Lasje, ik heb 2 draakjes, haha. De jongste slaapt nog wel, maar gaat steeds moeizamer overdag. De oudste slaapt niet meer overdag, maar ze wil dan wel als de jongste slaapt, samen op mijn bed liggen. Dan mag zij even op de iPad en kan ik ook rusten. Dit verplicht ze mij zelfs, zo mooi hoe betrokken ze is. Ik moet rusten voor haar broertje (ze is overigens pas 3 jaar en 3 maanden, dus enorm bijzonder). Mijn man is inderdaad in mijn eerste zwangerschap accuut overleden op 28 jarige leeftijd. Hij weet dus niet dat zijn eerste kindje een meisje is, was namelijk 7 weken en 4 dagen zwanger en hadden net de eerste echo gehad. Hij weet ook natuurlijk niet dat zijn tweede kindje een meisje is en de derde een zoontje, alhoewel...... Van bovenaf kijkt hij vast wel mee . Overigens had hij de wens voor 2 kindjes, ik voor 3. Ik had de mogelijkheid en dit is gelukt na ruim 3 jaar ivf behandelingen bij m'n eerste te hebben gehad, waren deze 2 pogingen direct raak. De steken die je hebt ervaren klinken als indalingsweeen. Kan ook dat je kindje een beetje naar ligt en dit steken zijn. Als je bevalling echt begint, voel je dat direct! Vluchtkoffer is ook drama hier.... Had alles voor de kleine man ingepakt, maar kwam erachter dat ik mezelf was vergeten, lol. Moet dus nog even een pyama ed voor de kraamperiode kopen. Denk ook een lekkere joggingbroek . En pijnlijke borsten of lekkende borsten zegt niks. Iedereen kan bv geven, het is enkel een kwestie van doorzetten en daar was ik niet zo goed in destijds 😳. Madeliefje, was bij de meiden ook snel gewicht kwijt, maar kon ook doelbewust dieeten natuurlijk. Heb overigens niet een extreem dieet gevolgd. Deed koolhydraat arm en daar voelde ik me heerlijk bij. Was binnen 3 maanden weer op gewicht. Ben benieuwd icm de bv. Vervelend dat jullie nog de twijfel hebben bij de namen, maar bij twijfel zeg ik altijd: niet doen. Iets moet wel goed voelen. Ik ben serieus nog steeds aan het bijkomen van m'n astma aanval. Daarbij was ik al niet lekker, dus voel me zwak, heel zwak. Hoest nog steeds, nog steeds erg verkouden en daardoor slaap ik nog beroerder. Maar shit happens hoor. Nog z'n 7 weken 😇. Heerlijk hoor even naar Antwerpen. Alhoewel...... Met die aanslagen vind ik het best eng. Er is nog steeds de hoogste dreiging afgegeven toch? Vaddie, heerlijk weer even in de weer met de babykamer! Hopelijk is her daarna ook af? Of heb je niet die extreme drang dat het af moet? Weekend ga ik bijkomen! Morgen denk ik even naar de Ikea met de meisjes en dan de middag relaxen....
Ja dus echt wel! Die kamer moet af! Is vooral nog veel strijken/ uitzoeken/ wassen en schoonmaken. Voor komende week alleen woensdag afspraken en verder tussen 9 en half 2 kindloos en dus tijd voor de babykamer.
Haha, dat is dan wel lekker hoor als je kindje op school zit (althans neem aan dat je daarom kinderloos bent). M'n dochter is enorm toe aan de basisschool. Maar het duurt nog zoooooooo lang voor haar (en mama). en die 2 ochtenden per week Psz is eigenlijk te weinig .
Lasje, molton halen de kraamverzorgende er direct af hier. Kan zelf verstikkend zijn zeiden ze toen. Dus nee, die heb je niet nodig .
Lasje: Geen last pijnlijke/ gevoelige borsten zegt niks hoor voor bv. Heb je nu nog last gehad van krampen of is het weer rustig? Babii: Wat lief om zo te lezen van je dochter, die betrokkenheid! 😊 Poeh ik wist echt niet dat een astma aanval zo heftig kon zijn! Hoe vaak komt zo'n aanval voor? Inderdaad lekker bijkomen dit weekend. En slaapt je jongste lekker in haar nieuwe bed? Door die aanslagen heb ik er ook een wat minder lekker gevoel bij maar ik wil me er niet door laten tegenhouden. Ik heb zelf ook familie in Frankrijk, sommige rond Parijs die toch voor werk en leuke dingen de stad in gaan. Gaat toch allemaal door. En wat vervelend dat je dochter zo toe is aan school. Is er ook geen mogelijkheid tot een extra dagdeel naar de psz? Ik hoor dat wel eens maar zal ook verschillen. Of is dat alleen bij speciale indicatie oid
@babii: klopt helemaal. Dochter is inderdaad dagelijks naar school. Iedere dag van half 9 tot 14.00, op woensdag van half 9 tot 13.30. Dus tussen die tijd inderdaad kinderloos. En dan kan ik toch een hoop doen. Dochter net uitgeslapen tot 8 uur. Mocht eigenlijk zelf ook uitslapen maar ben er maar uitgegaan, zo'n pijn in mijn rug.
