammer dat ik de kleine niet zo goed voel. Mijn placenta ligt aan de buikzijde.
    Al wordt het voelen gelukkig wel steeds duidelijker
    Ik krijg nog wel onderzoeken. Mijn glucose is geprikt omdat de beeb/buik 3 weken voor loopt.
    Mijn buik is dan ook MEGA en ben nu al 16 kilo aangekomen!!! :$
    Vreselijk en dan te bedenken dat ik al geen maatje 36 had. Mocht ik zo doorgaan dan haal ik die 100 kilo nog wel.
    A.s. maandag moeten we naar het ziekenhuis voor een groeiecho. FF kijken hoe ons kleine wondertje het doet en waarom het zo groeit. Ik vind het wel weer spannend hoor maar toch ook fijn om weer even naar binnen te mogen gluren.

Update -> ;)
    Maagzuur:
    Bij tijden vreselijk last van. Gele vla helpt tot nu toe.
    Ik durf namelijk geen rennie's o.i.d. te nemen.

Kramp:
    Af en toe last van.

Nachtelijke toiletbezoeken:
    Heel veel! Minstens 4x per nacht. Al is dit wel eens meer geweest.

Kamertje:
    Nog niet helemaal klaar. Nog wat kleine dingetjes.
    De planning is om alles in dec klaar te krijgen.

Hond:
    We hebben een hond die het op de 1 of andere manier in de gaten heeft dat ik toch anders ben dan anders.
    Ondanks zijn lompheid is hij een stuk rustiger. Ook tijdens het wandelen (lees - waggelen).
    Om te wennen gaat de box/wandelwagen na de kerstboom naar beneden.
    Nog een tip: Heb je net zoals wij een actieve hond maar pijn bij het lopen? Koop dan een werphengel met bal erin. Het enigste wat je nodig hebt is een veilig stukje grond waar je lekker kunt gaan gooien.

Borstvoeding:
    Gaan we proberen. Lukt het dan is het mooi, lukt het niet dan is het ook geen probleem.
    Ik ga een soort mini-cursus volgen om de in's en out's te leren.
    Volgens de VK was dit goed om te volgen.

Bevalling:
    Hier zie ik (nog) niet ten op. Van mij mag die kerstboom wel gaan staan.
    De tijd gaat me namelijk vreselijk langzaam. Wellicht heeft dit meer te maken met het feit dat ik nu thuis ben.
    Meer tijd om na te denken....ook over de dingen waar je liever niet aan wil denken.

Dit was het wel zo'n beetje.
    Sorry dames voor het lange verhaal. ;)

4. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,
    baco: leuk dat je er weer ben en om te lezen je up date.
    wat vervelend dat het allemaal niet zo soepel loop( letterlijk en figuurlijk ;) )

ik heb ook twee info avonden gehad over borstvoeding heel interresant tis een aanrader. er komt toch een hoop bij kijken allemaal om het te laten slagen.

michelle25: welkom! vertel is iets over jou en hoe je zwangerschap verloopt. en dit is al de tweede keer dat de topic is geopend dus leuk als je mee kletst.

hier gaat het allemaal zijn gangetje begin er wel een beetje klaar mee te worden het werken. en ik vindt dat de tijd wel wat sneller mag gaan, maar ja daar hebben we niks over te zeggen.

gr suuzie

5. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden...

Ik heb weer net even alles gelezen en ik ben weer bij. Ik zit net als baco ook alweer even thuis.... Ik ben nu 27 weken en aan de ene kant lijkt de tijd snel te gaan maar aan de andere kant ook langzaam... Ff een update hoe het bij ons gaat. De overgordijnen van de babykamer hangen. Mijn mannetje is nu de kamer van onze oudste aan het verven en zijn grote bed komt dit weekend en anders volgend weekend. Dan kan eindelijk het ledikantje naar de babykamer en dan nog aankleden hier en daar.

De baby beweegt prima soms lijkt het wel of ze een groot feest in mijn buik aan het vieren is !! Ik voel haar veel meer en beter bewegen dan bij onze zoon. Binnenkort hebben we een groeiecho dus ik ben heel nieuwschierig hoe groot ze nu alweer is....

6. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey ladies,

hier weer ff een buikfoto van 30 weken:
    k ben ook benieuwd naar die van julie.

gr suuzie

7. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff een vraagje vanaf wanneer krijg je eigenlijk een liggings echo?

gr suuzie

8. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee eigenlijk. Maandag over een week moet ik weer naar de VK.
    Ik zal haar eens vragen.
    Misschien is dit per persoon verschillend?

9. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet iemand anders het misschien?

gr suuzie

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Suuzie ik hoor het vaak rond de 35 a 36 weken.
    Maar niet iedereen krijgt die blijkbaar.
    Ik heb dinsdag een groeiecho gehad en hij ligt al met het hoofd naar beneden , maar dit was ook de laatste echo helaas.

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@Suuzie ik krijg helemaal geen groeiecho... Maar met 36 weken wel een liggingsecho.

Hier ook minder goed nieuws... ben door mijn rug gegaan en kon niet meer opstaan gelukkig kwam mn mannetje 5 min. later thuis... Ik heb nu ishias aan beide kanten en zware bekkeninstabiliteit... Ik werk al vanaf 15 weken niet meer dus dat was geen probleem alleen die nesteldrang en de pijn zijn niet echt een goede combi... Het is echt verschrikkelijk hebben meer van jullie last van nesteldrang? Ik zou als ik het zou kunnen wel 3 x per dag willen stofzuigen. Gelukkig beperkt het zich op dit moment alleen nog tot de benedenverdieping omdat traplopen moeilijk gaat :p

12. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojee, das minder....
    Hier "gelukkig" alleen last van BI. Daar heb ik inmiddels wel genoeg aan ;)
    De nestdrang is er wel maar ik kan het gezien de klachten ook niet echt uiten zeg maar....
    En dat is wel lastig dus ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt :(

Sterkte met alles!

13. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey ladies,

lisettev: wat vervelend en balen zeg je rugklachten en dan ook nog is alles te gelijk getver!!

baco: bi is ook niet fijn hoor.

hier ook last van nesteldrang en niet zo'n klein beetje ook haha terwijl ik normaal ook erg veel poets. mijn man regt dat ik smetvrees heb haha
    ik zou het wel heel erg vinden als ik er niet aan toe kon geven dan wordt ik gek geloof ik. ( voor de rest ben ik heel normaal hoor) hihih

maare hoe vaak voelen julie je baby?
    bij mij is ze heeeel druk en heb af en toe gewoon een beurs gevoel ervan. mijn buik stulpt zo af en toe uit zeg maar dan denk ik dat ze door me vel heen komt. en dit ook niet een keer per dag nee dat gaat de hele tijd door, soms vraag ik me af of dat wel normaal is.

gr suuzie

14. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Lisette, dan hebben jullie meer geluk als ons. Onze hond is zo nieuwsgierig he. Die wil alles zien, voelen, ruiken etc. Zodra het boxkleed er voorgoed in komt te liggen moet de hond de gang en keuken in als we weggaan. Het is niet anders. Wat kl*te dat je door je rug bent gegaan. Hoop dat het snel weer beter gaat.

Michele welkom. Leuk dat je komt meekletsen.

Baco, hoe was je huwelijksfeest? Balen zeg dat je de hele kwalenlijst afwerkt. Hier is de hond ook rustiger aan het worden gelukkig. Hij had af en toe energie voor 10.

Suuzie, dat met werken heb ik ook. Ben echt de dagen aan het aftellen tot ik met verlof kan gaan. Nog maar 4 weekjes gelukkig :). Wat een mooie buik heb.
    Mn vriend heeft vanmiddag een nieuwe foto gemaakt zal hem straks even up loaden.
    Ik moet dinsdag naar de vk als ik het niet vergeet zal ik haar eens vragen hoe het bij hen in de praktijk gaat met liggingsecho's etc.
    De kleine voel ik de ene dag heel veel en de andere dag wat minder. Hij/zij heeft alleen mn ribben ontdekt en daar krijg ik dan ook regelmatig een trap in waardoor ik een paar keer per dag echt even achterover moet gaan zitten zodat mn ribben een beetje ontlast worden.

15. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    Foto Preview

Hier dan een foto van mij. Deze is vandaag gemaakt.

16. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons huwelijkfeest was intiem maar toch bijzonder. Het hele trouwen was in eerste instantie praktisch :D
    Later in het gemeentehuis was het toch speciaal. Het toefje slagroom op de taart zeg maar....
    Het feest hebben we wel in etappes gedaan ivm mijn bekkenklachten.
    Ook weer praktisch ;)

Hier een placenta aan de buikwand. Dus ik voel de beeb wisselend.
    Als ik dit zo lees ben ik best jaloers hoor!!
    Het maakt me namelijk wel eens onzeker. "goh, nog niets gevoeld" "Gaat het wel goed daarbinnen?" "Kom is op!"
    Dat soort dingen.
    Afgelopen nacht de beeb trouwens best lang gevoeld. Ik geniet dan ook echt van die momenten!!

Vandaag een groeiecho. Volgens de VK was mijn buik/beeb 3 weekjes verder.
    Ik ben zo benieuwd!!!
    Mijn mannetje komt zo thuis en dan gaan we richting ziekenhuis.

17. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    baco: gefeliciteerd hoor met je huwelijk had het niet helemaal door dat je getrouwd ben,sorry, mooie dag gehad?
    ik vond het voornamelijk heel speciaal dat we met zijn 3en getrouwd zijn.

soms kan ik je wel benijden als ik dat lees want soms trapt ze me beur en dan denk ik kan het wat minder!? maar andere kant snap ik ook wat jij zeg dat je soms gaat twijfelen. maar het komt dus gewoon door je placenta.

suc6 met de echo.

wen: mooi buikie! vindt het leuk om andere buiken te zien om te vergelijken.

gr suuzie

18. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Heerlen
    #98 1984Wen, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
    Net bij de vk geweest. Alles is in orde en de kleine ligt nog steeds met zijn hoofdje naar beneden. 7 december mag ik weer er na toe.

Ik heb navraag gedaan over de liggings en groei echo. De vk zei dat ze alleen een groei echo doen als ze het niet vertrouwen of het kindje wel goed groeit of niet. De liggings echo doen zij rond 36 weken om te kijken of het kindje goed ligt. Zij doen dit niet eerder omdat de kleine nog alle kanten op kan draaien. Ook zei ze dat in sommige regio's de groei echo standaard is en in andere regio's niet.

Ik zit een beetje in dubio. Mn vriend wil als ik rond de 34 a 35 weken ben een weekendje naar Leeuwarden. Met een paar vrienden een oude schoolvriend opzoeken. Aan de ene kant heb ik hier geen problemen mee maar aan de andere kant vind ik het geen fijn idee dat hij op 3 uur rijden bij me vandaan is. In feite zou het moeten kunnen ook omdat ik in die periode nog aan het werk ben. Ik heb tegen hem gezegd dat we wel kijken tegen die tijd hoe ik me voel.

Suuzie, buikjes vergelijk is inderdaad leuk. Alle buiken zijn zo verschillend en op hun eigen manier weer zo mooi.

19. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja, ik snap je indubio. Normaal gesproken zou je zeggen: "veel plezier, hé" Maar nu....het is en blijft toch spannend.
    Je wilt je eigen bij elkaar houden!!
    We lezen wel wat het uiteindelijk wordt! ;)

Gisteren hebben wij onze groeiecho gehad. VK vond dat mijn buik/beeb wel een beetje groot was n.a.v. het aantal weken.
    Het valt mee hoor! Beebje zit netjes tussen de groeilijntjes. Wat wel kan gebeuren is dat het een "bovengemiddeld" kind wordt qua groei als het zo blijft door groeien zoals nu.
    De VK kan ervoor kiezen om het in de gaten te blijven houden maar dat ik hoor ik volgende week.
    En voor de rest...wat genieten zeg om weer eventjes naar binnen te mogen gluren!!
    Beebje was druk aan het bewegen (terwijl ik zelf niet zo veel voel), vruchtwater is ok en het hartje klopt goed!
    We hebben een hele mooie echo meegekregen, duimpje in de mond...Zo lief!!

We weten al wat het wordt. Al sins de 20 weken echo.
    Het wordt nu wel moeilijker om het geheim te houden zeg maar....
    Mijn man en ik spreken al echt over zijn/haar naam en benoemen het ook.
    We merken wel dat onze ouders wel aan het gissen zijn. Ze weten niet dat wij het weten maar ondertussen....
    Ik kan niet wachten! Beebje mag, gezien de BI, wel met 37 weken komen ;)
    Ik ben zo benieuwd! Maar ja, ik zal vast de enigste niet zijn :p

20. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

vandaag weer bij de vk geweest het was allemaal goed met onze kleine hummel. ze ligt nu alleen nog verkeerd om. en de vk vertelde me dat ik met 35 weken ong. een liggingsecho krijg. daar verheug ik me wel op om haar ff weer te zien.
    alleen jammer genoeg ben ik maandag door mijn rug gegaan en moet nu zo'n band dragen van de fysio. ik baal er wel van want het is al die tijd best goed gegaan en het lijkt nu of ik lichamelijk allemaal klachtjes krijg. beetje jammer zo op het laatst.

wen: ik zou ook in dubio zitten, als je het me persoonlijk vraagt zou ik het niet fijn vinden als hij weg gaat. maar je moet het natuurlijk zelf weten.

baco: idd je bent niet de enigste die dat heeft. ook wij zijn er wel klaar dat ze komt we zijn zo benieuwd. maar ja voor haar is het beter dat ze nog ff blijft zitten.

gr suuzie

Deel Deze Pagina