Uitgerekend eind maart 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nikie86, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Baby reageerde niet heel erg op het vuurwerk. Enkel op de hele harde knallen van dichtbij.
    Vandaag naar een concert geweest (tribute van Michael Jackson) daar reageerde ze wel enorm heftig soms!
    Je zag mijn hele buik bewegen.

Geboortekaartje: qua afbeelding al uitgezocht. Tekst nog niet. Is eigenlijk vrijwel hetzelfde als het kaartje van de oudste maar dan duidelijk dat het gaat om een tweede baby.

En we gaan bijna aan het kamertje beginnen.... :)
    Komende weekend eerst weekendje weg en daarna verder boven aan de gang. Daarna eindelijk al die dozen met kleertjes bekijken. :)

En mijn buik groeit hard... Pff Zit nu al in de weg.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Madeliefje. Ja vonden het ook erg leuk, wel heel druk.. Maar meisjes vonden het fantastisch, vooral dromenvlucht was grote favoriet hier. Sprookjesbos vonden ze ook erg leuk.

Vaddie. Heb je een Michael Jackson fan in je buik zitten?:D Leuk dat jullie een weekendje weggaan, waar gaan jullie heen?

Kaartje. Het kaartje zelf hebben wij inmiddels al, de naam ook. Alleen die zin.. Ik kom er maar niet uit, vind het zo moeilijk. Ik vind niets net zo leuk als de zinnen die we bij N en M hadden. En daarnaast wil ik ook nog een Engels kaartje, dus voorlopig ben ik nog niet klaar :D En jullie?

Ik heb het vandaag ineens ontzettend moeilijk met niet roken:( Rook al jaren, maar tijdens mijn zwangerschappen nooit. Maar vandaag mis ik het zo erg, heb er zelfs keihard om gehuild net :)
    Ga zo maar even winkelen om m'n gedachte af te leiden haha. Wil nog wat dingen bij de prenatal halen en wat kleertjes van m'n favoriete Nederlandse merken in de sale haha.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Vaddie: Leuk dat je bijna aan het kamertje kan beginnen. En eerst lekker een weekendje weg, leuk!

Boommm: Fijn dat de efteling bij jullie ook zo goed bevallen is.
    Ook nog een Engels kaartje.. Succes ;) Ben erg benieuwd welke naam het geworden is aangezien de naam die jij leuk vond (V), hier ook nog in de top 3 staat voor een meisje.
    En wat vervelend van het roken. Inderdaad even afleiding zoeken! Ik vind het in ieder geval al heel knap en goed dat je tijdens de zwangerschap stopt, er zijn er genoeg die dat niet doen.

Over het kaartje twijfel ik opeens.
    We hadden hem al af en helemaal tevreden maar nu zag ik iets langs verschijnen en twijfel ik.
    Ik voeg even toe wat ik zag (bewerkt want er stonden namen op) dus geef je mening als je wilt ;)

Ik vind het leuk dat ieder kindje dan toch een beetje zijn eigen kaartje heeft en het wat minder opgepropt staat als in 1 kaartje. Maar het nadeel ervan is dat het kaartje niet neergezet kan worden.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Ik hoop dat jullie het idee begrijpen, ziet er misschien een beetje raar uit zo :p

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

De naam V staat vast inmiddels! Zou wel leuk/toevallig zijn als jullie ook die naam kiezen. Vind hem echt prachtig en ook leuk bij de naam van jullie N passen!

Vind je kaartje heel leuk! Zitten de vier vlakken dan nog op 1 kaartje geplakt of zijn het vier losse kaartjes? Als ze ergens opgeplakt zitten kun je hem toch tegen de muur zetten? Bij ons komen kaartjes sowieso op een prikbord, dus zou hier geen probleem zijn. Vind het leuk inderdaad dat ze alledrie een 'eigen' kaartje hebben maar toch ook weer samen zijn.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Leuk dat de naam vast staat! Voor mijn man is die naam absoluut nummer 1, maar ik twijfel nog een beetje. Maar aangezien ik wat meer te zeggen heb gehad over de namen van de jongens, denk ik dat de kans wel groot is om hem zijn zin te geven. Ik merk ook echt dat ik er snel uit wil zijn voor het geval dat de kindjes nu komen, dus ik wil volgende week echt een besluit nemen.

