madefliefje: af en toe nog last van soort krampjes maar is misschien 2/3 keer op een dag, zal wel iets met de groei zijn voel me verder goed en heb verder nergens last van. Dochterlief bouwt een groot feestje in mijn buik dus ik denk dat dat ook wel heel erg meespeelt! maar zo te horen was antwerpen fijn en gelukkig ben je weer veilig thuis. Heb je nog leuke dingentjes gekocht? babii: dan laat ik die moltons lekker in de winkel liggen. Jammer dat de kleine het al zat is op de psz maargoed uiteindelijk is het ook niet zo leuk meer.. en helemaal als je eigenlijk zelf natuurlijk veel verder voor loopt. Gelukkig weet jij waar die driftbuien vandaan komen en wat goed dat je een school hebt gevonden die ondersteunt in haar hsp. Super top! maare...Wat word je iphone snel gerepareerd zeg haha.. dat is wel netjes! Hopelijk is die snel weer binnen want je wilt toch de mooiste fotos maken. Boom: lekker avontuurlijk ben je met in het buitenland wonen. Je bent zo te horen nog creatief genoeg en gelukkig heb je voor de engelse kaartjes een oplossing gevonden. Ik hoop dat die kleine lekker blijft zitten tot na de 37 weken! Jammer van je harde buiken... gaat het vandaag weer iets beter? vaddie: yeaah de babykamer begint vorm te krijgen. Wat fijn dat manlief dat even voor je gedaan hebt. Hou jij wel een beetje rust, want die tranen en frustratie is natuurlijk niet heel fijn. Gefeliciteerd flower en natuurlijk heel veel beterschap!! Hopelijk voel jij je volgend weekend weer goed genoeg om naar keulen te gaan!
Boommm, mijn litteken is amper zichtbaar, haha. Ik vermoed dat ze er net boven openmaken, omdat er al littekenweefsel zit. Officieel mag je niet veel tillen nee, enkel het gewicht van je newborn baby. Maar dat is onmogelijk en tilde bij m'n jongste, m'n oudste alweer 4 dagen later. Had totaal geen pijn van de keizersnede, maar wel op de wond zelf. Heb met mijn stoma aanleg en ophef wel geleerd hoe te dragen. Toen was mijn oudste ook 8 maanden . Mocht toen ook wekenlang niet tillen, omdat de darm die buiten mijn buik was aangelegd, dus naar binnen kon terugschieten. Komt wel goed hoor 😇😇😇😇😇. Fijn dat je een iets betere dag hebt meis. Heerlijk dat je nog in bed lag, haha, ik wilde ook graag naar bed, maar mijn dochters waren hyperactief, lol. Vaddie, dat klinkt als echt hoogzwanger zijn, haha. Herken het hoor, al lig ik serieus al vanaf week 22 klaarwakker elke nacht. Is enorm frustrerend. Flowers, geen sorry! Zorg eerst maar dat je snel beter wordt meis. Vam harte mer je verjaardag, maar wel enorm balen dat jullie weekendje weg niet doorging en je ook nog eens ziek bent. Lasje, fijn dat de krampen ed minder Zijn. Scheelt weer een hoop. Benieuwd hoe het de komende week gaat als je weer werkt...... Als het dan terugkomt betekend het meer rust nemen he. En ja, ik zou officieel naar een genius bar moeten, maar die zit hier niet in de buurt, icm m'n bekken kan ik z'n afstand niet rijden, dys ze Laten het toestel halen. Alleen beetje jammer dat ze hem dus binnen 1-3 werkdagen komen halen en dus niet een afspraak maken. Zou ik dus 3 dagen moeren binnen zitten en wachten op ups. Maar bel morgen wel wanneer ze komen!
