Zal je wel even een Pb doen madeliefje. Zet hun namen nooit openbaar . Buikgriep was vannacht nog aanwezig, vandaag is het beter gegaan! Meiden zijn ook beter dus top. Hoe is het met jouw buikje? Barbsan, heftig! Toen men dat hier constateerde direct longrijpijng met 24 weken en geen enkel risico. Toen kreeg ik met 28 weken contracties en dus remmers. Mocht na 3 dagen naar huis met complete bedrust. Uiteindelijk heb ik het uitgedragen tot geplande ks, maar wel al ruim 4 cm op ok! Sterkte!
Ja, kindje wordt rond de 38 weken gehaald mits m'n bekken het echt grandioos begeven of uk zelf komt. M'n kids gaan samen op een kamer, althans de jongste en baby. Maar ga bv geven dus eerste periode hier bij mij... Ik moet bijv de kledingkasten nog uitmesten om plaats te maken voor de berg kleding van broertje 😂. En m'n huis moet gewoon volledig schoon, maar lukt me dus niet icm die bekken. Dan wil ik m'n slaapkamer goed overzichtelijk hebben voor de kleine en rust; maar alle kleine klusjes blijven steeds liggen en daardoor loop ik voor m'n gevoel enorm achter. Aan de kamer hoef ik dus niks te doen, ze gaan toch samen met de tijd .
Flower. Hier wel een tweede naam, net als de andere twee! : Dizzy. Wel fijn denk ik, dat de verhuizing uitgesteld is toch? Lijkt mij niets nu nog helemaal te moeten verhuizen en al die stress. Babii. Heel fijn dat je een datum hebt, jouw aftellen is nu echt begonnen! Voel je je al beter trouwens? En ook ik ben super benieuwd naar de namen van je meisjes!! Barbsan. Oh jeetje wat schrikken.. Hopelijk kan je nu een beetje slapen en valt het mee morgen.. Wij zijn eindelijk weer thuis en was er echt aan toe! Heb nu een lijstje gemaakt met wat ik nog allemaal wil en moet doen. Wil sowieso m'n vluchttas vast gaan inpakken, dus dat ga ik morgen maar doen denk ik. Vandaag ook controle gehad bij de gyn. Baby doet het prima. Wel was m'n baarmoedermond korter geworden. Krijg nu nog vaker controle en moet nog meer rust gaan houden.
Wat heftig Barbsan, heel veel sterkte voor jou! Zo leuk om te lezen hoe verschillend we allemaal zijn met de planning, babykamer etc, Boommm al toe aan de vluchttas:O Hoe meten ze dat je baarmoedermond korter is, daar hebben ze bij mij nog nooit naar gekeken geloof ik.. Volgende week hebben we de kraam intake en ik heb tegen vl gezegd dat we dan zover alles klaar moeten hebben (weet hij veel) maar het gaat nu wel erg snel qua dingen bestellen, als het goed is komt van de week alles wat ik nog wilde hebben binnen en hoef ik tijdens mn verlof alleen nog leuk te shoppen voor nog wat extra kleertjes. Ehm ik heb nog niet eens 1 naam, laat staan 2. Zoonlief heeft 1 naam en 3 verwijzingen naar opa's. Fijn dat je een datum hebt Babii, dat geeft misschien ook al wat meer rust of overzicht omdat je precies weet hoeveel tijd je nog hebt. Erg vervelend dat je zoveel last van je bekken hebt. Niet stressen Vaddie, in principe is er nog tijd genoeg
Dat meten ze doormiddel van een inwendige echo. Heb net een inwendige echo gehad en gisteren was ie 31 mm en ni 30 maar geen reden om actie te ondernemen.
Barbsan: Jeetje wat heftig! Gelukkig geen reden om actie te ondernemen, maar die zorgen.. Babii: Fijn dat de buikgriep weg is. En poeh al die klusjes met je bekken. Wel iemand in je omgeving die daar bij kan helpen? Boommm: Lekker dat je weer thuis bent. Nu proberen zoveel mogelijk rust te nemen. Dizzy: Fijn dat je qua dingen bestellen binnenkort alles hebt. Baarmoedermond meten ze met een inwendige echo
@barbsan: heftig. Hopelijk blijft de beeb nog een poosje zitten. @babbii: frustrerend dat je nog zoveel wil doen maar het niet kan. Hopelijk kan je wel hulptroepen inschakelen zodat je nog wel wat gedaan krijgt? Oh ja, verlof aanvragen. Zal ik ook eens doen.
