Konijntje, ik voel me ook rustiger. De gekke, drukke buien zijn echt sterk verminderd, haha! Wij hebben definitief een naam. En jullie? Suuzie; hoe ging het vandaag bij de vk? Liep je met ontblote buik door de supermarkt of zag de caissière je 'gezakte' buik? Chammie; ik zou thuis willen bevallen, maar het ziekenhuis is mij ook prima. Zodra het begint, mag ik nog beslissen en ik hoop dat het gewoon thuis lukt. En jij? Baco; zo, dat is geen kleintje! Die komt vast eerder, of denken ze daar niet aan? Ach, soms zeggen ze ook iets en blijkt het helemaal niet waar te zijn. De ene keer zou onze beeb lang en dun zijn, dan weer fijntjes... we zien straks wel hoe hij is! Oh, de hik heb ik vorige week ook voor het eerst gevoeld. Mijn man ook. Echt heel apart, ritmisch en wij vonden het ook zo sneu! Nou, over een uurtje naar de kerstborrel van het werk, dan nog 1 ochtendje werken en dan heb ik verlof! 8) rachell..............23j....2e...11-01-'11 1984Wen...........25j....1e...18-01-'11...verrassing Rosa Canina.......25j....1e...20-01-'11 Jlover1988.........22j....1e...22-01-'11 Elif82................27j....1e...25-01-'11...jongen Neeltje1986.......23j....1e...27-01-'11 Fransa (FR).......27j....2e...28-01-'11...jongen suuzie..............24j....1e...28-01-'11...meisje...16/12 vk Madelief (D)......28j....2e...29-01-'11 Chrisie.................j.....e...29-01-'11 Glimworm..........30j....1e...30-01-'11 Baco................30j....1e...30-01-'11 Humpie86..........23j....1e...31-01-'11...jongen...30/12 vk Konijntje82........28j....1e...31-01-'11...meisje...24/12 vk Chantallie24..........j.....e...02-02-'11...jongen LisetteV............22j...1e....02-02-'11 Jannne.............28j....2e...05-02-'11 race....................j.....e...07-02-'11 L0nneke............23j....1e...08-02-'11 trotse moeder.......j.....e...08-02-'11 floor84.............26j....1e...11-02-'11 Chammie..........30j....2e...13-02-'11...meisje aggy................29j....1e...16-02-'11
humpie86: ik liep in mijn blote buik hahah niet k had mijn jas open in de winkel en een strak truitje aan. het was weer allemaal goed met onze kleine meid. ze was dus wel helemaal ingedaald, wat ik dus zondag gevoeld heb. ze is wel een kleintje maar wij zijn ook niet groot dus dat verwachte ik al. dus weer helemaal blij dat alles goed is. volgende keer liggingsecho en uitleg over wanneer bellen enzo.. rachell..............23j....2e...11-01-'11 1984Wen...........25j....1e...18-01-'11...verrassing Rosa Canina.......25j....1e...20-01-'11 Jlover1988.........22j....1e...22-01-'11 Elif82................27j....1e...25-01-'11...jongen Neeltje1986.......23j....1e...27-01-'11 Fransa (FR).......27j....2e...28-01-'11...jongen suuzie..............24j....1e...28-01-'11...meisje...27/12 vk Madelief (D)......28j....2e...29-01-'11 Chrisie.................j.....e...29-01-'11 Glimworm..........30j....1e...30-01-'11 Baco................30j....1e...30-01-'11 Humpie86..........23j....1e...31-01-'11...jongen...30/12 vk Konijntje82........28j....1e...31-01-'11...meisje...24/12 vk Chantallie24..........j.....e...02-02-'11...jongen LisetteV............22j...1e....02-02-'11 Jannne.............28j....2e...05-02-'11 race....................j.....e...07-02-'11 L0nneke............23j....1e...08-02-'11 trotse moeder.......j.....e...08-02-'11 floor84.............26j....1e...11-02-'11 Chammie..........30j....2e...13-02-'11...meisje aggy................29j....1e...16-02-'11 gr suuzie
Fijn dat alles goed was; ik heb de volgende keer ook extra lang met uitweiding over de bevalling, etc. Hoe voelde bij jou het indalen?