Babii: Jeetje wat heftig die dromen. Is het alleen zo heftig als je zwanger bent of anders ook? En heb je je jongste nog in slaap gekregen? Heel vervelend inderdaad die tijd dat ze jouw mobiel komen ophalen. 1 tot 3 dagen.. Lekker breed. Vind bij een pakketje thuisblijven van 10:00 tot 14:00 al te lang. Zo zonde van je dag. Flower86: Wat balen zeg. Beterschap meis! En nog gefeliciteerd, al is je verjaardag niks als je ziek ben. Hopelijk zijn jullie volgende week weer helemaal opgeknapt en hebben jullie een gezellig weekend . Boommm: Veel gekocht ja. Vooral veel dingen voor mijzelf haha. Kan niet wachten om straks weer leukere kleding aan te kunnen. En nog een paar babykleerjes maar ik heb geprobeerd me in te houden. Fijn dat jij je iets beter voelt. Voel je je nu ook al wat fitter? Of nog steeds een beetje zwak. Lasje: Fijn dat je nergens last van hebt verder. Misschien een voorteken voor ook een drukke dame buiten de buik Wij hebben een rustige dag gehad. Ik moest echt bijkomen na gisteren. Verder gaat het eigenlijk goed
Haha, ik dacht al dat je moest bijkomen. Is niet zo gek ook. Van 1 kindje en z'n ondernemende dag moet je al bijkomen, laat staan van 3 kids. Ik droom altijd wel heftig, kan me alleen normaliter aardig afsluiten ervoor. Helaas in een zwangerschap werkt dat niet . Heb ook vaak voorspellende dromen best eng. Zo schreef ik gisteren over die vliegtuigen die neerstorten ed. En vandaag lees ik dus dat er een vliegtuig een noodlanding moest maken wegens mogelijke bommelding, bah. Ik spoor niet denk ik soms weleens. Ja joh, bel morgen ups wel. Ga niet 3 dagen binnen zitten met mijn kids.
En in slaap krijgen,,.... Ik ga nooit meer haar kamer in om een deken goed te leggen. Ze ging naast haar bed staan en was boos. Uiteindelijk uit nood slaapzak aan en erin gelegd en n 30 min sliep ze weer. Hou m'n hart vast voor als ze straks met haar broertje moet slapen...... Beide meiden zijn van een poep en een scheet wakker, terwijl ik voorheen stond te stofzuigen naast ze ook dat hebben ze van mama, want naast papa kon je een bom Afsteken.
Ik had ook wel verwacht dat ik moest bijkomen, maar zo erg. Zal ook 1 van de laatste echte uitstapjes zijn denk ik. Ik vind dromen echt niks. Heb jarenlang dromen, ik kan wel nachtmerries zeggen, gehad over nare gebeurtenissen in mijn jeugd. Sinds een aantal jaar is dat eindelijk minder geworden gelukkig. Maar dromen verpesten ook zo je nachtrust. En wat vervelend dat je meiden zo snel wakker zijn. Maar je zoontje blijft wel eerst even bij jou op de kamer toch? Zal vast ook wennen zijn. Hoop ik tenminste. Ik hoop dat de dromen bij je meevallen vanavond. Snel gaan slapen ook, je hebt je rust nodig! Ik ga ook. N slaapt trouwens al twee dagen tot 7:15 (!!) wat voorheen 5:00 was. Ik ben een gelukkig mens haha. Ik hoop zo dat ze het volhoudt
Hier ook veel dromen en verwerken vanuit het verleden. Droom nu zelfs regelmatig over mijn rampzalige ex. Ik heb ook geen idee hoe ik dat moet oplossen, zijn gewoon zeer lichte slapers. Hij slaapt inderdaad wel eerst bij mij. Maar als hij net als zijn zussen is, dan slaapt hij beter in zijn eigen kamer. Hun sliepen enorm onrustig met mij erbij, maar zonder mij sliepen ze snel door. Wil wel de middag slaap dat ze samen slapen. Zodat de kleine ook kan wennen aan de geluiden van zijn zus en zij aan der broertje. Wat super goed dat ze weer doorslaapt! Hier dus ineens vroeg wakker. Maar vroeg tussen haakjes, 8.15, normaal 9.20/9.30. Komt wel weer en anders maar nier. Moet zelfs eens leren op tijd erin te gaan. Ga nu eerst even douchen.....
Oh wat vervelend zeg. Ook nog je ex.. Zit je niet op te wachten. Ik wilde net zeggen dat het misschien een idee is om het middagslaapje wel samen te doen, maar bedacht ik me toen ik mijn bericht al had verstuurd net. Hopelijk went het dan een beetje. Het is toch maar afwachten. Al die veranderingen ook voor die kleintjes door de komst van een baby. Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan. Wij hadden juist dat we enorm onrustig sliepen toen ze bij ons op de kamer lag. Vooral ik werd van elk geluidje wakker. Ze lag snel op haar eigen kamertje, al was dat met bv wel wat minder handig. Nu gaan de kindjes ook gelijk naar hun eigen kamer. Wij moeten inderdaad maar leren om er op tijd in te gaan, maar blijft lastig Slaap lekker alvast!