Dizzy. Is inderdaad met een inwendige echo. Haha slimme tactiek met je vriend Wel heel fijn gevoel hoor, als alles straks klaar is! Hoe heet je zoontje? Haha ja wil alles maar vast klaar hebben omdat er natuurlijk grote kans is dat ze eerder komt. Barbsan. Hoe is het nu? Mag je naar huis als het zo blijft of moet je blijven tot de bevalling? Vluchttassen staan klaar. Echt wel spannend nu. Ben babywasjes aan het doen vandaag. Morgen alles maar inruimen in de kasten. Dekens moeten ook nog allemaal gewassen worden.. Blijf ook maar twijfelen over de naam. Zo frustrerend!
Boommm, lief van je! Voel me sinds gisteren wel beter. Heb gisternacht de wc nog omhelst, maar het is niet meer zo extreem als laatst. Denk dat er ook een enorme last van m'n schouders is gevallen, doordat ik de datum heb . Fijn dat jullie weer thuis zijn meis. Weer even lekker samen met het gezin. Vervelend dat je bmm weer een stukje korter is, maar nog geen ontsluiting oid hoop ik? Hier moet ik dus de kast van m'n jongste opnieuw gaan indelen, zodat de kleding van de kleine man erbij kan. Nu heeft ze een grote Ikea kast, maar vergt nogal wat tijd, haha. Dizzy, altijd leuk weer z'n intake kraamzorg . Hier komt er een geheel nieuwe kraamzorg, maar een topper waar ik nu al gek op ben! Denkt nu al veel mee en heeft zelfs eea voor me uitgezocht mbt voorkolven, zodat kleine niet bijgevoed hoedt te worden met fv. Mijn vorige vond het wel prima dat ik zelf zo goed ter been was. Dus die vond het niet nodig te stofzuigen ed of m'n bed te verschonen. Zat op haar gat en speelde met haar tel. Bij weggaan zegt ze tegen m'n zusje: kan jij even stofzuigen, geen tijd voor gehad. Toen hoefde ze ook niet meer terug te komen! Barbsan, fijn dat je terug bent. Ik weet vanuit m'n eigen "praktijk" ervaring dat va 24 weken een bmm van 30 mm nog prima is . Hopelijk blijft de kleine nog even lekker zitten! Madeliefje, ben nogal eigenwijs aangelegd en accepteer eigenlijk geen hulp. Mijn schoonmoeder haalt de kindjes wel geregeld op, zodat ze lekker lang naar buiten kunnen. Maar ben zo eigenwijs, dat ik dus 2x per week zelf dweil. Mm bed verschonen gaat helaas niet, dit doet m'n schoonmoeder. Wil niet compleet afhankelijk zijn van en bovendien heb ik hiervoor gekozen! Wil een ander dan niet "belasten" met m'n ellende.
Boommm: Al die wasjes, het opvouwen en inruimen.. Ook niet mijn favoriete klusjes. En ik hoop dat de baby lekker lang blijft zitten bij je. Ik ga er vanuit dat het drie maal is scheepsrecht is Een paar dagen geleden was je nog zo overtuigd van de naam. Waarom de twijfel? Babii: Fijn dat je je wat beter voelt en het weten van de datum je zo goed doet. En wat fijn dag het nu al zo goed voelt met de kraamzorg. Ik verbaas me ook echt als ik van die slechte verhalen lees zoals nu.
Haha een kraamzorg die met dr telefoon gaat spelen ipv doen wat ze behoort te doen staat binnen 10 minuten weer buiten hoor.. Ik weet niet of de kraam die ook hier moet gaan komen op gesprek komt of iemand die de roosters maakt. Ik wil graag iemand die me kan helpen met bv maar niet zo'n bemoeizuchtige of veel te jonge/luie kraam. Madeliefje, ik vroeg me eigenlijk af. Hebben ze bij jou al een datum gegeven of een termijn en gaan ze dan inleiden of wordt het een geplande keizersnede? Misschien heb je het al getypt maar heb ik eroverheen gelezen.
Hier heeft ze de bv uit m'n hoofs gepraat. M'n kraamzorg was een "oude" vriendin dus voorkeur. Stomme fout, doe ik nooit meer. Heb nu een heel ander bureau ingeschakeld en ben er ronduit happy mee. Ze zou zelfs naar het zkh komen als ze daar weer gaan prutsen met de bv. Nou top toch?
Dizzy: We gaan voor de 32-34 weken. Doel is dus de 34 De kans is klein dat ze ze langer als 34 weken laten zitten. Er is geen datum gepland, het is eigenlijk gewoon afwachten hoelang het vol te houden is voor mij en de kindjes. Babii: Zeker top, zo hoort het Vandaag heb ik echt een baaldag. Begon eigenlijk gisteravond al met harde buiken waardoor ik moeilijk in slaap kon komen, en N werd wakker om 5:15 Nu ook last van m'n rug, nog steeds harde buiken en ontzettend moe
Klinkt niet helemaal goed madeliefje.... Last van je bekken toevallig? Frustrerend he dat vroege wakker worddn.... Zit ze niet in een sprong?