Nee hoor, maar mijn dochter vindt de peuterspeelzaal niks meer aan. Ze ziet er simpelweg geen uitdaging meer in. Wat ze ook doen, hoeveel uitdaging ze ook geven, ze voelt zich te groot ervoor. Mijn dochter loopt qua ontwikkeling en motoriek ook al op de leeftijd van een vierjarige. Toen ze 2 jaar en 10 maanden was is ze beoordeeld door pedagogen ed op de peuterspeelzaal. En toen deed ze alles al wat kindjes van 4 jaar moeten doen. Qua gedrag; ontwikkeling en spraak ed. Erg vervelend en lastig. Hier komen ook haar extreme driftbuien vandaan. Ze is namelijk veel verder in haar hoofdje dan menig kind. En m'n jongste heeft daar ook last van. Zo frustrerend. Ik snap dat je jezelf niet laat tegenhouden door die gasten: bovendien is de beveiliging wel enorm opgeschroefd. Maar helaas kan je dit soort dingen nooit tegenhouden. Ben zelf vooral angstig als de kindjes niet bij mij zijn: mocht er iets gebeuren; dan moet ik ze als moeder beschermen zou je denken. M'n familie woont in Amsterdam eo. Ook geen fijne gedachte . Lekker hoor Vaddie dat ze heeft uitgeslapen; hier is 8 uur vroeg, lol. Normaliter zijn beide kids om 9.30 wakker. Momenteel doordat de jongste haar bed uitklimt zodra ze wakker is rond 8.45 uur. Ook dat is nog "laat". Maar ze moet mooi leren te wachten tot mama haar komt halen; haha.
Afvallen. Hier gelukkig tot nu toe ook altijd snel de kilo's kwijt geweest. Ga ook altijd gelijk veel wandelen na de bevalling, zal wel meespelen. Lasje. Ik werk (jammer genoeg) niet dus ga ook niet met verlof Vind het al knap dat je zo lang doorwerkt maar snap wel dat je er van baalt! Ik heb niets voor m'n man ingepakt. Vind dat altijd een beetje onzin eerlijk gezegd. Voor mijzelf heb ik trainingsbroeken/pyjamabroeken van de Hunkemöller, wat shirts en vesten. Wat ik verder heel fijn vond waren slippers voor het douchen, AA drink voor na de bevalling, iPhone en muziekoortjes (ik heb heel veel muziek geluisterd), iPhone oplader. Madeliefje. Nee hebben twee verschillende kaartjes. Heel stom want ons Nederlandse kaartje vinden we het leukst, maar was heel gedoe en heel duur om vanuit daar hiernaartoe te verzenden. En hier kennen ze weer geen geboorte kaartjes dus heb zelf wat in elkaar geflanst. Hoe was Antwerpen? Super leuk! Ben daar vaak wezen winkelen haha. Babii. Hoe was de Ikea? Hier vandaag een beetje een rot dag. Heel veel harde buiken. Lig dus al de hele dag op de bank.. Baal er echt van. Ook veel last van hormonen nu. Heb de fotoboeken van N en M doorgebladerd vandaag en de eerste periode bestaat natuurlijk uit het ziekenhuis en dat bracht zoveel herinneringen terug. Hoop zo dat deze baby wel gewoon lekker blijft zitten tot 37 weken!
Hier ook niks voor man ingepakt. Enigste wat we voor hem inpakken is wat te eten/ drinken. Vorige keer 4 nachten in het ziekenhuis geweest, waarvan 1 om te bevallen. Na de bevalling is hij gewoon thuis gaan slapen. We zagen er geen toegevoegde waarde in om hem ook een niet zo'n goede nachtrust in het ziekenhuis te bezorgen. Hier vrij rustig aan gedaan maar dus toch weer teveel. Net flink zitten huilen (en oh wat heb ik er een hekel aan), gewoon van de pijn en frustratie. Morgen dus nog minder (proberen) te doen. Man heeft keihard gewerkt. Alle meubels in de babykamer staan in elkaar dus kan nu wassen/ strijken/ vullen.