Had ik ook hoor. Lag ook van alles wakker helaas. Maar de meisjes ook. Toen zijn ze met 2/3 weken naar eigen kamer gegaan en maakte direct langere nachten. Ik weet niet hoe het gaat met bv en doorslapen. Maar m'n dochter zal er toch aan moeten gaan wennen. Doe haar bewust al niet bij de oudste op de kamer, want die wil simpelweg niet met haar zusje slapen Die zegt: mama, dan krijg ik hoofdpijn. En als ik dan vraag waarom dan antwoord ze: mama het is dan te druk in m'n kamer. En m'n jongste is toch wat makkelijker, op nu na lol. Ik luister dus exht goed naar m'n kindjes. Ben je mama voor toch Ga zo maar een poging doen tot douchen als m'n oudste weer slaapt (ligt altijd even wakker en douche zit naast haar kamer). En dan lekker slapen......
Haha jij hebt het nog 2/3 weken volgehouden. Hier waren het een paar dagen Ik denk wel dat het een kwestie van wennen zal zijn. Zal misschien wel een heel ander ritme gaan worden met slaaptijden, vooral als ze er wakker van gaat worden en ze die slaap moet inhalen. Het is afwachten.. Wel spannend! Ik kan soms wakker liggen van het idee dat N straks veel minder aandacht krijgt en hoe ze daar mee om zal gaan, maar we zullen het wel gaan zien. Komt goed. Hopelijk slaapt je oudste snel weer, kan jij gaan douchen en dan snel slapen.
Thanx allemaal voor de support! Koorts loopt op, nu 39,5 voel me echt beroerd zeg! Arts belt zo terug maar in eerste instantie geven ze aan dat het niet erg is.... Hier iemand ervaring mee/kennis van?
Beterschap. Gelukkig geen ervaring mee, niet op deze termijn in ieder geval. Jammer genoeg een griepepidemie in nl.
Ik heb extreme koorts bij mijn tweede gehad IcM zw vergiftiging. Zolang je geen harde buiken en contracties krijgt is er niks aan de hand. Advies is wel om pcm zonder iets in te nemen tegen de koorts. Zit nu bij de gynaecoloog en mijn iphone is net opgehaald. Hopelijk is hij volgende week retour.
Arts en VK zeiden beiden dat het op zich geen kwaad kan, mits het meerdere dagen boven 39 is. Ik slik nu paracetamol en dat lijkt wel iets te helpen.
Hebben ze helemaal gelijk in meis. Wel goed de bewegingen van je kleine in de gaten houden. Alleen vaak is her wel, ben jij ziek. Zijn hum rustiger. Hier heb ik dus 2 weken fikse koorts gehad toen. Icm een astma aanval. Was toen geloof o 32 weken....
Babbi: ah fijn dat de iphone is opgehaald! En gelukkig heb je hem alweer snel terug! Moet je nou standaard keizersnede of mag je ook op natuurlijk manier proberen? Keizersnede lijkt mij erg rot want volgens mij krijg je steeds meer last ervan. Heerlijk he die dromen.. Ik droom nooit eng maar sinds ik zwanger ben wel. Lijkt me erg naar! Dat word straks met de meiden wat.. Maar misschien loopt dat ook wel los. Die oudste van jou is wel een lekker bijdehandje hoor haha. Enne als ik weer krijg weet ik zeker genoeg. Moet morgen nog even langs de bedrijfsarts, even een afsluitend gesprek ofzo denk ik. Vermoed niet dat ze me voor 2,5 week mij meer aan het werk zet😜 @madeliefje wauw dat scheelt wel echt even 2 uur! Hopelijk slaap je morgen weer zo lang, duim duim duim. Vind je het niet spannend de kindjes gelijk naar hun eigen kamer? Ennee de namen schiet het al wat verder op haha? Snap dat je daar als moeder zorgen om maakt.. Maar daar vinden jullie vast wel samen een weg in. Geen ervaring flowers maar beter te veel checken dan niet. Volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad alleen wel je symptomen in de gaten houden, baby in de gaten houden en veel rusten! Hebben jullie ook zo last van je bil/onderrug.. dit is de tweede keer, in 4 dagen tijd dat ik even wat wandel in de stad maar dat ik na half/1 uur echt gesloopt ben en dat dus zeer gaat doen. Herkenbaar? Voel me zo' oudwijf nu!