Ik zag dit voorbij komen, dus is niet ons kaartje maar ik vind het idee wel heel leuk. Zijn 4 aparte die dan met een lintje verbonden worden. Een voorkant zoals een 'normaal' kaartje en dan 3 eigen kaartjes. Het niet/moeilijk kunnen neerzetten lijkt het enige wat me tegen houdt..
    Ik ga sowieso dit idee even uitwerken naar hoe wij het willen. En dan ook snel een keuze maken

Merk dat ik opeens best wel ga stressen :p

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha ik wil ook alles al klaar hebben. Voor mijn gevoel heb ik nog maar zo'n 6 weken namelijk, al hoop ik dat ze veel langer blijft zitten. Wil zo graag een normale kraamtijd dit keer!

Ben heel benieuwd naar jullie namen! Oh vind het met een lintje echt nog veel leuker, ik zeg doen!!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @madelief: vind dit kaartje heel leuk zo. Idd toch ieder kindje zijn/ haar eigen naam.

Hier slaat langzaam maar zeker de nesteldrang toe. Donderdag komt mijn moeder en gaan we alle kerstspullen naar boven zetten en alle andere rommeltjes die zich ondertussen weer hebben verzameld even uitzoeken. (in de babykamer zit de vlizotrap naar de vliering)

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Leuk dat jullie zo positief zijn! :D Ik ga het idee komende week uitwerken en dan een beslissing maken.

Ik hoop ook dat ze langer bij je blijft zitten boommm! Drie maal is scheepsrecht? ;)

Die nesteldrang herken ik wel een beetje vaddie. Zo fijn als er geen rommel is. Zeker die kerstspullen opruimen luchtte me heel erg op haha

10. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Heel leuk je kaartjes Madeliefje, worden het ook die kleuren/of in ieder geval in die richting? Pasteltinten vind ik altijd heel leuk!

Hier nog een stresser.... 15 jan gaan we de kamer doen. Alles is wel al geleverd maar dat komt qua drukte dan het beste uit. We hebben nog best lang, wel gek dat we ineens gaan stressen toch?
    Ik denk dat het ook komt doordat het nu 2016 is, een soort mijlpaal waardoor het ineens dichterbij lijkt!

Ik ben ook wel benieuwd naar alle namen, die van ons staat inmiddels echt vast. Zo ook zijn tweede naam.

Geven jullie de kinderen meer dan 1 naam?

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier maar 1 naam. Zijn niet gelovig en vernoemen (bewust) niet dus enkel roepnaam. Die van ons staat ook al vast.

De stress nog niet toegeslagen maar wil echt aan de gang. Merk dat ik lichamelijk steeds minder kan. En de hormonen...... pfff. Verschrikkelijk. Voel me echt behoorlijk down (waarbij ik er vanuit ga dat het een combi is tussen hormonen en de jaarlijkse winterdepressie)

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Madeliefje, even snel op jou: prachtig en erg origineel!

Maar geboortekaartje va week 16 al klaar. Ons kindje krijgt net als de meisjes 3 namen. E en A hebben beiden een voornaam natuurlijk, maar de tweede naam is van beide meisjes hetzelfde (de naam van papa, maar dan in meisjesvorm) en de derde naam heeft E van m'n overleden moeder en A van m'n broertje in meisjesvorm die bij de ks was. Kleine man krijgt een eigen voornaam, en dan de 2 namen van papa :).

Hier reageer ik morgen even, want meiden zijn beter en nu heb ik buikgriep. En dat icm al het braken dat ik al deed, voel me ronduit belabberd.

Morgen naar de gynaecoloog en de assistente zou alvast een balletje opgooien om een ks te gaan plannen (wel pas va week 37/38 of 39). Maar m'n lijf trekt het njet meer. Loop ook met krukken inmiddels.

Ga nu snel slapen! Slaap lekker meiden

13. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Oh jeetje wat heftig Babii! Sterkte!

14. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Gelukkig nieuwjaar dames!

De vorige keer heb ik 3 weken in het ziekenhuis gelegen met die zwangerschapsvergiftiging en zijn ze bij 36.9 begonnen met inleiden, wat resulteerde in een spoed ks.

Leuk idee die kaartjes zo Madeliefje, wel een hoop werk alles aan elkaar strikken.

Beterschap Babbi, wordt tijd dat jullie eens uit de lappenmand komen met jullie gezinnetje.

Alles af? Nee nog lang niet :p. Ik heb wel alle kleertjes maat 44-50-56-62-68 gewassen en gestreken en netjes in nieuwe bakken gelegd, de kast staat, de commode ook alleen het ledikant nog niet want die wil ik eerst op onze slaapkamer hebben (en sja dat ding gaat nogal een ruimte innemen). Hebben definitief besloten dat we niet meer verhuizen voordat de baby er is, ik ben een controlfreak en het idee dat ik dan bijna niks meer zelf kan doen, gaat hem niet worden. Dus achteraf rustig kijken en dan verhuizen.

Kaartje heb ik ook nog niet, nog niet eens een naam. Komen er niet uit :$

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Vaddie: Wat vervelend dat je je zo down voelt, dikke knuffel!

Babii: Fijn dat je zo snel eruit was met het geboortekaartje en de namen.
    Beterschap! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt

Dizzy: Fijn dat je nu besloten hebt over het verhuizen. Hoewel het wel balen is, zal het ook wel weer veel rust geven. Tijd om je bezig te houden met de naam en het kaartje ;)

Voor het meisje hebben we nu nog drie namen, voor 1 jongen hebben we nog twee namen en voor de ander zijn we er helemaal uit. Ze krijgen ook een tweede naam waar we al uit zijn, een vernoeming.
    En wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over dit idee van het geboortekaartje. Ben er vanochtend al even mee bezig geweest. Deze week wil ik de namen + geboortekaartje klaar hebben

Het geheim houden van de geslachten voor iedereen ging trouwens heel goed.. tot gisteravond :)

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @madelief: aan wie hebben jullie je verklapt? ;)

@babbii: heftig. Sterkte!

@Dizzy: groot gelijk dat je pas wil verhuizen na de bevalling. Moet er niet aan denken om nu nog een heel huis in te richten en te klussen. Vind de babykamer al een hele opgave.. :)

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Vaddie: Jullie kan verandert worden in je ;)
    We waren bij mijn schoonouders en opeens zei ik het in een gesprek :) We hebben het nu ook maar gelijk aan mijn ouders verteld.

Fijne vlucht morgen trouwens Boommm!

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ben reuze benieuwd naar jullie namen Madeliefje!

Haha dizzy, ben het helemaal met je eens hoor! Hier ook nog lang niet alles af, maar kan ook vrij weinig bah.

Hier gisteren bij de gynaecoloog geweest en de datum voor m'n keizersnede ligt al vast. Hij zag al snel dat ik zo niet door kon gaan, dus heeft hij een datum gegeven. Nu kan ik als een klein kindje gaan aftellen 😋. Psychisch is her fijn nu een datum te weten, beter dan in het ongewisse te blijven. Heb overigens afgelopen zaterdag de 3D gehad; wat en pracht kind krijgen we weer 😍

Sorry overigens dat ik niet op iedereen reageer, maar denk spring maar gewoon weer even in!

Boommm, 25 maart controle gynaecoloog.

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Babii: Ik ben ook benieuwd naar de naam die jij gaat geven aan je zoontje. Ook naar de namen van je dochters trouwens.

Wat fijn dat je een datum hebt en dat goed voelt. Zo rond de 38 weken lijkt mij? Is je buikgriep minder/weg? En welke dingen heb je nog niet af?

20. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd naar jullie buikjes op het moment :)
    Ik lig momenteel 'heerlijk' in het ziekenhuis.
    Harde buiken met regelmaat.. En baarmoeder mond op t randje.
    Is ie morgen nog korter krijg ik weeenremmers en longrijping..

Deel Deze Pagina