Zwanger maatje meer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door SorB, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SorB

SorB Nieuw lid

12 apr 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi (aanstaande) mama’s,

Hier nog maar net zwanger: mega spannend vind ik het!

Ik heb zelf een (flink) maatje meer. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mama’s die hetzelfde hebben of hebben meegemaakt.
    Wanneer werd bij jullie echt het zwangere buikje zichtbaar?

2. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst van harte gefeliciteerd!

Ik heb ook een (flink) maatje meer. Ben ook nog niet zolang zwanger maar wil proberen zolang mogelijk op gewicht te blijven, dat heb ik met de vk besproken. Ik verwacht dus pas vrij laat iets te zien aan m'n buik:)

3. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Hoi dames,
    Ik heb ook behoorlijk overgewicht en net zwanger.
    Heb meteen een afspraak gemaakt bij een dietiste.
    Afvallen tijdens je zwangerschap word afgeraden maar ze zei dat we wel mijn huidige gewicht stabiel kunnen houden.

Mag ik vragen wat jullie bmi is?

4. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dua: ja precies, dat doe ik dus ook. Ik val noet bewust af, maar kom ook niets aan. Gaat prima tot nu toe!

5. SorB

SorB Nieuw lid

12 apr 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn BMI is flink te hoog.. 41. 6 mei onze eerste afspraak met de verloskundige, ga haar even om advies vragen watbetreft een eventueel dieet. Tot die tijd uiteraard goed opletten wat ik eet..

6. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Roodwang, gelukkig maar :)

Sorb, mijn bmi is 42, volgens mij word ik direct verwezen naar de gynaecoloog ipv verloskundige maar dat ga ik volgende week met de huisarts bespreken.
    Hoeveel weekjes ben jij zwanger?

7. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn bmi is bijna 37 trouwens.
    Ik zag best op tegen m'n eerste afspraak bij de vk, maar achteraf was dat helemaal niet nodig. Tip: gewoon genieten :)

8. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een maatje meer en nog niet zo lang zwanger. Voor dat ik zwanger raakte was ik weer eens aan het lijnen. Alle verloren kilo's heb ik terug omdat ik per dag meer calorieen moet binnen krijgen dan ik kreeg. Was even slikken op die weegschaal.
    Maar ik ben zeker ook van plan mijn gewicht niet de spuigaten uit te laten lopen.
    Iedereen gefeliciteerd trouwens!!

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook een maatje meer. BMI van bijna 33.
    Ben nu bijna 13 wkn, krijg wel al een buikje.
    Bij de eerste zwangerschap ben ik bij de diëtist geweest, daar wel adviezen gehad, maar de meeste deed ik al.
    Bij mijn vorige zwangerschap was mijn bmi wel hoger. Voor deze bijna 15 kg afgevallen.
    Bij de vorige zwangerschap nog geen 6 kg aangekomen, hoop dit keer ook te halen.
    Ivm bloedverlies durf ik niet meer te fietsen, dus ga zoveel mogelijk wandelen om toch beweging te krijgen. Hopelijk mag ik binnenkort weer gaan zwemmen.

10. SorB

SorB Nieuw lid

12 apr 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dua82: ik ben vandaag precies 5 weken zwanger, ontzettend pril nog en dat vind ik doodeng!J ij ook nog maar net 5 weken zie ik? Ben benieuwd wanneer mijn buikje gaat showen.

Heb sinds een paar dagen veel last van steken in mijn onderbuik? Iemand hier toevallig ervaring mee? Ik vind het gewicht van mezelf moeilijk blijven.. wil graag meer bewegen, maar moet eerlijk zeggen de moeheid/misselijkheid werkt me op dit moment niet erg mee... lastig om dan een flinke wandeling oid te gaan maken.

11. Anjae

Anjae Lid

28 apr 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik heb ook een maatje meer en intussen wel al bevallen van een flinke dochter.

Ben de eerste maanden van de zw flink afgevallen -7kg, handig misselijk zijn.

Bij mij werd het duidelijke zwangere buikje past te zien rond 25 weken. In mijn blootje iets sneller.

12. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    #12 Dehi, 14 apr 2016
    Laatst bewerkt: 14 apr 2016
    Hier ook maatje meer. BMI van 35, ik zit bij de vk maar moet wel sowieso poliklinisch bevallen. Dat is standaard procedure bij een BMI van 35 of hoger. Dus heb je een medische indicatie. Ik ben nu een goeie 20 weken zwanger van m'n tweede kindje. Tot nu toe ben ik 2 kilo bijgekomen. Het gaat tot nu toe hetzelfde als bij m'n zoontje. Daar ben ik in totaal 13 kg aangekomen. Super netjes dus en was dit een week na de bevalling ook al weer allemaal kwijt.
    Ik kring over een week of 4 een suikertest of ik geen zwangerschapssuiker heb en 2 extra groei echo's met 26 en 28 weken ongeveer. Waarschijnlijk dat jullie dit dus ook allemaal moeten, maar ja hoe erg is het om extra te mogen koekeloeren naar je kleintje he ;)

Mijn eerste zwangerschap werd duidelijk rond 20 weken, deze rond 15 weken. Heel snel veranderde m'n vet buik al in een mooi bolletje. Nu met 20 weken kun je er echt niet meer om heen dat ik zwanger ben :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,5 KB
      Weergaven:
      0
  13. Laem

Laem Lid

14 apr 2016
    8
    1
    3
    ik ben zelf ook zwanger (nu 14 weken) en een bmi van 37.
    Ik heb alleen bij mijn eerste bezoek bij de vk op de weegschaal moeten staan, ze zei alleen dat mn bmi wat aan de hoge kant was. Er werd verder niets over gezegd, ik heb ook verder geen informatie gehad over extra groei echo's die nodig zijn? of een medische indicatie?
    Gister was ik weer bij de VK en toen vroeg ze zelfs of ik thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen. Ik wil het liefst een bevalling in een bad, en toen adviseerde ze me dit gewoon lekker thuis te doen. Niets over te zwaar of te hoog bmi waardoor dit niet thuis mag..

enne mijn buikje begin je wel al echt te zien hoor :)
    Oh ik ben trouwens door veel overgeven de afgelopen tijd nog niets aangekomen..zal vanaf nu wel komen ben ik bang :$

14. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Haaii

Ik ben ook zwanger en zwaar. Bmi van 40 en ben idd doorgestuurd naar zh. Is alleen prul daar dus heb nu gedeelde zorg. Voor de belangrijke afspraken ga ik naar het zh en de rest gewoon bij mijn super leuke verloskundigen.

Ik had al een beetje een buik maar vanaf 15 weken zag ik toch wel duidelijk verschil. En wordt natuurlijk alleen meer, ben nu 19 weken en al flink buikje 😊

Deel Deze Pagina