Als je weet hoe m'n bevalling bij mijn eerste was, dan zou je het niet eens meer vragen lol. Een normale bevalling is absoluut nier discutabel meer. Als ik normaal zou bevallen zou en m'n kind dood kunnen gaan, maar ook ik zelf de rest van m'n leven incontinent zijn, zowel urine als ontlasting. Bij m'n eerste ingeleid met 37 weken. Totaalruptuur, endeldarm eruit en kringspier kapot. Dochter in fikse ademnood, ok niet meer haalbaar. Knip gekregen em dochter met vacuum gehaald. Heb een te smalle bekkenbodem. Direct op oo beland, kringspier gemaakt, maar na 6 weken fecaal incontinent. Na vele onderzoeken is er met een buikspieren een nieuwe kringspier gemaakt. Een cola stoma aangelegd en die is later ook weer opgeheven. Al met al ben ik ruim een jaar herstellende geweest met 3 operaties verder en nog is het dus niet goed van onderen, kan geen tampon in bijv, laat staan gemeenschap hebben in de toekomst. Een keizersnede stelt echt niks voor bij alle operaties die ik heb gehad na de bevalling van mijn oudste. Heb toen zulke gruwelijke pijnen gehad. Denk aan wond open laten na stoma ophef. Had een fikse diepe wond die van binnenuit moest dichtgroeien, veel morfine en wekenlang wond door wondzorg die uitgespoeld moest worden. De aanleg was ook een hel. Ruim 2,5 week ziekenhuis en veel morfine. En dan niet te vergeten je totaalruptuur die open gaat, je kringspier (die je ontlasting in je billen ophoudt) die gemaakt moet worden, dus je billen lagen open. En je buik die dus een fikse operatie heeft gehad. Na mijn keizersnede liep ik de volgende dag weer en na 4 dagen tilde ik m'n dochter van toen 15 kilo weer . Echt. Een keizersneden stelt hier echt niks nada noppes voor 😳. Ik teken liever voor een keizersnede dan ooit nog z'n bevalling en de rest van m'n leven een stoma. Tj! M'n meiden zijn m'n meiden hahahaha. Lekker pittig en bijdehand. Zou zeker even goed bespreekbaar maken hoe of wat. Ik heb gele dagen last van m'n billen. Onderrug en liezen. Maar loop dan ook met krukken en heb zware bekkeninstabiliteit. Kan best dat je last hebt van beginnende bekkeninstabiliteit. Kan ook indalen van je kleintje zijn. Hier vandaag weer een check gehad . Kindje loopt op een groei van ruim 32 weken, oeps.... En is al z'n 1900 gram volgens de metingen. Hij heeft dys de groei van z'n grote zus .
@lasje: hier ook sinds een kleine week flink last van mijn onderrug. Nou is dat sowieso wel mijn zwakke punt. Van mijn heupen krijg ik last zodra ik te lang in dezelfde houding zit/ sta/ lig. Hier vooral pijn in mijn buik. Gisteren en vandaag echt rustig aan gedaan maar blijft zeer doen. Blijf de baby wel vaak en veel voelen dus in dat opzicht maar ik me geen zorgen. Maar zelfs voor mijn doen is mijn buik echt hard. Vooral zo s'avonds kan je het gewoon zien dat ik strak sta. (ach, heb ik ook eens in mijn leven een strakke buik )
Flower86: Hopelijk voel je je snel wat beter! Zo vervelend die koorts. Lasje: Vandaag was het ook 7:00 Ik hoop zo dat het zo blijft haha. Ik vind het niet echt spannend hoor, bij onze dochter ging het ook prima. Ik ben wel een beetje bang voor een domino effect van huilen als ze zo bij elkaar liggen. We zullen zien hoe dat loopt. En die namen.. Zucht 🙄 Last van onderrug is herkenbaar! Inderdaad na het lopen. Hoe gaat het verder met je? Babii: Fijn dat je check goed was, en ach dan loopt hij maar iets voor. Hij heeft het goed in je buik Hoe groot en zwaar waren je dochters bij de geboorte? En hoe voel jij je? Vaddie: Vervelend dat je zo last blijft houden terwijl je rustig aan doet