Uitgerekend eind maart 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nikie86, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Als mnn dochter niet slaapt overdag dan resulteert het hier in drama. En tig keer wakker per nacht. Gelukkig slaapt ze hier dus wel goed met middag slaap, maar valt wel later in slaap. M'n dochter is erg gehecht aan haar bed en ligt ook echt te zingen en genieten. Ze mag van mij ook spelen op haar kamer, maar niet haar kamertje uit tot ik haar roep. Maar haar boeit dat spelen niet, draait zich liever nog even om 😂

2. Elfs

Elfs Actief lid

1 okt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zegt ook smorgens:
    "ik wil er niet uit mama, ik wil de hele dag in bed blijven!" :D

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, de mijne vanochtend ook: nee mama, ik ga echt niet naar schooltje, ben moe. Ga weer slapen oke😂😂

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Kiezen moeten ook nog doorkomen, kan een rol spelen inderdaad. En nu is ze dus ziek maar het vroege wakker worden was al weken daarvoor.

En wat lekker dat je dochter zo van slapen houdt! Heerlijk om af en toe een dutje mee te doen en wat langer te liggen in de ochtend :p

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Als baby niet hoor ;). Pas sinds ze 1 slaapje doet, haha. De nachten sliep ze zo door, maar overdag klaarwakker vaak.

Kiezen kunnen een lang lang traject zijn. Zeker die grote ellende, was hier wekenlang vroeg wakker :(

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    De nachten gaan hier ook wel goed, heel af en toe is ze nog wakker. Maar de laatste weken, 3/4, heb ik haar niet meer in de ochtend hoeven wakker maken maar is het andersom.

Haha fijn om te weten! Accepteren, accepteren 😌

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kan best een oorzaak hebben of een fase...... Ik liet ze gewoon liggen, ging soms terug om te laten weten dat ik er was, maar nacht was nacht. Probeer eens een zetpil. Als ze dan doorslaapt weet je dat het pijn is.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Babii. Vervelend dat je zo beroerd was. Hier gaat het de ene dag beter dan de andere. Soms alleen wat misselijk en soms zit ik echt de hele dag met m'n hoofd boven de emmer. Heb nog steeds hoop dat het over gaat :D
    Ze is flink verwend dus, leuk!

Madeliefje. Ben heel benieuwd naar de naam van je dochter! Hier hebben ze ook 'aparte' voornamen. Met de aupair gaat het goed. Vind het echt heerlijk! We doen veel dingen samen met de kinderen, maar ze neemt ze ook wel eens een middagje mee naar het museum of de ballennbak. Of een van de twee, zodat ik wat leuks kan doen met een kindje. Kan nu al niet meer zonder haar. Is verder ook echt een leuke meid, we hebben een super goede klik!
    N wordt meestal rond 08.30/09.00 wakker. En gaat smiddags rond 13.30 naar bed. Slaapt dan tot 16.30 ongeveer, soms wat eerder. En ligt er rond 19.00/19.30 in. Heb ook wel echt een slaapkop hoor.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Boommm: Ik stuur je straks een pb'tje met haar naam. De eerste namen van jouw dochters zijn mij bijgebleven na een topic bij babynamen. En dat ze me zo goed zijn bijgebleven, geeft al aan dat ik ze leuk vind. Ben ook al erg benieuwd naar de naam voor nummer 3 haha :D :p
    Wat fijn dat het zo klikt met de aupair! Hoe denken jullie er trouwens over, een jaar? Vind het wel leuk om allemaal te weten, ben zelf jaren geleden ook aupair geweest.

En al die slaapkopjes van jullie ;)

Vandaag echo gehad maar de geslachten zijn voor een deel nog een raadsel, 2 kindjes wilde niet echt meewerken. 1 kindje is duidelijk een jongetje en de anderen een gokje. Ben erg benieuwd nu. We hebben trouwens ook besloten dat we het een verrassing houden voor familie en vrienden. Proberen tenminste :p

Hoe ziet jullie weekend eruit?

10. mamavantwee82

21 nov 2012
    53
    0
    0
    Hoi meiden,

Zo even niet geweest ben erg moe en niet lekker geweest.

