Mamavantwee wat fijn dat het nu in ieder geval weer beter gaat, goed te horen. Ik kan me voorstellen dat het spannend is hoor nu je naar de keizersnede toe werkt! Ik heb zo'n voorgevoel dat ik de laatste ga zijn die bevalt 😃
Het was te verwachten maar de teleurstelling is er niet minder om. We moeten nog een nacht blijven. De kinderarts wil morgen nogmaals prikken want ze zit net onder de curve voor het geelzien. En ze willen nog steeds dat ze zwaarder word en dat ze beter drinkt. Uiteraard kwamen gelijk de kraamtranen weer (zelfs nu ik dit typ zo vervelend!) Ze snapte mn teleurstelling wel maar zag ook wel dat ik het begreep en probeerde me gerust te stellen. Net met de verpleegkundige afgesproken dat als het etenstijd is ze afgekolfde melk uit een fles krijgt omdat borstvoeding te vermoeiend voor haar is. Hier nog steeds alle zwangeren last van de welbekende kwaaltjes?
Mamavantwee wat fijn dat je keisersnede in zicht is. Jij kan nu dus echt starten met aftellen! Het klinkt spannend een vast liggende placenta? Is dat ook zo en zitten er gevolgen aan? Draca die kraamtranen lieve schat lekker toe staan, het is natuurlijk een teleurstelling maar ik vind dat je goed de kleine haar belang in gedachten houd. Ik duim voor goed nieuws! Hopelijk werkt het flessen goed en komt ze daardoor een beetje aan, want als mama ben je natuurlijk bezorgd! Dikke knuff Flowers haha en zo heb ik dat gevoel ook. Gisteren rommelde hier wel een en ander en had ik regelmatig iedere 10 min harde buiken/wegpuf weeë. Maar na 1,5 uur stopte dat alweer haha! Vandaag ben ik niet zo lekker ben onwijs moe, last van hoofdpijn verstopte neus gewoon beetje beroerd. Hopelijk morgen stuk lekkerder. Hoe is het met jou? Babbi hoe ging het vannacht? Gaat alles goed met je?
Draca, ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je tig hechtingen hebt. Toen ik m'n totaalruptuur had, had ik bovenhuids alleen al 56 hechtingen. En dan niet te spreken over onderhuids. Weet dus exact wat je voelt. Wat vervelend dat je meisje zo afvalt, maar de eerste week mogen ze 10% afvallen en daarna moeten ze weer aankomen natuurlijk. Hopelijk gaat ze snel beter bijkleuren, anders zou ze evt 24 uur onder de lamp moeten denk ik? Mamavantwee, dat klinkt best heftig zeg en bovenal super eng. Blij te lezen dat met jullie nu alles goed gaat. Jij bent dus ook aan het aftellen tot de keizersnede en hebt hem ook ergens volgende week? Spannend hoor . Flowers, zolang de kleine nog goed zit, haha. Zal je zien beval je eerder als ons. Is ook niet erg natuurlijk, volgens mij ben je er echt wel aan toe . Lasje, ik heb ook een vastliggende placenta. Althans, hij is vergroeid met m'n littekenweefsel, maar het is puur routinewerk met hem losmaken. Ook ligt hij hier voor de uitgang dus vaginaal bevallen zou sowieso niet mogen, kans op bloedingen zou groot zijn. Gelukkig nog niet gehad, enkel na inwendig voelen ed. Hoe het gaat? Eh, moeizaam.... Ben echt onwijs moe en lig de hele dag. Veel maagzuur, veel plassen, veel harde en pijnlijke buiken, maar we tellen af en het einde is in zicht . Vandaag met de jongste naar KNO en half mei gaan haar neusamandelen eruit. Ze klonk ook erg narsaal, maar dat roep ik al eeuwen. Haar keelamandelen wilde hij haar nog niet aan doen. Kans op nabloedingen is echt veel te groot en z'n kleintje te pijnigen vond hij niet raadzaam. Hij denkt dat haar neusamandelen al veel ellende kan weghalen en dat ze daardoor al minder verkouden wordt. Ik ben erg huiverig, want bij de oudste gebeurde dit ook en een maand later lag ze op de spoed ok, omdat haar keelamandelen waren uitgezet en 4 cm bij 4 cm waren en ze niks meer at en dronk, doordat ze speling kregen ivm het verwijderen van neusamandelen. Maar goed, we gaan het meemaken.