omdat het zo snel ging niet zo fijn, als ongesteldheid krampen. de vk zei dat het normaal wat langer duurd dat je er niks van voelt. ik was blij dat ik van mijn maagzuur af was en dat ik meer lucht heb, jammer dat ik nu alleen veel druk op mijn bekken heb. gr suuzie
Hey dames, Hoe is het met jullie? Hier flink de griep te pakken. Heb me vanmorgen ziek gemeld op mn werk dus mijn zwangerschapsverlof is dan eindelijk begonnen. We kunnen gaan aftellen . Mn vriend heeft me al diverse malen gebeld vandaag hoe het met me ging. Die zit me toch in spanning. Gister flink last van harde buiken gehad ivm het overgeven. Mn vriend vertrouwde het op een gegeven moment niet meer (had de kleine al een tijdje niet meer gevoeld) en heeft de vk laten komen. Gelukkig was alles in orde. Zouden de krampen niet afnemen moest ik haar meteen bellen. Gelukkig is dat niet nodig geweest. Morgen weer naar de vk en wordt alles uitgelegd over de bevalling etc. Ben benieuwd wat voor een informatie we krijgen. Moet zeggen dat ik liever niet meer de deur uit ga met die sneeuw. Onze hele straat is een ijsbaan, er wordt hier namelijk niet gestrooid. Dus hier de straat op gaan is vragen voor problemen.
hey ladies, 1984wen: wat vervelend dat je ziek bent hopen dat het snel over gaat. en gelukkig is alles goed met julie kleine. je kan de vk beter een keer te vaak belllen dan te weinig toch? fijn dat je verlof hebt. moet je nog veel doen voor de baby komt of ander dingetjes of heb je geen plannen. hier gaat alles z'n gangetje de kleine is erg druk. k heb wel vaak krampen maar volgens mij hoort het erbij. k ga ook niet meer echt alleen de deur uit en vooral niet met de fiets. kga geen onnodige risico nemen. gr suuzie
Hallo allemaal Humpie: ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik bij de eerste een keizersnede heb gehad in verband met een stuitligging. Ik hoop nu natuurlijk te kunnen bevallen maar dat zal ik wel van de gyn horen. Ik moet daar vanaf 36 weken heen. Baco: ik had een vraagje krijg je nog een groeiecho ? Omdat er gezegd was dat jullie baby zo groot was. Bij mij is met 29 weken gezegd dat de baby 2 weken voorloopt op de groei. Dus ik ben benieuwd of we ook nog een groeiecho krijgen. Bij ons gaat alles redelijk. Vorige week een aantal keer bij de huisarts geweest in verband met de hoofdpijn die ik nu al bijna 3 weken heb. Ondanks dat ik al een flinke tijd thuis zit kom ik maar niet echt tot rust. De huisarts wilde dat ik echt meer rust ging nemen anders had hij me laten opnemen om tot rust te komen. Ik blijf ook steeds harde buiken houden.. Nu gelukkig een paar dagen in de middag geslapen terwijl mijn zoontje bij mijn ouders was. Dus dat helpt wel een beetje. Morgen moet ik weer voor een glucose dagcurve. Vorige week heb ik hem niet afgemaakt omdat ik me echt heel beroerd voelde. Ik zie er wel een beetje tegenop 3 x een stuk lopen om bloed te prikken. Gelukkig komt mijn broertje de eerste keer zodat hij op mijn zoontje kan passen. Ik ben echt de weken aan het aftellen...