Een hoop om terug te lezen, iemand vroeg waar ik het setje had gekocht waar ik een foto van had geplaatst dat hebben wij bij Babydump gekocht...

Madeliefje06 wat spannend het geslacht, leuk hoor een jongetje en nu even afwachten heb je een idee van de andere twee baby's of het ook jongetjes zijn?

Wij gaan dit weekend klussen, mijn man gaat kozijnen verven, krijg nu al nesteldrang hahaha

En vanavond gaan we gourmetten met de kinderen.

11. MirjamRamon

MirjamRamon Actief lid

5 jul 2013
    168
    0
    0
    sam en levi
    Zwijndrecht
    Hallo lieve dames

Heb een hoop bij te lezen ga ik straks allemaal doen

Ik heb echr een hel van een week mijn jongste net 2 slaapt in peuterbedje maar weigert sinds vorige week zondag nog te slapen gild moord en brand zodra ik me omdraaI vliegt hij gelijk zijn bed uit en laat zich letterlijk op de grond vallen huilen gillen niks helpt meer zelfs slapend op mijn arm in zijn bed overleggen niet ben ten einde raad 😢

Afgelopen donderdag voor het eerste controle in het andere ziekenhuis gehad na de fouten van het vorige ziekenhuis inmiddels een hoop duidelijk geworden ik kreeg eerst een echo waarin alles opnieuw gemeten werd ik wist dat de uitgerekende datum van het ziekenhuis niet klopte 19 maart omdat ze toen niet goed kon meten dus we hielden elke x onze eigen termijn aan nou blijk ik zelfs bijna een week verder te zijn dan het vorige ziekenhuis want mijn uitgerekende datum is terug gezet naar 13 maart wat voor ons goed is want betekend toch dat ze onwijs goed groeit wat me ook wel weer geruststelt helaas wel mijn bloeddruk aan de hoogde kans en met mijn verleden verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging gaan ze nu ook goed mijn eiwitten in de gaten houden

Hebben jullie al nagedacht over voeding? Ik heb mijn beide jongens borstvoeding gegeven al ging het bij de jongste verschrikkelijk moeizaam omdat zijn tongriempje geknipt moest worden dat is een onwijze frustratie geweest nu zit ik zo in tweestrijd wil zo graag borstvoeding geven maar kan ik de rust daar nog in vinden.

Mijn man werkt het hele weekend dus we maken er maar een rustig weekendje van gisteren avond was de kleine meid ineens heel druk aan het bewegen een prachtig gevoel hoop dit elke avond te hebben

Maak er een mooi weekend van dames!

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Madeliefje. Nogmaals, prachtige naam heeft ze! We hebben in principe een jaar afgesproken inderdaad, maar mocht zij langer willen blijven willen wij dat graag.
    Wat leuk, ik ben zelf ook aupair geweest. In welk land zat jij?
    Wil je trouwens dat ik de geslachten (of nu dan alleen die van het jongetje) in kleur in de lijst zet, of op groen/verrassing?) wat leuk trouwens, een jongetje. Gefeliciteerd! 💙

Mamavantwee. Wat leuk, gourmetten. Heb er gelijk zin in haha.

Ramonmirjam. Fijn dat het andere ziekenhuis wel goed bevalt en leuk dat je een week vooruit gezet bent. Zal het straks aanpassen in het lijstje.

BV/FV. Ik heb bij beide meisjes vanaf het begin flesvoeding gegeven. Dit is mij altijd prima bevallen. Nu ga ik toch borstvoeding proberen, gewoon omdat ik het toch een keer geprobeerd wil hebben. Maar mocht het niet lukken of moeilijk gaan stap ik ook zo over op FV.

Dit weekend gaan we niet zoveel doen. Vriend gaat vanavond stappen met collega's. Ik ga straks even naar het winkelcentrum met de kindjes. Vanavond houden E (aupair) en ik een pizza en film avondje. Dus mochten jullie nog aanraders hebben.. We dachten zelf aan de Age of Adeline.
    zondag willen we naar een park rijden wat wat verder bij ons vandaan ligt. Schijnt dat daar heel veel wild loopt, zoals herten enzo.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha Boommm, als het dus 1 jongetje is, zijn het 2 meisjes 😂😂 of beredeneer ik nu verkeerd lol.