Lasje, ze kunnen over een bepaald stukje niet zeggen of ie los zit of vast. De O.k word aangepast er is ook een vaatchirurg aanwezig en die moet de vaten dicht maken als het vast zit en blijft bloeden. Ik krijg een ruggeprik maar als ik erg gaat bloeden dan ga ik alsnog onder narcose.. Dat vind ik zo erg. Als ze het bloeden niet kunnen stoppen dan zal mijn baarmoeder verwijderd moeten worden.... Ja we gaan zeker aftellen de keizersnede staat voor woensdag 9 Maart gepland moeten om 07:00 in het ziekenhuis wezen en ga rond 08:00 naar de OK.... Of ze moet nog eerder komen of erg bloedverlies krijgen maar dat heb ik tot nu toe niet gehad dus verwachte dat ze blijf zitten tot volgende week....
Volgens mij krijgen we volgende week een babyboom. Mijn inleiding staat gepland voor eind komende week. Net ctg gehad in het ziekenhuis. Voelde de baby erg weinig sinds gisterenmiddag en mijn suikers schommelen nogal. Gelukkig is alles goed. Man heeft geregeld dat hij vandaag en morgen vrij is. Gisteren was ik vrij druk geweest en dus meteen afgestraft.
Dat is mij dus niet zo uitgelegd he mamavantwee, maar m'n gynaecoloog is ook heel nuchter erin en wil me nooit banger Maken dan nodig. Maar klinkt wel heel heftig als ze je BM evt moeten verwijderen! Hopelijk niet. Vaddie, er komt sowieso een babyboom aan, haha. Voor jou dus ook spannend. Mm datum noem ik bewust niet openbaar .
Babii, de gyn gaf aan dat hij liever uitlegt wat er kan gebeuren zodat ik me kan voorbereiden en hij gaf aan dat het dan alleen maar kan meevallen..... En ik ben ook wel iemand die dat graag wil weten... Hopelijk valt het allemaal mee.
Van een baby bij je op de kamer naar een baby op de couveuse afdeling. De bili was vanochtend boven de grens dus nu ligt ze onder de blauwe lamp. Ik zit er emotioneel helemaal doorheen en wil haar gewoon mee naar huis nemen. Ben dat ziekenhuis zo enorm beu. Morgen gaan ze opnieuw prikken en als de waardes dan beter zijn moet ze nog wel aankomen en beter drinken voor we naar huis mogen.
@babbii: logisch. Ik heb geen meelezers. In ieder geval geen mensen die datum al niet al weten. hahahaha Van de zwangerschap van de oudste nog wel een groepje op fb. (dames op zp leren kennen) @draca: snap je emoties. Hopelijk is de uitslag morgen beter en mag de kleine snel mee naar huis.
Draca oh wat balen meis, de blauwe lamp is toch nodig.jammer dat ze zo nare start heeft je had het je wel even anders voorgesteld dan dit. Ik ben echt heel hard voor je aan het duimen. Moet jij nog in ziekenhuis blijven? Krijg je steun van ne partner? Lieverd ik kan je alleen maar online een knuffel geven! Blijf moed houden hoor je bent sterker dan je denkt en dat meisje van jou is helemaal een kanjer! Ik blijf duimen! Mamavantwee dat klinkt wel heel heftig zeg, laten we hopen dat je baarmoeder bespaard kan blijven. Wel fijn dat ze het je zo duidelijk uitleggen dat zal vast wat meer 'rust' geven. Ik hoop dat het zonder complicaties verloopt! Ik zal voor je duimen. Vaddie het word een echte baby boom volgende week! Op vele gezonde en mooie baby's. Word je morgen al ingeleid begreep ik dat nou goed? Babbii dat zei je al inderdaad en als je zo gevolgd word zou ik dat ook even lekker niet melden😉 we horen wel achteraf dat het goed is gegaan etc? In ieder geval heel veel sterkte ergens heel erg snel haha. Ik hoop dat je daarna weer beetje normale gang van leven krijgt!
Zo zie je maar dat elke gynaecoloog anders is. Want de mijne legt je echt wel gevolgen uit, maar overdrijft daarin niet. Hij gaat mensen niet onnodig bang maken. Maar waarschijnlijk ligt m'n placenta dan anders vast als die van jou . Wel enorm vervelend zeg .