Hier over twee weken een intake met de kraamzorg. Ander bureau dan de vorige keer. (andere bureau heeft geen contract met mijn zorgverzekering) Toen heel erg blij met mijn kraamhulp. Hopelijk nu weer een leuk iemand.
Babii. Nee nog geen ontsluiting gelukkig! Wel een leuk klusje toch? De kast opnieuw indelen. Ik vind bezig zijn met de babykleertjes heel leuk in ieder geval haha. Wordt zo echt dan ineens. Barbsan. Hoe is het vandaag? Madeliefje. Ik vind de babykleertjes heel leuk. Maar de rest.... Pfff.. We hebben allemaal zo belachelijk veel kleren haha. Ja geen idee. Vind hem super mooi, maar zo hard klinken.. En in combinatie met de tweede naam krijg je Vee-Jay (de V naam en de J naam) en dat vind ik heel erg lijken op het straatwoord van vagina in het Engels.. Misschien moeten we wel gewoon opzoek naar een nieuwe tweede naam. Zijn jullie er al uit? Spannend, voor jou is het echt al bijna zo ver! Ken je Natasjee op het forum? Die heeft haar jongens geloof ik tot 36 weken binnen gehouden Vervelend van je baaldag! Hoe is het nu met je harde buiken? Hopelijk een fijne nacht!
Oja en nog een dillema.. Wij wonen natuurlijk in het buitenland en na de geboorte willen beide opa's en oma's graag langskomen natuurlijk. Dit betekend dat ze bij ons zullen slapen.. Maar ik weet nog niet zo goed of ik daar wel op zit te wachten.. Hier is geen kraamzorg, dus dat is wel een puntje. Máár we hebben wel een aupair die veel taken van het huishouden/oudste kinderen op zich kan nemen.. Zal ik ze uitnodigen voor de eerste week en andere opa/oma voor de tweede week? Of pas na een paar weken... Wat zouden jullie doen? We willen sowieso na een maand/1,5e maand naar NL vliegen om haar aan iedereen te laten zien.
Jeetje Boommm, dat is best een dilemma wanneer uit te nodigen. Persoonlijk zou ik het de tweede week doen, zodat jullie de eerste week lekker samen zijn als gezin! Maar als jullie toch besluiten naar Nederland te gaan, is de rust voor jullie zelf dan niet veel verstandiger? Lekker even een ritme vinden met z'n allen? Hebben ze in het land waar jullie wonen geen kraamzorg? En babykleding vind ik ook erg leuk, vooral z'n garderobe. Ben nogal los gegaan, oei...... En echt wordt het helemaal! Heb met E een aftel kalender gemaakt, ze vroeg steeds of haar broertje al kwam. Dus samen de resterende dagen erop gemaakt en elke dag zet ze een stempel of plakt ze een sticker: als ik dat zie denk ik: oei nog maar 69 dagen!!!!!!
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat Barbsan! Babii: Het is hier een uitzondering als ze na 6:00 wakker is, helaas. En wat leuk zo'n aftel kalender! Komt inderdaad heel dichtbij. Hoe voel je je? Boommm: Hier ook echt teveel kleertjes. Sowieso nog veel van N en veel bijgekocht. Weet je al wat het eerste pakje gaat worden? Mm snap de twijfel wel van het Vee-Jay.. Ik zou kijken welke naam 'beter' voelt, de eerste of de tweede. Dan kun je daaruit verder kijken. Zijn er ook nog namen op een lijstje of betekent het schrappen van de eerste/tweede naam een hele nieuwe zoektocht? Over de namen zijn we nog niet helemaal uit. Mijn man is overtuigd van V dus grote kans. Over de ene jongensnaam ook nog twijfel. We vinden 1 naam heel leuk maar die staat in de top 30 (?) met een andere schrijfwijze, 1 letter verschil. Het is best wel een populaire naam aan het worden en misschien staat de naam ook zo gek naast namen die weinig voorkomen? Ik heb haar wel eens voorbij zien komen ja! Ik weet nog dat ik heeel blij was om haar topic te lezen over haar jongens die 1 jaar waren geworden en het jaar voor haar zo goed bevallen was en alles meeviel Dilemma inderdaad. Ik zou de eerste week sowieso vrij houden. Lekker met je gezin, zo rustig mogelijk. Ik zou dus zeggen tweede en derde week maar als je binnen een maand weer naar NL gaat, zit het best kort op elkaar. Moeilijk.. Is het plan ook echt dat ze beide een week komen? Hier nog steeds harde buiken. Rugpijn is minder geworden en geen last van mijn bekken. Ook heel emotioneel opeens. Echt een soort terugblik dag hoe ik me voelde toen we hoorden dat we een drieling kregen, de vele zorgen, de keuze voor reductie enz. Ik ga morgen wel even bellen als het zo blijft met de harde buiken. Nu hopelijk lekker slapen