Aftellen: Hier ook iemand die nogal aftelt..... Mijn buik is echt mega nu en lijkt steeds groter te worden! Griep/verkouden: Hier dus ook (heel NL, zo lijkt het...). Echt geen pretje zo met dikke buik. Manlief onlangs naar de apotheek gestuurd voor neusspray en hoestdrankje die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Het helpt wel iets maar niet zoals bij "normale" produkten die je gebruikt tijdens verkoudheid. Dus, uitje naast het bed.... Gladheid: Brrrr, het is hier 1 grote ijsbaan. Buienrader nagekeken omdat ze spraken over dooi. Helaas hier in het oosten blijft het nog wel een poosje liggen De beeb is momenteel met mijn blaas aan het spelen. Een raar gevoel, onprettig ook. Ik krijg nu ook meer last van bandenpijn en heb af en toe flinke steken in het vagina-gebied. Kindje was al ingedaald, misschien gaat beeb heen en weer in mijn buik. Ik zal volgende week de VK eens raadplegen Als je zo op het eind loopt krijg je steeds meer klachten....en mijn lijstje was al zo lang! Ja, we krijgen nog een groeiecho. Deze gaat 10 januari plaats vinden. Ik ben dan 37 weken zwanger. VK vermoed nog steeds een grote beeb maar hun hebben niet de apparaten om het echt goed te kunnen zien. In het ziekenhuis gaat dat gewoon beter. Vanuit de echo wordt gekeken hoe verder...... Dus het is nog even spannend. Wordt het een thuisbevalling, inleiden, keizersnee? VK houd gelukkig wel rekening met de BI. Mocht ik over een paar weken niet meer kunnen lopen dan moest ik bellen. Manlief: Krijgt steeds meer de zenuwen. Hoe gaat het met jullie mannen?
Baco krijgen jullie geen info door de vk of evt zkh?? Wij hadden deze vorige week en manlief voelt zich nu een stuk zekerder en minder nerveus. Aangezien hij nu toch wel een grote delen weet hoe en wat
Nee, nog niet veel info.... Het is ook maar afwachten wat er precies gaat gebeuren (weet je nooit natuurlijk..) Maar in ons geval is het toch echt afwachten tot 10 januari. Mocht beeb toch te groot zijn dan gaan we de molen in. Voor nu is het alleen maar broeden en misschien hopen dat beeb besluit in de laatste weken minder te gaan groeien. Het blijft dus onzeker. En ja...dat zorgt dus ook voor de zenuwen. Het is ook niet anders maar het blijft een raar idee dat wij midden januari al papa en mama kunnen zijn i.p.v. eind januari!
Suuzie, we hoeven gelukkig niet veel meer te doen voordat de kleine komt. Enige wat deze week op de planning staat is kerstcadeau's halen en kerst vieren. Hopen dat ik tegen die tijd weer beter ben. Verder ga ik ook echt niet meer allen de deur uit. Hier is de kleine in tegenstelling tot enkele weken geleden rustiger aan het worden. Hij/zij heeft dan ook niet veel plek meer om rond te schoppen enzo. Meestal voel ik nu alleen hoe hij/zij draait van links naar rechts. Dit maakt me soms wel onzeker. Ja, ik vind zeer zeker dat je de vk beter een keer te veel dan een keer te weinig te kan bellen. Baco, eigenlijk merkte ik vrij weinig aan mn mannetje tot ik afgelopen zaterdagnacht ziek werd. Opeens was daar de stress bij hem en kon ik niet vaak genoeg zeggen dat ik de kleine voel. De vk is nog langs geweest zondagavond, gelukkig was alles goed. Hij belt om de paar uur naar huis om te vragen hoe het met me gaat. Vandaag op controle geweest bij de vk. Ik mocht van vriendlief niet alleen gaan dus heb ik een vriendin meegenomen. De buurman moest ons komen helpen met de auto van de plaats duwen. Het was zo glad dat ik niet meer voor of achteruit kon. Alles was goed en we hebben uitgelegd gekregen wanneer we moeten bellen als mn vliezen breken of ik weeen begin te krijgen. Meteen mn vriend maar gebeld want anders vergeet ik de helft weer. Volgende week woensdag moeten we weer op controle. Het begint nu allemaal echt zo dichtbij te komen dat ik er soms een soort van bang van wordt. Of we het allemaal wel in orde hebben thuis en of het ons allemaal wel lukt. Het zal er wel bij horen denk ik.