Draca. Ja sneu he? Die krampjes. Hier heeft ze er ook veel last van. Merk wel dat veel boeren en fietsen met de beentjes helpt. Vervelend dat ze nog een nacht moet blijven. Weet precies hoe je je voelt. Hier kost borstvoeding ook veel energie en voed ik bij met een spuitje. Kunnen misschien ook wel een keer een fles proberen, misschien dat dat ook helpt. Hopelijk komt ze snel wat aan en mag ze mee naar huis. Ligt ze verder nog aan apperatuur? Flowers. Haha bezig bijtje dus, lekker hoor. En heerlijk, zo dicht bij het strand! Lekker lange wandelingen maken straks, na je bevalling. Mamavantwee. Wat schrikken dat je de baby zo weinig voelde en je waardes zo slecht waren. Maar fijn dat alles nu weer in orde is. Spannend, volgende week de keizersnede. Ben je al helemaal klaar voor de komst van de baby? Wat heftig trouwens, dat ze in het slechte geval je baarmoeder moeten verwijderen... Lasje. Vervelend dat je niet helemaal lekker bent. Heb je overdag even kunnen slapen? Hopelijk snel weer beter. Hier een beetje een dipje. Ben zo onzeker over de borstvoeding. Het duurt zo extreem lang doordat ze elke keer in slaap valt. Ben vaak een uur/1,5 uur bezig. Is eigenlijk niet te doen met N en M erbij, want die willen ook aandacht. Maar heb nu tips gekregen en ga die de volgende voeding toepassen, hopelijk scheelt dat wat. Morgen moeten we extra naar de kinderarts, ze komt niet genoeg aan dus hij wil haar even checken. Ook weer bloedprikken, zo sneu.
Jeefje draca ik snap helemaal dat je er compleet doorheen zit hoor . Wou dat ik iets voor je kom betekenen. Hoop dat je meisje snel meer aankomt en ook snel onder de lamp vandaan is. Boommm, we hebben elkaar al gesproken .
Mamavantwee82: Wat een zorgen zeg, gelukkig voel je je nu beter. En ik snap helemaal de zenuwen voor de keizersnee. Poeh wat spannend. Ik duim dat alles goed gaat. Vaddie: Gelukkig was alles goed! Volgende week de inleiding, volgens mij ben je er heeel erg aan toe. Dracaena: Jeetje wat balen steeds. Ik snap de emoties helemaal! Hopelijk mag de kleine meid snel naar huis. Hoe voel jij je verder? Al iets minder last van je hechtingen? Boommm: Ach meis, wat vervelend die onzekerheid. 1/1,5 uur is ook niet te doen. Hopelijk helpen de tips een beetje. En succes morgen! Hoe gaat het verder? Wel fijn familie om je heen? Hier ook echt helemaal klaar met het ziekenhuis. Van mij mogen ze naar huis. Elke keer op en neer en oppas regelen voor N is zo vervelend. Maar nog geen uitspraak over het naar huis gaan helaas. Sowieso vandaag weer een beetje een rotdag. Volgende week een aantal baby's Spannenddd
Jeetje Draca echt heel erg balen... Wel fijn te weten dat ze goed voor haar zorgen, maar ik snap dat je er doorheen zit... Zet 'm op! Mamavantwee ik duim met je mee dat alles helemaal goed verloopt waardoor ze je baarmoeder lekker laten zitten. Echt spannend de babyboom volgende week!!! Volgens mij blijven Lasje en ik nog over? Tenzij wij per toeval gewoon meedoen 😁 Je weet immers maar nooit! Ik heb zelf echt een voorgevoel dat ie nog wel even blijft zitten, en jij Lasje? Ah Boommm ik snap je onzekerheid maar wel fijn dat je tips hebt gekregen en dat het fietsen en de boertjes ook helpen. Madeliefje ik snap wel dat het pittig is zeg om steeds oppas te moeten regelen voor N! Hebben ze al iets van een indicatie gegeven wanneer ze naar huis zouden mogen of is het leven van dag tot dag en aankijken?
Flowers en lasje ik blijf ook over.. Bij mij is het afwachten tot ze zichzelf meld en ik heb het gevoel dat ze nog lekker zit mijn uitgerekende datum is de 16e maar het kan ook een week langer duren 🙈 Maar het zal voor ons ook niet heel lang meer duren 😊
We zijn eindelijk thuis! de bili was goed gedaald en haar gewicht stabiel. Nog een dag kraamzorg, afhankelijk of we morgen het vertrouwen hebben zonder te kunnen, kunnen we nog 2 extra dagen vragen. En zooooo moe 😩 Maar gelukkig zijn we weer thuis en slaap ik dalijk in mn eigen bed.