Heb ff geen tijd te reageren, ben weer eens druk en kom nergens aan toe.

Maar mbt het peuterbed, ik zou even z'n Ikea uitval systeem halen, geeft ze vaak nog even geborgenheid voor het geval die er nog niet js :). Kost 9,95 of zoiets :).

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Bv/fv: bij de oudste met veel en pijn moeite drie maanden borstvoeding kunnen geven. Daarvoor heb ik de eerste maand heel veel moeten kolven. Wat ik eigenlijk niet wilde. Ik wil nu in principe weer bv geven maar laat het kolven niet meer opdringen in het ziekenhuis. Als het dit keer niet lukt, dan niet.

Hier qua suiker echt een rot dag. Zat nuchter al op 6. En na elke maaltijd veel te hoog. Ondanks dat ik weer veel heb bewogen en m.n. bij de lunch niet veel koolhydraten heb gegeten.
    Frustraties dus.

Vandaag is man aan het klussen geweest in de bijkeuken. Nadeel is wel dat hij sinds 20.00 al op bed ligt. Morgen ga ik naar mijn ouders met dochter en de honden en gaan we een boswandeling maken. Man blijft thuis, heeft een afspraak voor een vrijwilligersproject wat we waarschijnlijk gaan oppakken en eet daarna bij een vriend.

15. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven.
    Maar ben er niet zo mee bezig dat ik weken moeite ga doen. Lukt het niet, dan lukt het niet. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Donderdag had ik een controle bij de vk.
    En mn baarmoeder zit nu tot iets boven mn navel, maar daar bij de rand van je broek. Net dat randje onder me buik. Is t af en toe keihard,en als ik er dan op druk dan is t opeens weg.
    Kan dit dan de baby zijn die daar ligt?

16. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    trouwens 12 november 20 weken echo en 26 november controle bij de verloskundige.

Er was niet eerder plek voor 20 weken echo :(

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik wil bv geven en is al tweemaal door fouten van zkh hier mislukt en daardoor de fles.

Ditmaal komt er direct een lactatiekundige aan m'n bed. Het js best moeilijk bv te geven na een keizersnede , omdat je enkel in een bepaalde houding kan liggen. Dus ditmaal hulp van een lactatiekundige want laat het niet nogmaals verpesten door zkh. Met de fles is overigens niks mis hoor zijn beide meisjes groot mee geworden,'maar icm de extreme reflux had bv handiger geweest :).

18. MirjamRamon

MirjamRamon Actief lid

5 jul 2013
    168
    0
    0
    sam en levi
    Zwijndrecht
    Ik zit juist te twijfelen vanaf het begin af aan af te kolven ik.merkte met mijn oudste bij de borstvoeding dat ik hem daardoor ook extra claimde naar mijzelf.mijn man mocht niks met hem doen 😳😳 heeft een half jaar geduurd voordat hij een fles mocht geven en ook om de frustratie te voorkomen zo krijgt de kleine meid toch borstvoeding en kan mijn man ook een band met haar opbouwen

Mijn baarmoeder lag ook een stukje boven mijn navel bij de laatste afspraak helaas wel veel last van harde buiken

mijn volgende controle is 22 oktober en omdat mijn uitgerekende datum is veranderd is mijn 20 weken echo verplaatst naar 26 oktober

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Afkolven doe ik sowieso, want als de kleine eens bij opa en oma is dan willen ze ook weleens een flesje geven, haha. En m'n dochtertjes willen ongetwijfeld ook een flesje geven; dus dat regelen we wel.

Moet alleen de bv eens gaan lukken. In samenwerking met het zkh werkt het in ieder geval niet lol.

Ik ga snel tukken. M'n dochtertjes slapen bij opa en oma, maar ik verveel me letterlijk dood!!!! Normaal slapen ze dus, maar ik voel me gewoon leeg zonder ze. Maar de meisjes genieten en dat is het belangrijkste :).

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zo hey m'n buik heeft ineens een groeispurt gehad.... Schrik er zelf van hahahaha

Deel Deze Pagina