hey lieve dames, ik wens iedereen een hele fijne kerst en een gezond 2011 met een mooie lieve en vooral gezonde baby!!! gr suuzie
Ja je weet nooit wanneer het komt Maar probeer je niet te nerveus te maken allebei. Meiden hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond (beeb) nieuwjaar
Hallo meiden !!! Hele fijne kerstdagen !!! Nu nog met een kleintje in onze buiken en over een paar weken kunnen we heerlijk met onze kleintjes gaan knuffelen !!! Voor de kerstdagen nu heerlijk genieten van het gevoel van een kleintje in je buik. Liefs Chantal
Hey allemaal, Ik wens jullie allemaal hele leuke en gezellige feestdagen toe, nog even en we zijn mamma (en pappa) Aan de ene kant kan ik niet wachten, maar aan de andere kant ben ik zo blij dat ze nog veilig in me buik zit. Ik merk wel dat het waar is wat ze zeggen, de laatste loodjes zijn egt het zwaarst, slapen is een ramp. Heb net 3 dagen achter de rug met indalingsweeën, dus heb nu wel meer lucht en minder vaak brandend maagzuur, maar slapen pff. Ik slaap slecht en me heupen en onderrug voelen egt heel anders. Zeker als ik wakker word, dan voelt het helemaal beurs. Gelukkig trekt het in de loop van de dag weg, waardoor de vk nog niet bang is voor bi. Maar we moeten het wel in de gaten houden... Als het goed is komt komende week een foto van me buik op de site te staan. Strakkies even aan vriendlief vragen of ie een foto wil maken. Want meiden, ik ben zo gelukkig...het gaat eindelijk supergoed tussen mij en me vriend
Hey dames, Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad. Ik wens iedereen alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar en natuurlijk een gezonde baby. Konijntje, wat goed om te horen dat het eindelijk goed gaat tussen jou en je vriend .
Hallo meiden.. Konijntje: wat fijn dat het zo goed gaat met jou en je vriend !!! Hoe voelde de indalingsweeen aan ?? Bij mijn eerste heb ik dat niet gehad omdat hij in een stuit lag. Ik heb sinds gisteren steeds flinke pijn in mijn onderrug. De pijn komt en gaat maar is vandaag echt wel al de hele dag. Ik heb ook steeds meer last van harde buiken. Het lijkt erop dat mijn kleine meisje aan het zakken is. Ik heb vandaag maar de kinderwagen omgebouwd zodat de baby er straks in kan. Mijn zoontje vond het wel even vreemd maar hij gaat er goed mee om. Morgen even verder de tas voor het ziekenhuis inpakken. Hoe gaat het verder met jullie ?? Niemand last van voorweeen ??
Hallo meiden Ik moet ff mijn verhaal kwijt. Vandaag even naar de verloskundige gebeld. Ik moest vorige week voor een glucosedagcurve. Dus ik wilde even weten of het goed was. Dat was het dus niet de tweede waarde was te hoog en de assistent had al gebeld met de gyn. Ik moest deze week nog langskomen bij een diëtiste en bij de gyn. Ik ben vanmiddag naar de diëtiste geweest en moet morgen weer voor een dagcurve. Als deze weer niet goed is krijg ik een meter om een aantal keer per dag mijn glucose te meten. Is de glucose waarde dan nog te hoog dan moet ik insuline gaan spuiten. En omdat de baby in de vorige groeiecho vrij groot was krijg ik vrijdag weer een groeiecho en een consult bij de gyn. Wel ff balen allemaal !!! Ik blijf ook nog steeds hoofdpijn houden. Nu alweer 4 weken bijna elke dag... De harde buiken blijven ook aanhouden. De baby beweegt erg veel en ik slaap ook slecht. Ik kan thuis niet echt tot rust komen... Mijn oudste is thuis erg aanwezig en mijn man moet veel werken. Dus ik heb het ff zwaar... Sorry voor mijn geklaag maar ik zit er ff doorheen. Ik ben erg moe en versleten. Ik hoop dat het vrijdag allemaal goed is..... Hoe gaat het verder met jullie ???