Dat is een goede Boommmm...... Qua kleding! Had vorige keer pyjama's, maar die zaten niet lekker icm een buikwond, haha. Ikea is niet doorgegaan. Ben gaan wandelen met de hond en kids. Helaas liep dit wat verkeerd af door veel pijn, maar daarna gerust met de oudste, en toen konden we mee eten bij opa en oma. Morgen maar een rustdag, maar wil de meiden vooral niet tekort doen. Doe ik mi al door de pijn steeds . Vervelend dat je zoveel harde buiken hebt meis. Kan me voorstellen dat de fotoboeken enorm confronterend zijn en ook heftige herinneringen opwekken. We gaan ongetwijfeld allemaal duimen dat uk blijft zitten tot de 37 weken, althans, ik wel! Ben er btw overdag iets minder, mijn iPhone is kapot en ben verslaafd aan mijn iPhone. Heb dus enkel mijn ipad, haha. En dam ook een vervangend toestel. Een Samsung. Ben ik geen vrienden mee. Hij wordt tussen maandag en woensdag gehaald en heb hem dan met 7 werkdagen terug! Camera is dus stuk. Doodzonde, want heb wel een newborn straks plus 2 mooie meisjes waarvan ik graag momenten vastleg. Is overigens een probleem in de iPhone serie (iPhone 6 plus) dus wordt kosteloos vergoed..... Dan weten jullie dat ik trager of korter reageer, zucht.... Afkicken hahaha.
Boommm: Jammer zeg van het kaartje. Zulke kleine dingetjes die dan lastig blijken te zijn als je in het buitenland woont. En wat vervelend van je rotdag meis. Snap dat die periode veel herinneringen terug brengt. Ik duim mee dat jullie kindje minimaal tot de 37 weken blijft zitten! Komt goed! En lekker op tijd naar bed proberen te gaan. Hopelijk heb je dan morgen iets minder last van harde buiken. Vaddie: Fijn dat alle meubeltjes staan. Morgen lekker je rust nemen. Babii: Wat lastig zeg, dan is ze inderdaad hard toe aan school. En misschien als ze op school zit weer toe aan een hogere klas als ze zo voor loopt. Heel erg lastig. Zulke dingen hou je helaas niet tegen nee. Ik vind het ook totaal niet fijn maar wil me er echt niet door laten tegenhouden. En niet zo rot voelen hoor, je doet je meiden niks tekort. Het gaat gewoon even niet anders. Vervelend van je iPhone, gelukkig kan het wel kosteloos worden vergoed. Ik snap helemaal dat het afkicken is. Succes! Wij hebben een leuke dag gehad in Antwerpen. Was fijn om erop uit te zijn, ik hou echt niet van thuis zitten. Morgen lekker rustig aan doen
Fijn dat jullie z'n leuke dag hebben gehad madeliefje! Je zal nu wel compleet uitgeblust zijn, of niet? Mijn dochter gaat naar een school die ze zelf heeft uitgekozen. Hadden de keuze uit 6 scholen, maar ze kan absoluut niet tegen drukte. 4 van de 6 scholen zijn druk. Maar zij kiest serieus een rustige, en kleinschalige school uit. Wn die school begeleid ook enorm bij kindjes die hsp zijn (hoog sensitief ed, zoals mijn dochter) en wat meer uitdaging ed nodig hebben. Het was een foutje in de serie van de uitgebrachte iPhone 6 plus. En toevallig zat ik er weer eens tussen (heb altijd wat met een foon). Maar ben allang blij dat ze het gaan fiksen. Wil wel mooie kiekjes schieten en ook van mijn meisjes, haha. Ze noemen het een speciaal reparatie programma ofzo. Anyway, het wordt gefikst, haha.
Ik ben helemaal kapot haha. Ik ga zo al lekker mijn bed opzoeken. Eens een keer 'vroeg' proberen te slapen. Fijn dat er een school is die zo aansluit op wat jullie willen! Ook fijn dat er zoveel keus is. Ik werk zelf op een wat drukkere basisschool en ik merk dat ik de drukte in de klassen steeds vervelender begin te vinden. Ik geef 31 kinderen les, toen ik begon 21. Klassen worden steeds groter en kinderen die aandacht nodig hebben, lijden daaronder. Allemaal bezuinigingen. Helaas. Mag je dochter met 3 jaar en 10 maanden wel al beginnen met wennen? Al duurt dat ook nog even.. Haha heb jij helaas weer, maar fijn dat het geregeld wordt. Snap helemaal dat je foto's wilt maken van je meiden. Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik zo'n moeder werd die zoveel foto's maakt van haar dochter, maar ik ben er zo een. Hopelijk herkenbaar
Ze zou inderdaad dan mogen wennen, maar helaas zal dit in de zomervakantie vallen uit mijn hoofd. Ze is 5 oktober jarig..... Dus dikke kans dat ze de zomervakantie lekker vergelend wordt. Deze school zet uiteindelijk een stop op de aanmeldingen. Heb haar dus ook al met 2,5 jaar ingeschreven. Ze zeggen: vol is vol. Ben reuze benieuwd hoe ze her zal vinden. Ze kan exht ontiegelijk slecht tegrn drukte en pikt ook energieen van anderen op. Dus heb vaak een overprikkeld meisje thuis na de psz ed.... Ga jij maar lekker rusten. Heb zelf fikse krampen, dus denk dat ik ook maar moet kappen . Wordt de nachten nu ook wakker met samentrekkingen. Droom dan ook wel heftig en intens.... Dus wellicht daardoor. En ja. Ik maak ook extree, veel foto's, hahahahah. Daarom is mm camera zo belangrijk lol.
