Op heel veel zeuren en aandringen van een goede vriendin en schoonmoeder, ben ik maar naar het zkh gegaan. Althans kon eerst pas vrijdag terecht, ik zeg wat heb ik daaraan? Plan me nu maar in, Moeilijk, zucht kreun en steun, ik was een gevalletje apart met m'n zwangerschappen! Dank je wel mevrouw, je werkt op een ivf afdeling en hebt dus met kwetsbare mensen te maken, maar enfin, prima. Eenmaal uur uitloop toch geholpen! Kindje bewoog al, hartje klopte stevig, meting 8 weken en 1 dag: had al armpjes en beentjes, te cute haha. Bloeding komt niet uit de baarmoeder, ze zag goed dik baarmoedersijmvlies en een placenta in aanleg. Geen stolsels of een hematoom; waarschijnlijk tijdens het hard persen met poepen een bloedvat geknapt. En dat kwam eruit. Zat ook bruin op de echo, maar minimaal. Ze zei fat het ook nog van de inwendige echo kon komen, heb veel Littekenweefsel daar natuurlijk. Allemaal even afwachten, Maar kleine deed het goed, wist ik natuurlijk al door de hartslag, Maar goed .
Nou ik mocht vandaag gelukkig weer voor de echo en met ons kleintje gaat het helemaal fantastisch. Over drie weken weer een echo om te kijken hoe ver ik ben. Ben nu +/- 8 weken en 28 maart uitgerekend zoals ik zelf ook al dacht. We hebben zelfs heel even naar het hartje kunnen luisteren, dat was echt heerlijk. Ook de intake meteen gehad. Gelukkig Babii dat het er goed uitzag allemaal. Lief he, die mini armpjes en beentjes. Ik heb echt liggen zwijmelen hihi.
Babii: Fijn dat je nu toch geholpen bent en een echo kreeg, is toch iets meer zekerheid al wist je het zelf stiekem al. Maar ook leuk om een echo te hebben. Fijn! Marae: Goed nieuws! Mmoniquee: Spannend! Succes alvast voor morgen, komt goed
Goed nieuws Marae en Babii, fijn! Boommm, ik heb wat afspraken gemaakt. 27 augustus termijnecho, 3 september intake VK Spannend Mmonique!!
Hier even een onderbreking van mijn 'forumstilte'. Er is vandaag iemand jarig, ik weet helaas niet meer wie... Maar gefeliciteerd! Gefeliciteerd met alle mooie echo's! Onze echo was vandaag ook goed. Een kloppend hartje en een embryo ( wat klinkt dat oneerbiedig) van 8 weken. was duidelijk te zien. Zo opgelucht! Volgende week donderdag al een termijnecho. Zo dat was de update 😊 Succes en tot over een paar weekjes 😉
Dank jullie wel! Vast wel monique! Uh 25 augustus mag ik van de lijst, ben vanochtend direct ontslagen. Moet nu 26 augustus naar eigen gynaecoloog.
Woehoee alles was goed. Hartje klopt mooi en ong 7+6 dagen. 7 september terug en dan wordt de echte termijn ed berekent en bekeken. Gelijk bloedgeprikt.
Helaas vandaag bevestigd wat ik al vermoede.... Hartje is gestopt. Wel zag ze nu ineens nog een 3de vruchtzak dat zou betekenen dat het in aanleg geen 2-ling maar een 3-ling geweest zou zijn... Nu afwachten wanneer het eruit komt over 1 week heb ik weer een afspraak met mijn vk, hoop zo dat het op een natuurlijke manier mag eindigen.... Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap! Veel geluk meiden!
Termijnecho 7 september Gaan jullie trouwens de extra screening doen op oa downsyndroom? Ben benieuwd.
Ik ga het niet doen monique. Het is nergens in de familie te bekennen, en ben nog jong (leeftijd die er bij staat klopt niet, heb ook nooit gezegd dat ik 32 was haha) Dus de kans dat we een kindje met down krijgen is heeeeel klein, dus gaan dat niet doen voor 180 euries. Koop daar liever iets moois voor voor de kleine!
Loes; heel veel sterkte!! Monique, wij doen het wel. Bij de eerste ook gedaan. Zitten wel 2 kanten aan, wat als er wel iets uit komt. Maar goed dat weet je nooit. Al is mijn overweging dat als er iets zou zijn, ik graag voorbereid ben.
Heel veel sterkte Loes! Hier geen test, komt niet voor, ben jog en daarbij als het is Dan is het zo. Lees teveel kansen erop en dan blijkt er niks te zijn. Zit je weken in onzekerheid .