Zal inderdaad dan net in de zomervakantie vallen.. Stop op de aanmeldingen is dan inderdaad beter. Er is bij de school waar ik werk wel een max van 32, maar ik vind het teveel. Helaas heb ik er weinig over te zeggen. Is ook allemaal erg spannend. Ze is er aan toe maar kan slecht tegen drukte.. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Maar duurt nog even dus niet te veel nadenken over hoe het ook kan lopen. Komt vast wel goed. Ga jij ook maar snel slapen inderdaad! Had je dat bij je dochters ook, last van dromen? En echt over bevalling etc? Hahaha gelukkig ben ik niet de enige
Bij mijn oudste dochter had ik elke nacht wel mijn man in m'n dromen. Verklaar me voor gek, maar elke nacht had hij wel een boodschap voor mij. Stelde ik hem een vraag, dan kreeg ik dmv een droom met hem erin een antwoord. Waren hele intense dromen, levensecht en weet ook zeker dat hij er was. Bij mijn tweede droomde ik ook best heftig, maar meer in de zin van: speelde iemand een spel op de Xbox oid, en dat was een schietspel. Dan zat ik doodleuk die nacht in m'n droom in dat schiet spel..... Bij mm eerste exact gedroomd hoe m'n bevalling ging, en helaas ging die zo. Bij m'n tweede gedroomd dat m'n man bij de ks was, idem bij de oudste was hij hoor. En bij de derde is het exht dromen over vliegtuigen die overal her em der binnenvliegen en neerstorten, en dan ook dat m'n dochtertjes toevallig net veilig zitten, maar onbereikbaar zijn. Komt er dus eigenlijk op meer dat ik alles verwerk wat ik overdag zie of hoor. Dus het nieuws kijk ik niet eens.... Mijn dochter heedt nooit tegen drukte gekund, lang leve een hsp kindje . Nou ja, kindjes! M'n jongste heeft er ook last van net als mama. Volgens mij zitten er max 22 kids in de klassen daar. We gaan het meemaken. Ga nu eerst met m'n jongste aan de slag, want die is wakker geworden en heel boos, haha.
Sorry meiden dat ik wat afwezig ben geweest, mijn man is nog steeds ziek en heeft mij aangestoken. Vandaag koorts dag 3 voor mij ... Ik ben echt NOOIT ziek en dan ook nog jarig... Geen Keulen dus, dat hebben we naar volgende week verschoven. Als ik weer een beetje ben opgeknapt praat ik weer gezellig mee!
@Flowers: beterschap Hier echt een slechte nacht. Eerst uren wakker gelegen door de rugpijn en daarna om de haverklap wakker om te plassen/ rugpijn/ stuiter baby. Buik deed gisteren al flink zeer, nu dus nog steeds. Zo eerst lekker douchen en dan echt mijn gemak houden. (wat inhoud dat ik zitten ga strijken ) @babii: hier dochter ook naar een kleine school. Is onze keuze maar wij denken dat hun manier van met elkaar omgaan en lesgeven het beste bij K. past.
Babii. Wat ik mij afvroeg, maken ze je litteken open of maken ze een nieuwe wond? Lijkt mij vervelend dat je daarna pijn hebt aan je wond. Je mag ook niet zoveel tillen dan toch? Ik zou trouwens gek worden zonder iPhone haha. Hopelijk is die van jou snel gemaakt! Madeliefje. Fijn dat het leuk was! Veel gekocht? Je hebt daar veel baby boetiekjes toch? Flowers. Gefeliciteerd met je verjaardag. Vervelend dat je ziek bent, hopelijk knap je snel wat op. Is je vriend al wel beter? Vaddie. Verveend dat je zoveel pijn hebt. Lekker rustig aandoen vandaag!
Vandaag emotioneel gezien een betere dag, dus dat is fijn. Vriend is met de kindjes naar een verjaardag toe. Ik had echt geen zin dus lig nog lekker in bed haha.